No see oli käsk kord päevas poseerida ja see kestis umbes nädal aega poseerida temal ju ühtepidi oli tüütu küll, aga siis ise liimandi maalimine, kuidas ta maalis, kuidas ta seda kõik nii väga suure innuga tegi, siis ma ikkagi lõpuks kas sind ikkagi sepaseerimine on ikkagi suur asi selles mõttes, et nüüd sünnib üks kunstiteos, jäälindilt tuli tihti aknast alla hüpata, sest et distants oli niivõrd väike tuba, tuba, kiirelt väike distants ka ta pidi aknast välja hüppama, siis aknast vaatas siis oma maali. Tuba meil sisustada Leida omatehtud mööbliga, liimad millalgi selles mõttes kuldsed käed. Ta tegi ise mööbli, selleks olid kastid, mina värvisin kotiriidest mööblikate Punase värviga ja Gunnar koti liiali beežikad tuli, ilus kalliskivi, punane, siis ta iga veel muretsetud kardinad ja kardinad. Me tegime loosungi, värvisime ka kollaseks. Kallanessori päike andis toale sarnase sooja tooni. Seinad olid meil hallid, kardinate läbi või kollane värv, kuid äkki ka mõjutab seda halli seina. Siis tulime otsusele, et oleks päris vihaga, paneks oma vana kampsuni selga Schenkeri aga see oli kulunud. Ja siis tuli mul teda tagurpidi selga panna ja tagant Bly naeltega kinni. Ja nii ma siis baseerisin püsti ja köik värve. Toa sisustus, kõik need värvinüansid, mis foonis on need ja terve see meeleolu ja see kandus ka sellesse tõvesse. See oli meie endi elu algus, nii lihtne, nii nagu ta oli ja romantika ka Tallinna siia väga palju. Nähtavasti autoportrees, väga paljudel on ikkagi ainult teatud tahk, teatud täku eelnes kahjutajat. Võib-olla inimene ei oska iseennast, võib-olla ka nii vähe nagu nõelad. Riisi tuleb kunstnikul endast teha, palun. Et anda endast kujutlust. Aga kui ta Patlase modellijaamale, siis ta võib seda näidata kõikidest tahkudest, seal Barkalajal ainukene värgid seal iseendast nii huvitatud ei olnud, huvitas kõik, mis oli ümberringi tema ümber. Väga võimalik, et see sai maalitud sel momendil, kui tal oli parajasti üksnikulid, tühik. Ühesõnaga tal lihtsalt üks vaba aeg ja võttis kätte ja hakkas spontaanselt maali ja maalis siis selle töö võrdlemisi lühend oli väga elurõõmus ja väga julge ja väga kindla iseloomuga ja väga töökas, nii nagu tarri kärge katsuda ja laiaõlgne. Ja siis õpiki beebi juba harva või üldse midagi Waltakis Lägima hakkasin naerma ja ütlesin, et sellel tähtsal Nacoplampaator. Ta on oma noorust sõbralleri vaatamata loonud ikka väga palju tali lihtsalt sündinud maali ja et nii võib ka sügisel lähtal liimanud kahtas ühte väikest Poissi ajalehepoissi. Kilede häälega hõikas ajalehe nimetusega Liimelt jälgistude ja otsustas, et räägib poisike ei tahaks tulla poseerima. Ja see asutus nii toredaks poisiks taimel väikseks sõbraks. Ta elas ühe oma tädi juures, vanematel rüütel surnud ja suvel käis ta karjas. Aga talvel päev teenis lisa omale riideid muretseda ka. Ja ta rääkis, et esimene asi, tema ostab kogevamale kella. Käekella. Ütles, et kui tema karjas on, siis talu peremees ikka ajab teda tärje liig vara. Ja ta siis väike peremehele seda uuril ja sättis omal jälle õiguse Katri veel natuke magada, nii et poiss oli väga teadlik, et ekspluateerida lapsi ei tohi. Mis puudutab nüüd selle poisi manemisse, siis enne sõdeme käisime Pariisis. On liimandi tões väike mõjutis ka vanameistrite töö, mis puudutab nüüd puhtkoloriiki õieti punase sinise rohelise värvi käsitud liimandid, vaimustask käe ja teda huvitas vanameistrite renessansimeistrite värv. Eriti kõlarsiini ja selles töös kahtlik kontrasti kasutanud. See on punase roheka ja sinise tantsin, taust taevas ja siis puud ja siis püksid olid poisil luitunud, sinised, lillad maalis, punased püksid leial. Ja terve töö on lihtsalt, kõlab.