Tervitused tervitused praeguses keerulises ajas ja tänases päevas annab muidugi leida ka head ja ilusat näiteks ilusat muusikat ja ilm on ka päris hea, väikesel Eestimaal võib ilm olla küll erinev, aga nagu ilma teatestki kuulsite, siis valdavalt on vähese pilvisusega ilm ja näeb päikest. Loodetavasti näeb ka nädalavahetus katusel ja maikuu ju kohe, kui aga täna on veel aprill, 30. aprill ja muide, sellel päeval on läbi ajaloo väga palju andekaid inimesi. Sündinud näiteks Juhan Liiv, Erni krusten, Liidja auster, Paul Kuusberg, Uno Laht, Antonio Gutierrez, Lars Von Trier, Filipp Kirkorov, Gert Raudsep, Astrid pööning ja nii edasi ja nii edasi. Minu kallil emal on ka täna 80. sünnipäev, nii et armas ema, palju õnne asja juurde nüüd vikerraadio kuulajad on rääkinud või kui täpne olla, siis hääletanud ja välja valinud need kõige ilusamad meie oma autorite armastuslaulud. Muidugi on hindamine alati subjektiivne, aga selline valimine on tore juba kas või sellepärast, et annab võimaluse taas kord neid laule mängida. Mul on plaan alanud saatetunnis alustada 50.-st kohast ja katsume sellise kiire üleval, et ega nii enam-vähem paarkümmend ära nimetada. Järgmises tunnis võiksid jõuda juba teise 10 juurde välja ja kolmandas saatetunnis top 10, see päris esimene 10. Külalisi tuleb ka ja kommentaare saame vähemalt ühelt lauljalt, et siis ühelt heliloojalt ja ühelt lauluõpetajalt. Kõik nad on tegelikult natukene muidugi ka, noh, nii et üht ja teist ja võitjale püüan ka üllatuskõne teha. Kas see läbi läheb seda mogeening, tea? Hakkame siis pihta. Kokku anti ligi 19500 häält. Kõva sõna ja esiviiekümne hulka jõudmine on tegelikult ka siis selles mõttes ikka juba väga kõva sõna. Koht number 50 Ansambel rock Hotell ja laul pealkirjaga kohtumistund. Loo autoriteks Margus Kappel ja Heigo Mirka ning teatavasti algab see laul sõnadega on päevad ja ööd külmemaks läinud. Loodame, et lähiajal ikka ei lähe külmemaks, vaid läheb soojemaks. Soovin teile head kuulamist. Kuid sulgeda mahika. Armastuslaulude edetabel ja koht number 50 hotell kohtumistund ja ma luban, et esikümne lood mängin kindlasti kõike eetrisse ära ka, aga sealt tagantpoolt teeme siis sellised väikesed nopped. Kohal number 49 Sergei Pedersen, kui mind kutsud saa autoriteks Sergei Pedersen ja Heldur Karmo Jaak Joala oma vokaaliga omal ajal selle laulu salvestamise Jaak Joalat kindlasti tänases saates kuuleka. Aga järgmine laul on selline rahvalik lugu, millega loomulikult ka virve köster kohe meelde tuleb ja Kihnu naiste häält kuuleb selles loos lisaks Kukerpillidele koht number 48. Kukerpillid ei takista vallid ja pärast seda lugu on juba eetris üks väike sissejuhatav intervjuu, panen telefonitsi. Või? On mõelda loor. Tuul lõi härraga. Mul. On ikka? Ei leia ta, kui. Ta. See lõi ikka ja alati vaid lahti. Ta tuli. Ja. Ta. On? Newt lell. Et ta, ta, ta, ta, ta on lepa àra maalitud, veel ei ole. Armastus. Maalitud. Ja. Siis ta kokku ja ta oli ikka. Ikka tuura on. Mast. Ja. Ja. Kui nüüd on luu Luu vallatu kuigi ta on truu Ta ta kohe kokku raada. Rehva lihtsalt ei ela, et ta. Seal. Maanteel. Telefonil on nüüd muusik, helilooja, Eesti Autorite ühingu juhatuse esimees Vaiko Eplik, tere Sulle, Vaiko. Mis ta läheb, maainimese elu, naudin ilusat ilma. Aga räägime hoopiski armastuslauludest ja ütle mulle mitu laulu sinu loodud lauludest on armastuslaulud. No eks neid ole omajagu, kes neid kõiki jaksab kokku lugeda, et laule on isegi palju, aga ma arvan, et kui siin, kui siin protsentuaalselt tahaks öelda, et ma arvan, et pooled võivad küll armastuslaulud ja vahel on mõned ka niimoodi pool armastuslaulud ja pool mingi muu teema, et et ei ole siukest statistikat teinud. Päris huvitav küsimus, et võib-olla peaks ennast kurssi viima sellega lugema kokku. Aga tõenäoliselt, kui sa hakkad laulu kirjutama, siis ei mõtle, et nonii, nüüd ma teen armastuslaulu. Ei tea, ma arvan, et võib-olla küll, et noh, kui oled siukseid lüürilised meeleolus ja see idee, mis käsil on või mida pillil arendad kui ta juba kipub sellise romantilise maa kulla kulgemisega olema, et siis. Ma arvan, et mõni lugu on ka algusest peale armastuslaul, et ei ole nii, et ma ütlen, et loomedia rebastest või midagi ja siis ohoo, et hoopiski mingi armastuse teema sõidab, siis ma arvan, et see on ikkagi niisugune ettekavatsetud tegu. Aga kas pigem on nii, et sa mõtledki kellelegi konkreetselt, kui sa armastuslugu kirjutad? Ma ei tea, no ma arvan, et see on väga erinev nagu erilugude juures, et vahel võib ka see taotlus olla lihtsalt väljendada midagi ilusat ja sellist südamlikku. Et ja noh, eks armastust on ka mitut sorti, et siin võib-olla on raske seda kuidagi üldistada, et pigem mulle tundub, et võib-olla lihtsalt armastus ongi kõige loomulikum laulu teema. Sest et tegelikult ju noh, isegi looduses ringi vaadates siis linnud ju, kui otsivad kaaslast, eks ole, laulavad väga kaunilt, mida saame ka praegu nautida, eks ole. Ja, ja kuni selleni välja, et näiteks paaritumise ajal või, või, või ütleme siis siuksel perioodil näiteks erinevad afi liigid, nende isased näiteks põmmivad vastu oma rinnalihaseid, et hirmutada teisi isaseid eemale ja anda ümbruses olevatele emastele märku kõige võimsama, nii-öelda sagedusliku ampluaaga rinna paugutaja on just nimelt siin. Et mingis mõttes sealt saab alguse, eks ole, võib-olla näiteks hiphop või selline ka miks mitte võib-olla metal-muusikaalged, et ma arvan, et see on kõik nagu loodusest tulnud ja loomulike mingis mõttes armastus ongi ainuõige või kõige õigem muusika teema, mulle tundub Kui ilus võrdlus oli see, et linnud laulavad, kui otsivad enesele kaaslast. Aga Vaiko, kui me räägime Eesti muusikast üleüldse, siis ütle, kuidas sulle tundub, kas oli ikkagi nii, et vanasti oli muru rohelisem ja laulud olid ilusamad ja sügavamad ja. Lahkuma nii arvaks, siis ma annaks ka enda lauludele üsna hävitava hinnangu, et ma arvan, et igal ajal omad laulud ja võib-olla lihtsalt vanematel lugudel on see eelis, et nad tähendavad midagi juba mitme mitme põlvkonna inimesed inimeste jaoks, et noh, võib-olla see muusika, mida praegu tehakse, sellest, sellel on see eelis jälle muusika ees, mida tehakse 20 aasta pärast, et mingid lood on lihtsalt juba kollektiivses siukses ühisteadvuses nii kanda kinnitanud, et lihtsalt sekundiga tunned ära, eks ole, kui algab. Ma ei tea, mis värvi on armastus või, või kui tahad olla hea või mõni teine klassikaline eesti armastuslaul, et et lihtsalt mõned teised palad ei ole jõudnud veel nii kaugele oma ankrut kinnitada inimeste südametesse. Nii et nad lihtsalt peavad jõudma ennast ajas, tõestada sa siin mõne pealkirja juba nimetasid ära, aga kui ma küsin sinu käest heliloojaid, kes kohe tulevad pähe ja kes on sinu arvates loonud selliselt tõeliselt ilusaid armastuslaule, kes tulevad kohe pähe? No neid on palju, aga kui hakata esimestest, kes pähe tulevad, on muidugi kohe võib-olla esimene sõna, peaksin mainima üldse teksti autorit Heldur karmat. Et ta kirjutas nii paljude eri heliloojate laulukirjutajatele tekste, et võib-olla tema on üldse kõige suurema panusega mees selles vallas. Aga muidugi isiklikult väga