Kahe orkaan ja Kristjan Port. Tere. Eetris on portaal tehnolooga, kommentaaris heitab Kristjan Port. Järgmise auto ostumõtetes peab olema koht võimalikule elektriautole poolt ja vastu argumentatsiooni lisandub iga kuu ja midagi uut. Tegemist ei ole mõistatusega nähtusega, milles hambutu lihtsast infost mille leidmisel on vastus selge ja kõigile sobivad. Ministeerium sobiks kirjeldusele paremini. Informatsiooni on palju ja seda tuleb juurde. Ainult et vastus ei muutu selgemaks, vaid veelgi rohkem vaieldavamaks. Ükskõik millise otsuseni keegi ka jõuaks, võib vastu panna väite või isegi mitu, mis teevad selle paleksam, ekslikuks, leidub kolmaski variant. Väsitava juurdlemise tulemusel selle peale kohe ei tulegi. Kahevõitluse järelt mõtete puhastamiseks oleks, vajab pausi, tuleks aeg maha võtta. Üllatav, abiallikaks asutamas tööstus olgu olukorra kirjeldamiseks näiteks laetud akuga elektriauto sõidukaugus. Meigi huvides esitatakse ideaalne, et mitte öelda teoreetiline number sest ega ostja suuda armumise hetkel liiga paljudele detailidele mõtelda. Kuigi peaks, sest elektriautos on. Kõik elektriline, sõites pimedas, külmas ja vihmaga kulu, pakkus hoituvat ressurssi mujalegi kui edasiliikumisele ning sõit võib jääda päikeselisest päevast lühemaks. Päikeselise olustiku mättasse. Hor kordub arvutite ja nutiseadmete maailmas. IT-tööstus suudab igal aastal paisata turule uuemate nutikamad tehnoloogiat uutes asjades tuksuma. Kasvõi mitu protsessorit, hulganisti mälu ning muud mikrokiipidest peidetud loogikat. Šveitsis viide ilusale ilmale. Omamoodi tormihoiatuse Apakkusega bitcoin kübervääringu väärtuse kasv stimuleeris jalutama arvutiparke kaevandama matemaatilist maaki parimal moel sobisid selleks graafikakaartidest kasutatavat protsessoriga. Arvutimänguhuvilisi tabas ebameeldiv üllatus, kui uue põlvkonna graafikakaartide partiid lendasid vabrikutest tšarterlennukitega. Tuntud kaubandusettevõtete suunas vaid mingite arusaamatute adressaatide poole. Need olid küberraha kaevandavad arvutifarmid vabrikute võimekusest lihtsalt episenud modernse ajastu tehnoloogianälja rahuldamiseks. Auto valimise teemaga seoses hoiatavad praktiliselt kõik suured autotootjad, et nad on sunnitud tootmismahtusid vähendama. Pärsitud on isegi kõige populaarsemate mudelite tootmist ja töötajaid saadetud palgata puhkusele. Põhjuseks on elektroonikakomponentide nappus. Pooljuhtseadmetest sõltuvate ja nutikamalt elektroonilisele juhtimisele. Ülle viidud sõidukite valmistamiseks napib komponente. Kõikides valdkondades ollakse vanast tehnoloogiast loobumise faasis. Seni edukaid tooteid püütakse viia digitaalsele platvormile. Arvutusliku võimsuse kasvu toel luuakse täiesti uusi tooteid, nagu näiteks kõik, mis puudutavad visualiseerimise virtuaal-ja liit. Reaalsust ja neid protsesse tempereerivad tehisintellekti kasutusele võtmisega seotud püüdlused ja nii edasi. Nii nagu elektrisõidukis tarbivad. Talitluse aku, tootlikkusega piiratud elektrit tarbib nutikuse revolutsioonilise, lõpeb maailm transistoride piiratud tootlikkust. Senine edu oli pimestav. Nüüd asutakse tühjeneval akule sarnases olustikus. Omal moel on söödiga covid kodudesse isoleeritud elanikele puudus ju uue auto ostmise isu mille tulemusel tootjad vähendasid tootmismahtusid ja tellisid vähem autode ehitamiseks vajalikke komponente. Sealhulgas ka elektroonikat, mille peale elektroonikatööstus võttis tootmisliinidel. Autodele mõeldud elektroonika ja asus rahuldama kaugtööle suunatud tehnoloogia kasvavat nõudlust. Suvel andis pane epideemia korraks järele ja autosolongidele toreda üllatusena tormas osa rahvast uut sõidus. Kit ostma autode valmistajad asusid tootmist kasvatama, kuni avastasid uue pudelikaela. Port kontserni finantsjuht hindab, et elektroonikakomponentide nappuses võib jääda tootmata koguni iga viies autorahasid. Kas alanud aastal saamatusega kaks ja pool miljardit dollarit? Oluline summa, mida firma vajab tootmise üleviimiseks uuele elektriautode põlvkonnale. Globaalsele autotööstusele ennustatakse koguni 61 miljardi dollari suurust puudujääki. Elektroonikatööstuse jaoks pole tegemist puudujäägiga, sest neil on pikk ja klientidest Ricasleyt kliendid. Kes tasapisi harjuvad kasutama elektroonilisi kanaleid argistajate Eesti ülesannete lahendamiseks, kuna tööstus rahuldab just sellega seostuvat kasvavat lennuste sektorit. Kuni ühel vabal hetkel vaagides küsimust, milline võiks olla järgmine auto, avastatakse kolmanda vastusevariandina. Et järsku seda polegi vaja. Kuula varasemaid portaale. L2.