Kaheportaal ja Kristjan Port Tere eetris on portaal, tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. 2019. aasta novembris teatas Google, et tahaks osta aktiivsusmonitori viit bit. Alex Google'il kellelegi nimi poleks uudis sündinud. Maailmas on palju bit Briti kaubamärgiga sammulugeja omanike teed pidi turuosa on umbes kolm protsenti, ehki 30. kehalise koormuse mõõtmise kõikvõimalikest seadmetest ainult randmel kantavate Nende seas kohtab firma logoga varustust umbes poole sagedamini. Täpsemalt puudutavad nende andmed ostetud seadmeid. Kellelegi pole saladuseks, et kasutajate arv võib olla väiksem, sest pärast ostu paljud kaotavad innustuse rohkem liikuda ja liigutada. Google'i huvi 2007. aastal Californias asustatud firma vastu seostatakse ilmselgelt kogutavate andmetega ja vähem sportimisega. Inimeste samme, pulssi ja muid kehalise koormusega seotud andmeid koguvad seadmed oli turul juba parasjagu. Aga sihtrühmaks olid sportlased, populatsiooni, see osa, kes juba tegutsevad ja keda on oluliselt vähem võrreldes nendega, kes tahaks oma kehalist tublidusest parandada. Aga mitmel põhjusel ei saa sellega hakkama. Tipidi asutajad tabasid ära, et unistajad ning tegijate vahel laiutab seni ületamatu lõhe. Seda ei ületatud Ta harjutajate poolt kutsudes vaid unistajaid tõugates. Neil oli vaja terviseteadliku kuvandi proovimiseks midagi moodsalt märgilist mis samal ajal ei teeks kohe sportlaseks, aga vajadusel seda ka ei välistaks. Sellises kahe vahel maailmamärgisüsteemis sattusidki Fitbit, aktiivsusmonitori kandjad unistajad ning tegijate vahelisse kuristikku lugedes päevased sammud ja kalurid kokku tegid nad tunnistajatest rohkem. Õigemini jäi selline mulje, kuna nüüd sai rääkida kuulutatud kaloritest mis isenesest motiveeris isegi mõne sama rohkem tegema. Teisalt polnud veel nõndanimetatud sportlased sellised värviliste dresside tossudega sotsiaalse kudumi tegelased. Nimetatud lõhe aga täitus sujuvalt teisele kaldale siirdujate paraadiga. Allaandja võis randmel kantava kummise spordikella põnevuse säilitamiseks ju alles, et tegemist polnud teooriaga, sest firma tooteid osteti nii maruliselt et 2015. aastal omanikud otsustasid panna rahamasinat börsile. Firma käes oli 43 protsenti turust. Pragu samal aastal Apple tõi samale turule oma nutikella ja alustas aeglast ning jõulist laienemist. Kuni Fitbit ile jäid tänased 2,9 protsenti ostus oritanutest võrreldes blile kuuluva 34 protsendi vastu. Möödunud aastal oli Fitbit aktiivseid andmeid laadi vaid kasutajaid 29,57 miljonit inimest ja firma müüs 16 miljonit uut seadet. Kuul võiks tahta aga endale remont suurema turuosaga ettevõtet. Paraku pole peamiselt Hiina ja Korea telefonitootmise taustaga konkurendid müügis ja samas on Fitbit piisavalt tuntud ning üldiselt positiivse kuvandiga bränd mida saaks Google'i ressursiga suuremaks teha. Kantavate seadmete turu suuruseks hinnatakse hetkel umbes 50 miljardit dollarit. Järgmiseks aastaks ennustatakse ligemale. Ja viimastel aastatel on kasvutempo olnud enam-vähem sarnane. Järelikult läheneb aeg, kui suured IT-ettevõtted hakkavadki ostma kantavate seadmete valmistajaid sest nii on lihtsam ja turvalisem kui omaenda seadmega turukoogi jagamisele trügida. Google'i pakkus Fitbit eest 2,1 miljardit dollarit hinnades firma mõned protsendid kõrgemaks selle börsiväärtusest. Ostuhuvi nähti kasu lõpptarbijatele, kui kantavate terviseandmeid mõõdvate seadmete turule siseneb jõuline konkurent asutakse uuenduste nimel rohkem pingutama, samal ajal ka hinda langetama. Antud lootuse kiuste aga Euroopa liit peatas antud tehingule loa andmisega käesoleva aasta detsembrini ning just äsja teatas majandusliidet otsusele jõudmiseks vajaliku töö lõpetada. Tamiseks detsembrist siiski ei piisa, võimalik tähtaeg lükati järgmise aasta algusesse. Uudis sisaldab huvitavat vihjet, nagu oleks kalendrinihutamise taga hoopiski ühineda soovivad ettevõtted. Võib-olla arendavad nad omapoolsed ettepanekud, et vältida majandusliidu poolt peale surutud lahendusi. Euroopa Liidu ettevaatlikkusele. Mitmeid põhjuseid. Kasvab surve teha midagi hiiglaslikku IT-ettevõtete mõjuvõimu laiendamiseks ja nende teenuste paremaks reguleerimiseks. Sama meelt ollakse USA-s ning just äsja teatas ka Jaapan et jagab kirjeldatud mure ja ühineb regulatsioonide loomise protsessiga. Teiseks suureks mureks on loomulikult Google'i kätte kogunevad eurooplaste andmed. Fitbit iga kasvaks Google'i vaade inimeste tervisega seotud andmete maailma mis on suurepärase reklaamipotentsiaaliga valdkond, sest tervise ja kas või kehakaalu langetamise küsimustes kliendi tähelepanu suur ning raha hind odavam. Kuula varasemaid portaale R2 L2.