Rahvusringhäälingu uudised Kell on neli, uudistega on stuudios Kai Vare. Eesti parim talu on Ivaski talu Võrumaalt, mida peavad Rein ja Marju Põder. Tiitli võitja tehti teatavaks Eesti talupäevadel Jänedal. Rimi külas asuv Ivaski talu kuulutati parimaks ka tootmistalude kategoorias. Esimese koha alternatiivsete talude hulgas disMokko talu Jõgevamaal. Seda peavad hilja ja Külliki Alekand. Talu tootmissuund on turism ning hobuse ja lambakasvatus. Parimaks loodustalunikuks asutus Argo hein paali talus Läänemaal. Žürii tõstis esile, et noor peremees hooldab oma herefordi tõugu karjaga suurt osa Matsalu väärtuslikest pärandkooslustest ning panustab ka maastikuhoidu laiemalt. Uue keeleseaduse projektis pööratakse senisest rohkem tähelepanu keele kasutamisele. Haridus ja teadusministeeriumi keeleosakonna juhataja Jaak Villeri sõnul taheti muuta seaduse fookust. Kui eelmises seaduses me rohkem tegelesime sellega, et eesti keel on ohustatud teiste keelte poolt teiste keelte sissetungi läbi siis praegu me selle seaduse projektiga püüame tähelepanu pöörata sellele, et puhta eesti keelekasutus on see, mida peaksid eestlased ise tegema. Tallinna Ülikooli eesti keele ja kultuuri instituudi direktori keelepoliitika professor Mart Rannut ei ole uue uue seaduse projektiga rahul. Kõige nurgakiviks on muidugi keele staatus ja siil eesti keele kasutamise õigus kui inimõigus, mille tagamiseks kehtestatakse eesti keele oskuse või kasutamise nõue nii-öelda teenindava poole pealt, olgu selleks siis riigiametnik või mõne muu teenusepakkuja ja siin uues variandis ei saa mitte eriti rahul olla näiteks uus seaduseelnõu näeb ette Narvas ja Sillamäel ametlikult vene keelele voli andmise ja sisuliselt sealse Eesti elanikkonnal venestamist. Samuti muudab see uus eelnõu tagasi venekeelseks vene koolide asjaajamise. Kaitseministeerium sõlmis hankelepingu Jägala sõjaväelinnaku detailplaneeringu koostamiseks Jägala linnakusse kolitakse peamiselt Tallinnas, ruumikitsikuses vaevlevad kaitseväe üksused. Praegu asuvad vahipataljon, staabi- ja sidepataljon, logistika, pataljoni luurepataljon, Armo amortiseerunud linnakutes. Peale selle ei soodusta väeosade praegune asukoht sõjalise väljaõppe läbiviimist, kuna Tallinna liiklusolud raskendavad juurdepääsuharjutusväljadele ning kaitseväe tegevust sattus vastuollu ka linnaümbruse uutes elamurajoonides elavate inimeste huvidega. Venemaa ja USA jätkavad kõnelusi tuumarelvastuse vähendamise üle augusti lõpul või septembri algul. Venemaa välisministeeriumi teatel leppisid pooled kokku, et kohtumine toimub Genfis. USA president Barack Obama ja Venemaa president Dmitri Medvedjev jõudsid mõni nädal tagasi Moskvas üksmeelele. Tuumalõhkepeade arvu vähendatakse kuni 1675-ni. Praegu on neid mõlemal üle 2200. Ühtlasi lubati sõlmida uus relvastuse piiramise leping 91. aastal allkirjastatud start. Lepingu kehtivus lõpeb detsembris. Venemaa kinnitusel on jõutud Hiinaga üksmeelele, et hiinlaste seas populaarse turu sulgemine Moskvas ei kahjusta kahe maa kaubandus ja majandussuhteid. Tšerkiisaski turu sulgemisega. Ta hinnanguliselt 100000 inimest ja Peking on avaldanud rahulolematust. Hiina asepeaminister saabus sel nädalal Moskvasse teemat arutada. Odavaid riideid müünud Cirqizovski turg pandi kinni juuni lõpus pärast seda, kui peaminister Vladimir Putin kritiseeris seal vohavad salakaubandust. Pakistani kohus lükkas Mumbai plahvatuste korraldajate süüasja arutamise rohkem kui kuuks ajaks edasi. Vaatlejate hinnangul pahandab see Indiat, kes ootab Pakistanil selles vallas jõulist tegutsemist sügisel Indias Mumbais toimunud plahvatustes 666 inimest. Prokuröri sõnul ei ole veel süüdistus aga lõplikult vormistatud. Esialgu on ära kuulatud poolte avaldused, mõnedel andmetel otsustati pidada kohut suletud uste taga. Ka ühe kaitseadvokaadi sõnul ei ole kohus seda veel otsustanud. Ainus ellu jäänud Mumbai plahvatuse korraldaja Tõnis ühend sel nädalal süüdi ja palus end üles puua. Ilmast. Eeloleval ööl on vähese pilvisusega sajuta Ta ilm puhub valdavalt edelatuul neli kuni 10, hakul saartel puhanguti 12 meetrit sekundis. Sooja on 12 kuni 16 kraadi. Päeval on vähese ja vahelduva pilvisusega ilm, õhtupoolikul võib kohati hoovihma