Tere õhtust, head kuulajad. Tänasest tutvustame kevadise Jazzkaare juht peaesinejat, ameerika saksofonist sti. Slaidi. Stuudios on Tõnu Naissoo. Äsjakuuldud loogika on siis mängitutsiaal Floydi kvarteti poolt Tallinna džässifestivalil 67. aastal. See oli küll imede ime, et selline muusik koos oma kaaskolleegidega sattus siia Eestimaale ja veel sellisel ajal mida oli 60.-te aastate keskpaik, olime siis sure suure riigi koosseisus. Ja see poliitika oli nii, nagu ta oli. Aga noh, see ime sai teoks ja, ja siis nad saidki lõpuks ka nii kaugele, said lavale ja see nüüd see võte, mida praegused kuuldud seal isegi välja antud Ameerikas Atlantic plaadifirmamärgi all ning. Eks see näita ise, et see võte oli küllap, aga suure väärtusega. Nii on seda muide öelnud ka ansambli mänedžer George Avakem kes sellesse kuulsasse väga heasse kollektiivi kuulusid tol ajal siis sotsiaalSloib ise saksofoni ja flöödil siis praeguseks juba klassikuteks saanud kihvt servet klaveril rannak, kloor bassil ja Jackson. Löökriistadele. Antud pala on Loibi sulest ja kannab pealkirja sviit. Ja noh, nagu uisutaja asjaga kuulda, oli see pala hästi suure, sellise energilise laenguga ja selleks oli tõesti ka põhjust, sest nende siiatulek oli üsna kummaline. Mingil määral nimelt nad tulid kui turistidena ja nad ei olnud sellises festivali nii-öelda ametlikus nimistus. Ja ja meil tuli omale lavale minekut oodata üsna kaua, nimelt alles viimasel päeval siis õnnestus see. Ja eks see kajastu ka nende muusikas, mis on siis täis väga suurt energialaengut. Nüüd aga siirduks ajas veel tagasi ja räägiks Loidi juurtest sündinud oma 38. aastal Memphises ja tema vere on veri, on väga mitmete juurtega nimelt situd leida Aafrika cirocki Mongoolia ja Iiri päritolu juuri. Eks see kõik aastad oma muusikas ka, mis on tõesti väga mitmepalgeline ja ei piirdu ainult sellise Džässi peavooluga dema esimesteks lemmikuteks olid tsaaripaake kolmanhokins Lester Jiang Billy Holiday, Wellington. Aga esimesteks õpetajateks olid Memphises pianist Fines Newbon, saksofonist George kolman. Tema esimesteks ansamblikaaslasteks aga olid sellised praeguseks ajaks tuntud bluusiklassikud nagu bobi bluublanud ja asjaga Tallinnas esinenud viibi. King. No kuna ta ise oli pärit Memphises siiski oma hariduse sai Californias ja nimelt lõuna California Ülikoolis, kus ta õppis kompositsiooni ja tema esimeseks selliseks tööks sai 61. aastal ansambli muusikalise direktori koht Chico Hamiltoni printetis. Ja järgnev näide pärinaski sellest ajast ja see pala kannab pealkirja van for joon. Antud ansamblisse kuuluvad veel lisaks Chico Hamiltoni, kes oli, on, oli ja on ka praegu üks tuntumaid lääneranniku trummimängijaid. Veel lisaks trombooni tarnet Braun ungari päritolu kitarrist Gabor sabu ja kontrabassimängija Albert Stinson. Nii see oli siis tša Sloyd, Chico Hamiltoni kvintetti. Ja peab ütlema, et seesama grupp oli Loidile väga suure tähendusega, sellepärast et olles nüüd muusikaline juht sai, tasin, Katsetada oma kompositsioonilisi. Meetodeid ja, ja tõesti, sellest ajast on pärit tema väga mitmed tuntud palad ja ka kõige tuntum neist poolest Plaue metsalill mille, mida kuuleme veel natuke hiljem. Aga olles nüüd siin selles ansamblis kolm aastat Liigub ta aga idarannikul ja seal olles New Yorgis kohtutab äreliga ning saab selle ansambli, mis tol ajal oli liikmeks. Sellesse sexteti kuulusid siis peale ka enam-vähem häbeli tema vend, nappedelli pianist, Savinul, samm, jovs, bassimängija ja trummar Lui heis. Jällegi väga liitlased džässmuusikud. Ja selles ansamblis on ta umbes aasta. Kuid siin ta mängib teiste heliloojate muusikat. Ja võib-olla see on ka üks põhjus, miks ta ei ole siin kauem. Muide, tagasi veel Chico Hamiltoni juurde, et, et kindlasti peab märkima seda, et oma edasises muusikalises karjääris oli tähtis mänedžer George Avakkiam kes oli samuti Chico Hamiltoni grupil mänedžer ning oli väga huvitatud Loidist kui uue staari tegemisest, sest jootšovacenil on olnud kogemusi paljude kuulsate muusikute lavale toomisega. 