Ning nüüd kihnukeelse uudise õhtaks kihnlased seening sealpool merd. Park, rõõmusta küll, et mihklikuu juba käe ning lapsed koolis ning pihelga punaselt ning vanatüdrukud saavad mehele veel. Aga ja kuidas siis Kihnu koolis läheb, kas seal aastaga mõni Miki esimesse klassi tuli? Kihnu koolis läheb sellel aastal väga hästi, meil alustas sellel õppeaastal 41 last põhikoolis ja 11 last lasteaias, merepererühmas ja tegelikult ühtegi Mikid. Meil esimesse klassi läinud meil Extendrahh ja Trevor. Kihnus on sedasi, et kui sa lapsena oled Miki või Juku, siis edasi oled juba Johan või Mihkel või Mitta. Kihnus on siis ikka vana. Mihkel on juba päris Mitta. Kas mõni Miki üldse ongi koolisel? Meil on üks Mihkel küll väga selline tragi poiss. Sellepärast tragi, et käib keskkonnainspektsiooniga mõtisid merest välja trageimas. Mihkel käib meil neljandas klassis, neljas klass on üldse Kihnu kooli kõige suurem klass, seal on üheksa last kogunisti. Aga Mihkel on eriti ragi sellepärast, et ta on üks väga tubli spordipoiss ja mis ta muul ajal teeb, vot seda ma ei tea. Tema on meil uuema aja Mihkel. Sa vist oled esimest korda üldse Kihnu uudistes? Põhjus on ju ette selge. Oled nüüd Kihnu koolmeister ehk koolijuhataja? Koolipapa öeldi vanasti, aga ma ei tea, naiste kohta peab kooli mamma, võib-olla ei kooli. Mamma ma küll olla ei taha. Et olen siis koolijuhataja lihtsalt. Oli ikka julgust võtta küll seda ametit vä? Tegelikult, ega ei olnud küll hästi julgust, et ma, ma kaalusin seda otsust pikalt. Aga täna ma olen ametis olnud juba üks kuu. Esimene september on möödas ja ma tegelikult olen väga uhke, et ma saan sellises koolis töötada. Uhke sellepärast, et üks väike armas maakool selline saar, kus on väga omapärane kultuur ja kogu see kompott kokku heas mõttes on tegelikult üks hea väljakutse. See oma tütar Marie läks neljandama klassi nihukest pilli, tema siis õpib ning kaskoa kõrty kannab. Marie kannab väga hea meelega körti ja tema lemmikpill on vaieldamatult akordion, nii et neid õpinguid ta kindlasti jätkab. Mõista küll, et viiuliõpe läheb Ede kohe ning akordioniõpe samuti ning mõni võib-olla mängib karmoškad või või siis ka konnapilli, kes teab, oleneb õpetajatest, aga kuidas selle pärimuskooliga nüüd ikka luud on ikka olemas veel või, või on teil aega veel varjusurmas? Kihnu kultuuriruumipärimuskool on tegelikult oma tegevuse lõpetanud ja pilliringid koos õpetajatega tegelikult toimivad täpselt samamoodi edasi, nagu nad olid aastaid. Olgem ausad, sisuliselt ei õpetajatele ega õpilastel ei ole muutunud midagi. Seal ei anna, olid ju kaks aastat vallamajas ning tegelesidki laste ning noortega niuksed mõtet seal peasant ühest majast teise kolida, kas saad noorsootööd kohe jätkata direktori ametikõrvas? Ja loomulikult saan, et ega noorsootöö ja, ja kooliharidus tegelikult käivad täiesti käsikäes ja mida aeg edasi, seda rohkem nato käsikäes hakkavad käima, mis ma vallamajast või noorsootööametist kaasa võtan, on kindlasti see, et ma olen saanud mitteformaalses keskkonnas kõigi lastega tegeleda. Ja ma tunnen neid üsna hästi. Täna koolimajas olles on mul lastega suhelda ikkagi üsna lihtne. Nüüdsetel aegadel ju Kihnu poisid ning tüdrukud olid kuni 10 aastani lapsed ning noored, aga siis olid juba näo täiskasvanud inimesed võeti mere peale omaga juure ning pidid kõiki tõesti tegema küll põlav, küll karjamaal, küll mere peal. Et kui kaua tänapäeval Kihnu lapsed saavad noored olla ning erikohtlemist. Tegelikult noor saab ju igaüks olla nii kaua, kui ta ise oma eneses tunneb. Aga kui me räägime seadusandlusest, siis alates seitsmendast