Tere hommikut, Neeme Järvi, tere, olen Eeva Potter. Kuule, kas me räägime natukenegi Yorgist? Ja ma tähendab tegelikult nüüd niimoodi, et üle 30 aasta on sellest ajast, kui Georg tegi oma kõige küpsemad ooperirollid ja sina oled siis noor dirigent. Kas sa nüüd meenutaks sellest ajast, mis kõigepealt tuleb meelde, milline osa? Rõhutu n ma mäletan, kui mina üks noor võisheril ja Vallo Järvi oli dirigent, käisin teatris. Ja siis olid rõhud Tõnn oli Miljutini operett ja meta Kodanipork, oli oli siis vastaspartner tall ja mis see oli? Üks haruldaselt ilus muusika. Ja Georg Ots oli siis noor laulja ja, ja see oli üks, üks üks tore. Ja Vallo Järvi juhatas. Ja see oli minu venna esimene ka niisugune debüüt või kuidagi Estonia teatris. Ja siis see oli üks väga ilus etendus ja mäletan, noored armastajad olid Moskva konservatooriumis kuskil Siberi teemajas. Ja see oli üks üks. Haruldane nisugune teaste Georg Otsa poolt ja võeti just vastu tema värske hääl ja ja, ja, ja väga veetlev ja tore muidugi mitte. Kuidas öelda, mitte veetlev, aga, aga niisugune tore. Tore. Lavatüüp, ja et see, see, see oli esimene kord, kui Georg Otsa üldse teatris Aga nüüd, sel ajal muidugi sa ei osanud arvata, et sul on temaga väga huvitavad ooperirollid pärast koostöös. Vot sellest asjast tahaks natukene kuulda. Kui ma juba dirigent olin ja Estonia teatris töötasin, siis eks siis põhiliselt meie kokku saime. Ja ja siis iga ooper või ka uuslavastus viis meid ju kokku. Ja meil oli toredad eriti oli muidugi, mis ma mäletan, minu esimene lavastus ja esimene kool, koostöö oli üldse minu esimene töö. Estonia teatris oli Verdi ooper hotello. Siis Tiit Kuusik, Georg Ots olid peaosades ja Aleksander tüvi oli hotell ja ja, ja, ja karask oli hotello ja ja seal oli Hea näitleja Georg Ots ja ta oli sisuliselt oskasvaga et asju ja lauljale ta oli väga music kaalne ja, ja tegelikult sellest kujunes tõesti mitte nii palju hotello kui kuivõrd jaagu just jaagu osatäitja, see oli midagi erakordset. Tema oma rolliga nii välja tõi. Ja, ja siis. Georg Otsal ei olnud ju väga suur hääl, aga ta on näitlejameisterlikkus, aga oskas kõike seda leevendada, et tõesti tutist tõesti suured Fortisse ilmad olid tuli läbi ja, ja, ja kuidagi oli. Oma nii. Tarkusega just tema oli tark laulja. Väga sageli on niimoodi, et lauljal on väga hea hääl. Aga? Siia, see on ka kõik teooria haruldane näitleja veel, nii et siis muidugi tohutult musikaalne see, see, mis, mis alati oli tema suhtes väga tore. Toona oli väga tore töötajate all väga, õppis kiiresti ja tal oli palju. Sellepärast ka palju jõudis teha. Kuidas ta muidu laval käitus, tähendab inimesena proovide ajal ja? Väga tagasihoidlik mees oli tegelikult väga tagasihoidlik mees ja abivalmis igatemoodi kõikidele oma nõu ja jõuga abiks olla. Tol korral oli Torrese Paul tori lavastusbrigaad, oli Paul Mägi ja ja siis oli lavastaja ja ja Renter oli siis juhatasin siis. See oli nagu tükk aedades Estonias ikka. Lavastusbrigaadi, kas me saime nagu jälle teha uusi huvitavaid lavastusi koos? Keda võiks näiteks noh, nii maailma mastaabis Georg Otsaga võrreldes palju kuulnud maailmas lauljaid ka. Meie Eesti lõhudjate Kurbloorused veerasime siukses sellises riigis, kus, kus meie kunsti väga vähe teati maailmas. Aga mina ise alati oli, ma mõtlesin seda, et võiks niisugused mehed nagu Fischer, disko ja ja ütleme, Titocobi ja niisugused mehed olid kuulsad, kõik nemad elasid õiges kohas ja õigel ajal. Nüüd ma mõtlesin, et vanemaid mehi, kuusikut ütleme niisuguse mehega nagu tüütu koopiaga Georg Otsa, nagu ka mõnes mõttes, kes oli ka ühtlasi väga hea kammerlaulja ja ja ta ju laulis haruldaselt niukesed kammermuusikat ja kus tromansse ja niukseid asju suured oskusega ja tema hääl oli väga võluv, ilus ja siis ta tegi ka muidugi kõike seda kergemat muusikat ja estraadimuusikat öelda ja, ja suure Edugedal tohutu populaarne. Nojah, on räägitud, tema väike noh, ütleme kitsast väiksest häälest, aga on siin meie teadjad lauljad on öelnud, et näiteks rotil on ka väga väike hääl, aga praeguse helitehnika juures on ilmselt võimalik ka kaasa aidata, nii et seda arvestades võib siis arvata, et Georg oleks võib-olla isegi maailmakuulus olla. Kindlasti oleks, sest ka maal ei ole nii suur, on maailmas on osata ainult osata tähendab Õigete õigetes kohtades esinema ja, ja, ja kui sa satud juba sellesse ringi, siis siis asi läheb. Aga no meil ei olnud niisugust võimalust kunagi seal tegelikult Georg Otsa kuulsus oli niimoodi soome ja võib-olla ja, ja siis ja muidugi nõukogude liit. Jah no mis sul meelde tuleb, kui meil oleks võimalus näiteks saates nüüd midagi välja pakkuda, millist osa sa tahaksid kuulata? Kuidas ta seda oskas teha ja kui näitlejana ja viimane meie koostöö oli ju tantsuandlikud kui lavastaja juba haige. Ja, ja siis me tegime koos seda. Nii et tema ideed kõik ta tralli suhtes, mis ta arvas, kuidas ta seal peaks olema. Seda me tegime, viisime läbi ja, ja need olid väga toredad ideed. Jah, no äitäh Neeme, sellest nüüd meile piisab, me siit natukene lõikame ära, kuidas muidu läheb, on proovid. Nad pole, pole viga, nüüd kaks kontserti oli ära juhatuseses kräbeni esimest sümfooniat ja haruldane töö. Ja siis kooriga ja kaks solisti on isegi Moskvast ja üks on komisjoni ooperis Berliinist ja ja siis kahel õhtul sõidame Göteborgi orkestriga Kanaari saartele. Festival, vot ja ja koos Göteborgi orkestrikooriga ka sajaliikmeline koor tuleb ka kaasa filogaks, lennukit läheb või, või, või ma ei tea, kuidas täpselt, mitu lennukit on, aga ja siis on tellerifiskaks kontsert ja siis las Palmases kaks kontserti ja kavas on siis veel.