Tere tegullede enge kuueid, imest mulgi uudistesaadet, tämbese jutu, Viive meid, Tarvastu kihelkonna püha paike manu. Eesti pühapaikade kaardi peal on kirjan paljalt viis Tarvastu kihelkonna püha kodust. Arvata võib, et tegelikult on neid iki hulka rohkem. Tarvastu koolmeister Kasendi, Sirje ja Püha paike huviline, sepa Arvi Ta on oma sõjaväeasjas kodukihelkonna pühapaiga välja otsi ja rahvaldajata vesteta. Kui palju neid pühakodusid võis Tarvastu kandin olla ja kuidas siin nende väljaotsimine käib, sellest kõneleve separvi ja Kasendi Sirje esi. Pilla-kaarti päev IŽ lehel juba viis Tarvastu kihelkonna loodusliku püha kodust arvatoomet pühakodusid võis olla siin 50 ümbre mõteldu on vanem bit, mitme põlvkonna Püha kotusid, Tartu kirjandusmuuseumil on üleskirjutajad, perimused, titi, muistendid, rahvaluuleuurija, korjaja, Oskar Loorits töös, Mulgimaa ohvrikohad 1935 on mitmeid kodusid, nimetet võib ju lööda seansse erilise vana kodusega, mille kohta Praatsempit kirjapanek, et ei olegi tääda. Mina olen kokku puutunud Rapla kihelkonna püha kodustega, seal põhja pool omissena tihti juba kotuse nimel. Sihen nagu hiiemägi lõuna puulissena, Otusse nimedel ei ole. Mulgimaa on üleminekuala issina võib-olla koduse nimel, aga harilikult ei ole. Serie seapannid kaits koolipoissi, tegeme Uurmise tööd Pälis kirjage Tarvastu kihelkonna ajaloolise loodusliku pühapaiga ja esioled siis ka üten nendega aasta aega kõvasti tööd, lennukuidas see uute püha koduste välja otsmine teil siis käin hom. Reio Sildjat, Timo lihu, Hom käin Tarvastu kihelkonna vanem biti inimestemann, et korjate kokku kodukandi pühapaikadega seotud muistendi ja pärimusluu. Peale selle on vaja kick nii püha kotusse välja, otsi üles pildiste ja tähtist, komm kah. Nii kotusse ja nendega seotud luu oma kandi rahvale. Töötavastete Tarvastu kihelkonna on ese järelikke paiku Yom ja me oleme nii käte lõuden läbi Omuurite näituses. Tondisaar ehk One saar. Vooru silmarõhu allik Uku Tamm voorun kungi tuuri saarik, kaitskiwi kivi, lõppen. Paar nädalat tagasi oli üten Kaasik Ahto ja Mikita, Valduri kesin Tarvastu kihelkonna hiieretk. Kui palju Kotosite siis jõudsite läbi käia ja mida uute siin tääda saide? Käisime Kuue kotuse pääl, Tarvastu kihelkonna hiieretk oli esierandlik selle poolest, et õpetaja Sirje koorile otse häviti palju laidivyman, laulsime Andres Riniti sõnade perra meelel kuldne kodukotus. Valdur Mikita kõnel oma kodukoha susla luust ja nende 20 Ahto gaasikuga uru tamme all oli esieranis mõnus kullelda. Mis seisun Ni Tarvastu kihelkonna püha kodus üldse hom? Darrastun on ollu pallu, asustust aiatalusid, taluta ande viimise kotuse nagu ahervare ahi, kotuse kuskil Puides raiute samamoodi Umale aia- ja tapu aia mara kadunu ka isegi ära hävitletu suurenbites. Kodustest on Tarvastu Iiemmest muinsuskaitse all ballalt vana iie pedaja känd ja just sellest taara kodusest rahva arvamise perra tulete Esidki Tarvastu nimi, taara vastu. Härra maakirik, ehitatud, haara vastu teisele poole jõge. Siit tulebki nimi Tarvastu taara vastu, Tarvastu Jeretke buss sai ruttu inimesi täis. Inimestel oli huvi, perimusse ei ole kadunu, see annab lootust kotustelaga. Ja teil on plaan püha kotuste Uurmine laste koolitööst kaugemale kah viia. Noore päevapiltniku Joonas Talvik, Kevin kahjus ja Hendrik Mändla on saatan Tarvastu Püha paikest detu pildiga Hiiemäe kuuevõistlusele Tarvastu kihelkonna püha paikentetu päeva piltest ja kotuse lugudest sätes kokku Viljandi vallakate 1000-ga, tekümne Edimesi aasta kalender ja edaspidi plaanime välja anda Tarvastu muistendi raamatu, kus on sihen mede, oma noorte detu, päevapildi ja mulgikeelse pärimusluu, mida me juba tarvast murderingige oleme. Hakanu immer, paneme sedaviisi, saab jälle jagu mede kodukandi pärimust kaste vahele ja tore on ka see, et selle raamatu tegemise Mannum osaliste hulgan mede oma inimese koolinoore, kuul meistrilugude kõneleja ja murdekeele tundja. Nii kaitse hakkajat Tarvastu Gümnaasiumi noormeest, kelle kuul meister panni koolitöös pühakodusid uurma on silla Reiu ja lihudimu, kui palju kodusid ja inimesi on juba läbikäinu ja mida ta hädasaanu kõneleb ja Timo ja Reiu esi. Inimesi me oleme külastanud 20 ringis ja pühapaiku või siis ka hiiepaiku oleme külastanud nüüdseks juba üle 10. Meie arvates on kõige põnevam paik olnud Võrtsjärve keskel asuv tondisaarest teise nimega vana saar. Kuna selle kohta käib väga mitmesuguseid muistendeid, juttusid. Aga mida siis selle suure töö tegemine teile oma õpetan? Esiteks on see õpetanud meile suhtlemist eelkõige vanemate inimestega, kuidas inimestelt saada nagu informatsiooni kätte on ka eriline oskus kindlasti õpetajana orienteerumist. Kui ikka inimene ütleb sulle umbes, kus mingi asukoht asu, siis on suht keeruline see koht ikka üles leida. See on meile õpetanud ka info talletamist, internetikeskkonda, et see pole päris sama nagu paberile kirjutamine. Sescaraskik saateks said kokku Ilves, Kristi uwembet, Mulgimaalt jälle tulev tõisibe senis rahuliku endi haiga kigile.