olen alati nautinud Uno Naissoo, Kustas kiikervu Toivo Kurmet, tihti Olav Ehala ja näiteks miks mitte Rein Rannapi laule, et see on väga palju häid ja seda nimekirja võiks jätkata kuni tänapäevani välja ja veel võib-olla tuleviku inspe. Vaiko nüüd tuleb hea küsimus, kes või mis on sinu senise elu kõige suurem armastus? No ma arvan, et siis pean vastama, et muusik nagu on niisugune ilus laul, et muusika oli mu esimene armastus, siis võib-olla võib-olla see on kõige õigem vastus. On, mis sa arvad, kes selle armastuslaulude edetabeli võidab? Kui ma siin mainisin seda, mis värvi on armastus, siis võib-olla oleks loogiline, et see lugu võidab midagi sellest ajast, et ma pakuksin, et Aarne Oit või Uno Naissoo võiks olla võitjad või siis muidugi Raimond Valgre ja kindlasti on ka keegi, kelle laulud on peaaegu kõik armastuslaulud. Ja nad on ka meie kõige noh, paljud loevad valgel hetkel meie kõige esimeseks popheliloojaks või laulukirjutajaks, et arvestades, et siis tema lauludel on ka kõige pikem aeg olnud nii-öelda mõjuda inimestesse, siis võib-olla oleks tema kõige loogilisem valik. Võitja selgub veel selles saates, aga praegu selgub järgmine laul ja see on muide üks sellistest lauludest, mis on minu jaoks seal b täiesti tipus. Seal on Vaiko Eplik ja armastus päästab maailma, mis on mu meelest üks erakordne laul, kas sa ütleks kahe sõnaga tuletaks meelde, kuidas laul sündis, mille ajel? Ma mäletan, et laul sündis, sõites auto rannast koju. Et see oli üks väga ilus suvepäev ja ma väga jäin vist üsna pikalt lesima siuksesse sooja madalasse vette ja seal hakkas kuidagi see Rütm nagu kerima ja kui ma koju sõitsime, siis juba hakkasid meloodia alged tekkima ja, ja põhimõtteliselt, kui ma siis koju jõudsin pärast umbes tunnist sõitu, sest et Raplast mere äärde umbes tund tuleb ikka sõita siis ma põhimõtteliselt läksin otsestuudiosse ja esimene variant saigi linti, et selle looga kuidagi läks kiirelt ja väga kuidagi impulsipõhiselt. Selles tabelis tuleb muide veel üks laul, mis on otseselt sinuga seotud, aga seotud ka ühe teise ansambliga, ma arvan, sa juba tead, mis laul see on, aga ära palun kuulajatele välja, ütle sellepärast, et äkki nemad ei tule selle peale. Igatahes. Koer jah, võib olla küll, võid olla küll. Minerre Vaiko suure põnevusega hoiab ja muidugi palju õnne ja ilusat kevadet Sulle sinna maale õlle tama ja kõigile kuulajatele. Eplik ja Eliit laul pealkirjaga armastus päästab maailma armastuslaulude edetabelikoht number 47, aga vaatame seda tabelit siis edasi koht number 46, Raimond Valgre kirjutatud laul Su silmist näen ma igal öösel und, esitajaks Artur Rinne, aga muidugi jälle tegemist ühe sellise lauluga, mida on tegelikult väga paljud erinevad lauljad esitanud. Vana lugu ja vana loo leiame ka kohalt number 45. Selle autoriteks on aga Ahto Veermäe ja Heldur Karmo Georg Ots ning laul pealkirjaga maailm samme täis. Ilus. Kohal number 45 Georg Ots ja maailm samme täis taas üks laul, mida väga paljud erinevad artistid salvestanud, tuleb kohe meelde näiteks Boris Lehtlaane, aga ka näiteks Katrin Mandel, Jarek Kasar, kui ma ei eksi, reet kromelgi ja nii edasi ja nii edasi. Kohta number 44 ja Hardi Volmeri kirjutatud lugu, Singer Vinger nii natukene värskem lugu. Kuulame veel värskema loo ja see laul on kohal number 43, autoriteks Mihkel raud ja Lenna kuurmaa ning loo pealkiri, mina jään. Lenna ja mina jään kohal number 43 ka laulu, mis on kohal number 42, mängin eetrisse ära, sest selle laulu autor on tegelikult edetabelis sees päris mitme lauluga nii out Torina kui esitajana. Praegu tuleb siis esitus ja autorlus üheskoos ja tema ansambel ka kohal number 42 tage. Armastan sind kaugelt. Armastan sind ka. Kui siin kaugel kui ma armastan sind kaugelt, siis haiget sai. Äärmastantse kaugel kui ma armastan sind ka. Kui ma armastan sind kaugelt Mikey vaikselt oma särast soojusest kuulen hommikut, sest Kuuloo njuuton äärmastantsin kaugelt. Kui ma armastan sind. Ja ma armastan sind kaameral nii vähe palju. Ära minu voorustest Kääma minu Tooros parem poole tooruse. Dagö ja armastan sind kaugelt, ma pean pisut tempot tõstma, et järgmises tunnis ikka jõuda ka juba esikahekümne lugudeni välja, aga no kõik laulud on nii ilusad, kõiki tahaks mängida. Koht number 41, Maarja-Liis Ilus ja Ivo Linna kaelakee hääl, autoriteks Priit Pajusaar ja Kaari sillamaa. Koht number 40 in boiler, patune mõte, Andrus Rootsmäe kirjutatud lugu. 39. kohal jällegi üks Lauri Saatpalu laul, see on tage ja muusik. Koht number 38, Tõnu Timm ja Jäääär Sul annan andeks kõik. Tõnu Timm ja Tõnu Oja on selle laulu valmis teinud. Koht number 37 Airi Allvee ja hot Paypsma. Pean sind südamega kuulama. Aarne Oidi kirjutas tuntud laulusõnad Juhan Saare sulest ja kuidagi on see Airi Allveeesitus tõepoolest paljudele inimestele hinge ja südamesse läinud. Aga muidugi on seda teinud ka teised esitused. Kohe tuleb meelde jällegi näiteks Georg Ots, Voldemar Kuslap, Liisi Koikson ja nii edasi, ja nii edasi. Koht number 36, see kuulub. Aga laulule, mille out torikson Toivo Kurmet, kes teatavasti on ka imelisi laule loonud nagu näiteks laul pealkirjaga ainult sul virmalised esitajaks ja selle suurepärase laulu kuulame nüüd ära ka laul siis kohalt number 30. Kin kõige ostma. Ainult sulla on kõik nii huvitav, ainult sul on mu saladus nii tore. No ma mängin ära ka laulukohalt number 35, sest see on ka mu meelest lihtsalt nii ilus laul, et seda ei saa jätta mängimata. Uno Naissoo muusikasõnade jällegi kord Heldur Karmo sulest. Marju Kuut. Kui tahad olla. Baarmen. Endaski kiiks. Oh kui ilus laul kohal number 35, Marju Kuut, kui tahad olla hea, aga kohal number 34 on Bruno Oja esitatud lugu minu südames, sa elad jällegi esituse puhul, muidugi on see, et seda on esitanud väga paljud erinevad artistid, kirjutanud aga Aarne õitja, Heldur Karmo. Koht number 30 kolme Silvi Vrait nagu merelaine, Ivar Must, muusika autor, leelo tungal, kirjutanud sõnad, kohal number 32, Heidy Tamme, keegi tulla võib. Rein Rannap ja Jüri Kõrgema loo autoriteks siia stuudiosse ka juba õige pea keegi tulla võib ja ma loodan, et tulebki üks suurepärane laulja ja lauluõpetaja ja saame temaga siis ka natukene nendest armastuslauludest. Rääkida veel, et väga paljud eesti muusikud kuulavad praegu seda saadet, sest nende jaoks on ka huvitav, mis laulud siis rahvale meeldivad, aga siit keegi. Ligi 10 või kui? Õudu niisket ma keegid. Keegi tulla või kui Hallaste võitjaks jääb, keegi tulla võib, kui ma. Tulingi ootama Kädi verist keeli ootab nagu lääs. Kaugelt ma ainult otsime, ei. Owe Petersell Show Tervitused tervitused, vikerraadio eetris jätkub armastuslaulude edetabel ligi 19500 häält. Selle edetabeli tarvis kogunes ümmargused siis ligi 20000, väga kõva sõna. Ja kõige ilusamad kodumaised armastuslaulud on selgunud veel eilseni, eilne kaasa arvatud. Hääletada sai, nüüd on laulnud reas ja selles tunnis jõuame juba nende lauludeni, mis jõudsid top 20 hulka teise 10-sse. Ja väikesed kommentaarid tulevad ka juba varsti on stuudios üks suurepärane laulja ja lauluõpetaja. Aga jätkame praegu sealt, kus möödunud tunnis pooleli jäime, koht number 30, kas