Palun öelge, palun, kas see tema remondi lõpetanud karteri Leirame THL. Aga nüüd juba natuke aega ei ole, eks enne ikka oli veel ja nüüd on väikene paus vahel ja ja siis tuleb veel natukene, aga see ei ole enam seotud kopsimidega ja aega läheb, aga väike paus? Saab küll natukene paremini. Palun. Öelge, palun, mida te arvate ratsaspordist? Kas see sobib naisterahvale? Kui isegi printe Sänn sellega tegeleb, miks ta siis ei sobiks naisterahvale? Rovilt, mida teie sellest arvate? Mina arvan, et on kaks väga kraatilist olevust olemas on hobune ja naisterahvas ja miks nad ei peaks kokku sobima, palun. Tere õhtust, kas Mikk Mikiver koledad ja minul oleks teile selline küsimus. Millal avastasite teie enese jaoks teatri jalakate teid? Mina avastasin teatri enda jaoks hästi varakult isetegevusliku teatri päris vara sünni kolmeaastaselt või mu isa oli asjaarmastaja näitleja ja siis ta võttis mind proovidele palju kaasa ja, ja siis ükskord tahtis ta mind ka mängima panna, Bernard riiveses. Aino Kallase jutustuse järgi tehtud niisugune dramatiseerinud, aga proovides ma tegin kaasa, aga siis etendusel ma hakkasin laua taga nutma ja ei julgenud minna. Aga selle teatrimaailma, kõige oma lõhnadega Krimmi ja, ja kõigi muude elulõhnadega ja kunstilõhnadega avastasime ikka seal taga, siis päris professionaalse teatri, ma avastasin ka kaunis varakult, kuna ma elasin. Õppisin Loksal Loksa koolis, siis palju teatreid, eriti Estonia teater, käis külalisetendustel nii Loksal kui ka Kolga külas ja nii ma mäletan oma esimesi teatrielamusi. Kõige esimene. Niisugune vapustav teatrielamus oli minu jaoks operett vabatuul ja ta oli eelkõige väga mõjuv selle tõttu, et ma nägin kahte nii ilusate, nii sümpaatset inimest, nii nagu ma ei kujutanud ette, et üldse selliseid olla või need olid meta Kodanipork ja Georg Ots. Ja siis sellest ajast peale olime teatri vang iga koolivaheaeg, mis siis nüüd sellele järgnes, kuni seitsmenda klassi lõpetamiseni, ma olin Loksal, siis ma käisin Tallinnas oma vanema õe juures, kes õppis õpetajate instituudis. Veetsin oma koolivaheajad kõik Tallinnas ja käisin siis igal õhtul teatris ja võimalust mööda kaks korda, kui oli lasteetendusi ka päeval, aga tol ajal oli neid hoopis vähem, nüüd on, nüüd on rohkem, aga siis ma vist unistasin salaja teatrist näitlejakutsest, aga aga samal ajal ma teadsin seda ja arvasin, et nii inetuid inimesi, nii nagu mina väljanägemise poolest olen, ei lähe seal vaja. Nii et ma päris avalikult ei julgenud ka sellest unistada, aga aga teatri võlu ja teatripisik ilmselt säält ikka pärit on teatrikülastaja olema agar olnud kogu aeg, kuni sinnamaani, kui ma õppima hakkasin, seda kunsti ise. Ja veel üks küsimus. Mida te teeksite, kui teie näiteks oleksite konservatooriumi vastuvõtukomisjonis ja teeolud on tütarlaps, kes ei näi nagu erilist annet omavat aga ütleb teile kohe tema vastu, võtate, kahetsete ühe korra, aga see võta kaheksa, 10 korda. Mida te teeksite? Ma katsusin temaga nii nelja silma all rääkida. Kuidagimoodi ma tunneksin ära, kas selle inimesega siiski tasub tegeleda või jäi, ja siis ma katsusin temaga individuaalselt vestelda, natukene avastada seda, kas temas on seda, mis on selleks tööks vajalik, nii nagu igasuguseks igasuguseks kunsti alal töötamiseks on tarvilik sisemist tundlikkust. See ei ole mitte minu välja mõeldud, aga seda ütleb Friedebert Tuglas, kui te teda hoolega olete lugenud. Ja teatrikooli sisseastumis eksamil ei pea oskama mitte midagi niivõrd teha, sellepärast et et neli aastat õppimist alles õpetab inimest midagi tegema ja siis õpita pärast teatris aina ja aina. Aga seda peab tõesti