Kuldsed hetked plaadiriiulist. Tervist, mina olen raha langsepp ja te kuulate minu neljandat ja viimast saadet sarjast vinüül. Kõigepealt tahan tänada klassikaraadiot selle meeldiva kohustuse eest. Vaadata läbi oma plaadiriiulit. Ja pean tunnistama, et jah, nii mõndagi nii mõndagi asja kuulasin taas kord üle mitme aastakümne. Igal juhul väga meeldiv on olnud ka mulle endale see rännak, loodan, et see on see midagi pakkunud ka kuulajatele. Kui eelnevad saated on keskendunud kas ühele või teisele stiilile või kultuurile, siis nüüd, kui käes on viimane saade pean ma kuidagi kombineerima, et neid asju, mida ma tahaksin teiega jagada. Ma kuidagimoodi ikkagi saaksin ära mahutada sellesse saatesse. Ja esimene pool sellest on pühendatud india muusikale. Hoian käes siin ühte vinüülplaati mille pealkirjaks on kool avada välioru kutse. Ja hiljuti just meenutasin sabaga neid vanu aegu, kui me ka seda plaati esmakordselt kuulasime. Tema mäletas, et ma tõin selle kaasa oma esimeselt Kesk-Aasia reisilt, mis oli siis aastal 1984. Mina ise nii kindel selles ei ole, aga, aga see on küllalt tõenäoline, et võisin, võisin tuua küll. Ja see on selles mõttes haruldane plaat. Et siin mängivad noort tõusvat tähtedena muusikud, keda praegu terve maailm tunneb India muusikast siis šev Kumar Sharma, Santuur, Harrybrasatus, Euraasia flööt ja pris kabra, kes on üks esimesi, kes on kasutanud kitarri india klassikalise muusika mängimisel. Ja me kuulame ühte kerge klassikalist lugu sellelt plaadilt. Järgneval kahel näitel India muusikast soovin mängida teile salvestusi, kus mängib üks minu olulisemaid õpetajaid. Pimemeister ja flöödivirtuoos, ema Paala Pereira filankalt. Jaa, järgnev salvestus. On tehtud. Rahvusvahelise Tartu vanamuusika festivali orient tooksident kontserdil aastal 2002. Ja täna, kui see saade eetrisse läheb. Nädal tagasi tähistas festival oma 20 viiendat tegevusaastat. Raamatu, et selle tunni raames, mida te kohe kuulete, on tervikuna peaaegu võimatu lasta, kuna säraga kestis kontserdil üle tunni. Aga see on väga ilus rahaga ja ma mängin ühe ligi kaheksaminutilise lõigu sellest salvestusest et anda väike selline aim siis Põhja-India klassikalise muusika põhižanrist Raagast. Hinda klassikaline muusika jaguneb siis klassikaliseks ja kellelegi klassikaliseks žanriks. Ja kui klassikalises muusikas on reeglid küllaltki ranged, milliseid noote tohib mängida, milliseid mitte, et siis kerge. Klassikalises muusikas on vabadused märksa suuremad hemad palaver, eraon muusikast ise rääkinud järgnevalt. Üldise arusaama järgi on muusika tihti eelkõige meelelahutussamas kui minu jaoks on see kaugel väljaspool neid piire. Muusika on kõikeläbiv ja trantsendente. Siinkohal pean silmas klassikalist ning traditsioonilist muusikat, olgu see siis ida või lääne traditsioonis. India muusikal on olemas kolmas dimensioon, mis käsitleb vaimse eesmärgi saavutamist. Muusika praktiseerimise kaudu võib saavutada kõrge vaimse taseme jõuda Risi ehk nägija targa seisusesse. Isiklikult arvan, et see saab olla teeks nirvaanasse jõudmisel. Ja nüüd soovin teile mängida veel ühe haruldase stuudio salvestuse mis on tehtud samuti kahetuhande teisel aastal. Siis kui ja Paala pere erakohtus siin India väljapaistvama tabla mängija panditalindo satensiiga kes saatis teda nii kontsertsalvestusel kui nüüd sellel stuudiosalvestusel. Ja siin te kuulete ühte kerge klassikalise muusika kompositsiooni, mis kestab umbes 14 minutit. Nüüd suundume ka hoopis teistsugusesse muusikamaailma. Aga niisugune see laadi riiul juba võib-olla et väga lihtsalt võivad kõrvuti olla India ja näiteks iiri muusika. Ja mul on ka käes siin plaat, et mis minu mäletamist järgi oli üks esimesi, mis siin ringles iiri muusikast. Kannab see pealkirja folk Music festival, mis on nagu siis valik erinevatest esindajatest. Ja sellelt plaadilt mängiksime loodet Haunailoud sauel, Leok, Kelly ja tablinas. Järgnevalt soovin mängida teile ühe loo ansamblilt Plansti. Ansambli Plansti albumid ilmusid eelmise sajandi 70.-te aastate alguses kuid see lugu pärineb ühelt suure basalt kontserdilt, mis ansambel tegi aastal 2004 ja kus nad mängivad neid samu lugusid 30 aastat hiljem. Ja iiri muusikast veel üks ilus lugu ansamblilt. Pafi mänd. Selline sai minu valik, mina olen rahalangsepp. Tänan kõiki kuulamast. Ja soovin sel pimedal ajal kõigile ikka valgust ja rõõmu südamesse ja kõike kõike head lõbuks kuuleb ühte faaskola ansambli lugu hiljutisel kontserdlindistused.