sadada. Puhub läänetuul kolm kuni kaheksa meetrit sekundis ja sooja on homme võta 18 kuni 23 kraadi. Sul on üks Aipood, sula, yks auto, sul on üks naine, aga tahaks kahte, ei vea sind alt. Sul on raadio kaks läbi terve suve. Raadio kaks läheb Viljandi folgil juba sel nädalavahetusel. Kuula otseülekandeid folgilt reedel, 24. juulil kella kuuest kaheksani õhtul ja laupäeval, 25. juulil kella ühest päeval seitsmeni õhtul. Raadio kaks otse sündmuste keskpaigast. Soojad ilma läksime, valged liivad paljad piigad. Tekiila läksime alati seal, kus on soojad ilmale valged, liivad, paljad piigad. Jahedal parim alati. Jätsime omavahel vaid koormaks teha, teha ei taha tahvel tehtud. Aeg taevast ei kogu jäägist nuusata tabavalt ja võta vabalt õla kõrre ja jääga. Saarel on hea, meil on endal neid magusalt testi oma eksootika arbuus, jaluta. Soojad ilmad viivad paljad võrki hiilanud jahedalt, parim alati. Seal, kus on soojad vihma, valged viivad paljad põrki ja tekiila jahedalt parimale. See on suurtükipaati kaasa, mis vaja. Aega pole palju tarvis. Tulinad kiirem teemaks. Igal ballanemis ametil, ringini, parkides. Täna valmis mängivadki paar nööri ringi puusad, jalad, hinged, soojad ilmad viivad paljad. Põrki. Vari malevlastele seal, kus on sooja ilma valged, viivad paljad Tal paari valan. Tule, hüppame üle tulepunktide mõnus suve polegi vaja lugeda. Nagu vajadusel aadressidele. Lambaid mahub palju, ühte autosse või kahekaupa, sest et meil on vaja. Soojad ilmad viivad paljalt. Killesile jahedalt parimale küll sealgi soojad valged viivad valjad. Hädal parimale. Son soojad ilmad viivad paljad. Soojad. Kliimad paljal. Jahedal parimal ajal seal, kus on soojad valged tiivad, naljalt Ei lähe. Valan soojad vihmavaene tiival, naljad. Ja igal pooljumalad. Pilve peal Tallinn. See on Igal pool on. Igale poole, igale poole, igale poole Värvis tervist ei tule ma veel kuskile. Heaperemees raadio kaks nagu lubatud, on külaline Viljandi folgil. Jätsime maha oma perede kodudes, et osa saada sellest suurepärasest festivalist nagu välja tuleva sooja liiva. Ma ei näe siin sooja muda, küll ma olen Erik Morna. Tervist ja ma näen siin ka Kaarel koset. Tere, Kaarel, oleme nüüd ausad, ega see väga hästi ei näe, aga nurga tagant võin teile öelda, et jah, oleme jõudnud kõik ilusti Viljandisse ja raadio kahel on esmakordselt au tegelikult siit otseülekandeid teha. Ja et pidu oleks veel parem, siis oleme endalegi külalisi kutsunud antse. Jaak Johanson on need, kes meil praegu külas on. Teie ise esineb täna Jaani kirikus ja seda siis hilise õhtu ajal. Ja me räägime tegelikult hoopis teisest esinejast, kelle nimi on Andrei mongus. Ma ei, ma loodan, et ma nii enam-vähem nimele pihta sain, et. Tuleb välja, et kuulus kõva mees, kes Eestis plaati salvestama, et kas ma olen õigesti aru saanud. Tere, Kaarel. Tervist vaata, Jaak hakkab praegu rääkima lihtsalt noh, tegelikult Andrei võiks täitsamehe kõrval istudes jutt algas ju sellest, et et väga paljude tele- ja raadiokanalite esindajad pöördusid minu poole sina, et sa tunned Andreidel. Et noh, et siin selgus, et, et on ikka sihuke ülbe mees, et ta küsib 50 euri intervjuu eest vaene raadiot ja siis räägid aga et noh, et siin, ma ei tea, kas, kas ETV sai ta eile kätte ja siis ja vastasid ausalt öelda pole see suhtumine tohutult meeldib ja, ja kusjuures ta ei ole üldse üldon ees ja, ja, ja sabas, et, et noh, vaata kas sa küsid 50 euri inkade, tõesti tegelikult ikka mõeldakse, mida sealt küsitakse, eks ole. Ja ja samas noh, see vot see on see indiaanlane, eks ole, tähendab, tema on ju selles selles seltskonnas, kes, kes on käinud Ameerikas mitmeid kordi, kes kunagi Frank Zappaga plaati lindistas, Ameerikas jääb, aga tegelikult on ta kooliõpetajad on põhiliselt pühendunud sedasama asja, mida ta oskab, ma arvan, selliseid mehi maakeral on ühe käe sõrmedel üles lugeda, kes seda, kes selles traditsioonis niimoodi sees on ja kes on sellised meistrid. Et, et ta on pühendunud selle edasi andmisel lastele, ta põhiliselt rändab mööda Tõvata tuli isegi Huur tuust ära, ta ei viitsi Ameerikas käia, aga ta on seal käinud ja noh, tõstma, kui, et noh, see on minu arvates see suhtumine, et kui mängime raha mängus, mängime