teada saama, kas, kas on tal midagi hinge taga nii-öelda või, või ei ole, ja kui selgub, et on, siis, siis miks mitte siis ei ole, ei ole vaja kahetseda, kummalgi palun. Laamade suhter milliste loomade kodu- või metsloomade käseb? Koeral mulle väga meeldivad. Ja kas sul on koer? Ja minul kahjuks ei ole, sa oled linnalaps või? Ja kuidas sa saad koera pidada? Hoida nõuab palju vaeva ja hoolt, eks ju. Sellepärast et kui te toas on, siis ta nii kurb, sitlejate nagu ikka kogu aeg käinud. Ja sa siis sa pead ta varsti jälle välja viima, tan kärsitu või. See on sulle muidugi endale endale ka kasuks, kui sa jalutad pall, koera koer on muidugi tore, seltsimees, kes ta on suur või väike koer. Ja mis tõugu ta hundikoer on niisugune koer, mida mina ka endale tahaks, kui mul oleks võimalus teda pidada. Mina võin koeradest rääkida. Ta on nii palju, et ma soovitan sul lugeda seda raamatut, kui sa veel ei ole lugenud Konrad Lorenzi raamat, inimene leiab, sõbra vanad lugenud ei. Siis katsu seda raamatut lugeda, see on küll nagu täiskasvanutele kirjutatud, aga kui sa oled koertearmastaja, siis see on sinu jaoks täiesti mõistetav. Just jaa. Kalu, kas teie peate võimalikuks mõne suurmehe muuseumi loomist tavapärasest erinevalt, nimelt mõtlen faktide ja miljöö teataliseerimisega kõigi kaasaegseid vahendeid kasutades? Kindlasti see on huvitav, kui on olemas vastav isik ja ja ainult et temaga on meil muidugi see viga juba olemas, et talle majamuuseum olemas. Tema sünnikohta. Jaha no siin on ka mitmesuguseid plaane meie meie vabariigi mitmetel organisatsioonidel ja organitel, kes, kes siis tegelevad selle asjaga, aga ma hea meelega kuulaksin teid ära. Te võite mind teatrist üles otsida, palun. Tere õhtust. Tere õhtust ette, ma tahaksin küsida, et kui te läheksite kaheks nädalaks, kuule, mida te tahaksite kaasa võtta? Kui ma kuule, läheks? Ma arvan, et ma tahaksin kaasa võtta selle inimese, kellega ma kõige rohkem olen kuud vaadanud. Aa jaa. Aga ma tahaks teie käest veel küsida, et kui te peaksite mingi asi olema, mida te tahaksite olla. Ja nii ma ei olegi mõelnud, aga kas teie olete ennast mõelnud mõneks asjaks? Ei, ma ei ole ka, ei ole, aga ma mõtlen, tahaks teada. Peedakton. Asi ise on ju üpris kasutu teada seda, mida mina tahaksin olla, kui te ise sellise mõttemänguga ei tegele või arvate, et näitleja on võimeline olema shekkes? Ma arvan, ma tahaksin olla vesi tead, ei ole päris asi näinud. Ja, ja ma tahaksin olla mitte tiigi ega järve vesi, vaid niisugune väsimis, mägedest algab peale ja, ja ookeani välja jõuad. Palun. Tere õhtust. Ja palun, mida teie arvate tänapäeva kokas, nooruse päraku kogu pakuvad oh täna ka noorsoopuhuka läidab. Meie elame just praegusel ajal kus seda uuesti öeldakse, me ei saa kahjuks minna tagasi kõigisse eelnevates aegadesse, kus seda on ikka kogu aeg öeldud. Yks üks tore dokument on ju leidnud ka avaldamist, mis on, on pärit Egiptusest ja ja puudutab aega enne meie aja arvamist, kui see sõna-sõnalt tsiteerida ja mitte öelda juurde, mis ajal on see ühe vanema ja targema inimese poolt kirja pandud, see võib kõlada täpselt nii, nagu ollakse öeldud täna, aga tegelikult on öeldud umbes 2500 aastat enne meie aja arvamist ja ütleb ka niimoodi, et noored on ülbed ja ei kuule oma vanemaid ja nõnda edasi ja nõnda edasi. Ma teie arvate, et tänapäeva noorus, lahukad, ei, arm. Ei arva küll, et ekas oleks või et ta peaks olema rohkem hukas kui, kui kõigi eelnevate põlvkondadeaegne noorus ei arv. Ja tahtmist ära ei võtnud. Tahtmist on küll, aga ma ei, ei oska öelda, mismoodi see konkreetselt, milleks see realiseerub ja, ja mida ja ainult, et ma tean