Ning nüüd kihnukeelse uudise. Ratast kindlaseltseebing sealpool merd jagase Markole praegu meite Lambotele laudil ning annab heitele kuulda seda ette vägevad torma kontserte. Sasi tuleb siit üle Liivi lahe ning põrutab otseülepanija naise maale puid murdma. Aga Need on deka Kihnus ning nende heade armsate toredate Kihnu meeste ning naiste juures disi oma elusügise jõud nanud ning kuidas ka nendel läheb. Ning võtagedeniga helista valli Aivele. Tyson, ootate paelude kiidu peredes? Ja õhtust oli Aive Mark kas Kihnus muudkui saab ning tormab ning saab ning tormab. Jah, mina tean küll, et seal sõidad kiinud kaudu oma silmitsi Volkswageni ning kui õue keerad, siis kõikjal hea meel, et enamus vanade hoolitseja tuleb paljus ja hoolitsuse all siis Ondgua Kihnu vanasi. Kaheksa kõku on koduhooldusel, aga seal on ikka jälle selle kaheksa on ikka veel, kellele silma tuleb peal hoida, et just nagu sihukesi niukseid kusi on. Kõige vanemad on ikka 90, aga kiisi kõige nooremana. Nii et lähed sooja sööma, potiga ning kõike muud asjad nendel tarisanud. Ega sa ise vallitoas seda keeda? Ei olnud mõju, luu on enne seal koolimajas või kiidame inimeste juures kodu. Mõned vanad, võib-olla kartvat kohata, kes tood koroonat nendele? Ei seda pole kuulda ühtegi ukse pealtnäha võib-olla saadetud. Aga koroona hirmu Antsis koha saare peal või elate suures rahus viirusega? Kevadel oli see hirm nagu palju suuremaid praegu siukest suurt hirmu küll kusagilt. Kuidas on SEO töökoha ametlik nimi? Ametinimi olnud sotsiaalametnik. Oled üksi sellest ühes või on abilisi ka? Enne maakunstnik kirju ning lehti laial vedasid, siis küllap seadundsid ega koerakoe kysi haukuma hakkas, aga, aga so auto kolinat tundvat nüüd siis vanade? Mis asja pärast omale siukse tõe valisid? No minu arust on see kõige parem töö, mis siiamaani üldse tol paarini postiljoni kõik selle eelduseks oli, et nüüd lõpus selle selle juurde jõudsid et sellel postil ju neid ju sai kõik selle kodus olukorra kõikjal teada, mis jällegi on ning seal Napeterioorusele Mihuke anud kihnu, vanade, kõige suurem mure. Kõige suurem mure on kindlasti hirm, et mis nagu saab, et kellel on lapsed, et need ju elannast maalsemal või või elavad kusagil eraldi, et mis nagu siis vanaduses saab ei taha ju keegi minna kusagile vaesemale hooldekodu, kui see pole võib-olla 20 aastat üldse linnaski ta üldse võõras keskkond. Et tuleb hakata tapma sihukest teenust, et saab seda vanainimeste hoolda, neid põeta oma kodu, okas tuleb siis tema juures käib kaks-kolm korda päevis või veel rohkem, et et tulebki see vanainimene kodu võeta. Aga inime tahab üksi söömisest elada, tahab ikka teise inimesega koeka kogu saaja hunt otsida teist hunti, mingi inimene, teiste inimest. Sotsiaaltransport, et on võimalik minna ma kellelegi üle, kui tahab aga jämeliva küll leppeta sinna värvisika kusagil oma asja vale hooldekodusse vanainimeste mitte mingil juhul ei saa, kui ta pole ise nõus sõna minema. Aga kui mõnel linna minemise isu peale tuleb, kas siis võtad käekõrval ning lähed juurde? Eks ta ikka, kui tarvis olnud, siis, siis tuleb ju minna. Elektriarveid maksma tohtrile või testamenti tegema või. Jah, 100 100 erinevat pidevust. Iidne koertele järgnev üks ükskõik kus arsti juurde või mõnest asjaajamisele