raha mängu. Aga kui ta näeb, et on sõber või kui on vaja, tegelikult said seda, on alati valmis. Selle folgi, kõige vahvam kontsert minu jaoks oli kohe esimesel õhtul, kus me Ain Agan, aga noh, lubasime minna sõpruskondlikus korras sinna Enn onni söögikoha õuele. Kesklinnas on seal sihuke sihuke söögikoht, kus antakse sõpradele süüa ja niimoodi lihtsalt politsei käib kontrollimas, et on illegaalne restorane, siis selgub, et ikka lihtsalt antakse sõpradele süüa, mõõtja mängisime seal ja siis tuli Andreiga peale kontserte sinna ja siis seal olid lapsi kõik õu täis, ronisid puude otsas, kassid vaatasid üle katuse ja seal ta mängis seal kaks tundi me jändmisena, siis tuli veel mari kalkun, kellega nad tegelikult kontserdil käia koos midagi ja ei teki noh, ei olnud nagu rahaläiget silm silmis kuskile, et lihtsalt on mõned asjad enda jaoks siin maailmas selgeks teinud ja kui ta on üks nendest meestest, keda võib ühe käe sõrmedel üles lugeda, et miks ei võiks küsida ka 500 euri intervjuu kellelegi seda intervjuud aga vaja on. No vot, aga, aga see, see lugu või miks tahaks sellest plaadist rääkida, et sellega tuleb nagu väga palju teemasid üles. Ta sattus Eestis 2001, siis kui käis dalai-laama Eestis, see oli talle väga tähtis, siis need endised Nõukogude Liidu budistlike rahvaste esindajad tulid kõik Eestisse. Noh, läbi Venemaa oli kõige lihtsam ja kõige odavam neil siia tulla. Tõesti, saite aga siin kokku ja siis keegi vihjas, et kas noh, et võib-olla ta võiks nagu kloostri aidas natuke pilli mängida, ta lihtsalt oskab ja niimoodi ja siis ta lükkasime seal kloostrites laval ja ta oli hästi tagasihoidlik, aga ta nagu ei kippunud kuidagi, et noh, aga noh, jah ja siis ta võttis oma pilli välja ja see oli teine kord kloostri aida ajaloos, kus tekkis täielik haudvaikus, no sihuke rõõmus õhtu kõigeid õlut ja rääkisid juttu kõva häälega, nagu ikka, on täiesti niimoodi ilma ettekuulutamata, ta hakkas vaikselt oma asja seal ajama ja lõpuks oli niimoodi, et keegi ei julgenud enam kohvi kohvi sees lusikaga suhkrut segada. Noh niimoodi. Esimene kord oli, kui üks saami memm niimoodi üks kord laulis lihtsalt õhtul. Et ja, ja, ja siis, ja siis noh, kuidagi siis käisid kõik need tiibeti mungad käisid seal söömas, kes seda liiva mandalad tegid ja ja kuidagi tekkis hästi, seal veel olid mingid eestlased, kes olid Tõvas käinud ja noh, nihukese sõpruskondlike kontakt oli väga kiire tulema ja sellepärast järgmisel hommikul, kui me läksime, siis meil oli stuudio veel omal ja et kas ta tahaks proovida salvestada, et noh, võimalus on kohe olemas ja ja ta oli ka nõus ja võtsin ühe muuga kaasa igaks juhuks mingit jama, ei ole mingeid pahu deemoneid, liigitaks ringi ja, ja siis praktilised hommikul kell 10 olime stuudios, Mikk Sarv oli vist ka veel tuli, tuli. Noh, häält puhtaks, köhimata, istus mikrofoni taha, kontrollis vaatuseks Arvo Urban puldis valmis, pane käima ja läks ja, ja terve plaadi sellel praktiliselt niimoodi ühe noh, järjest niimoodi tõmbunud õuna pärast midagi sai valitud, midagi sai. Ta ise ütles, et noh, võib-olla siin midagi võiks nagu parandada, laulis mõned mõned asjad nagu teist korda veel pärast. Aga et see oli selles mõttes, et ta on eelkõige muusikasse kõrilaulja eksootika. See on kõik nagu mingis mõttes nagu kõrvaline teema. Aga ma ei lase sul isegi üldse küsida, ma räägingi. Tähtsad asjad temaga reovees ära. Et see teema, mis nüüd jälle meelde tuli, Endel tema kontserditel või selles workshopis, et noh, me oleme siin Viljandis ja me siin möllame kolm päeva käime ringi ja joome õlut, joo õlut ja nagu nagu pühitseme seda rahvapärimust. Ja, ja mingis mõttes nagu et kas me Kuidas seda siis nüüd sõnastada, panevad mingi osa sellest pärimusest, mille nimi on ikka nagu kuidagi ei jõua või noh, vot siitsamast paistab, eks ole, see kaevumäe ja kirsimäe lava, et ma sattusin ühel õhtul kuulama India roogasid selleks meister, kes mängis, eks ole, sitta ribal roogasid, Eli mees, soovides kõige paremat, ühesõnaga keeras noh, sellele nii põhja, et lihtsalt inimesed kuuleks, eks ole. Ja, ja see oli valus kuulata ja siis ma läksin, küsisin, et, aga võib-olla võib, keeraks seda vaiksemaks, et see on ju rituaalne muusika, et see on