pläki ära piina mind. Loo autoriks Lea tol ajal teemets. Koht number 30 Jaagup Kreemi kirjutatud laul, terminal Tori juulikuu lumi, koht number 29, laul, mis r kahe ühel hääletusel sai kunagi koguni selle kõige kõige tiitli Mikk Targo ja Jüri Kõrgema loo autoreid ning laulu pealkiri karikakar, esitajaks Marju Länik. Koht number 28 Heli Lääts kunagi imeilus laul, mille kirjutasid Evald Vain ja Erika vaim. Kohal number 27 jällegi üks Jaagup Kreemi kirjutatud laul, terminaatorit, sõrm, mis muidugi paljudesse südametesse jõudis ka Inese versioonis. Koht number 26 Raimond Valgre looming veel viivuks jää esitusi läbi ajaloo olnud väga mitmeid jällegi näiteks Helgi Sallo või näiteks Sulev Luik 25. koha loo me kuulame nüüd ära, selle autoriteks on Olav Ehala ja sõnad Enn Vetemaa. See pärineb 71. aasta filmist Don Juan Tallinnas. Hillar Orav, esitajaks ja laulu pealkiri, vaid see on armastus, aga kuulame ära ka 24. koha laulu, milleks on Hendrik Sal-Sallerit, Peeter Rebase ja Lauri Saatpalu loodud lugu pealkirjaga, et sa teaks, esitajaks maines, et teaksime, läheme tabeliga edasi ja varsti siis juba koos külalisega. Väits vaid see on armastus mis siis Kõsturule Hedda ja milleks see? Kas on narmastunud koiki viile tapuutessal laads, lille? Vaid see, vaid see hallarmatu mis otsega itäh. Streppelang see vaid, see on armastus. Mis piire ei tea, mida ta teeb. See vaid, see on armas mets, tuuleta Jamile. Kõrgusesse ei ei pea see, vaid see on armas. Miks ta teavil. Külaline tõepoolest on ja mul on väga hea meel, et külla on tulnud laulja ja lauluõpetaja Maiken, tere Sulle Maike. Tere. Kuidas sul läheb? Väga hästi läheb, läheb hästi ja sa kuulsid praegu juba seda Smilersi laulu, mida sa pead nagunii, aga mis sa ütled selle laulu kohta, mis sinu kommentaar? No see on väga-väga ilus laul, siin on head sõnad. Loo meloodia ja sõnad kuidagi haakuvad väga hästi ja kannavad mõlemad sedasama sõnumit edasi. Väga-väga ilus. Hendrik Sal-Saller on ju alati niimoodi natukene imelikult laulnud ja ütleme nii teistmoodi ja see on tema stiil ja tal tänu sellele tema stiilile on ka väga palju kuulajaid, et see ei pruugi alati olla halb, et ta on teistmoodi. Kui me räägime ilusatest kodumaistest lauludest ja nende laulude autoritest, kes on näiteks need heliloojad, kes sul kohe pähe tuleb No ütleva klassika, Uno Naissoo näiteks võtame sealt tagantpoolt. Tänasel päeval tahaks kohe öelda Lea Dali Lioni nime, sest noh, ta on praegu nii päevakorrale ja tema need lood, ma ikka mõtlen, missugune väga hea heliloojad ja tegelikult oli. Et võib-olla seda ma isegi tõstaks nagu teda laulukirjutamises veel rohkem esile kui lauljana. Et võib-olla seda poolt ei teatagi nii palju või ei ole märgatud nii palju, et et võib-olla teda tõstaks praegu kindlasti esile. Aga tema kui laulja kindlasti ka mulle tuleb meelde näiteks laula mu laulusaade, kus ikka oli ka selliseid versioone, et sa isegi teleka ees vaatad ja. No ta, ta, ta oli hästi emotsionaalne, see oli tema kõige suurem trump ja ta väga nagu omapäraselt laulis. Et jälle täiesti eristuv, nagu ka Hendrik Sal-Saller. Aga nemad mõlemad on laulnud nii-öelda sõnumit. Ütle, kui tähtis see tegelikult on, et, et laulja laulabki mitte niivõrd see, see osa. Seda häält tekitanud sõnumi, no eks see ole kõige tähtsam laulmise juures, et ma arvan, eks publik on ka väga erinev, et kellele, mida, et mõnele piisab sellest, kui on tümon põhjas ja, ja ta ei kuulegi rohkem sealt. Ja ta on õnnelik selle muusikaga. Aga minu jaoks ja ma arvan, enamus lauljate jaoks on see kõige olulisem ikkagi, et see, see sisu või see sõnum isegi mitte nii palju, see tekst, vaid just see emotsioon oleks niimoodi edasi antud, et sellel aga seda saab siis teha hästi, kui on head sõnad. Ütle, kas see tähendab siis seda ka, et, et tegelikult ikka noh, 10 aastane näiteks ei saa laulda mingit väga sügavat armastus ballaadi sellepärast et tal on ju nagu keeruline veel seda sõnumit laule. Ei ütle nii, meie, ma ei ütle nii, sellepärast et kõik inimesed, ka kümneaastased, tunnevad armastust ükskõik mille või kelle vastu. Ja, ja mina olen kuulnud ka palju nooremaid niimoodi laulmas armastusest, et süda jääb seisma lihtsalt. Ka mingit sellist empaatia poolt justkui et sa saad laulda ka sellest, mida sa võib-olla isegi sellisel kujul kogenud ei ole, aga sa mõista. No näiteks Michael Jackson, neil on niisugune lugu nagu Ben ja minu teada, see oli tema hamster ja ta nii südantlõhestavalt lapsena laulis seda armastuslaulu sellele oma kallile sõbrale ja see oli nii usutav, et miks mitte, et ma, ma arvan ta tundiski seda, seda suurt armastust. See penn on muidugi ka imeilus lugu on aga tulles nüüd eestiteema juurde tagasi ja eesti laste juurde, kui sina õpetad neid, õpetad see siis kuidagi spetsiaalselt ka, et vot niimoodi käib vokaaltehnika, aga niimoodi käib sõnumi laul. Ikka ikka käivad kuidagi käsikäes, et üks asi ja üks on vokaaltehnikat, sa üldse saaksid oma mõtteid ja emotsioone edastatud. Et sa ei jääks alla selle loo viisile või see, kuidas see lugu on kirjutatud. Aga teine asi on kõige tähtsam, see käib nagu eraldi, siis on see interpretatsioon, mida sa sellega öelda tahad, et see jõuaks publik kuni kohale. Et see vokaaltehnika ise jõua publikuni, et see, see, see on selles mõttes inimestele sa võid ainult prügi, seda ka maha selle loo, aga kui seal on tugev sisu taga sõnum, siis sa suudad seda edastada nii, et igaüks jääb suu ammuli kuulama, siis sul ei peagi väga palju häält olema. Vastupidi, võib ka olla, et lauljal on suurepärane vokaaltehnika oma, imetlen, mis häält ta teeb, aga no ei jõua kohale, milles ta laulab. Ja aga vot see ongi see, et kui see nagu mõlemad pooled on hästi tugevalt ülekaalus või et see vokaal on nii äge, siis las emotsioon jäi juba nii lahe kuulata ka, et vahe vahel võib ka teistpidi juhtuda. Ken, me räägime sinuga juttu veel, aga liigume vahepeal tabelis edasi. Kohal number 23 on jääboileri lugu lumevärv autorid Heikki Kalle, Indrek Hirv. Kohal number 22. Kas on Gennadi Bodelski loodud lugu, mille sõnad taas korda Heldur Karmo sulest Georg Ots ja mõtisklus. Aga me kuulame ära 21. koha, loose pärineb ühest muusikalist. Ma arvan, et sina oled seda ka näinud. 