64. aastal salvestab ta oma esimese sooloplaadi Discovery ja. Küll selle plaadimüügiedu ja ka järgneva plaadi off-koos-off koos müügi läbimüük ei ole suur, mistõttu tema huvi tema vastu huvi Columbia plaadifirmal nagu kaob. Aga samas. Otsustab ta siiski hakata läbi lööma, kui omanimelise ansambli ansambliga ja selles toetatuda George awake. Järgnev muusikaline näide. Selleks on pala nimega sumbrioros, samm on võib-olla üks selliseid. Esimesi ses Rockilikke kompositsioone üldse ja selle ta kirjutas kuskil vahetult enne oma manematakse sellega kuulsama kvarteti. Loomise eel, mis siis sai teoks kuskil 66. aasta veebruarikuus ja mis siis maailma avalikkuse ees esines esimest korda Stockholmis 19. aprill 66. aastal. Siin kuulate Loidi mängimas flööti ja võte pärineb 68.-st aastast New Yorgi linnahallist. See oli siis Charles Lloydi kvartett 68. aastal. Asja täpsuse huvides võiks veel öelda siis, et see kuulus kvartett püsis koos kolm ja pool aastat, umbes 66.-st 69. aastani ja seal vaheldus ainult üks pillimees kontrabassimängija. Algul oli selleks siis sil mappi ja kuskil 67. alguses. Aasta alguses tuli tema asemel koor. No nii nagu iga asjaga saab. Ega asi kord otsa, nii oli sedasama kuulsa kvartetiga. Ja eks siin üheks mõjutajaks oli ta tollane aeg. Kui me meenutame olid, et need aastad just eriti kuumad hipide Epide aeg ja ma kindlasti ka kuulus poprokkgrupp nagu biitlid ja koguseline rokkkultuuri õitseng ja. Samuti otsin elus uute, selliste kogemuste otsimine võib-olla eelkõige idamaa filosoofiast ja loid sai ka kõva või suure mõjutuse osaliseks. Eks arvata võib, et ka Marko või narkootikumid olid üheks selliseks põhjuseks, kus ta siirdus nagu sellisest päristes muusikast kaugemale. Ja tema selliseks lähedasteks. Koleeri kolleegideks saavad hoopis muusikud sellisest kuulsast ansamblist nagu piits, poiss nendega ta koos salvestab ka mõned plaadid. Aga peab ütlema jah, et nad ei ole vist nagu eriti. Ajale vastu pidanud nii et neid nagu praegu kuskilt leida momendil on raske. Aga siiski üks seda tüüpi plaat on mul siin olemas. Nimega Wings ja see pärineb aastast 78 ja kuulaksite ühte sellist. Sellele ajastule tüüpilist pala vokin peuti. Lilled armastus, rahu olid selle aja sellised märksõnad. Poolest laual on ka järgmise pala pealkiri, aga enne seda tahaks veel rääkida sellest samast palast, mis voodil võib-olla kõige tuntum. Sellepärast, et see pala siis, nagu ma juba kunagi siin varem mainisin, on pärit juba 61.-st aastast ja ja Loidi läbimurre on samuti seotud just sellesama palaga ja ka sellesama pala nime kandva plaadiga. Nimelt pooles Klauar plaat ilmus 67. aastal, aga salvestati ta Monterey 66. aasta festivalil. Praegune võte pärineb aga 82.-st aastast ja Montree. See on siis võitsi sotsis asuvast linnast ja sealt seksfestivalilt. Ja siin on pianistiks Michel Petrutsiooni. Ja nimelt, kui nüüd Loib sukeldus sellises armastuse ja rahuriiki siis oli nimelt Petrotsiooni, kes ta jälle üles äratas ja pani huvi tundma rohkem sellise džässi laadsema muusika vastu. Nii et kuuleks nüüd siis seda pala poolset proua. Mõne pala salvestatud sama koosseisuga, aga kus siis Loidile. Lisaks musitseerivad klaverit Michel Petrotsiooni kontrabassil balle Daniels on trummidel son Ship Zeus ja selles palas. Nüüd on kaastegev ka laulja Bobimekwerin ja pala on salvestatud ise Kopenhaageni džässifestivalil 83. aastal. Ja pala nimi on sööd. Floor Richard. Nii ja nüüd lõpuks siis oleme jõudnud Loidi tänapäeva ja see saab alguse kuskil 88. aastal, kui ta formeerib uue kvarteti rootsi pianisti Bobostensoni kontrabassimängija, Anders normeni, jaa, trumme mängijatega, mis küll nad on vahetunud olles kõigepealt Jon Kristian, seal siis Ralph Peterson ja praegu pilli haart. Ütlema, et võtnud samuti 60.-te aastate keskpaik, oli üldiselt väga tähtis Euroopa sässile ja loomulikult ka kogu maailma muusikale. Just see Skandinaavia oli selline kohtumispaik, kus tollel ajal said alguse väga mitmed kuulsused praeguseks ajaks kas seesama Skandinaavia koolkond, Jan karbareid, kee teleripp, tale impobostensoni Harrilt Anderseni, Jon Kristian seniga ja kõik need juured, ma arvan, et on ka just pärit sealt sele Loidi kvarteti esinemistes, 60 kuuekümnete aastate keskel. Praegu aga kuuleks saate lõpetuseks sellist pala on Mairolation, mis on siis tema 94. aasta plaadilt selline bluusi, pluusi vormis pala. Ja tahaks öelda teile, head džässisõbrad, kohtumiseni ots, Kaarel, kus siis loid esineb 18. aprillil Tartus Vanemuise väikses majas ja 19. aprillil Tallinna Sakala keskusest. Kohtumiseni.