Kahe orkaan ja Kristjan Port. Tere. Eetris on portaal, tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Lõppeval aastal hinnatakse, et iga 10. Euroopas müüdud uus sõiduk Ta on elektripistikuga. Järgmisel aastal oodatakse elektrisõidukite müügi suurenemist poole võrra kui juba umbes iga seitsmes uus auto kasutab elektrivõrgust saadavat energiat. Nende hulka loetakse ka hübriidajamiga sõidukid, millel on pistik akude laadimiseks. Autode maaks peetud USA-s ennustatakse elektrisõidukite müügile koguni seitsmekümneprotsendilist kasvu. Aga samas ei ole uue põlvkonna sõidukid ameeriklaste sealsel vana mandriga võrreldaval populaarsuse tasemel, sest võrreldes Euroopaga oli uute autode müügist pistikuga mudeleid vaid 2,3 protsenti. Järgmiseks saastaks usutakse jõudvat kolme ja poole protsendini. Olgu lisatud, et lõppeval aastal ennustatakse USA-s uute kergsõidukite müügiarvuks umbes 13 kuni 14 miljonit sõidukit mille tõest ligikaudu 350000 peaks olema siis elektriajamiga. Maailmas müüdi sama palju pistikuga elektrisõidukit pelgalt septembris. Siiski on tegemist rekordilise kuuga, võrreldes aastataguse septembriga oli kasv 91 protsenti. Samas võib olla üpris kindel, et selliseid rekordid ületatakse suhteliselt kiiresti. Millisele kuule järgmine ostubuum satub, võib sõltuda covid viirusest. Käesoleva aasta lõpuks usutakse, et maailmas ületab uue põlvkonna autode müük nelja miljoni piiri ja moodustab kõikide uute sõidukite müügist 4,9 protsenti ehk elektriajamiga on siis umbes iga 20. uus auto. Euroopa suhteliselt suure edumaa taga on käesoleva aasta algusest autotootjatele kehtima hakanud saastekvoot. Etteantud norme mitte täites võib autotootjat ähvardada kuni paari miljardi euro suurune trahv. Tänum keskkonda kaitsval imperatiivile suurendasid siinse turu autotootjad elektrisõidukite osakaalu kavandatust kiiremini. Ilmselt oleks nii mõnigi autotootja esmalt veel amortiseerida sisepõlemismootoriga sõidukite põlvkonda tootvat kapitali. Lisaks loodusel oli tõukest kasu aga ka lõpptarbijatele sest enam ei saa tootjad oodata ja nad peavad uute klientide endale saamise nimel veelgi kiiremini tegutsema. Võrreldes eelmise, 2019. aastaga osteti Euroopas elektriautosid üle kolme korra rohkem. Hüppelise kasvu põhjusena nähakse ja seda saasta direktiivi mõju. Isegi kui elektrisõidukit võrreldakse ratastega tahvelarvutiga, erineb autori nutitelefonide müügist. USA näitel saavutab elektrisõiduki mudel suurima läbimüügi kolmandal aastal samas kui elektrisõidukite osakaalu tõus autode müügis värskemate mudelite turundamisega koosnevale koos tuisukasvule. Sestap ongi oluline arvestada, et järgmisele aastale ennustatakse vähemalt paarikümne uue automudelit lisandumist. Uute mudelite lisandumise tempo kasvab, sest elektrisõiduki valmistamine on odavam ja kiirem. Akudesse sõiduenergiat peab aga mõjutama nafta kasutamist. Aastas kulub reisijateveole iga neljas fossiilse kütuseliiter. Värske raport peab võimalikuks, et alanud dekaadi jooksul pelgalt arengumaades kasutusele võetud elektrisõidukid eemaldavad naftaärist aastas 250 miljardit dollarit. Raporti hinnang kol langetaks 40 8,9 miljoni elektrisõiduki lisandumine maailmas tarbitaat naftat miljon barrelit päeva kohta. Alustuseks kirjeldatud uue põlvkonna autod müügikasvu arvestades jõutakse nimetatud tähiseni halanud dekaadi teisel poolel. Sama ennustuse järgi oodab globaalse naftaäri kasvu miinus seitsmekümneprotsendiline korrektuur. Naftamüügiga majandavatest riikidest on paljud kaldunud diktatuurimaast odavalt võetav vara ei motiveerinud neid arendama muud tööstust. Samas motiveeris raha ja selle hoidmiseks võimu kontsentreerima väheste valitute käte. Arvatavalt põhjustavad elektrisõidukit neis riikides poliitilist rahutust, naftaga seotud tulude vähenemise probleeme, aga me ei jäta puutumata ka demokraatlikke riike. On ju oluline osariikide tuludest seotud kütuseaktsiisidega. Võimalik, et teine tagasilöök seostub autode müügi aeglustamisega, kui teedel vuravad vanema generatsiooni autod, millede omanikud ootavat sobivamad hetkel elektriskulptuuriga sõidu maailma astumiseks. Hiinas hinnatakse elektrisõidukite lisandumisega nafta pealt kokku hoitav maksu maksu umbes 80 miljardit USA dollarit aastas ja India puhul on vastav näitaja 35 miljardit USA dollarit. Tänu millele peaks maailmaturu autokütuse hind püsima madalana, mis omakorda hoiabki siis sisepõlemismootoriga autode sõidu odavana paralleelis arenguna hoogustub aga kohalik elektriks muudetav taastuvenergia tootmine ning ning arendatakse välja akude toitmised taristu misjärel on juba üpris raske otsustada sumbutiga auto ostu kasuks. Kuula varasemaid portaale R2 L2.