nagu see, mis praegu toimub, on sama hea, kui keegi karjuks sulle täiest kõrist meie isa palvet kõrva, et sellest paremini aru saaks. Aga see ei aita sul sellest paremini aru saada, et on asju, mis noh, mida sa pead saama pingutada, et seda kuulata. Vot, ja vot selle selle, selle nii-öelda kõri või kurgulauluga on see asi, mida Andrei tookord rääkis ja mis, mis nagu uuesti tuleb meelde, kui teda näed, et et on terve hulga hulk sellest pärimusest või, või nende põlisrahvaste lauludest ja tõenäoliselt ka terve hulk regilaulust on selline, mis ei ole olnud üldse inimestevaheline asi. Vot selleni on nagu raskem jõuda Need, sigivusmaagilised ja kokkusaamise laulud ja ja, ja, ja see on, see on mingis mõttes kõige tähtsam ja selle, sellega me saame kontakti uuesti. Aga need pühad laulud ja, ja noh, mis, mis on kõikidel rahvastel, kes siin maa peal elavad ja kes hakkama saavad, peavad olema. Et vot, et see, et see, see on see kurgulaul ja tema ütles, et sellest suurem osa on olnud nagu see laulmine mida tehakse siis nagu selle palge ees, kes meid loonud on, või suhtlemiseks Konkreetsete koha vaimudega või haldjatega, nagu neid Eestis nimetatakse. Et see on siis, kui kui inimene on üksi üksi, siis loodusega me võime öelda, eks ole, et see on nagu looduseusk, eks. Ja vot, et, et see kõik ka on, on Andreige sedasorti laulmisega ja kuidas seda siis nagu veel festivali siis nagu kilbile tõsta või kuidas seda nagu tutvustada. Ja noh, et see teema Noh, see kõlab juba nõnda, et me peaksime ennast pühalikult riidesse panema rituaaliks valimispäev, kui me läheme Nüüd ma tean, et seesama on selle lendava kotkaga, noh, et keegi käisin seal workshopis ja kõik oli väga südamlik tüdruk ütles peale selle tuli kuidagi muutuks nii kurvaks, ütlesin väga hästi, ma ei ole nii kurbade silmadega meest enne näinud. Ometi ta rääkis nagu rõõmsamatest asjadest, ta ei rääkinud midagi poliitiliselt ebakorrektsed, mis nad tulid siia meie õue peale või et meil siin on mingid reservaatides noh, et mõeldes ka need kolm päeva, kus me siin laulame indiaani laule ja tantsime indiaani tantse või eks ole. Et tegelikult maailmas nii Siberis, kus eks ole, Aimar on käinud, kes istumist puldis praegu palju korda, eks ole, mis toimub antidega praegu noh, kõige selle toreda see, et me ei saa nagu kuidagi aidata noh, et me saaksime aidata võib-olla kuidagi me mõtleksime kaaslasele sügavama hoovuse või miks sellel, miks sellel lendaval kotkal on ikkagi nii kurvad silmad ja miks et miks meie ei saa osa võtta sellest tema tantsust, et miks me peame istuma umbses ruumis, siis on ka südamlikke ja nagu tundma mingit kurbust ja mingit seletamatut. Me olime nagu millestki ilma jääda tema sedasama, kuigi ta tantsib koos oma tütrega neid neid tantse, mis on kunagi mingisugusest kokkusaamisest nendest tohutult ilusates lummavates riietesse tants tihtipeale on selline nagu see kõri laulge, et sa ei suuda seda järgi teha, sest ühtepidi see nii lihtne see on arusaamatus ja ütles, et tõstad ühte jalga, teised selles on mingi imelik võlu. Aga et miks Lendav Kotkas peab olema see, kes lendab ringi puurnokas ja siis läheb noh, ühesõnaga nii et ta peab minema sinna puuri. See puur kaitseks. Ja saab nagu tutvustada seda oma kultuur, et me nagu lõputult tutvustame üksteisele oma pärimusi samal ajal nagu teisest küljest, kui vaadata, mis tegelikult toimub, et me kuidagi ei saa elada seda päriselt, et millal me siis hakkame nagu elama seda pärimust oma pärimust või ja kuidas me siis seda selle praeguse maailmaga ikkagi tegelikult saaksime, kuidas me saaksime elada? Ärgata uuesti pärisellu? Et tasub veidikene veidikene kaasa mõelda, kuigi ma oletan, et ega te vist ei taha, et kõik inimesed nutma hakkaks, sest pärimust elada on raske. No ei, no vahel on tegelikult nutta, on väga tähtis, ma arvan, et, et nutt on nagu sama tähtis kui naermine ja ma arvan, mina olen olnud vahel väga tänulik, kui keegi suudab mind kontserdil päriselt sügavalt nutma panna, sest et vahel on ka pisarat, eks ole. Tead isegi ja sama sama tänulik oled sa siis, kui keegi suudab sind niimoodi naerma ajada või, või hüppama panna, kirge tundma, eks ole, aga vaata, see nutupool nagu kardame seda, eks ole, meelde