2006. aasta muusikalist Romeo ja Julia, mille muusika kirjutasid Elmar Liit ja Jaagup Kreem. Olete. Ikka Tarbosid oika, vägevalise hästi kirjutatud eestlaste tehtud meie oma Eesti kraam ja ka tõesti hästi tehtud. Kuulame selle vägeva loo ära, siis räägime edasi. Hele Kõre ja Kristjan Kasearu siis, kui maailm magab veel. See oli siis laul muusikalist Romeo ja Julia, see, et muusikalilaulust saab hitt, see on Maiken tegelikult vist üsna tavapärane ka maailma praktikas, onju. Jah, vot see on selline eriti see on selline popmuusikal, et võib olla klassikalise matega, nii tihti seda ei juhtu tänapäeval. Aga ikka jah, et suured muusikalihitid on ju jah, ikka üle maailma tuntud asju on ka. Ma arvan, lai publik ikka teab selliseid nagu memuaarid ja noh, sellised klassikalisemad ka. Kas lapsed, kes laulmist õpe õpivad, kas nad tahavad hea meelega laulda ka muusikalilaule? Noh, üldiselt on niimoodi, et nad ise valivad oma lood meie koolis ja muusikali nad esimese hooga ei kipu valima. Noh, osad on sellised juba maast madalast fännid ka, aga me üldiselt mingi aeg ikkagi soovitame ise. Et vaataks nüüd muusikali laule, sest et tähendab vokaalselt hästi raske laul rasked laulda ja seal ei saa niimoodi ise välja mõelda, et nüüd lahendan kuidagi meloodia teisiti kui väga hästi hakkama ei saa, et seal seal on ikka reeglid. Et siis kui keegi ikka suure siukse muusikali ballaadi ära laulab, siis ta on juba ikka päris tegija tegija laulja. Tegijaid lauljaid on sinu vahv koolist tulnud tohutult neid, kes praegu on juba tuntud lauljad. Kui ma palun seal nimetada mõned noored Eesti lauljad, kes on nii head, et sina neid usud, ehk siis nad sedasama sõnumit suudavad ka laulda nii hästi, et, et kohe on mõnus kuulata, siis kelle nimetada sa välja tood? Oh ma tean, nimedega on alati keeruline. Oi, see ei ole eetiline, ei ole, mina õpetasin, mina tegin, see pole üldse tõsigi. Aga üleüldse Eesti noored lauljad, ütleme siis nii, unustame praegu ära, kassa õpetasid noori lauljaid. Liis Lemsalu muidu. Ott Lepland, Inga, Leia, pelerin, Jüri Pootsmann, no kõik on hästi ja need on kõigest. Noh, tõsiselt on. Vot see oleks nüüd häbenege eetiline, kui ma küsiksin, nimeta palun need lauljad, kes ei oska laulda. Küsin siis, kes on need vanemad lauljad, keda on jätkuvalt hea kuulata, kes kuidagi inspireerivad? No no ikkagi väga-väga ma ütlen ikkagi Anne Veski ja Ivo Linna on endiselt heas vokaalses vormisestama, imestan tõsiselt, et nemad küll on, ma ei tea, kui palju seda elustada laulmist teil on olnud, et kuidas nad küll seda suudavad, et ma imetlen seda. Ja neid on veel, Tõnis Mägi ja ja noh, nad on ikkagi selline raudvara, et. Tulen korraks veel selle sõnumi laulmise juurde tagasi, ma mäletan, kui sina esitasid sellist laulu nagu siin või sealpool maad, siis mina teleka ees nutsin. Aga ütle, kuidas on lauljal selle noh, nagu piiritundmine või tajumine, et noh, tegelikult sa ei saa ju päris löristamaga hakata keset laulu, sa pead ikkagi selle laulu ära laulma. Ja, ja on noh, ütleme nii, et siis siis sa pead ennast ikkagi sellisesse vormi viima, et sa ei saa hakata seal nutma, sest et et ütleme nii, et iga näitleja teab, et kui sa tahad, et publik saalis nutaks, siis sina nutta ei tohi, et et sa pead olema seal piiri peal ja siis siis sul public võib-olla saab sellest asjast aru nii, et meil kõik tuleb sealt, pisarad. Sa ütlesid, et peab ennast vormi viima inimesed, kes ei ole lauljad, nad võib-olla ei kujuta ette, mis täpselt toimub enne seda, kui laulja läheb lavale. No mis võiks toimuda, mis oleks selline hea vormi viimine või? Valmistumine oh, see on üks pikk protsess ja seal on nii palju nüansse lihtsalt ja mul on lauljatest, kes iga päev laval käivad, mul on väga kahju. Nii raske töö, seal on palju asju seal on noh, vokaalne pool, selle vormis hoidmine on juba väga raske. Et siis mentaalne pool seal on igasuguseid probleeme, kas sul on tööd palju, siis on liiga palju, kui sul on liiga vähe, siis on jälle halvasti ja ja kogu aeg on see mingisugune, et kui su lugu läheb edetabelis läheb tal hästi, siis on väga hästi, kui ei lähe, siis on jälle halvasti. Ja no see on üks selline, Ma ütleks närvide mäng, et me oleme kuulnud küll ju paljud artistid ikkagi igasugused ärevushäired ja see ei ole üldse ebaloogiline selle eriala juures, et et sa oled nii suures suure publiku ees kogu aeg. Sind analüüsitakse, kommenteeritakse sinu looming, mis on nii tähtis ühele artistile, see tehakse näiteks maatasa seda keegi mängi pandud sinna kogu oma elu sinna luku sisse, näiteks noh, sellised asjad, need artistid elavad nii õudsalt läbi selliseid asju. Ja sinna noh näiteks ütleme, kui me räägime Eesti laulust, mis on siis selline kõige suurem koht, kus näidatakse oma loomingut ja lauldakse see sellised ühele artistile lihtsalt üle. Nii suur asi, see ettevalmistus kestab, kuid ja, ja selle ühe laulu pärast ja siis, kui tanud seal laval on vanad tuntud artistid, k on närvid täiesti läbi ja ei lähe nii, nagu nad on harjutanud. Mulle tuli siinkohal meelde näiteks Kristel Aaslaid, kes käis ka siin stuudios külas ja me rääkisime sellest kartuuni loost imur Täliti, mida ta imehästi esitanud, aga lihtsalt laval tuleb, noh, selline närv. Ja Kristjan on ka niisugune närviohver natuke laval. Ja aga kas siis ongi nii, et noh, kui on ohver, siis on ja midagi ei ole sellega eriti peale Ei ole nii, see on tegelikult treenitav sellega, et sa käid võimalikult palju laval. Lihtsalt see, jah, see teeb selle suure asja ära, siis need väiksed asjad tunduvad jälle lihtsamalt pärast suured, alati on rasked. Kuulame vahepeal järgmist laulu ja me oleme jõudnud juba siis top 20 juurde välja kohal number 20, Joel Steindbeldi kirjutatud ja esitatud lugu pealkirjaga kaks südant. Niiviisi siis ei ole vaiki. Söödale. Laula siis. Kohal number 20 Joel Steinberg ja kaks südant siin stuudios on aga külas Maiken Maiken, kui need Joeli sellist vokaaltehnikat kuulata, kas see on midagi hoopis teistsugust kui näiteks praegu noored laulavad? Ei, ei ole ta lihtsalt imeline, oli see. Nii meeldib see lugu kuidagi nii tore, et see on ära märgitud ja ma ei tea, ma ei tea. Ütleme ikkagi, kui sa laulad sellist ballaadi ja südamest südamesse, sellise, nii nii suure emotsiooniga, et õnneks neid lauljaid on täna ka, et kes oskavad niimoodi lauldud lihtsalt imeline oli. Mulle hästi meeldis ka selles laulus kohatine selline vokaali nagu, nagu murdumine, mida mitmed lauljad teevad sina, sealhulgas näiteks ka Lea näiteks lahkunud Lea tegi seda või huu näiteks on teinud, ütle, kas selleks on mingi trikk, kas selle peab kuidagi ära õppima või, või sellega on lihtsalt nii, et sa kas oskad ka e-kõike-kõike saab õppida ja kõik, nii et ma võiksin ära õppida näiteks rääkimise, nii et ma vahepeal sellise toreda kiiksuga murraks oma. Aga iseenesest vokaaltehnika, kas ta oli kuidagi mingis mõttes ju ikka teistmoodi, näiteks? Ma ei tea, 30 aastat tagasi või 50 aastat tagasi. Joeli puhul see ei ta, ta vist oli nii ajast ees, et, et muidugi natukene olisem laulumaneer teistsugune ja naised laulsid tihti teistmoodi, selliselt. Pigem sellise noh nagu Heli Lääts ja selliseid asju Need olid, tekitasid nagu teise kohaga häält või ja natuke nagu klassikalise šnitiga lauldiga popmuusikat ütleme siis niimoodi, et tänapäeval ikkagi rohkem selliseid metall-sed kõlad on popid. Muusikas vähemalt rütmilises muusikas. Aga noh, igasuguseid asju tehakse ka siin piir ei ole, aga natuke jah, see see, jah, see on laulumaneer, on küll muutunud, aga Joel Joel küll sinna ei kuulunud, praegu ta oli väga tänapäev minu jaoks. No sa ütlesid mõni aeg tagasi juba, et ega noorte selline esimene valik ei ole näiteks muusikalilaul, kui ta õpib laulmist, mis stiilid need üldse on, mida praegu tegelikult noored hea meelega tahavad teha, kui kuulata raadioeetrit, siis võiks arvata, et see on hiphop. Noh, sõltub jah, see hiphop, kes on ikka selline vokalist ja laulu vokaalihuviline siis tema võib-olla pigem ei tee sellist hitti, Bobby, nii palju ütleme, kes meil siin popid on, Billie Eilish tõi sellise maheda