või, või mingisuguseid abivahend isi tuuba. Mõnele vanamemmele seapead omakorda imest olema. Tundub nii, et kõik see üks suur pere õmbleb omale juba palju lapsi, neli mõni vanainimene, lisaks sellele on see selle vasta, kedagi. Me vanas pärast kõike lapseks muutuma taha, kohe siis ju kõik teada mitele. Tosin aastat räägid Kihnus oma hooldekodust, et oleks töökohti seal ning vanad saaks juba teineteise seltsis elada ning et oleks lõbusam, lõbusam, aga. Jah, ei seda mõtet, me ju pole maha Makmete, et see ja isegi kui kaua võtab aega ühe uue ehitamine, see Pakri majutud, noh, see võtab ju aasta aega, et kõiki käimla kähku. Korona valguses on jälle parem, kui inimesed liiga palju kogu ei saa ning ühe katuse all elamute kumbadee sea valiksid Kihnule hooldekodu või koduhooldus. Mõlemad jäävad kindlasti alased üks ei kao, kindlasti ei kao see koduhoolduse ning tuleb Kose hooldekodu. Millal see tuleb siis ükskord? Kas access juba mõnda Capri pealand? Ja ikka, et uudishimulik, et kas tasub seisvee. See sotsiaalvaldkonnale teenused, need võib-olla mingisugused raha minu arust raha piirimisel mindi. Kindlasti pisikesed printsid jõuame kinni ei maksa ju, kui maisemale hooldekoda Viiasse. Jah, see aju tuleb vool juuremaks, see pole odav teenus ühti. Lapsi, põlev kaamde siis pole, toetasid ning kus see ja teine pool siis soodasse. Kui lapsi võlutudine teine pool tuleb siis omavalitsuselt, et, et ma ei tea, miks riik ei võta nagu midagi ei tee sellega, et see olukord ikka minu arust võib-olla päris normaalne. Kas veo eest peaks riik selle teise poole maksma? Mingi mingis osas kindlasti või siis peaks olema ikkagi need teenused, naaber o odavamad, aga see naa hirmus palju tuleb juurumaks. Minu arust pole see normaalne. Seal, et siuke hea haldjas kihnu meestele ning naistele, kes juba sinna kõrgeid vanadusse surnud, et asja nemad siis ise rääkvad, kumba nemad rohkem tahtvat, vanade hooldaja kood tuleb või et hoopis esmaspäeva hommikul vanadekodu minna ning reede õhta, kui lapsed linnast soorede tulevad, et siis koominna, sauna ning lastega koos olla. Nädalavahetusel. Ei olnud ka see, kes nagu laseb minna vahet, aga olgu need, kes nagu üldse ei taha sellest kuuldagi kedagi seovski inimese omaarust peaks olema, et ustega siis vanaduspõlves olla tahab. Jah, kus tema kustu tahab kas teiste hulkas või siis oma kasina koeraga. Jah, jah, nii ta peaks olema. Kõige parema ikkagi oma lähedased silmad, kindi, vanad. Nojah, perekond ju surra kodumängus. Eilagi täitjalempsi küla kõige vanem inimene sai koigo juure liiva. Seal käisid ka kirstu vanemas. Ikka ikka, tema oli ju kaua matil koduhooldusele. Kihnus on see kirstupanemise komme ette vana ning räägi tera maisema inimestele, kuidas seda tehakse. Nojah, tuleb kogu kirikulaulud seal kirstu juures, siis pärast söödaks riisiputru ning sellini kõlbetakse mälestuseks üks paar ning niitanud. No ütleme siit siis kaastunne varjuella sugulastele ning Kihnu rahvale üks kindlasti jälle vähem. Jah, ta oli ju vanu sõltuli teene, ta oli lõpuni krapsakas ning tragi. Nii ta on, jah, niisuguse inimese elu langeb, kui tund tuleb, siis tuleb minna, pole tehe kedagi. Selline saigi meie tänaõhtune saade, viad uudised juba pühapäeva hommiku 30 ikka lõbusad ning lõbusad siiniks jalgu.