Ning nüüd kihnukeelse uudise. Ühtas kehtisid hing seal merd, näele, käse, käi, Kihnust. Mina olen Markmamiast kaigas seakoerad mõel vahest selle peale, et Kihnu kogukond pudeneb suures maailmas laial ühed ladvad väla maale tõese, mõned jäävadki sinna, teised lähevad maisemale ning vähesed tulevad taha kohe. No natuke kedagi jälle, mõtlen selle peale, aga mina lõika ära need Kihnu krid hoiab Koganing. Ning kihnlased liik armastavad oma kaduma. No kaugelt saab ka Joarmastaga Kihnu mets ning Kihnu põld ning Kihnu meri ootav ikka kihlasi taha kohe, et nad ikka päriselt sinna tuleks. Minu meelest on ikkagi see, et kes juba Kihnu see läheb, et, et selle ikkagi kodu armas. Et me samamoodi, et kõigi ma praegu veel enne kooli siis ikka tahaks oma tubajale nähe ning oma õuet nähe ning. Aga lähme nüüd maise maa kihlaste õlalistmisele uue kunsti muuseumi, küsime sealt naiste käest ka, et kuidas nende eest selle mõttega luud, onud? Säravu Silvi kuidas Joesson need sassi veel tegema, Kihnu saart rohkem koos hoida ning et kihnlased kusagile välismaale koliks ning et ikka kihnu keel alleseks? Ette raske küsimus ei saa ju enam sedasi teha nagu vanasti, et pannakse piiri tõde ja et olge seal, kus te olete paikas, koroona paneb piirid peale, see on vähe. Siis peaks natuke rohkem mõlema. Aga inimesed on vaba voliliiku. Nick, issi tahab minna, minge. Inimesed ju elavad igal pool Edelbuland kihlasi ja on samamoodi ju pärnu rahvast ja ükskõik kus inimesed elavad. Nad võivad teisel moel otsaga minna, seal jäädi teistele energiaid, selle jääbennistele seal teistega kihnu keelt rääkida ei saa. Miks ei saa, swap küll ning me alanud ju ümber Kaadub ette palju kihlasi ja nüüd on ju telefonid ega pääse Abelista, Vesta ning ikka rääki kihnu keeles. Mia, räägi oma mehega kihnu keeles melon teorandlile ta kõrvas ja liili ja seal olid veel kellega saab kihnu keelt, rehki. Sa oled niisugune vägev naine, õpetajat, karud ka tantsima siis oma Molgus õpetajad muidugi kihnu keelt rääkima, aga leida, kuidas ja seal Häädemeeste kandis oma Kihnu verd ning Kihnu meelt ning keeld alles hoiad. Ikka räägime meetri una, palu kihluse seal ning silbiga meetril kilomeeter vahet. Kui tahaks rääkida, siis räägime ning ühel ajal poodi või noh, ikka trehvasime, vahest lausoleelige koguning liiviku, Elvi ning Estaming näppe diabeeti. Paelu juba, et kihnlased hakkavad sinnapoole kolima, kõikus ene nakkasitestamale valima, aga kas nüüd siis virutas vedega häädelist sellele? Kablisson Eloa kihnu Komindud minu teada Marta vanaisa, nii need olid ju Kablibult sõltu Tahkurannaga ning kihklastegelhooside olnud ikka mereäärse kaudu käivad. Häädemeeste on ju liivi keeleala ka olnud, et kas mõned sihuksed sõnad liivi keelest on täitekaudu, siis otsaga kihnu rännanud? Liivi keele sõnu seal meite kandis üldse ning liivis näiteks Rava olnud üks vist merendusterminite sond ette paelus oksi. Häädemeestel on ka ikka käksiga, läks minu meelest küll, jah, on küll. Ning Häädemeeste mehed, haavad, ka mutid, mere või haavad ikka võrgud. Ikka mutid, avad mere, aga üks sõna küll minule hõlmatuma võõras, mis on Häädemeeste murrakus, siis kui meie lähme merele, siis mere peale, siis Margus ütleb, et kuule, lähme tänasena kõrgemale, mis siis? Kui kõrgele me siis lähme? Et see, et kui lähme siis rannast kaugemale, siis nendel on kõrgemale. No juba sa reetsid, et Häädemeeste head mehed käivad merel, aga kihnlased käivad ju mere peal, see ongi see vahe. Jah, on küll, jah, lase. Sa oled ju Vana-Pärnus, et kas seal on ka seal kellegagi? Kihnu deta vähk Vana-Pärnus