küll, jah, jah, no vot, ma ütlen siia vennale juurde, tal on jumala õigus üksi rääkida, sellepärast et ta on soolo. On teema. Aga jaa, vanemal vennal on tihtipeale nagu no ikka mõni aasta rohkem siin maailmas oldud, aga mis ma selle plaadi kohta tahan öelda veel on, et mina selle protsessi juures tookord ei olnud mina rohkem Tartust. Et nüüd me salvestasime selle 2001 ja inimesteni jõudis ta need 2009. Et pole nagu olnud ka väga põhjust seda kuskile välja tuua, ma ei kujutaks ette selveris kedagi plaadi letile otsimas tuva kõrilaulu või eestlaste välja antud tuva või tavakari laulu plaati, et ja veel siia juurde näiteks ka seda, et et tandreid peaks enne nagu elavalt nägema või nagu palju väga paljude rahva muusikatega on. Et sa ei saa sellele pihta, enne, kui sa ei ole seda nagu elavana näinud, et siis ta nagu nagu mingisuguse dokumendina või mälestusena, ükskõik, kas ta on stuudioplaat või laidi plaat siis ta omandab mingisuguse väärtused rokkmuusikaga reeglina see, et et seda esitletakse nii võimalikult, nagu ta on salvestatud, seda enam popmuusikaga või sellise, aga, aga elav esitus plaadile tihtipeale külge ei jää, isegi mitte pildiga plaadi peale DVD-le tihtipeale jää külge. Nii et selles mõttes kutsuks üles inimesi seda plaati mitte ostma. Ei no tegelikult vaadake. Ja siis saatke, kui, kui te, kui te tunnete, et või, või kuulake teda ja, ja mis sa ütlesid selle pühalt riidesse panemise kohta, et ei, et sisemiselt võiksime küll mõnikord ennast pühamalt riietada, ega ma sellepärast ei te hakkama mungarüü selga tõmbama, aga lihtsalt nagu tunda ennast mõnikord. Kas kamalt võib öelda selle plaadi sündimisest, see noh, nii-öelda füüsilisel kujul on süüdi otsapidi ka seesama Viljandi pärimusmuusika festival. Et selles on tegelikult otseselt süüdi dalai-laama, kes siia tulid tegelikult just tänu kellele Andrei siia tuli üldse? Jaa, jaa, seal kloostri aidas jaaguga kokku sai. Aga folkuna tausta mõttes selles muidugi tähelepanu traditsioonidele julm, kus või, või nagu see noh jah, julgus pöörduda mingite selliste inimeste poole või uskuda, et see võib nii lihtne olla. Et sa, et sa võid. Ja, ja noh, et selles mõttes see see sõpruskondlikus või kogukondlikus kui sedalaadi festivalid, aga sedalaadi kokkusaamiste alus on, on väga tähtis, selles mõttes võib, võib viidata ka sellele festivalile ja ta käis sellesama siin siin see nii-öelda selle pärimusmuusika keskuse korraldatud maailmal käis mõned aastad hiljem ka saime ta Tartusse. Ja siis ta siis oli väga huvitav vaadata seda, et siin on need Sofja tehtud pildid või Sophie Jonesi tehtud pildid temast kloostri aidas kus, kus ta on nagu kõik kõiges oma rahvariide ilus, aga seal me palusime tal ühel kontserdil, et sa ei pea panema neid rahvariideid selga, et see on, see on oluline kindlasti sulle, aga ei. Nii kui nii, kui ta istus Texastega lavale Jakas oma oma kõrilaulu tegema, siis, siis muutus ka teataval määral see selle esitamise tutvustamise ja sellise välja suurelt välja näitamine. Ma nüüd esitan oma rahvatraditsiooni, see muutus nagu tähtsusetuks, siis hakkas puhtalt muusika tööle. Sest nad tegid Villu Veskiga ja Kallaste ja kes seal olid sellised Villu Veski bändiga tegid koos väga maitsekalt, nii nagu siis nüüd siin agana või Marin kalkuni jaaguga koos ja ma ei tea, kui hästi läheb, siis on ta täna meie kontserdil ka. Nojah, kui õnnestub, eriti Wen mardile üks, üks tema laul tohutult meeldis, ta üritas sellest eestikeelset varianti teha või mingi mida, mida võib-olla Aimar puldist pärast laseb seda laulu või, või sa juba kõlas, ma ei tea. Ma selle raske ültseeriksel raekojas. Ma ei tea, kuskil oli vahepeal Aimar ka, kes, kes leppis kokku selle meie siia tulema. Igatahes teda on olemas, siin platsis. Tahtsin veel öelda, et meie Johansonile plaadi tegemine, et me oleme üksjagu plaate tegelikult väljaanne, mida vahesti teata, eks ole, et see mingis mõttes nagu lootusetu ettevõtmine vahel meeleheitel või noh, see vastuolu, et plaat kui toode ja see soov, et ta oleks nagu mingi nagu mingi hetke dokument, eks sa oled, plaat on nagu mingi vari mingist hetkest tähendab, tal on nagu väärtus ainult viitab mingile kokkusaamisele, et selles mõttes see plaat on väga