Kuulsite helilooja Otar Tagdakišvili autorikontserdi esimese osa ülekannet Estonia kontserdisaalist. Kõlasid helilooja kaks sümfoonilised tantsu- ja viiulikontserti mull, solistiks Alexander Mishin. Vaheajaks pakume vestluse Otar Tagdakišvili, iga reporter on Tiina Sugin. Helilooja ütleks, et tutvus Eestiga sai alguse õige varases nooruses oma heliloojad. Alguses mängiti siin tema esimest ja teist sümfooniat ning esimest klaverikontserti. Sellest ajast peale on teda sidunud sõprus ja koostöö paljude meie muusikat tegelastega. Süvenenud on sõprus ja sügav lugupidamine Gustav Ernesaksa vastu, kelle juhatusel on riiklik akadeemiline meeskoor olnud sagedaseks külaliseks Nõukogude Liidu linnades ja kellele tänu on ta tutvunud paljude eesti kooriteostega. Eeskätt nimetas ta suurepärast heliloojat Veljo tormist kelle kooriteoseid on rahvusliku aluspõhjaga, ent köidavad ka üleliidulist kuulajat. Ta ütles, et tormis lauldakse väga palju ka Gruusias ning isegi sellistes väikelinnades nagu kooris batuumis. Hästi tunneb ta vanema põlve heliloojate Artur Kapi ja Villem Kapi teoseid. Pikatutvus aastad seovad teda ka Eugen kapiga. Samuti seob teda sõprus paljude Eesti interpreetide ka nagu Hugo Lepnurme, suurepärane muusik ja südamlik inimene, kelle kontserdid on läinud Gruusias suure eduga. Ei möödu ühtegi hooaega, kus ei vahetatakse esinejaid meie vabariikide vahel. Tihedad on olnud ka tema teatrialased sidemed, eriti Tartu Vanemuise ja Kaarel Irdiga kes lavastas ka Otar Tagdakišvili ooperi mingija Vanemuises. Tagdakišvili ütles, et tal oli au kätte ulatada Lenini preemia Georg Otsale Tibeerumenja proosta tas Nakoomidest, luusatili Svaim noorum, sotsiniem katuurie, Basiatiili, Gustav Ernesaksa katooriana pisena, spetsialina, Lianaševamusco, Vahora. Minu küsimusele, millest sai alguse idee luua teos riiklikule akadeemilisele meeskoorile vastas helilooja, et umbes aasta enne Gustav Ernesaksa juubelit oli ta saanud riiklikult akadeemilisel meeskooril kirja ettepanekuga luua teos selle sündmuse puhuks. Õieti oli ta juba ammu kavatsenud kirjutada midagi sellele kollektiivile. Jaa, Tagdakišvili loomingust sai sega esmaseks pöördumiseks meeskoori poole. Teost luues pidas helilooja silmas meeskory võimalusi, kujutas ette selle kõla. Ta oli ju korduvalt kuulnud meie rammi nagu näiteks Veljo Tormise autorikontserdil Moskvas riikliku preemia komisjonile. Kuid veelgi enam pidas ta silmas gruusia rahvalaulutraditsioone. Ta ütles, et Gruusia ilmalikud hümnid on sündinud ühe gruusia raamatu juubeli puhul. Tänavu sai nimelt 1500 aastat Jakob Surtaveeli Sušanike piinade ilmumisest. Selle teose mõte seisneb selles, et Gruusia valitseja on sündmuste sunnil lahti ütelnud ristiusust ja omaks võtnud pärsia Anetliku religiooni. Seda sunnita tegema kama, naisel Žušanikil. Naine aga ei loobu oma usust oma veendumustest. Seejärel piinab mees naist, kuni sureb. Helilooja ütles, et suurtabeli raamat ei ole tema jaoks mittereligioosne teos vaid kui sümbol. Ja oma teoses püüdis ta väljendada kõigi inimeste kannatusi ja võitlusi oma veendumuste pärast. Ta ütles, et tema jaoks on eesti rahvusliku kunsti sümboliks ka riiklik akadeemiline meeskoor. Raamatu sisu ei määra helilooja teose sürrealist arengut. Pigem on Tagdakišvili loonud oma teose selle raamatu lugemisest saadud muljete mõjul. Esimene osa kannab pealkirja. Meid sünnitas armastus. Millest see helilooja on toonud mitmeid kristliku kultuuriga seotud sümboleid nagu ustavus, sõprustruudus, räägitakse naise õilsusest ja puhtusest ning pöördutakse palvega looja poole, et see aitaks säilitada meelekindlust. Raskustes teine osa, Theo kellad on teose rõõmsamaid ja helgemaid lehekülgi, milles kiidetakse elu. Kolmas osa sepiti ilmumine. Jutt on kaunist kivisse raiutud tütarlapse kujust. Lauldakse. Sinu hääl peidab end õhus, mõtlik imeilus hääl. Ma elan nende helidega. Soovin, et need üha korduksid ja kanduksid meieni läbi sajandite. Hääl sünnib ning siis ülistatakse taas ilu ja vooruslikust. Neljas osa ITK on sündinud otseste muljete põhjal Surtavili raamatu sellest jaost, mis seotud Žušaniki surmaga. Kogu dramaatiline pilt rajaneb korduval sõnal mure. Ehka valu. Viies osa. Sa oled viinamarjaväärt. On pruudi ülistuslaul. Gruusias võrreldakse sageli pruuti viinamarjaRäädiga. Kuuenda osa Authandiili palve idee on paljuski seotud esimese osaga ning otsekui raamib tsüklit. Sünnide tekstid on helilooja valinud niisugustelt õietidelt nagu Rustaveeli jäätšikovaani, aga ka rahvaluulest, mis ülistavad naist, tema ustavust ja truudust. Kak Travilsa našmuskoi, hor, fashime, noodon, Preisveedeenin. Helilooja Otar Tagdakišvili vestles Tiina suubin. Vaheaja jutud on nüüd räägitud, märguande tuled antud, algab kontserdi teine pool. Kontserdi teises pooles kõlabki Otar Tagdakišvili esiettekandel kõlab meeskooriteos. Gruusia ilmalikud hümnid. Osad esimene meid sünnitas armastus, teine biokellad, kolmas seffiti ilmumine, neljas itk. Viies Sa oled viinamarjaväät ja kuues Athandiili palve. Esitajaks riiklik akadeemiline meeskoor, dirigeerib Otar Tagdakišvili.