Tere eetris on portaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. Kuidas nimetades saladust, mis ei ole kellelegi saladus. Aga mida kõik peavad saladuseks. Vastus võiks olla Apple'i auto aastate eest nimest, arvutifirma osa eemaldamisega ja pelgalt Apple'i all äri edendamise taga oli toodete ja teenuste portfelli laiendamine. Neid lisandus sky mitu. Kõik eeskujulikud eeskujulikult selles mõttes, et on eeskujuks, mida teised asusid järgima. MP3 taskumuusikamängijast, telefon ja tahvelarvuti ning kulges kõik tõusuteed. Isegi samade toodete uued mudelid sisaldasid palju eeskujulikku. Tehnoloogiliste kingitustega, hellitati avalikus ära ja kui tulid natukene aeglasemad ajad, hakkas kostuma solvunut pahameelt. Hilisemad uuemad telefonid olid vaid natukene eelmisest paremad aga enam mitte. Revolutsiooniliselt räägiti Imede Masina Akuvesimisest, Steve Jobsi vaimu kadumisest ja telefoni innovatsiooni astub loojangust. Ühtlasi spekuleeriti uue võimaliku arengu teemal. Tervishoiu ja hariduse kõrval räägiti Apple'i autost. Traditsiooniliselt arendustegevust kiivalt varjabast ettevõttest lekkis siiski infot projektist nimega titaan. Kõik oli loomulikult saladus, saladus, millest räägiti päris palju ja mainiti isegi konkreetseid nimesid, töörühma suurust ja modaalist. Bla hoidis tuntud joont, ei vastanud küsimustele ega kommenteerinud arutelusid. Mõistetud teemat arendanud kommentaatorid lisasidki, et tegemist on saladusega. Konkreetselt algas Apple'i salajane auto projekt aastal 2014. Aga ärge sellest kellelegi rääkige. 2018. aastal levis info, et Apple võttis tööle tõug pildi, kes oli varem Appleis juba töötanud kuid siirdus vahepeal elektriautode tootja Tesla palgale. Teslaste tõstauphilt asepresidendina, kelle vastutusalasse kuulusid Tesla model kolm arendamise ja tootmiseks ettevalmistamisega tegelevate inseneride töö juhtimine. Appleisse tagasi palgates määrati ta juhtima projekti, titaan. Aga noh, see on vaid info, mida saate saladuskatte all. Aasta hiljem lekkis teavet titaani, meeskonda vähendatakse paarisaja inimese võrra. Ühest küljest vihjas info Võetu suurusele, kui sellest saab vabastada nii palju inimesi, ilma projekti ennast sulgemata. Teise võimalusena spekuleeriti olulise arendusetapi lõppemisega. Antud võimalusele viitasid kuuldused, et autoprojekte liideti Apple'it tehisintellekti tiimiga. Loodetavasti suusate sedagi saladust hoida. Just äsja levis uudisteagentuuri Reuters ja Taiwanis toimuvat kajastava kohaliku majandusväljaande vahendusel uudis et Apple tellib endale igasuguseid auto ehitamiseks vajalikke uusi. Tähelepanek oli vaid üks osa mosaiigis mille kontuure nähes sobitati kokku teod, et firma. Too projekt on elus ja sellel on kindel tegevuskava. Auto on mõeldud personaalseks kasutamiseks, mitte osana kaubaveo ega taksoärimudelitest. Lisaks. Isejuhtiv kolmandaks sisaldab revolutsioonilist akutehnoloogiat ning viimaseks jättes nüüd Ako tema erutama tehnoloogiahuvilisi, siis autoostust. Tunnistajaid peaks enim elektriseerima, et Apple'i auto tuleb poodidesse aastal 2024 lahtiseks jäätvaid sõiduki välimus. Adutavalt näeme peagi veebiruumis erinevaid fantaasiaid, tõenäoliselt telefoniga sarnasele visuaalsele grammatikale allutatud joonte pindade ning värvilahendustega. Sama usutavalt. Lähevad aga fantaasiat märgist mööda, sest täna on veel äriplaani osad saladuseks. Näiteks võib Apple'i piirduda sõiduki tehnoloogilise platvormi omamisega. Litsenseeritud autotootjatele, kes valmistavad kered ja loovad lõplikud autode versioonid. Apple'il puudub täna vähemalt vastav tootmisvõimsus. Samas on firmal hiigelkogus vaba raha, millega saksa omandada mõne uue ajastu. Koidikul hätta jääva autotootja. Kriitilisemad vaatlejad toovad esile suhteliselt suure aegluse millega Apple autot valmistab. Viimase kuue tulemusel peaks esimene mudeliversioon juba valmis olema. Aga ajakulu ei saa siiski pidada väga tugevaks argumendiks, sest kogu projekti nagu ei peakski eksisteerima eksisteerivad vaid into kübemedest loodud fantaasiad. Pole ju välistatud, et Apple'i auto prototüübid on juba tänavatel peidetuna inetutesse keredesse. Midagi inetu pardipoja muinasjutu moodi sest Blairi revolutsioonilise telefoni prototüübid olitest kasutusel paar aastat enne avalikkusele tutvustamist võrreldes lõpliku tootega olid needki üpris koledad. Apple oskab realsuste formeerida. Ning käesolev info on vaid personaalseks unistamiseks. Kuula varasemaid portaale. L2.