õnnestunud. Et, et seda, et paratamatult on plaat, toode, eks ole, aga, aga see plaat on nagu, ma arvan, et siin on seda ajavaimu just see, et see on Eestis. Et see oli see kokkusaamine selle, selle teatavat sorti pühadusega isikulises, umbisikulises mõttes ja, ja selles mõttes on üks väga haruldane plaat peale selle, et ta ei ole kippunud eriti nagu sihukseid niukseid plaate tegema. Ja ta oli sellega päri, et ta usaldas ta niimoodi tuli ja ütles, et see päev ja see aeg siis see 90 või 2001 on, on sellel plaadil olemas, kus, et minu arvates on see üks väga hea nii-öelda eheda pärimus ikka salvestus. Väga hea meede on ka väikese, kuidas öelda hetke salvestuse üritame hetke kätte saada. Meil on siin kõikidele külalistele ette antud need linnuviled ja nüüd tuleb sellest võluda veidikene häält välja. Ja seejärel saame siis juba kuulata seda, kellest ma nii pikalt rääkisime, ehk siis härrasmeest, keda teil on võimalik näha. Homme kell viis kell viis Jaani kirikus Andrei mon, kus on see siis Tõva kurgulaulik, aga need siis? Jah, ja võib-olla ta liitub täna meie kontserdiga korraks võib olla. Noh, nüüd siis Johan Johanson ja Kose Kose vilistamine kõigele vilistamine kõvasti. Niimoodi laulis Andrei mongus. Ja aastal 2001. Kloostri aidas. Meie oleme pärimusmuusika aida kõrval, mille siis ka Koit Raudsepp, kui ma õigesti kuulsin. Eile nimetas. Korduvalt kloostri aidaks nimetas küll jah, oleks võinud nimetada, sest see on palju lühem ja lihtsam. Ja mõnes mõttes on sul ilmselt õigus. Raadio kaks on Viljandi folgil ehk siis pikema nimega Viljandi pärimusmuusika festivalil ja kuni kella kaheksani on siin Kaarel Kose, Aimar Ventsel, Erik Morna. Ja ma räägiks Kaarel ja head kuulajad. Teile natukene tähelepanekutest, ehk siis raadio kahe festivaliülekannete tavapärane moerubriik. Suudan tuua võrdlusi ainult rokkfestivalidega, kuna ma olen esimest korda Viljandi folgil. Ma ei teadnud, mis mind siin ootab ja võrdlen siis tänavuse rabarockiga valitsevat noori. No esiteks tuleb öelda, et Viljandi folk on niivõrd suur. Ta ei ole ainult noortefestival, ta vist ei ole ainult ka kitsaste või ütleme, need folgihuviliste festival, seetõttu on siin rahvas väga kirev. Nad unustavad ära mõned asjad või nad ei pea seda, mida näiteks eile ma kogesin, mis rockfestivalidel on ikkagi päris suur tabu, ehk siis nad unustavad endale kaasa võtta. Ta kilekeebi võisid samast osta ja võtavad vihmavarju ja lähevad sellega lava ette. Ja kui sa võtad kaasa vihmavarju, seda teevad sajad inimesed ümber sinu, siis inimene sinust tahapoole ei näe mitte midagi. Nii et kilekepp, head folgile tulevad, järgmine aasta. Väga hea vihmavari nihklaga. Nii. Ja nüüd siis võrdlus rabarockiga. Naljamütsid festivalil hetkel null, ainult Ellesse tähendab kuidagi üllatavane, nalja, prillid, null nalja vuntsid. Null ma ütleksid, miinus 100, isegi. Vorm saabastega gooti rokkareid. Üks oled leidnud. Inglitiibadega T-särgis tüdruk, üks inglitiibadega T-särgist poiss null kaks tüdrukut lisan juurde, hea küll, aga nemad olid leti taga müümas. Aga võib-olla see oligi seesama jama. Muda on siin mitu hektarit tänu eilsele ja tänasele hoovihmale. Samas mudas surfajaid kõhuli on null, aga mudaga tehtud näomaalinguid, ma loetlesin umbes 100 niukene lühikene moeülevaade siis tänasest Viljandi folgist. Muidugi pean häbiga tunnistama, et ega ma väga murelik ei olegi, et naljamütside ja ja nalja vuntsid. Koju, et peab tunnistama, see on suhteliselt selline tervitatav kui seal ta trend, kusjuures ma võtsin kaasa naljakaid kaks komplekt ei nalja mütsima viitsinud, kuna see võtab palju ruumi, aga ma võtsin kaasa kaks komplekt Nalja vuntse, ühed on sellised Charlie Chaplini moodi ja teised on sellised natuke sorakil. Ma ei oskagi öelda selle kangelase nime, kelle moodi nad on igaks juhuks, et kui satub keegi praegu kuulama siin Viljandi folgil ja tahab originaalne välja näha ja rikkuda üldist ilusat pilti, ma annan Niisiis, me oleme välja kuulutanud, et siit raadio kahe bussist saab endale nalja, vuntsi kui julgete olla, kuidas öelda, massist eristuv. Mis puutub aga Viljandi festivali, siis ka neil, kes arvavad, et siia tulles peab ilmtingimata puugaisutaja, aga kas nii-öelda välimuselt hakkama