Eesti riikliku sümfooniaorkestreid tänaõhtusel kontserdil Võluaed kõlab romantiline muusika 20. sajandi alguse Pariisist. Orkestrit juhatab läti dirigent Ainars ruubikis ja kontserdil soleerib pianist Anna shoutska. Kontserdi eel andis Ainarsruubikis intervjuus klassikaraadiole ja alustasime vestlust 10 aasta tagusest kontserdist, mil Rubikis esmakordselt ERSO juhatas. Muuhulgas kõlas siis tema kuulsa kaasmaalase peeteris vasksi kreedo esiettekanne Eestis aga oli ka ettekandel Rein Rannapi Concerto krossain Uno Movimento. Ainersruubikis rääkis, et kolm aastat tagasi nad kolisid ja vaid mõned nädalad tagasi avastada kastid, milles peitsid end partituurid, et need õigesse kohta paigutada. Seetõttu mäletab ta hästi, et 10 aastat tagasi oli ettekandel pasksi kreedo ja Rein Rannapi noorte kontsert. Tal on meeles, et tegemist oli ilusa nädalaga ja kohal olid nii Peteris, vask, Tõnu Kaljuste kui ka Veljo Tormis. Eesti riikliku sümfooniaorkestriga Online ars Rubikesel palju ilusaid mälestusi. Enne dirigeerimist laulis Ainarsruubikis Läti riiklikus kooris Latvia ja tal on meeles üks suurepärane kontsert ERSO ja Nikolai Aleksejeviga. Ettekandel oli Pramsi reekviem. Rubikes arvab, et Aleksejevile oli tol õhtul 38 palavik ja juhatas vaid ühe käega aga tegemist on siiski ühe tema lemmikkontserdiga lauljana üldse. Nii et ruubikesel on mitmeid ilusaid mälestusi erzoga ja kui ta laulis kooris, oli tal unistus, et äkki ühel päeval saab ta mängida selles ilusas Estonia kontserdisaalis selle imelise orkestriga. Võib öelda, et täna on üks nendest õhtutest, milles Ainarsruubikis on unistanud. Õhtuse kontserdi võtmesõnaks on 20. sajandi alguse Pariis ja kuigi tegemist pole Rubikese valitud kavaga, on prantsuse muusikal tema südames eriline koht. Kui me räägime Pariisist, siis armastajate linn, see on esimene asi, mis ruubikese sõnul pähe tuleb. Kui rääkida 20. sajandi alguse Pariisist, siis on tegemist dirigendi lemmikperioodiga muusikas. Talle meeldib väga muusika lühikest aega tegutsenud rühmituselt kuuik, kuhu kuulus seltskond prantsuse noori heliloojaid. Möödunud sügisel valmistasid nad Berliinis ette kolm kava Stravinski muusikaga. Kontserdid kandsid nime Igor ja igaüks neist oli pühendatud ühele perioodile Stravinski loomingus. Vene periood, Pariisi ja Šveitsi periood ning Ameerika Ühendriikide periood. Neist viimane ei saanud viiruse tõttu toimuda. Aga nad asetasid nende kontsertidega Stravinski ühte paika ja vaatlesid, mis tema ümber toimub. Dirigent ainersruubikest tõdeb, et talle ei meeldi ainult 20. sajandi alguse prantsuse muusika vaid kõik, mis seal on kirjutatud alates barokist. Kui mõne muusika puhul tekib küsimus, kust see pärineb, siis prantsuse muusika puhul tema sõnul nii ei ole. Ainarsruubikis asus kolm aastat tagasi Berliini koomilise ooperimuusikajuhi ja peadirigendi kohale. Uurisin, milline on olukord praegu maailmakuulsas ooperimajas. Ainersruubikes ütleb, et olukord läheb aina paremaks, kuigi jätkuvalt on kõik kinni. Sügisel oli ta mõned nädalad Berliinis ja nad valmistasid ette uut versiooni Mozarti võluflöödi-ist ja andsid ühe Stravinski muusikaga kontserdi. Aga teisest novembrist oli taas kõik suletud aines ruubikes läheb märtsi keskel Berliini tagasi. Tal on seal mõned proovid ja fotosessioon, sest valmistatakse ette uue hooaja bukleti. Ja 23. märtsil on ta Moskva suures teatris ja sealt läheb jällegi tagasi Berliini, kus nad harjutavad täiesti imelist teost. Enescu ooperit, Oidipe, monumentaalne teos suurele orkestrile ja koorile ning solistidele. See on väga keeruline muusika solistidele, sest peategelane ei vaja mitte ainult väga hea tehnilist, vaid ka füüsilist vormi. Lõpetuseks ana Einarsruubikesel kuulajatele ka mõned soovid. Olge terved, see on kõige olulisem asi praegu, olge ettevaatlikud ja ärge andke alla, ütleb ainersruubikis. Kui keegi ütleb, et on raske elada maskiga võib ta oma kogemusest öelda, et need mõned nädalad, mil ta viibis Berliinis, siis ainuke koht, kus ta maski eest võttis, oli tema enda korterteatris ühistranspordis ja tänaval kandsid kõik maski. Mida Ainarsruubikis soovib, on see, et kõigest olenemata tunneksime rõõmu. Ta usub, et selles kõiges on peidus uus algus. Meil on võimalus mõelda oma eludele sellele, miks me siia oleme tulnud. Talle endale olid need küsimused väga olulised. Esimest korda elus oli ta terve aasta kodus ja tal oli võimalus aknast välja vaadata ja jälgida, kuidas loodus tärkab, õitseb ja närtsi ja siis jälle tärkab. See oli talle tõeliselt imeline aeg, et leida iseennast. Seda soovib ta ka kõikidele kuulajatele. Ta usub, et siit saavad sündida uued kvaliteedid. Oleme väga lähedal uuele algusele. See oli intervjuu Läti dirigendi Ainars ruubikesega. Täna õhtul, juhatab täiesti riiklikku sümfooniaorkestrit, soleerib pianist Anna shoulska. Klassikaraadio teeb kontserdist otseülekande kell seitse.