Ning nüüd kihnukeelse uudise õhtastki klased siinik sealpool merd, Kasemarke istu praegusi Pärnu südalinnas raamatukogus ning kui muidu kihlasi võib trehvata haiglas või mõnes suures supermarketis pamas siis raamatukogus olnud küll ette harva mõnda kihlas näha mingi Orissaare reetseks asja raamatu koosta otsimas oled. Ei põllelgi kedagi otsimas, teen oma tööd, aga kuna ta nääridarist Pärnu tulla korraks, siis otsi kohta, kus saaks töötaja peatselt siin raamatukogus oma tööasjadeni. Nagu see sea tõid oma suured rattad Pärnu remonti, roose jätsid. Me ei ole veel hobust, Etna, noh, vaatab, mis saama hakkab sellega, et kui autot kätte ei saa, tühistada kogunevate. Jää küsimus Skoda Octavia vä? Sa ju vägev riisttsehhi masinad, need kuulsad, aga räägime ikka asjast ka, mina küll kahtlust, et tulid kinno kaevandused ning merenduse ajalugu urma. Jah, ei kui aega üle jääb, tööasjad tehtud saad ning kuu veel ei saa, et siis jah ei lase võimalust käest ühte? Ei tulnud siis? Ma olen ikka Tallinnas majandusministeeriumis töös. Et olen natukeseks teistmoodi suuremini, mere asju ka ajada terve päev otsa kuni kella viieni ning siis saab kätte oma sihukeste lõbu asjaga tegelema. No siis tuleb tapase ukse peale Tallinnas ning küsida asja pärast nüüd sisamaaliasel Kihnu vahet hõõrub ning ega tuulega mere peale mindud šampphaning. Ning viiulifestival vist ikka sai üle veetud. Ja kõik said aednik sead kohal, aga virve läks remonti ning maali peab sõitma. Pierre viis aastat vana ning juba remonti. Toki kui täpne olla, et iga viie aasta tagant peavadki laevad käima toki ülevaatusel. Tähendab, et kõhu alt tarvitas või eest üle vä? Kõik tehex üle hoiaks, saadetakse, et oleks ikka ohutusega. Nonii aga lähme siis Kihnu mereelu juures on seo südameasi, seda me kõik teame, oled Kihnu mereseltsi juba teatav mingi 10 aastat vist juhtinud sedasi või 10 siis õnnitleme, aitäh usumaal Kihnu merenduse uurimisega. No kui mina alguses mõtlesin, et kõigepealt tuuriks kivilaevade ning siis läksid kohe vaataks kalandust, et mõnda muud asja ka hülgepüüki, aga 10 aastaga ma kivilaevandusest kaugemale jõudnud, nii, ma arvan, et vist järgmise 10 aastaga ka ei ole seda kivi laevamaterjali on lihtsalt naa paelu ning kui see ühe koha pealt mõtled, et nüüd on kõik, et rohkem tõesti enam kusagilt mitte midagi ei tule siis tuleb, ma ei tea, kirjutab selle Rootsis keegi paadipõgenik keskuse, mõne laeva kohta jälle infot, niisiis juba Leved, mis vahetate mäge infot ning seal jälle infokillu juured. Noodi ette paelu rõõmustas kui, kui üksjagu karjamo jaani pilta. Kodusaarele saadeti ka, kas see kõige kuulsam, see kõige tähtsam, kus Kivila Pärnu muuli vahelt munakivikoormaga läheb linna kohe tuuleveskeid ning Waldorfi tehase korstnat paistvat eelmise sajandi alguses, kas see pilt ka siis on kihnu jõudnud? Ja kahjuks see täide need pildid niiskva Janaadi maale peale olnud, et need ei põle välja mõtelnud, et kõik, mis on pildi peale saanud, päris. Värvifotot veel oleks münte ning üsna paljud laevad läksid põhja ka nagu omanikud ning kaptenite nemad tahtsid, et jääks vähemalt pildi peal mälestus. Jah, ega nimed sised jäässe tuleb, internet internetist saab 100 aastat hiljem mini need pildid kõik kätte. Lähme Ede kohe mereseltsitööde ning toimendamistega mina teatavate ette vägeva Kihnu saare kohanimede kaardi teinud. Kas see on nüüd siis lõplik, et kõik kohanimed on sinna peale? Ei, see pole lõplik tegelikult sellel Kihnu mereseltsi, üks esimesi töö siin 10 aastat tahaga ning seal ei põle kõik kohad peal sest me oleme seda papli peal kvarti veel. Ning seal me põhimõtteliselt iga aasta muudama anname uusi majakohti juure, me oleme kogu aeg tahtis edasi teha, et mitte me ei läheks lihtsamat varianti, et lähmegi vanad andmetega koordiga. Et me oleme ikka Uiendanud meil andmas. No näituseks see istutatud mets sadama tee ääres olnud vana tsaariaegse kaardi peal mammina metsaga, nüüd räägitakse, et on mõminamets, et kui oled sihukese valiku ees, et kumba siis võtate. Meite andmed on maa-ameti kaardi pealt ikkagi otse üle kantud ja mis on kinnitatud, aga tegelikult võiks kunagi teha sellised, mis on nagu päris kihnu nimedega. Et selle poolt mulle küll Märkasin lõhestas oli kuhjalavakirjas, aga tegelikult kuhjalava on üldnimi kuhja lavasi, räägiti, on kõik keskis, leidsid omale kõrgema koha