ehk siis linane särk selga, murumüts murumüts pähe ja nii edasi, siis asi pole sugugi nõnda hull, et tegelikult piisab sellest, kui panete ennast nõnda riidesse nagu teil mugavam. Unustasin, kaks põhilist moehitti head praegu meelde tuletasid, nimelt. Nad pole küll seotud puu kasvatamisega, aga murumüts on müts number üks vähemalt meeste seas, kes üldse mütsi kannavad. Eerika murumütsi ja teine trend, paljad jalad ja praeguseks hetkeks ka väga porised. Ilmselt on sul õigus selle kõigega oled nõus, mina pean ausalt, tunnistan minagi eristunud väga kõvasti, sest. Ma olen nagu väga valed, Sarty, müts kaasa võetud ja pähe pistetud. Noh, ela sellega, palun kaarel järgmised paar tundi kuni kella kaheksani raadio kohe otseülekanne Viljandi folgil, Kaarel Kose, Aimar Ventsel, Erik Morna ja hulk külalisi. Sotsiaal poolde kuskil. Mured. Suurele aiale seal palvetate järgi. Päike paistab peale. Tahad näha, palju kandis peale? Ei lähe veel vihma, äikesetorm, mis käib veel, kes need tared tornis tekkinud laud oli hariduselt haiged. Ja selle ühe päike paistab. Nüüd te teate, kus me oleme, teil ei ole vaja rohkem küsida, aga siin pärimusmuusika festivalil on lisaks muule ilusale päiksele, mis meid kenasti on siin praegu veel vähemasti embamas ka õnnepank ja õnnepank on, kui ma õigesti aru saan, kas esimest korda füüsilisel kujul väljas ja Airi on see hea inimene, kes meile õnnepangast on siin rääkima tulnud, räägi nüüd võib-olla kolme sõnaga ära, et mis asi see õnnepank õigupoolest on, et mida see teeb? Enne pank aitab siis inimestel vahendada tasuta erinevaid teenuseid, heategusid vahetada. Mida see tähendab, see tähendab seda, et ma olen saadudki, et, et keegi on mu üled aidanud, kui ma olen, ma olen tädi, et siis lähen ja panen kirjad, jah, mind on aidatud üle tee või mismoodi see töötab. Töötabki nii, et praegu siin folgil paneme väikeste paberite peale kirja neid pakkumisi, et kes aitab last hoida, kes pakub tasuta juriidilist konsultatsiooni ja nii edasi, nii edasi, igasuguseid asju on meil seal kirjas. Et siin toimub siis füüsiliselt inimeste vahel, vahetusena võetakse telefoninumber, helistatakse sellele inimesele ja edaspidi siis veebikeskkonnas, et saab üles panna enda pakkumise lugeda teiste pakkumisi ja kontakteeruda. No mina olen tegelikult veebist natukene lugenud selle õnne panga kohta, see on nüüd juba ma arvan, et üks pool aastat vana see teie veeb jah, ja noh, mõte, ma ei tea, kelle peas tekkis ja millal ja kuidas, aga toona tundus see väga selline, kuidas öelda põnev, uus asi, et kuidas ta käima on läinud, kas ta on käima läinud või, või jooksete veel seda nii-öelda süsteemi. Nüüd veebikeskkond valmib augustis, et siiamaani olemegi siis teinud eeltööd ja esimest korda oleme siis inimeste sekka tulnud siin folgil ja edaspidi ootame siis veebikeskkonnas kasutama meie süsteemi. Ühesõnaga, kui on midagi, mida mina oskan teha, ütleme ma küll ei kujuta ette, mis asja mina oskan teha, ma vastasin raadiosaateid teha kõigile inimestele hästi palju, et, et siis tulen ja kirjutatud, kui teil on vaja raadiosaadet teha, siis tulede täiend osutada näiteks kuus, kaks raadiosaadet nõndamoodi või? No ma arvan küll, et see on väga suur oskused, mõnel inimesel ei ole sellist suhtlemisjulgust mida iganes ja siis ta missugused, mis on sellised põnevamad asjad, mis teil lasin Viljandi folgil juba juba pakutud, tuleb mõni meelde? No ma nägin pealt, kuidas üks väike tüdruk oli kirjutanud, et ta tahab, et keegi teetele pai ja siis ta leidis kohe ühe toreda inimese, kes seda tegi ja siis ta nautis seda täitsa tükk aega seal. Ema kutsus teda küll juba ära, aga, aga see oli üks tore tore vahetusi, täitsa siukseid, reaalseid vahetusi toimunud. Olgu, see kõlab ju väga hästi, kui teil selg sügeleb, siis laseriga õnne panga poole ja pange oma soov kirja, kas, kas võib nagunii triviaalselt asjadega ka teie juurde tulla? No igasuguste selliste väikeste asjadega, et kodus on vaja mingi kruvi keerata seina siis kõikide väikeste asjadega poest piima tuua, mõnel vanal tädil ja, ja kõike, kõike sellist. Niisiis me jääme ootama, millal õnne ponks, suureks ja tähtsaks saab. Ja õnnepanga logod hakkavad põlistama meie linnapilti, nii nagu Swedbank