ja hästi vaikse ja pool õhuga ja sellise moevoolu, ütleme see sellel natukene nagu laulmist mitte ja väga palju palju, et ja kohe-kohe on tunda, Ta hakatakse laulma nii nagu Billie Eilish ja siis siis vastukaaluks Õnneks tulid jälle leedi Kaaga jõuliselt peale. Ja siis kõik laulsid jälle selliseid Power asju ka, et et ta käib nende suurte artistide järgi. Harrystailsel edasi. Kõik, mis moes on maailmamuusikasse sedasi iga meie lauljad harjutavad. Tee nii, et nad võtaksid näiteks eesti lauljate pealt, sa tõid kohe ikkagi need maailmanimed välja. Jah, need on ikkagi noh, ütleme täna on ju maailm nii lahti, et Youtube on kõigil kodus olemas ja, ja Spotify et et kuulatakse kõike Eesti asjadest, minu arust kuulatakse rohkem praegu ikkagi seda nublu laadset asja. Aga nad teavad, et kui öeldagi seesama Lemsalu pootsman Lepland, Nad teavad. Ja ja ütleme, ütleme Lemsalu, Pootsmann ja Lepland on väga-väga popid laste seas, näiteks seal seal lauldakse neid hea meelega ja hommikust õhtuni. Just neid artiste Aga kui öelda juba näiteks Ines Maarja, Koit Toome See sõltub sellest, mida, nagu just alles või hiljuti on välja tulnud, kes, kes toodab rohkem uut muusikat või kes, kes loob siis rohkem põlvkonnaga rohkem edasi, et tegelikult see sõltubki sellest, mis parasjagu Bliss, mis nii-öelda raadiost tuleb, et siis. Tuleb raadiost järgmine laul, aga vaatame seda tabelit, kannatab mul peaaegu tuligi see kiuks juba natukene, küll tuli iseenesest. Number 19, Henry Laks ja seitsmes meel, tule, kui leebe tuul, Henry Laks, selle laulu kirjutanud koht number 18, Godwan On küll hilja, see on jälle üks selline laul, mida ma arvan, sina oskaksid ka kohe kaasa laulda on ju ikka suhteliselt ja kuulame laulukohalt number 17 laulu, autoriteks Gennadi Taanieli, Oskar Kruus, esitajaks Tõnis Mägi. Pealkiri sind otsides. Mulliga. Teeni. Ehk. Ehk pilved? Värista ruut. Ning nupp vastu. Maamesilase kombel vastu või siis ka oma palee. Simba MLS. Möödaminnes viisin oma aju. Nii ilus laul on vaike, oi ära räägi üldse. Ütle, kas üldiselt saab olla nii, et näiteks laulu teevad puhtalt sõnad ja viis ei olegi nii oluline või vastupidi, et meloodia on nii hea, et sõnadel polegi rolli. No ütleme nii, et noh, pigem ikka see combo koos Päris nii ka ei saa, et ma näiteks panen kaks sõna ja, aga no viis on nii hea, et üldse ei loe. No vahel on väga ilusad vokaliisid ja siis ongi see asi mängib ainult see meloodia võib juhtuda jah. Järgmine küsimus sulle on selline. Ütle, mis või kes on sinu senise elu kõige suurem armastus? Ise nüüd küsisid? Mis või kes on sinu elu kõige suurem armastus ja ütleme siis muusika, hea vastus. Kas ka muusika, õpetamine, oojaa, kuidas sul õpetamisega nüüd läheb, kui sa siit stuudiost ära lähed, siis kohe õpetama või? Mul läheb väga hästi täna õhtul, et aga, ja ma ikka iga päev üle päeva väga palju ja on seda õpetamist elus, mul koolil läheb hästi, õpilasi jagub vaatamata sellele, et kontaktõpe on keelatud. Ja meil on lausa areng meil Me oleme laienenud Tartusse ja see kooliõpilaste number on jah, kasvanud ka kahekordseks või isegi natuke rohkem. Et et on, on lauljaid, on praegu oli listist 470 Kes siis seda mõne lauljaga praktiliselt niimoodi üks-ühele ei ole saanudki kohtuda ainult läbi ekraani või? On ei enam enamike ka ikkagi kuidagi läks niimoodi, et sellel veebruari alguses, kui me võtsime uusi uued õpilased Tartus Tartusse, et siis oli, kas oli kaks nädalat oli kontaktõppe lubatud, et ikka nägime näod ära vähemalt ühe korra tuttavaks saada ja katsed olid ka, katsed olid küll veebi teel ja. Ja veel üks küsimus, mis sa arvad, mis laul edetabeli täna võidab? Kas sa oled juba jõudnud nii kaugele? Ei ole, jah, me oleme praegu seal kusagil. Järgmisena tuleb koht number 16, aga see tähendab, et juba kõrgena lõpetad sellega ja järgmises tunnis saame sellega ühele poole, aga väike prognoos, et mis, mis sul nagu kohe pähe tuleb, mis laul võiks olla see kõige ilusam armastuslaul? Oi, mul praegu kiilus kinni. See on küsimus, mille peal oleks pidanud, enne? Oleks võinud öelda, et mõtle, onju, aga ei. Ja ma ei saa praegu öelda midagi uut, võib-olla uuemat sorti, võib-olla mitte ka. On küll hilja, oli juba ära ja. Ja kõik need ilusad lood, mis sa mängisid, need oleks võinud kõik olla number ühed. Mis sa arvad, kas esitaja on mees või naine? Mees, mis sa arvad, kas see laul on vanem kui 20 aastat või noorena? Ütleme, noorem väike prognoos on siis tehtud, nüüd sa saad edasi kuulata ja siis kas üllatuda või mitte, üllatuda. Maiken, ma väga tänan, et sa tulid siia külla ja loodan, et peagi saabud taas tagasi siia ja peagi saabun tagasi su juurde. Just see on muide järgmine laul, mida me kuulame, aga olgu enne öeldud, et kohal number 16 on Smilersi, käime katuseid mööda, Hendrik Sal-Saller kirjutatud laul ja 15. just nimelt Georg Ots, peagi saabun tagasi su juurde. Raimond Valgre, Albert Vennola on loo toriteks. Maiken päikeselist kevadet. Ja kes on ta ka see? Aasta möödunud ilmaga. Ja nüüd mind. Toda Vello põdesseni, kelle seene tulles Saabunud taga siis. Astume koos. Sa ei saa Reiga. Õnn meie, ma ei. Ma. SMS-e siis ei. Jää elu. Osalves mida ta on aga sisu jõuludes? Või siis? Olete? Kohal number 15, imeilus laul. Pealkirjaga peagi saabun tagasi su juurde. Koht number 14 armastuslaulude edetabelis kuulub Aga laulule, mille autorit me oleme tänases saates juba kuulanud. Muusika ja sõnad Tõnis Mägi esik aga Liisi Koikson, kes muide tuleb siia stuudiosse külla juba järgmises tunnis. See laul on aga laul pealkirjaga Sinuhe. Tervitan sind, käsku. On seal, miks? Või? Kuidas? Meil siin 100 meil siin valmivad õunad. Sul mõttes soovin. Jäänumiseks mõned read Ma võiksin käia, kas. Nii raske sulle. Tervitan sind, kas kuuled, on seal hommik. Või on õhtused tuule. Kuidas on ilmad? Ma võiksin käia kasvõi mööda vett. Miks nii raske? Liisi Koikson ja sinu hääl kohal number 14 ja loodetavasti Liisi siis juba uues tunnis ka siia stuudiosse külla jõuavad aga kohal number 13 Jaan Tätte kirjutatud ja esitatud lugu pealkirjaga ilus hetk, mõni. Com elus ilusam kui teine. Mõni hetk on kohe väga-väga ilus. Vastu päikest, vaatasitsas silmad pilu. Ja see oli. Ilus Williams samamoodi vaatasid Sammin ja su silmad kahtlustusest ilus. Et kas räägin vaid või armastan ma sind. Ja see oli. Mõni hetk on elus valusam kui teine. Mõni hetk on kohe väga-väga valus. Keegi oli mul, kes minul kandeks palus. Tal oli põhjust. See oli valu. Kaua seisime ja tummalt seisin. 