Tuleval aastal valmis 12 täispikka mängufilmi, 15 dokumentaalfilmi koos eesti lugudega neli lühimängufilmi ja üks täispikk animafilm ning koos tudengifilmidega ulatus aasta filmisaak ligi 40-ni. PÖFFi publikuauhind läks esimest korda kodumaisele filmile ja sealjuures jagamisele. Oscarile esitab Eesti isegi neli linatööd kolm lühifilmi ja Veiko Õunpuu viimased, kus takse küll soome keeles, kuid Eesti on pea kaastootmine ja erarahastus muutuvad üha olulisemaks. Aasta lõpus riigikogus heakskiidu saanud otsus laiendab Eesti filmitegijate võimalusi osaleda Euroopa kaastootmistes ka viie protsendilise osalusega. Kamaid kaastootmisnäitajaid oli näiteks Christopher Nolani Tenet mis näitas Tallinna täitsa uue nurga alt. Sama tegi ka PÖFFil esilinastunud chinomoya ulme debüüt all. Jumalad, mille rahvusvaheline edulugu on veel ees. Väga edukas on mujal maailmas olnud Kolumbia Eesti ühistöö üht kaotust igavesti kandsin, mis pole Eestis veel linastunud. Tervitasime ülesse kuu ja mõned päevad iga päev 24 tundi heroiini, kokaiini. Eesti filme käis lõppeval aastal vaatamas 450000 vaatajat, mis oli omamoodi rekord arvestades seda, et kunagi varem pole kinod pidanud silmitsi seisma osalise sulgemisega ja vaatajaid hirmuga nakatuda koroonaviirusesse. Eesti filmi Instituudi juht Edith Sepp. 450000 vaatajat ühe aasta peale on ikka väga-väga hästi. Meil kukkus kokku vaatajanumbrit. Statistika kuna kinod läksid kinni, siis Eesti filmi Instituudile tehti ettepanek, et alates järgmisest aastast hakkab Eesti filmi instituut koguma kõikide filmide vaatajate numbreid ja alates esimesest jaanuarist, siis jah, hakkame ise lugema kõikidele Eestis linastavate filmide külalistenumbreid. Eeloleval aastal on Eesti filmi instituudil filmide tootmiseks kasutada seitse miljonit eurot, mis tagab, et kodumaise filmitase ei, langejärge on ootamas uued lood uutelt ja ka juba tuntud tegijatelt ning juba kevadel jõuab kinodesse mitu lõppeva aastanumbriga filmi lootuses, et viirus selleks ajaks järele annab ja vaktsiin aitab olukorda normaliseerida. Muidugi annab homme ta vajub põhja. Koroonaaasta pani aga rohkem mõtlema sellele, kuidas levitada filme siis, kui kinno minna ei saa. Siinsed levi firmad seadsid üles oma voogedastusplatvorme, millega liitusid ka kodumaised filmitootjad. PÖFF toimus esimest korda ka digiplatvormil. Voogedastusplatvormidele mõtleb tõsisemalt ka Eesti filmi instituut. Kindlasti on meie eesmärk, et rohkem rahvusvahelisi linastusi toimuks ka suurematel platvormidel, et üks asi on see, kui sa oled neti kinos või Telias yleval ERL-i jupiteris, aga teine on hoopis see, kui näiteks ikka eesti filmi saab Amazon Braimi, Netflixi YouTube'i, et me tegeleme nende uutega mitteleidmisel aeg lisaks festivalidele eesti film leviks ka voogedastusplatvormidel, et see on kindlasti meil üks selline järgmise aasta eesmärke.