Kaheportaal ja Kristjan Port tere. Eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Kaubanduskeskuse külastajaid iseloomustavad korvi kandmine, riiulite vahel sahkerdamine ja kaupade korvi tõstmine. Ostjad on kindlasti kohtunud valvsa pilguga riiulite vahel kaupa takseerivaid, mitte ostjaid. Ostjatest eristab neid kolm peamist tunnust. Nad ei kogu midagi korvi. Nad paigutavad riiulil asju edasi-tagasi ja neil on käes, piiksub koodi. Lugeja on ka neljas tunnus aga sellega tasub olla ettevaatlik, kuna eksides kutsutakse turvatöötaja. Nimelt võib kobedaks seeria olla robot. Teon rutiinne riiulid on lihtsad ja korrapärased. Kaubad seisavad reas nagu tellised. Tühi auk tähendab puudust, sest riiulipind on kallis. Sellelt toimub nöök. Iga auk tuleb täita uue kaubaga ja võimalikult kiiresti. Siis peab veel päeva lõpuks vaatama toodete müügikuupäeva ja ongi enam-vähem kõik. Masinale selline rutiin, sobib. Inimesele oleks töö liiga lihtne. Ümberöelduna oleks töö madalapalgaline. Järelikult teeks inimene ülejäänud ajal midagi. Kasulikumad, mistõttu ta ei pahandaks, kui öeldakse kellelegi teisele suvevaheajal näiteks lastele, mida aeg edasi. Seda suurema tõenäosusega saaki töö endale robot. 2000 seitsmeteistkümnendal aastal otsustas USA Walmarti kaubamajakett robotite kasuks. Tööde modernsest korraldamisest juhindudes ei võtnud kaubamaja endale tehnoloogilist. Kriskivaid sõlmis lepingu vastavat tööd tegevate robotite valmistamise ettevõttega, kus robotiks esialgu lepiti kokku katsetada teenust 50. kaubanduskeskuses. Poekülastajaid harjutati. Riiulite vahel puravatelt tegelastega. Lõppude lõpuks olid nad seal ju ostjate huvides. Uus lahendus paistis edukana ja vahepeal olid robotid jõudnud juba 500. kaubanduskeskusesse ning käesoleva aasta algul teatas roboti firma plaanidest. Laiendada masinas tööliste teenust 1000-sse kaubamajja. Eelmisel aastal oli Volmordil USA-s 4769 kaubanduskeskust kus töötas 1,5 miljonit ameeriklast. Seega oli robotite tööhõive perspektiiv kordades suurem. Kuni. Just äsja ilmus uudis, et pool Mork lõpetab robotite kasutamise ja annab tööinimestele tagasi. Muutus on palju huvitavam esmapilgul arvatavast inimeste võidust. Tõenäolisem põhjus peitub Covid viiruse epideemia taha. Aga pole üldse seotud haigusega. Aasta alguses oli viiruse mõju raske ette näha ja senised plaanid olid jõus. Tagantjärele paistab muutuste teekonna alguses palju varasem ega ole. Üleüldse seotud haiguspuhanguga. Inimesed lihtsalt ei teadnud, et nad vajavad tõuget harjumuspärasest väljumiseks. Jutt käib siis rutiinse kauba koju, tellimisest, sõnarut. Teen oli siin juba korra kasutuses. Inimestele töörutiin ei meeldi. Aga samas nad olid omaenda loodud rutiini orjad ja käisid harjumuspäraselt poes võid ning leiba ostmas. Epideemia leviku ohust tuleneva isolatsiooniga sünnitajaga. Teeni muutma poes käimine kujunes omamoodi seikluseks praegu sõjalise luuremissiooniks, milles allegoorilise vaenlaseid vältides püüti tagalas tarnida laskemoona kodusele rindele. Ärevuse tingimustes märgati seda, mida varem ei osatud millekski pidada. Need olid teadet sõnumite märgid võimalusest tellida kaup otse koju. Muuhulgas märgata. Üha sagedamini, et poes võetakse riiulite kaupa kaupluse töötajatega võidu. Viimased käisid ringi palju suurema korviga üha sagedamini suure käruga, kuhu koguti samu pakke. Viilutatud vorsti ja hambapastat nagu tavaostjad poe töötajad ostsid kaupa kodustele klientidele korvides. Koguvad töötajad olid märgid uue ostlemise populaarsuse kasvust. Ja sedasama panid tähele ka Volmordi juhid. Nad nägid, kuidas samal ajal robotitega on riiulite vahel tagasi inimestest töötajad seekord külmu ülesandega. Aga robotitele antav töö oli ju nii lihtne, et selle saaks nüüd inimestele juurde lisada. Otsides onlain klientidele. Parun märkab töötaja riiulite seisu isegi paremini sest ilma kaubatada ei saa oma tööd teha uues olukorras ja. Sama raha eest hoolitsevad nad nii klientide kui riiulite vajaduste eest. Tõenäoliselt on tegemist vahet Sealse hübriidolukorraga, sellisega, milles samas kaubamajas toimetavad tavalised ostjad koos Online kliente teenindavate töötajatega. Kindlasti lisandub uutmoodi robotikat, kuid suures pildis on oodata hoopiski tõsisemat muutust. Robotid teeksid poepidajate jaga ostjate tööd. Poe asemel. Samas kohas asuma modernladu. See peab tarnekiiruse ja transpordikulu optimeerimiseks jääma magalate lähedusse. Järelikult võib oodata aega, kui esimesed kaubanduskeskused enam inimesi otse teenindagi sest need muudetakse, tõuseb. Tarnekeskusteks ost tehakse kasvõi autos ja saadakse kätte automaadist või siis ootab juba kodus vool, mardi inimene, roboti, inimene, tsükkel on usutavam, et üleminekuvirvendus mõne aasta pärast kaotab ostja sega kolm omadust. Need on korvriiulite vahel liikumine ja asjade korvi tõstmine. Nende järgi tunneb ära nüüd hoopiski roboti Kuula varasemaid portaale R2 L2.