1000 korda, ise patusem kui sina. Aga sina olid see, kes andeks palub. Ma ei vastanud. See oli valu. Mõni hetk on, mis on hoopis isemoodi. Teise tuppa mul üles tegid voodi. Ise läksid ja nägin uksepilu. See, mis nägin, oli väga-väga ilus. Mõni hetk on elus ilusam kui teine. Mõni hetk on kohe väga-väga ilus. Mina magasin ja tundsin peadmul silus. Sinu käsi. See oli ilus. Jaan Tätte ja laul pealkirjaga ilus hetk. Ilusad armastuslaulud jätkuvalt eetris uues tunnis jõuame siis juba esikümne juurde, aga siia saatetunni lõppu veel kaks laulu kohal number 12 laul, mille kirjutasid Aarne Oit ja Heldur Karmo esitajaks Marju Kuut ja laulu pealkiri kaks kuukiirt mu toas ja siis 11. koha laul, mille autorid Toivo Kurmete, Peeter Peetsalu, virmalised ja naer. Leia Nõmme, kas. Kas ta nii väikse kaitseb? Taanid laad. Ümber. Päiksega. Segasin ana kastani. Tervitused tervitused aprillikuu viimasel päeval mai puu eel. Vikerraadiot Tris on armastuslaulude edetabel ligi 19500, no peaaegu 20000 inimest hääletas ja nii selgusid siis need armastuslaulud, mida armastatakse kõige enam. Ja tõepoolest, me oleme nüüd jõudnud juba nende kõige-kõigemad juurde esi 10 juurde. Selles tunnis astub siit stuudiost läbi ka laulja, keda me möödunud tunnis juba kuulasime seal Liisi Koikson. Aga alustame ühe imelise lauluga, mis on ühtlasi esikümne värskeim. Ja see laul on just selliseks saanud ka tänu ühele mehele, kellega me täna selles saates juba juttu ajasime. Nimelt kohal number 10, Trad Attack koos Vaiko plikuga ja laul pealkirjaga armasta mind. Sandra Vabarna on selle laulu kohta öelnud nii. Armasta mind on armastuse loits, mille sõnad on üles tähendatud 1960 kolme Häädemeeste kihelkonnas. Vana kombe kohaselt tuleb loitsu lausuda kolm korda, siis pidavat see toimima. Koht number 10, armasta mind. Haaremastaaminna rõõmsamiini ene sees armsamini, naastisast, päikesest ja kuust armasta mind armsamiini, enese armsamiini maastiisas päikesest ja kuust aaremastamindaransamiini. Armsamini emast-isast päikesest ja kuust armasta mind saamini jänese. Armasta Minnarnsamiini jänese. Armasta mind, armsamiini on ta armsamini naas, piisas päikesest ja kuust armasta minna rõõmsamiini. Armsamini emast-isast, päikesest ja kuust. Armasta mind armsamiini, enese armsamiini maastisest, päikesest ja kuust armasta mind armsamiini enese. Trad Attack ja armasta mind koos Vaiko Epliku ka imeline laul. Sõna imeline on järgmises laulus ka sees ja selle laulu pealkirjaga on kunagi natuke olnud segadust kas laas või aas. Jaan Krossi sulest pärinevad muidugi selle laulu sõnad ja muusikasse panin Tarmo Urb koht number üheksa venna turbid, imeline aas. Sel künkal algas imeline. Vastuda vasin sünkija koll. Kuid hiirekõrvu kolima. Nii all ja. Seal künkal imeline. Kas tõesti nüüd tõde muinaslood? Et sellest Laanest tagasi ei tulda. Me läksime ja oksad läksid. Ehk küll. Kivist linn on. Me kõnnime, kui kõnniks legendi. Nüüd õites, imeline. Kuid kõik õitsevad neli senti. Ehk küll kivis. Oleme jõudnud kohani number kaheksa, Andero Ermel ja teised linnateatri näitlejad, ka laul pealkirjaga tahan olla öölavastusest kaotajad. Loo autoriteks Olav Ehala ja. Ei tea, kuis jumalaga mullas janu. Kuid vahel muidugi reegel, nagu. Et siin ka siin tohin olla? Ja tunnen, kuidas keegi su Urmeid paita. Ja südames on meil asjana. Seal pole nii kui olivad. Üks minus. Kuku mis kuulen või näen järjest paar. Ma tahan olla suu akna taga. Ma tahan olla Kaardi Nakla. Ma tahan olla paadi, millel ma, aga ma tahan olla kaelas ta Tiive. Ma taha olla su aknad, aga ma tahan olla aga repliigina akna ees, ma tahan olla KDE, millel maaga. Ma tahan olla kaelas teevee. Suu jal. Käe all ma tahaks olla, saab. Ja tahaks olla sinu kotti panna. Ja kevadel ma tahaks olla. Ja suvel sinu varva saal. Roog. Ja söögeesel Su keemia järel töö. Ja talvel sinu kirju kelgu. Su jalge. Taskupõhjas tahaks olla puru. Ma tahan olla su aknad, aga ma tahan olla kaardinakla. Olla paadi, millel ma, ta, ma tahan olla kaelas. Teeme. Oleme jõudnud kohani number seitse ja sellelt leiab laulu, mis on kestnud läbi aastakümnete eest. See on kerjuse laul Boris Kõrver ja Ardi Liives operetist ainult unistus. Helend Peep on selle esitajaks ja nagu öeldud, siis kerjuse laul. Ja. Meil on külaline. Külas on nüüd laulja, kelle hääl tänases saates on tegelikult eetris juba kõlanud. Mul on hea meel öelda tere, Liisi Koikson, tere. Kõlas sinu esituses selles tabelis laul pealkirjaga sinu hääl. Ütle, kas ainult sina said selle laulda ära nii hästi, et see jõudis ka siin armastuslaulu edetabelis kõrgele kohale või oleks seda võinud teha ka keegi teine? No kindlasti oleks võinud, ma arvan, et see on see lugu ise, on nii hästi kirjutatud Tõnis Mägi poolt, et see tekst juba ütleb väga palju enda eest, et seal tuleb lihtsalt anda võimalus tekstil seda sõnumit kanda. Sa oled lihtsalt tagasihoidlik? No ma ei tea. Aga ütle, kas põhimõtet. Suhteliselt lauljad saab suureks laulda ainult sellise laulu, mis nagu puudutab teda ennast ka või. Loeks ajapikku sa tiitena. Õpid seda nagu streikima või ikkagi teed oma töö ikkagi ära, hästi, et kui on midagi lubatud, siis siis ju laulad ära ja nii hästi, kui sa oskad, et see võib-olla on palju tahta, et iga lugu kõnetaks tohutult ennastki. Esitusele esitus on kindlasti ka vahe, et ühel kontserdil on nagu mingi üks tunne sees ja teisel korral on teine. Ja just, ja mina saan ju, mina saan hästi palju inspiratsiooni ka nendest muusikutest, kes on minuga koos laval, et kui see intro on ikka juba tohutult selline, viib mind õigele lainele ja me kõik tiksume ühes ühes pulsis, siis see tulemus kindlasti on ka parem. Mitu korda on ette tulnud seda, et nagu üldse ei tiksu kuidagi omavahel sellest esitusest ei tule mitte midagi. Noh, päris nii ei ole, üks kogemus on olnud selline, et see on tavaliselt see olukord on siis, kui näiteks ei kuule 11. Et on niisugune seis võib-olla, et inimesed räägivad hästi kõvasti ja ma ei tea, kas monitori üldse ei ole või noh, monitorides levelid valed ja siis klaverimängija saatja ei kuule sind ja siis tema nagu krõmib elu eest ja sina üritad laulda. Et ühesõnaga, sul ei ole seda arusaama, kui palju jõuab üldse välja inimesteni, siis see noh, need on rasked endale. Aga neid muusikuid, nende nimesid ei taha välja öelda, kellega ei tiksu üldse koos. Lasknud jääda ja ma ei hakka ekstreid. Tead, see on natuke niimoodi, et mõni inimene läheb siis nagu oma kookonisse ära, et ta hakkab mängima ja siis noh mõni jälle teeb sinuga koos muusikatega, mõni teeb üksinda. Et siis noh, sellest võib-olla siis tuleb lihtsalt järgi minna, et leppida selle olukorraga. Või järgmise küsimusega ma tahan nüüd küll nimesid, kui mõelda ilusate eesti armastuslaulude peale, siis kes on need heliloojad, kes sul tulevad kohe pähe, et vot tema on küll loonud kauneid laule? Ma natukene mõtlesin selle peale ka ja ma ei tea, võib-olla minu jaoks ikkagi on see näiteks Vaiko, Vaiko Eplik. Ja ta on. Mitte reaktsiooni ei ole tõesti et noh, nagu noor helilooja Nojaa, ta ikka üllatab mind oma tekstidega ka ja see on, tal on nii ilusasti ikka öeldud vahel. No näiteks üks lugu on talle, et, et ma tahan elada su aias. Et noh, see ei ole niimoodi otse öeldud, et et armastan sind, ära jäta mind, aga seal sihuke ma tahan elada seal. Selles lauses on juba palju armastust või nagu siukest. Et mis sa veel tahad. Järgmises laulus on ka hästi palju armastust, kuulame selle ära ja siis räägime edasi, me oleme jõudnud tabelis kohal number kuus ja sellel kohal on ka minu üks suuri lemmikuid. Eino Tambergi ja Katri Vala on loo autoriteks Helgi Sallo esitaja ja see on laul pealkirjaga kordan sinu nime. Poola. Helgi Sallo ja kord on sinu nime on ju ilus laul. Nojah, see on nii nukkergeks, ole ainult nimi ja see on nagu sihuke armastuse puudumine, aga