seda küll, et ma natuke teistsugust tahaks teha. Kas see teistsugune on kah sõnul seletatav või ei ole? Noh, on ka sõnul seletatav jah natukene sest et ma ei pea Indrekut mingisuguseks saavutuseks ja mingiks niisuguseks heaks filmiks. Ma natuke kujutan filmi nagu nagu teistmoodi ette tähendab, ta peaks olema rohkem aega ja ruumi inimese jälgimisele nii inimeste kui sündmuste jaga esemed, et jälgimisele ja uurimisele nii-ütelda luubi alla võtmisel leian nende avamisele ja avastamisele, mis on filmivahenditega palju võimalikum kui teatri vahenditega, eks ole, teatris ei pääse inimestele nii lähedale. Ja et sõna nii nii ei prevaleriks, tähendab et dialoog ei oleks tal nii esikohal, nii nagu näiteks ta praegu Indreku juures oli Indrekut. Kui üldse natuke miski päästis, päästis see, et see oli Tammsaare sõnal oleks olnud kellelegi kehvema autori sõna, siis oleks see film ilmselt täitsa läbi kukkunud. Kas tulevikus uus autor noh, vaevalt ta Tammsaaret küllatab, küll ta ikka allapoole. Tammsaare Tammsaare laadis ületada on ehk raske isegi võimatu, sellepärast et peale kõige muu Tammsaare on jäänud oma aega ju ja aga küllap keegi teda teises laadis ikkagi ületab. Nojah, stsenaristi nagu julgeb pärast sirbi ja vasara arvukaid sõnavõtte üldse arvatagi, et Eestimaal võiks võõrustada või kasvatas sellest minu pessimism. Ei, ma arvan küll, näiteks ma pean inimesteks, kes võivad kirjutada. Stsenaarium on, ma arvan, Ülo Tuulik on näiteks selleks võimeline ja ma arvan, et Mats traat on selleks võimeline. Ma arvan, et Arvo Walton on võimeline kirjutama. Ma usun ka, et Jaan Kaplinski oleks võimeline kirjutama ja ma usun küll, et et nendest oleks asja või te ei arva nii. Jõududele. Tere, tere, palun, kas ei, võiks öelda nende arvate noorte päris noorteni 16 ja hetke sinnapoole omavahelistest suhetest üldse minu arust vanematele? Oleneb muidugi, millistele suhetele, kui need on normaalsed, kenad, sõbralikud suhted. Nimetagem neid siis ka armastuseks. Eks siin juba vist vanemad hakkavad natuke tõrkuma. Ei saa olla nii noorelt armastus, teisal. Nojah ainult, eks siin tuleb arvestada seda, et kõik nad, need vanemad inimesed ja muidugi teie endi vanemad on, on ehk elukogenumad, on natukene rohkem näinud, natukene rohkem läbi elanud ja ja kindlasti on tundnud ka kõiki neid samu tundeid, mis võivad praegusedki noored tunda. Ja muidugi, kui nad mõningasele ettevaatusele Siis ei olegi vast ehk nii halb kokkuhoidlikkusele õigemini peaks manitsema, sellepärast võib väga kiiresti ja väga varakult ära raisata kõik selle, mis terveks eluks peab jätkuma. Eks ole, ta alguses on, on, et romantilised tunded nagu nagu kergemad tekkima ja tulema ja nad tunduvad ikka ühe ja ainsa ainuvõimalikuna pärast elu näitab, et nendes võib pettumist tulla ja nad võivad millestki lahustuda ja raske on säilitada seda kõike kõrge vanaduseni. Me kavatseme kõik vanaks elada ja, ja elu muutuks siis tühjaks, kui meil enam selliseid toida. Tõelised tunded, eks selle tõttu ei maksa nendega ka mitte väga pillavalt nooruses ümber käia, kus tundub, et, et jõudu on palju. Ainult asi on selles muidugi ka, et, et usalduse peab ära teenima kõigi muude asjadega, eks ju. Usaldus on ikkagi vastastikune. Siin ei ole nii, et ainult üks poolsaksiidi all, et vanemad siidi on nii ja nii nagu teie tahate ja nõuate ja täiesti õigusega nõuate vanematelt pikka meelt ja mõistmist ja usaldamist ja nii edasi. Nii, te peate ise ka, eks ole, Enda poolselt mõtlema niimoodi, et ka teie peate neid usaldama ja ja et nemad teid mõistma hakkaks, siis ta peab neile ühtteist endast avama ja avaldama. Ja siis nad jätavad alati teile