ja minu pärast, kes iganes muu, et on sellist ohtu ka tulevad suured õnnepangakontoreid, kus inimesed istuvad teineteise vastas ja ostetavad häädegusid. Ja õnne pangakontoreid on küll plaanis avada üle Eesti, et võib-olla nad ei ole päris nii suured, nagu on see, et pangakontoreid. Ja, ja võib-olla ei hakka meie logod palistama kõiki tänavaääri, pigem loodame levida inimeste südametes südametesse ja niimoodi vaikselt-vaikselt, et laieneda, kui palju teil neid inimesi on, kes juba õnnepangaga niimoodi väga aktiivselt tegelema? No väga aktiivselt on kuskil kümmekond ja, ja siis nii-öelda selliste huviliste ja toetajate listis on kuskil sadakond, et kes on meie nagu mõttega ideega kaasas, saavad aeg-ajalt infot. Suur taol Airi Sulle tulemast tunduvad Eerikule midagi väga tähtsat lisada. On küll jah, onne Bankveedee on siis aadress, kus muidu asub, praegu tasub Viljandis siin ühe toidutänava lõpus. Aga ma paluksin nüüd õnnepangast väikest pangalaenu. Ehk siis meil on siin linnuviled puhudama neid ei oska, aga äkki oskad sina meie eest? Kõik peavad kõik meie külalised puhuvad lõpetuseks veidikene vilet, ma võin sulle appi tulla ja ma puhun ka ühte vilet, ma olen, on umbes puhub. Vali kõigepealt hea valitsuselt esimesena, nii valisime aitäh. Nii. Ja nüüd on meil võimalus koos vilet puhuda. Üks, kaks, kolm ja. Oi hull nagu siin läbi korraga googe. Häbi, kus ma ütlen, restoran lakkab armastust, algatus, igatsus hakkas. Kal neli. Kui me korrutame Silmeti olema siin raadio kahe otsaga, umbes kella 80, tegelikult muidugi kella seitsmeni tahaks olla küll keskööni, aga mis teha, see praegu, mis mängib, on täiesti ansambel atlas endale paar ja Aimar Ventsel on saabunud siia koos taotlusega. Tere, mina olen nüüd jah, siin. Ja minu vastas istub maka. Ma püüdsin ta kinni, sind ta tuli. Minu läks endast mööda, kaasas selline kott igasuguste vilets pillidega ja Viljandi folgi. Üks selline läbiv üritus on igaveseks töötoad ja me mõtlesime, et me siin teeme sellise audiaalse töötoad, maga võtab oma vilets, pidi hakkama neist meid mängima, neist rääkima. Sest tegemist on instrumentidega, mida tegelikult Eestis keegi peale tema ei oma. Jestatu unikaalne Arminanski. Instrumente. Ma tõlgin, et tegelikult on kõik hästi, vaata, siin on vaja pilt juurde. Vilets pill, mis ühes otsas on, lehmade arv, kõigub vilets stiimuli toru, see on üks, kaks, kolm, neli, viis, kuus auku, esemed teises otsas, väikelehma sarved, mina pole ennem näinud. Paku, paku paku. Trossi. Ja tal on siis selline omaette nagu veel keelega see suulise öeldakse vaid monstrum hoolikest. Oki takitas Vudsid. Otsin Bransid. Braavo. Ei vaata etet. Usna Flyetoski. Katri võime põleks Räkuupeku Sonny instrumenti liigratav orkestris. Kooskõlas ei ole ta juba kuuendat makrokapriisne instrument, mistõttu ta on pigem nagu sooloinstrument. Teda on väga raske mängida just orkestris kooskõlas teiste pillidega, et ta nagu hääl muutub vabsee instrumente masti raiskate fabrikne. Drugistlasid niisiis tegemist on siis jah, sellise riistapuuga, millel on olemas ka vene analoog, arutasime, et kas Eestis on tõeliselt olemas, mina vähemalt ei ole näinud sellist ütleme üles pillimine sarv otsas, et Eestis on, ma tean, et see arv on eraldi ja vilets, pion eraldi ja. Buss linna uuesti. Niisiis siin on meil hulkav hulk vilesid, mida me hakkame demonstreerima pärast uudiseid. Praegu tuleb siis maga. Mängib meil üht-teist, vilets pilli ning jääge kuuldele, pärast uudiseid. Me lähme oma audiaalse workshop iga edasi. Okei instrument Väätsa, Alto Ves videl abarnjaski. Raadio kaks on Viljandi folgil. Kultuuriteated Jäääär Eestimaa kaunites kohtades homme pühapäeval Tuuru külas altmõisa külalistemajas, siis sinust on. Suvel romantilise imat kontserdid Hedvig Hanson ja Andre maaker, armastus, laulmine 26. juulil Pädaste mõisas Muhumaal letid piletilevist, vaata ka www punkt Hedvig Hanson. Suure sadama suveteatris Hiiumaal räägivad Marta ja lennuk ümber maailmareisidest Tiit Pruuli ja Hillar Kukk. Margus Tabor räägib Indoneesia reisist Urmas Dreseni, Jaanus Rohumaa alustavat teatriprojekti Hiiob. Reisiõhtud toimuvad 26. ja 31. juulil ning esimesel ja teisel augustil Suuresadama suveteatris Hiiumaal.