see on ka armastuseks. Ütle, kas vahel on tulnud ette sul kokkupuudet selliste lauludega, mida sa justkui julgelt No võib-olla mõni stiil lihtsalt, mis ma tean, et minu häälele Abiks oleks noh, näiteks väga traagiline laul ei saada ka traagika, mulle meeldib. Ja mulle meeldib mulle siukene pisara kiskunud värk sõnaga minu minu ärkivad. Ütle, kas sa siis Kui sa esitad seda laulu, kas sa teadlikult kuidagi tunnet, et see peab nüüd auditooriumile nii mõjuma või see ikkagi samal ajal mõjutab sind ennast? Oi, mul on olnud küll hetki, kui ma ise noh, lähen nagu liiga kaasa, et ma pean laulu keskel endale meelde tuletama, et et mina ei tohi praegu nutta, las teised tahavad, tahavad aga mina ei saa praegu nuttes, et mina pean olema see, kes on kaine ja tegelikult muidugi eriti sellised olukorrad tulevad kas pulmades või noh, vahel mul on ka matustel tulnud laulda, et siis see on just see, sa tajud seda. See tekst, mis sa just praegu ütled ja see, mida need inimesed võivad mõelda selle teksti taustale, see olukord, kus me kõik oleme ja siis siis see kuidagi mõjub väga. Ma ei kujuta ette seda eelhäälestust, kui sa lähed näiteks pulma või matustele laulma, et kas nagu pead endaga mingisugust vaimset tööd tegema või. Ma püüangi ausalt öeldes ennast välja häälestada sellest olukorrast, sest et ma olen selline nagu kaasa nutt ja, ja ma ei suuda, kui mehed nutavad eriti, siis ma ei suuda üldse seda vaadata. Nutvat mehed no siis on ikkagi tõsine, kahe muidugi matusel alati tõsised, aga lihtsalt, et see, see kurbus kuidagi koguneb sinna tuppa ja sa nagu tunned seda kehaga ja siis mina proovin mõelda, et minu ülesanne on lihtsalt see hetk neile kuidagi ilusamaks teha. Muusika tihtipeale tõmbab sellest kõige kangemad mehed ka ikka vahel pisara välja. Me kuuleme järgmist laulu, mille autoriks on ka mehed ja vähemalt ühega neist, ma olen kindel, et sa oled kokku puutunud ka Rein Rannap ja Peeter Ilusa järgmise laulu autorite. Oled Reinuga ikka, oled kokku. Jaa, olen küll natukene ja kokkupuuteid olnud, on. Hoogsad nagu Rein Rannap val sihuke hoogne legend. No tema kohta tõesti võib öelda legend või elav klassik, neid klassikuid oled sa ka esitanud päris palju, sa oled näiteks Valgre loomingut palju laulnud. Ja ja see sellega ma alustasin, oli minu Kuni oota nagu Heatud laulud, et nad kuidagi sa võid laulda ja ikka nad puudutavad, kuigi nad on väga-väga ammu. Vist on jah, nii, see on nagu ühes küljes selline meloodiline ilu ja see jääb alati, et ilus meloodia alati köidab inimesi, pluss kah selline natuke õnnetu armastus või sõge, mingi sõduri igatsus kusagilt kaugelt kodumaale oma tüdruku juurde. Et noh, see, see vist Ta jääb alatiseks, inimesed suhestuvad sellega alati. Number viis, Marju Kuut ja laul pealkirjaga raagus sõnad. Jällegi üks imeline laul, Marju Kuut ja raagus sõnad, aga jällegi nagu mitte tohutu rõõmus laul. Ütle Liisi, kas on siis nii, et inimesi kõnetab traagika, kurbus rohkem? Võib-olla see inimene, kes kirjutab seda teksti, või see ajend see südamevalu on lihtsalt nii palju suurem tunne, muidugi. Armastus ise ka, kui sa oled lõpuks oledki selle inimesega koos, kellega siis kelle poole sa õhanud, nii kaua, onju. Aga siis võib-olla see saab ka nagu sihukeseks tavaliseks. Et siis sa oled nagu endale meelde tuletama, et ahaa, et ma tahtsingi seda praegu, kus ma nüüd olen, aga see, see valu, seda Sernukuga tegi kogu aeg kaasas ja siis jupp see ajendab äkki kirjutama lihtsalt rohkem. Kui sa enne ütlesid, et kelle poole sa õhanud oled, siis ole hea ja ütle välja, kelle poole sa ise oled õhanud, ehk siis ma küsin su käest, kes ja mis on olnud sinu senise elu kõige suuremat armastused? Sa tahad nimesid või? See on sinu teha? Kindlasti minu praegune elukaaslane, et me oleme mõlemad, kohtusime, ma arvan sellisel sellisel hetkel, kus me mõlemad olime nagu samas kohas oma elus, et üht-teist oli juba tehtud ja ja kuidagi kõik nagu klappis järsku, et see oli hea äratundmine, päris kiire, kiire selline teadmine, nagu see oli päris huvitav. Ja muidugi muusika on ju minu suur armastus ja nüüd mul on kaks last. Nii et seal, et ma olen, kui ma sain esimese lapse, siis siis ma sain aru ka, et mis selline mitte siis romantiline armastus, aga mis on nagu teistsugune armastus on, mida sa suudad anda teisele inimesele või nagu tõesti selline lastega on ju see Tingimusteta armastust. Armastust on sinu elus sees tohutult palju praegu, kas mingil hetkel võib-olla armastust ka liiga palju? Noh, eks ikka on neid hetki, eriti praegu, kui on kaks väikest last, et siis tahes-tahtmata tuleb see hetk, et ei tahaks kedagi enda külge korraks. Vaja nagu iseendale aega ruumi. Jah, jah, aga no eks ma saan aru, et see saan, proovin mõelda mõned aastad edasi, et võib-olla nad ei tahagi enam mu süles istuda ja siis just just just just et proovin nagu mõelda, et okei praegu ma võtan sellest kõik. Naudime järgmist laulu koht number neli, Ivar Põllu kirjutatud laul Genialistide ja Lea Liitmaa ning lekkiv armastus. Sinuga saunas. Kategoorial. Pole ta oleta oleni lahedal võlgu kuna just Slovokini Aga ta ETVs. Palun, mis on sinu nimi? Olen mees. Maailm ainult mina tean, mis sul päriselt haiget Sai kuidas sisse näen? Praegu valusalt puudutav laul, aga tegelikult ka ikka imeilus lauline. Ja ja lehvitame reale. Sinna ülespoole. Aga nüüd selle põhipõhjuse juurde, miks mul oli hädasti vaja, et just sina täna siia tuleksid. Koht number kolm Liisi Koikson ja Marko Matvere tuulevaiksel ööl. Palju õnne, aitäh. Ütle, mis selle laulu fenomen ikkagi on? Mina ei teagi, see paisus kuidagi täitsa minu selja taga see selle laulu mõju siis, et ma pean ütlema, et mina lihtsalt läksin, salvestasin selle tantsupeo jaoks. Täitsa, ma olen varem kui tantsupeo jaoks lugusid salvestanud ja nad on noh, suhteliselt niimoodi, et vaatad seal kohapeal sõnad üle ja siis sealsamas nagu. Okei. Ja niimoodi sihuke viis jah, okei, nii et noh, läks niimoodi kohe ja siis lähed ära ja põhimõtteliselt läheb lugu meelest ära sul. Et sa ei tegele sellega rohkem. Ja sa ei tajunud sel hetkel seda, et noh, see on nüüd midagi nii suurt, mis puudutab sadu tuhandeid ja jääb läbi. Ei, ei, ta ei tajunud ja noh, eks see oli, Jaan oli saatnud selle looja. Püüdsin nagu seda oli siuke hästi lihtne pikad noodid, üritasin teda nagu osi õrnalt hoida ja niimoodi ellu äratada, East kuidagi see Tiit Kikast pigi selle tervikuks minu ja Marco häältega ja siis ma arvan, et see olukord seal tantsupeol ka see hetk, kuhu Dali sinna lavastatud see lõpu selline taaskohtumine, et mereteema oli oja, et mehed olid merel, naised olid kodus ja ja siis kuidas nad jooksid niimoodi üksteisele vastu, et see, see kõik kokku kõik kokku ja ma arvan, need inimesed, kes seal tantsisid ja see kuidagi nendest sai alguse see, see hurraa selle loo suhtes. Oh, ma tahaks sinuga jutustada niipalju veel, aga ma vaatan kella, siis ma näen, et ma ei saa seda rohkem teha, palun anna mulle lubadused, sa tuled veel sellel kevadel veel siia külla ja siis ma võtan nagu pikema aja, et me saame kohe rääkida. Kuule, mu väga hea meel, et mul on hea meel, et sa mind kodust välja kutsusid, aga ma