Kahe orkaan ja Kristjan Port tere. Reson portaal tehnoloogiakommentaaris etapp Kristjan Port. Kui sa pole piisavalt kiire, siis ellu ei jää. Need sõnad kuuluvad maailma suurima autotootja Volkswageni peadirektorile Herbert tissile. Kiiruse all ei pidanud silmas seda, mis on kirjutatud sõiduki spidomeetrile vaid kirjutama peab, et püsida eespool autotööstust tabanud murrangulainest. See tähendab, et murrang tuleb enam pole vaja elada illusioonis ega valida uudiseid nagu elekter ja isejuhtimine. Vaata maailma ajatu nali, mis ei vasta tegelikkusele jääb praktilises ajaarvestuses alati kaugesse tulevikku. Rapolikuma Volkswageni kõrval Audi, Porsche ja Lamborghini suurte mootoritega sõidukeid valmistava ettevõtte juht hoiatas tulevikust rääkides majandusportaalile Bloomberg antud intervjuus. Et inimkonda ähvardab, oleks kõige suuremaks ohuks on kliimamuutus. Seda arvestades võib olla valus mõelda, et olles just saavutanud parimate sisepõlemismootorite valmistamise oskuse hakkab nende mootorite aeg otsa saama. Kusjuures aed ei muutu rahulikult, vaid nagu ma automaailma tippjuht tunnistab, on käimas võidujooks elu ja surma peale. Antud võistluses mõõdetakse distantsi asemel aega. Võitja väljaselgitamise kestvuseks hindab disumbes kümmet aastat. Tavaelus. Dekaad tunduda pika perioodina aga maailma teedel vurab umbes 1,3 kuni 1,4 miljardit sõidu- ja veoautot ning bussi. Isejuhtivate autode stsenaariumi järgi oleks vaja 10 korda vähem. Sest selle vaid oletuseks on sedavõrd suurt autoparki tabab muutus isegi 10 aasta jooksul ikkagi dramaatiline. Võib arvata, et 62 aastane automaailma tippjuht peaks ju midagi teadma eriti kui julgeb arvamuse välja öelda. Seni on maailma autopark kasvanud umbes kolm pool protsenti aastas ehk 20 aastaga kahekordistunud. 1976. aastal hinnati, et maailmas oli 342 miljonit autot. 96.-ks aastaks oli autosid 670 miljonit ja 2016. aastal hinnati autode arvuks 1,36 miljardit. Ellu ei kuulu põllutöömasinad ja sõidukid, mis ei liigu sõiduteedel. Järelikult võiks senise trendi põhjal aastaks 2036 oodata kahte koma kaheksat miljardit sõidukit. Arusaadavalt kerkib küsimus sõitjatest, täpsemalt rooli keerajatest. Võimalik, et selleks ajaks läheneb inimeste arv maailmas kaheksale koma kaheksale miljardile. Tänase 7,6 miljardi puhul oleks sõidukijuhte iga kuues. Antud arvutus on kasutatud ka lapsed ja vanurid ehk need, kes autot ei juhi. Järelikult on autode külastatavuse arv potentsiaalsete autojuhtide suhtes veelgi suurem. Uskudes inimkonna arengu ja autode lisandumise seniseid trend oleks aastaks 2036 autode külastamine peaaegu et kaks korda suurem autosõidukiga kolmandamaalase kohta. Mis oleks üllatav, et mitte öelda uskumatu aga siiski mitte võimatu. Meie lähedalt leiab riigi, kus on registreeritud sõidukeid isegi natukene rohkem kui elanikke. Täpsemalt viie aasta taguses arvestuses oli 1,07 sõidukit elaniku kohta Soomes. Soomlased on maailma suurima külastatusega autoriga. USA-s oli sama näitaja umbes 0,8 autot elaniku kohta. Autode tihedusega 10. kohal olevas Kreekas on 0,75 autot elaniku kohta. Sestap oleks maailmas autode, lisame selle arenguruumi. Volkswagen mees Covid epideemiaeelsel perioodil aastas umbes 11 miljonit sõidukit, teisel kohal olev Toyota vastas umbes 10 miljoni uue autoga. Kogu maailmas müüdi samal ajal umbes 78 miljonit sõidukit aastas. Elektrimootoriga sõidukeid müüdi 2000 seitsmeteistkümnendal aastal 1,2 miljonit. Hiljem 1,6 miljonit ja möödunud 2019. aastal 2,1 miljonit. Sisepõlemismootoritega võrreldes väikesed ja. Tähelepanu uinutavad arvud aga just neid pidas mõttes Volkswageni peadirektor Herbertis osutades ellujäämise võidujooksule. Tänaseks on 14 riiki teatanud algatustest juba lähitulevikus keelustada uute sisepõlemismootoritega autode meelt. Analoogset on mitte autotootjad teatanud kavatsusest fossiilset kütust põletavate mootoritega autode tootmise lõpetamisest. Enamasti paigutatakse väravapostid aastate 2000 32050 vahemikku kuid. Suures linnas on piiranguga juba alustatud keelustada näiteks enim keskkonda saastavate autode kasutamine. Kas terves linnas või selle teatud rajoonides. Segan võidujooksureeglid juba paigas. Võidab see, kel elektrisõidukeid on tänavatel kõige rohkem jooksjatest autotootjad on ammu rajal mõned eespool kui teised. Aga see polegi nii oluline. Oluline on, mida teavad ja mõtlevad potentsiaalsed autod, et kas nemad teavad, et võistlus puudutab ka neid. Kuula varasemaid portaale R2-e-L2.