kusagil rannaniidu peal, siis see oligi kuhjalava. Jah, tegelikult võiks küll teha täitsa eraldi just Kihnu nimedega koordi, aga no seal tekib jälle see asi, et palun maisakad sellest aru saavad, et seda kaarti sa teed ikkagi selleks, et Masakeseleks oma õige koha üles või sinna sadama sai, sellepärast seda püsti pandud. Aga muidu oleks küll vägev. Niisugune nimi võiks Kihnu sadamal olla. Me oleme täitsa elust näide see, et kui me hakkasime 10 aastat taha muinastulede ööd korraldama seal nordi tee peal, noh, see nimi ka Kihnu mereseltsi omand pandud seal nordi tee peal, siis sellel maatükil seal nime ei oles aga läks mõned aastad kaudu, siis vald andis selle maatükile, eks muinastulede kinnistu, nii et ma ei teagi, sadama üksuaaru olla või mõni sokke. Aga noh, me oleme seal jõujaama juures oma selle muinastuled v kinnistuga ka väga rahul. Et niisugune nimi pandi Ja tead, üks massakas tahtis oma maale nime panna maisema kuna tema maise maalt pärit, aga siis küsis minu käest nõudlik ja leidsin selle maha, ütles, et maise maika teispool merd pane sisuga Masaku ning panigi kindlus ongi üks maatükk, milles asja nimi on vasaku. Käige peabki olema, aga lähme ikkagi laevanduse juure. Mereseltsi üks unistus olnud oma kivi lae ehita. Kaugel see mõte olnud. See tegelikult mõttest juba kohe Ede kohe läinud, kuna selle kivilaev ehitamine läheb maksma üks miljon eurot, see asja mitte ei põle ning ei soga lähimas tulevikus niikuinii tulema, sest igasugused projekte rahakraanid kinni. Aga me oleme samm-sammult ikkagi sinnapoole läinud. Noh, võib-olla läheb 50 aastat aega selle laeva valmis saama või kas me üldse saame, aga mitte land, valmis projekt, sisend, valmis kolmdee mudel ning siis kaks pisikest, 10 korda pisemat mudelit ka Niksemeid laevamudel on tehtud siis mitte jooniste järgi täpselt, aga 10 korda lihtsalt pisikese Muinsuskaitseameti olete Unutan kui äge siuke projekt olla, käivad Pärnus üks tänav päris ehtsa munakivisillutisega teha, siis peab ehtne munakivilaega olemas asi Pärnu Läänemere kunstisadama tuleb, selle Kivivooriga võiks päris tore äppening. Jah, see on üks väga hea variant, teine variant on muidugi see kliimamuutuste tegema, et tänapäeval lähtad moodi juba nihukesed kaasaegsemad purjelaevad, et seda kliimamuutust rohkem raha kui Kerde. Et võib-olla võiks siis teha hoopis Kihnu esimese lükke ning tehegi oma purjelaeva. Et võtame looduselt päeva kiired ning tuuleiilid ning paneme tõese. Jah, sellepärast, et Rootsis juba üks suur laeva tehes Dieppe üle ookeani sõiduk suurt purjelaeva. Kas vereseltsis on jutuks kohanud tuulepark sasi, tahetakse sinna räime madalatele püsti panna, Kihnu Ruhnu vahele? Mereseltsis ei põle viimasel ajal olnud, aga mina ise ei ole küll, mõtlen selle teema peale, kui kinomehed saaks seal tuulepargis tööd laeva peal, kes seda tuuleparki peavad hooldama, siis minu meelest see ei oleks üldse kehva. Aga noh, me muidugi tahaks majaka juurest mere peale vaadata ka see asi, et neil ühtki tuulikut seal ees ei oleks. Aga nojah, kui ma saanud olulisem, kas see, et meestel oleks tööd või see, et me näeks selge silmaga sinna kaugele Aga praegu oleks tõe küll ju möllist liblikal ning nälgas ning seal on ju sügise lõikus kuus ning mihklikuus sügisene räim võrgu räimi uhkelt kudemas. Selle võrguräime Diego praadi ning marinaadi küll panna, aga selle eest raha ei saa. Et selle eest näide elektrit ning telefon ei maksa. Sa oled päris moodsa mõtlemisega realist, kas majandusministeerium koha saab mõnda kihnu heaks teha, kas võid näituseks uut praami hakata mõtlema sasipea ringiratast liivi laste sõitma, enne kui muna talt Kihnu jõuab? Kindla peale saab aga kõik need suured Edevõtmised võtavadki kaua aega, et kõigepealt tuleb kõik osapooltega kogu saaja ning asja aruta. Kindlasti rehkendus ja arvuta tuleb kogu aeg, poliitilisi suundi tuleb vaadata ning see kõle na lihtne. Ja poliitilistes tõmbetuultes pole kuigi lihtne elada Sacia Kihnu meremeestele soovid. Meremeestena soovi ettepaelu ning ette häid töökohti, et oleks sihuksed, jääd tasuvad mõnusad töökohad. Eriti praeguse selle kriisi ääres, et nad saaks genedest laeva peale genedest Ko ning et ikka ühe koha peal. Nii kõnes ei ole horiseleoreet nii mereteel kui eluteel. Selline saigi tänaõhtune saade 30 ikka lõbusad ning lõbusad, kõik ta siinik sealpool merd.