tegelikult peangi minema oma last söötma, niiet. Selge, praegu päästan su siit ära, siit tuleb laul pealkirjaga tuulevaiksel ööl kogu su perele hästi ilusat kevadet. Puudu sula Niina paiga Siiba. Oodanuks siin, mida olen kaua veidi jäänud, veel. Valged purjemehena OSCE numa. Ta on ta ju veel ja veel. Tuulenoor. Ta on Ta Meetseeno sööda. Jooga. Lauljakohaga. Number kolm ja me oleme jõudnud kohani number. Ja sellelt kohalt leiame laulu, mis ma arvan väga-väga paljude eestlaste jaoks. Oli mõtteis, et see võiks olla kohal number üks suurepärane aegumatu laul, Aarne õitja, Heldur Karmo, autoriteks Jaan Uno Loop ja mis värvi on armastus? Nii värskelt kui juunis Puravik silmad kui sinine jäär Värve, ma näen neid värve, emade ja vest, laulukee korpus. Narvas kes seda Need karvad. Oleks naasema. Erkkollaseks muudab metoodika. Siruta maailma. Vaid igatsusest leevendav lood, särad kui hõbe Krista. Rõve, ma näen neid värve emale ja. Ma. Arvan küll, oleks. Nii et muster alla ja siis päev ja mul. Et roosaka liga taevast, koidukiir kuldamaske Selgub, kas võidulaulu kuulutan välja mina või teeme seda koos ühe võidulaulu autoriga, ma püüan teha ühe üllatuskõne, kas see ka õnnestub? Kohe selgub, kui olen jõudnud numbri ära valida. Tere kas ma räägin maestro Rein Rannapiga ja väga tore, et MINA OLEN Owe Petersell vikerraadiost osa on võimalik üks hetk minuga rääkida. Väga tore, Rein, ma helistan sulle väga meeldival põhjusel. Nimelt vikerraadio valis kõige, kõige kõige ilusamaid armastuslaule läbi aegade ja selle võitis Ruja suudlus läbi jäätunud klaasi. Palju õnne sulle, Rein. Lähme läbi suvel tuur nüüd Jomaaria Markoga juuli teises pooles ja seal me esitame seda lugu. Ohoh rõõm kuulda, aga ütle, kui sa seda laulu kirjutasid, kas siis oli sulle juba selge, et sellest tuleb selline laul, mis kestab läbi aegade? Ei, seda tunnet ei ole kunagi ja ma arvan, et ühelgi heliloojal ei ole kunagi seda tunnetega teksti tegijal. Et see, mida ta hetkel teeb, et sellelt võiks mingi hip saada või ei, sugugi mitte, ma tean, et ma üritasin teha nato, kuna siis oli, oli just rock hotelli hiilgeaeg ja nemad võtsid ju maailmas kõige rohkem läbi löönud sellist retrostiilis laule seal viiekümnendates kuuekümnendates, tal kant, tria rockabilly ja niisuguseid. Ja siis ma mõtlesin ka, et teeks ka midagi nagu selles suunas, et ta oleks nagu natuke retro nagu, ja see harmoonia on hästi selline nagu vanaaegne mitterockilik seal. Ja just rütm on ka selline sving rütm, nagu, et ma jah, nagu ma ütlesin, selles suunas ka nagu vanaaegsemale popmuusikale teeks prooviks ka ühe vahelduseks sellise retroloo teha. Kui siit käis läbi sõna vanaaegne, kui sa mõtled praegu Eesti muusika- peale, kuidas sulle tundub, kas ikkagi oli nii, et vanasti olid laulud meloodilisemad ilusamad, või on see lihtsalt selline võrdlus, et muru oli ka rohelisena? Ei, ma tahaks ikka arvata, et ei ole selline muru rohelise võrdus, vaid et see on ikkagi fakt. Et meloodia oli siis nii, varem oli kindlasti kõige olulisem, aga ma hakkasin praegu mõtlema protsenti seda nagu raske öelda, aga no pool kindlasti olulisusest tuli meloodiaid võib-olla isegi rohkem kui tänapäeval on, kahtlemata on kõige olulisem yldiselt saund ja noh, rütmid ei ole ju keerukad, need on kõik enam-vähem sama taga, nii et aga noh, nagu loo vastuvõtu oluliselt on jah, see saund Rütum. Ja siis loomulikult see video või see väline väline välised imidžit sinna juurde algode siis foto või video kujul ja ma ei tea, siis tuleb tekst ilmselt järgmisena ei esitas ikka laulja esitab juba tekst on suhteliselt väheoluline ja meloodia on tänapäeval kindlasti kõige viimasel kohal, mis mind kui heliloojat loomulikult kurvastates, minu tugev külg on just nagu meloodiate tegemine, et ütleme, kõik saundid ja saated ja see on mul suhteliselt tagasihoidlik ja ma pean ennast selleks nagu tema, et need ära suuta teha, juhul kui ma pean ise tegema, et see ei ole mu tugev külg. Just ma teeks hea meelega, ainult meloodiad, jätaks juba kõik vahemängud ja sissejuhatused, rääkimata saatepartiide, seatas teistele teha, kes suudavad seda paremini ja noh, rääkimata saudis muidugi selle koha pealt mul on, olen eriti nõrk, kuidas, et ka helipilti nagu tasakaalustada ja lihtsalt ei ole see visioon. Aga no olude sunnil muidugi sageli ma pean kõik need tegevused ise ära tegema, aga meloodia jah, kahjuks on jäänud ja noh, ühe noodi peale, vaat mina oma muusikas nagu kunagi ei taha ju korrata sedasama nooti, mingi ta, ta, see ole meloodia, see on nagu retsitatiivi muusika terminites. Aga mida edasi, seda rohkem on jap, kopter, rokkmuusika selles suunas läinud, et vist korratakse ühte. Ja mis on eriti groteskne, on see, et kui kui, kui varem kõik tegid ja mina teen tänapäevagi, nii et ikkagi madel meloodia ja siis otsin sinna juurde harmoonia ja muud saate elemendid, siis tänapäeval ju ju avalikult välja kuulutada mõtlevad, et tehakse kõigepealt tehakse saatja. Ei noh, et on paigas saund ja rütm ja ja vorm ja kõik on paigas. On küll ja küll intervjuudes lugenud ja kuulnud ja siis noored alles vaatavad, et noh, laulaks ka siia midagi juurde või ja sellisel juhul on meloodia, see mänguruum on juba nii. Praktikas meloodiat ei tulegi, siis tulevadki seal lihtsalt mõne naabruses asuva noodikordused, mis lähevad kokku siis selle saatega. Otsitakse pimesi Koppamisi, aga see ei ole meloodia, meloodia on ikka mis tuleb, ilmub nagu nagu ime kuskilt nagu äkki pilvine taeva tahab selgeks ja päike särab äkki välja, vot niimoodi, imena ilmuvad mulle meloodiad ja neid ma ei paranda kohenda ega mõtle nende ülevaid, võtan vastu sellise jumaliku Annina, nii nagu nad tulevad. Sest neid ei mõtle välja, need ei mõtle välja, tulevad ikkagi kuskilt alateadvusest või intuitsioonist, ei, teisest teisest dimensioonist. Kuidas keegi seda mõtleb? Loodame, et see meloodia tähtsus tõuseb taas, aga mul on üks küsimus, Rein sulle veel ja ma ei tea, kas see on väga raske või väga lihtne küsimus. Ütle palun, mis või kes on olnud sinu senise elu kõige suurem armastus. See on küll keeruline küsimus ja noh, siin on ju koha, see, et kas tegemist on nähtuste või inimestega Inimeste mõttes on kindlasti mu praegune pikaajaline elukaaslane Eve Ago nähtuste mõttes, küllap. Küllap see on muusika ja loodus. Kaks asja mis konkureerivad, aga kui ma olen neist esikohta anda vanaks. Suurepärane Rein Rannap. Aga muusika on asi, mida ma olen palju palju muidugi teinud, aga eks ta on, aeg-ajalt on ta natukene juba kohustusena ka tundunud, samal ajal kui loodus, eriti kui nüüd praegu kogu Eesti metsa ei õnnestu koroona varjus maha võtta, vaid mõned puud ikka püsti, aga siis ikkagi loodus on see, mis on pidevalt oluline ja annab palju positiivseid elamusi. Muusika ja looduse viik, see kõlab suurepäraselt veel kord aitäh ja palju-palju õnne. Ja siit tuleb siis võidulugu aitäh kõikidele, kes hääletasid, aitäh kõikidele, kes kuulasid ilusat nädalavahetust. Kõige ilusam armastuslaul on Rein Rannapi kirjutatud ott tarderi sõnad Ruja esitus ja pealkiri on suudlus läbi jäätunud klaasi. Kodulehel uue jaama klaasi. Nina vastu klaasi suupill. Palkna toodava hilja.