eluaastast kuni 26. eluaastani me räägime noortest, aga tööd ja lõbu saavad need lapsed olenemata vanusest. Kõik Kihnu saarel. Ei ole see aastaid jälginud, kuidas peale üheksandat klassi lapsed, kui nad Pärnu kooli lähvad ning juba nagu täiskasvanud vaatajat, siis esimestel koolipäeval lubatakse nendele, et ikka saate oma rahvamuusikat ning oma kultuuri jätkata, aga pärast siis kui lõpetavad, siis selgub, et kõik see oli ainult üks unistus ja lootus, et see asja peaks tegema, et need Kihnu lapsedki lähevad pärast põhikooli maisemad Õpma, et nendel see side oma saare esivanematele pillimängu, käsitöö, merenduse kõike sellega katkeb. Vot sellist ühes tead, retsepte ei ole ja tegelikult mina olen ka selle peale üsna palju mõelnud, aga ma ise arvan, et kui ühel lapsel on oma kodus hea turvaline kasvada, siis tegelikult ükskõik, kuhu ta maailmas ei lähe, ta tuleb sinna tagasi. Kas ta sinna püsima jääb, aga kindlasti tal tugev side jääb, et sellepärast ongi meie kõigi asi saare peal tagada see, et need lapsed oleksid rõõmsad ja nad kasvaksid turvalises keskkonnas. Kihlased hindavatsioon Kihnu söömiste raamatut, kuidas see sündis? See kokaraamat sündis niimoodi, et lapsepõlves ma olen maalaps, lapsepõlves pandi kogundust uskondis mu laps Audru kandist ja kui teised tegid põllul tööd, siis mind saadeti süüa tegema kokaraamatusse ma olengi võtnud oma lapsepõlveroad, aga samas kui ma tulin kihnu elama, siis ma õppisin ka Kihnu toite tegema ja need loodis Kihnu toitude taga olid, need olid hästi põnevad, nii et tegelikult on seal sellised kaks poolt kokku pandud ja tänuga sireli Evele. Minu naabrinaisele on teadmiste hulk kihnu toitudest ikkagi suuresti kasvanud. Nõme vale ka Haurus kasun ning meite söömises olid üsna sarnased, no Kihnus ja ainult et hülgeliha meitel laua peal. Ja täiesti õigus, mina ka ikka Kihnu saarel sain esimest korda hülgeliha. Kuidas siis on seal omad plaanid, et kas tuleva korra saame juba tera kihnukeelse jooga rääkigu? Kiilukeelega on niimoodi, et see mulle tegelikult hakkab külge küll, kui ma käin ka mandri peal, siis vahest räägin kellegagi juttu ja mõni kihnukeelne sõna hüppab niimoodi iseenesest sisse, siis ma ise ka juba kohkun ära, et eks ma häbenen. Eks häbened sellepärast, et mina topi seole nina alla seda musta muna, kus on kolm tähte e. Paikelniale nonii, asja tahad, et Kihnu koolile ning soole soovime. Ma arvan, et rõõmsat meelt ja sära silmadesse, et tegelikult kui see rõõmus meel on sul sees olemas, siis sa saad igast raskusest üle. Aga alati on ju veel üks lisaküsimus ka ning kui peaks juhtuma, et see koroona batsille üle mere kargab kihnu peale, et sa siis saab. Loodame, et seda ei juhtu, aga sa oled selle peale juba mõelnud. No, eks me ikka peame mõtlema, eks me siis vaata, mis siis saab, põhiline asi on see, et me katsume kooli hoida ikkagi nii kaua avatud, kui me saame, masinad võivad olla küll nii vägevad kui tahes, siis inimest ei, nad ei asenda. Jah, mina tulin siia ka sedasama kui sinu eelkäija Jaan urvet kooli juhataja, seal alu klassis luukere kõrvasse istudes arvuti taga ning oma õpilastega video õpetegijat, et üks asi on ikka ühes ruumis olla, ühte hingamiste ei kata ning, ja kõik see kuulub koolielu juure. Inimene otsib inimest, hunt hunti, öeldakse, et et ega seda päris kooli ikka virtuaaliga ega millegagi asendamata. Ma olen täiesti kaasada meelt. Nonii õnnesis Kihnu koolile ja see oli ka hoiame pöialt, et kõik hästi läheb, aitäh. Sihukese haigi meite tänaõhtune saade, Uiad uudised juba pühapäeva hommikul kaheksa 15 olge ikka rõõmsad ning terved Siimiks jalgu, merd.