teie oma saladuse, sest et ükski tark inimene ja teist austav inimene ei, ei palude ta ennast kuni hinge viimsete sopini lahti riietada, nii-ütelda. Tavaliselt öelda restart on teie meelest õnnestunud Mikiveri oma või või Koppeli omanikeneri jaama loomulikult loomulikult jah. Aga te olete filmiga tegelenud, praegu on mingi sell parasjagu käsil? Ei ole, ei ole meiega, Tottel mängib ka väga hästi pärast Koppel mängib ka väga hästi. Ja suur tänu. Palun, olge kena, öelge mulle, mida te mõtlete enne kontseptsioonis lihtsalt kommenda tasemel. Appi tee või see on minu jaoks natukene liiga keeruline, see tähendab, et mis võiks arvata Richard noorte hääle küsimusele, mis naine Richard ütleks, et õnn on võimutäiust. Öelge palun ka eetrisse, eks ole. Ma olen rahul. Väga hea. Kas Mikk Mikiver, tere õhtust? Mul oleks teile üks niisugune küsimus. Kas te näitlemisoskusest või näitlejameisterlikkus on teil kusagil mujal elus ka kasu tulnud peale näitelava? Aitäh teile veel üks selline küsimus, millega te meelsasti tegelete vabal ajal? Talu, mida ta arvab? Tema skulptuurportree viimasel sügisnäitusel Mul on temast isiklikult raske midagi arvata, sellepärast et ma tean teda ainult selle kaudu, mida mu tuttavad mulle temast rääkisid, sest ma ise ei julgenud minna teda vaatama. No mis seal oli esimene mõte, kui ta seda nägite, ise. Ei, ma ei olegi teda näinud? Ei sellepärast ma ütlen, ma ei julgenud teda minna vaatama. Ma oleks tahtnud küll minna, aga, aga samal ajal miski asi ei lubanud mul minna, sest ma kartsin seda, et noh, ma oleks jäänud teda nii hoolega uurima ja siis oleks võib-olla teistele vaatajatele ehk natukene naljakas tunne, on see asi ja nad oleksid mind narkistuslikuks natukene. Talu minu käed, olete te ka korvpallisõber ja Estarbatse Tartu, paneme Mänkus tänavustel meistrivõistlustel. See oli kehvavõitu, nii arvavad nad ise ka. Ja nagu te isegi teate, on seal õige mitut laadi objektiivseid põhjuseid. Aga ega see mitte kedagi ei vabanda ja tuleviku väljavaateid roosilisemaks ei muuda. Ma arvan, lihtsalt nii, et mitte ainult vigastustest paranemine ja nende meeste rivisse taas ootamine. Kusjuures ma arvan, et salumetsavormi tõusmine võtab peale kõige veel oma ja mitte ainult see, et saaks ennast normaalselt liigutama hakata, vaid ta peab uuesti uuesti ikka meeskonnaga kokku hakkab mängima, sest meeskonnamaneer on ka natukene muutunud, kuna meeskond on noorenenud. Aga noored peavad, peavad ilmselt tõsisemalt treeningut tegema ja tervet seda asja võtma, muidu me ei pääse enam löögile ja võime välja kukkuda sealt, kus me praegugi oleme. Ja see oleks kurb, sest see on Eesti spordis peaaegu üks, üks ja ainus niisugune kaasakiskuv sündmus veel, mis on jäänud. Aga need tulevad Salumets, Tammiste järgmistel meistrivõistlustel. Kas te arvate, et see oluliselt muudab Kalevi mängude või üldse tulemusi? Ei, ma ei usu, et paljalt ainult nende kahe mehe täies võimsuses tagasisaamine pikkusele pikkusele ei oska loota, kuna kuna ei ole aastate jooksul kedagi eriti pika ilmunud meil juurde. Aga et seal on noori, kellest võiks asja saada tõsise, tõsise treeningu korral, see on ka päris selge ja jääd peab asja saama, kui meeskond tahab hakata paremini mängima, sest kõige, kõige kurvem ehk selle asja juures oli muidugi see, mitte see, et nad järjest kaotasid, vaid vaid see, et nad aeg-ajalt nii halvasti võisid mängida, nii nagu nad mängisid, et see ei olnud enam enam Kalevi kunagise Kalevi korvpallimeeskonna moodides juste erines mõningatest teistest pikkadest, füüsiliselt võimsatest, meeskondadest, sellega mängis tarka ja toredate kombinatsiooni rikkast mängu.