ei põle, aga leeligia me saame palju Kogodillilelige siis sai ikka kihnu keelt reki ning telefonid ja samuti. Kas Joberest koha müüdi väljamaal on kõigis, ei taha, mitte sealt marjamaalt karjamaale. Tulla ei põle õhtidega teilegi noh, laeva peal keetme laeval tões õde omale ei olegi, kiusatust on Eesti tolm maha pühkida ei taha, ei ta kodu ja parasäsi on siis Eestisse kinni, jääb koduna koht. Kodune koht on seal ju Kihnus koduna kohtunud, Kihnus. Aga asjapärasusi sihnusi põle see seepärast see asi Vana-Pärnus oled. Tuli juba siia 81. aastal Kihnus ilmajaamal poetla, kus me oleme seal paadi peal töös ning siis töökoht kadudeneksist tuli Pärnu ilmajaama öösel Marjo veel printsile õppentsi peale juba päris tükk aega. Kardad, et Kihnu prints Jörgen tulemustele ja seal on niigi põelu rahvast, kes kõik ei mahu sinna. Sarapuu Silvi kui ühe päeva pintsilejad sasi võib sind Kihnu taha mädada. Tegelikult mäe olla praegu pensil, aga mina ütlen nüüd üldse nagu Kihnu rahva peale mõteldes, et neti naabraelusi masemal ning Kihnu oma inimesed ju ka, et võiks ikkagi mõtelda rutamini selle hooldekodu peale, et, et see ühe korra valmis saaks. Praegu on roosi, on praegu haiglas ja kindlasti me oleme roosiga palu sellest rääkinud, et tema oleks kindla peale näiteks juba praegu tahtnud hooldekodu minna, mis olnud Kihnu saare peal. Palju neid aasta on selles, kui hakati sellest mõtlema ning rääkmaning planeerima. Näed ja mina astun üsapaelu üsapaelu, et kui mede mammagi oli, siis me oleks täitsa koa tahning mamma koa olla Kihnus. Talv vähemalt hooldekodus. Calder, et sa oled ju Kihnu instituudi juhataja, et sa pead ikka, masin on lihtne asi päris tihti astusin siis hoidma, et kuidas seal siis ka edeneb. Praegu läheb küll täiesti see asi, et mesi, istume, naised koos ning tunneme ennast jumala õige kiitusena. Asjade tänasi ülaliastmise, siis tegite. Ometi oli tänasi Kihnu Instituudi uje kodo soolaleiva pidu, käisime, vaatasime selle vana-pärnu pangamaja kõik sopid ning inimesed, tagumised toad, vaatasime läbi, mis kõik ennem oli, nii, mis võiks tulla ning kuidas me saaks paremini seda vahvat maja kasuta. Kuidas ta siis vaata praegu kui vägevas ruumis mehes istume, selle lae kõrgus on üheksameetert, nikku vesi, laulsime, ausalt öelda. Me polegi naiste lauline, et külastagu kirikust, no vahvasti tädisi kirikul olla hakkama, et nooh, jah, vist ikka kirikulaule ei mõista mäe laulda, aga siukses suures uhkes saalis on vahelduseks päris tore olla niisugune eriline meeleolu, nagu, nagu oleksite suuremasse pidusaali nagu sisse astutud nagu ballisaal ning metel ju koroona pärast mõnedel inimestel ikka maskid koes Metterinutena maskiball. Meelas tuleva karra helelest mine tuleb. No loodame, et Meti üldse lubatakse tulla, vaata, see terviseasjad on praegu siuksed kahtlased, aga kui kõik hästi läheb, siis ei käi kuu teise neljapäev istume ning laulame ning kõik maisema kihnlased ikka tulge meile seltsi, et koos vägev. No selle jutu peale peab küll seda laulu laulma, et siin me seltsi, selle vastav naised olete, nõudlus. Seeme ja seal siis selle aasta seeme ja seent siis sel aasta jumalaga tead, koos tuleva aasta jumalaga, teab koos tuleva aasta muist meest maetaks mulla alla mõistma eest ma tahaks mulla alla goistmeist lee vaalidetas kuist, meesti, maali kas muistne eest või ei tahaks Venemaale muist mehest viida. Mahale Siimeideebee taas ju lolliksime ETV otse juhul Leielane reegaaseedis elliks jälle meri ka siidisell Verime idioodaadmetsmeid toidab meri meid jooda mehedsmeid toega. Lained, kata vaat ning katamaad.