Milline oli teie klaverikontserdi tekkelugu? Pärast 40 seitsmendat aastat vist Bruno Luki olla klass soovisid, et ma klaverikontserte kirjutaksin ja algasin sel ajal ka. Kuna varsti tuli mul konservatooriumis võtta uut pedagoogilist koormust väga palju. Ma ei saanud selle tõttu töötada ja hiljem seda teemat ja mõtet heegeldades selgus, et see idee ei ole küllalt suur, nii suurt, nii suurt vormi nagu õigustada. Ja mul kuidagimoodi jäi, jäi see pooleli. Nüüd 54. aastal ma kirjutasin Lilian Semperi jaoks ühe väikse klaveripala. Ja ma ei mäleta, kas siis Lilian Semper ise või ta ema Aurora Semper jälle avaldas klaverikontserdi soovi, aga võib-olla seda ka ei olnud, mu mälu võib petta. Igatahes 57. aastal umbes ma Lilian Semperi mõteldes hakkasin siis juba teist klaverikontserti kaaluma 58. ja üheksandal aastal ei, vabandust 59. ja 60. siis sai asi teoks. Esimene tutvustamine oli heliloojate liidus 61. aasta mai lõpul. Heliloojaid oli, oli kohal päris palju ja sõna anti muidugi kõigepealt neile, kes olid ise klaverikontserte kirjutanud ester Mäele, lüüdi, Austrile J. Ja üldiselt hinnangud olid päris head. Moskva Moskvast olid sel ajal meil muusikateadlane, Vinogradov ja helilooja, vist oli ta heliloojaks Jukk kes kritiseerisid asja üsna põhjalikult ja tegid eriti aks Jukk niisuguse märkuse, et, et see on siiski üldiselt klassikalises romantilises plaanis kirjutatud asi. Et kas praegusel ajal nii maksab kirjutada enam välja arvatud kolmas osa, millega nad olid kõigega väga nõus. Et kui helilooja on nüüd see aeg niisuguse niisuguse eesmärgi, et tulla läbi klassika ja romantika tänapäevasele stiilile, siis asi õigustab ennast. Muidu muidu jääb, nagu teatab küsimus. Soovitati orientatsiooni kaaluda veel. Mäletan ainult, et professor Eller pärast ametlikku koosolekut ütles nii omavahel, et ei ole põhjust orkestreerida ümber midagi. Passi on kohati liiga tugevalt, seda võiks mõnes kohas vähendada. Kas teaska avalikult? Avalikke ettekanne pidi toimuma teisel juulil 61? Afissid olid väljas, kontsert oli välja kuulutatud, seal pidi kaasa tegema Tiit Kuusik, tema haigestus üsna paar päeva enne kontserti ja teda asendada oli liiga hilja ja kontsert lihtsalt jäi ära. Aga siis selle kontserdiraadioettekanne toimus siiski kontsertsaalist natukene nii pidulikumas õhkkonnas kui kui muidu stuudiost. Distrigeeristavardina Neeme Järvi. Mida te meenutate veel oma kontserti, synni ja esiettekande aastast? Jah, 61. aastal siis igatahes meil oli palju uusi uusi teoseid ja nende ümber käis poleemika veel poolt ja vastu. Kahjuks ma ei või praegu nii eksprompt nimetada konkreetseid asju. Sellel aastal sai Estonia kontsertsaal uue oreli ja just minu kontserdi ettekande järel hakati kohe järgmisel päeval vist lammutama vana. Kui Ester Mägi klaverikontsert valmis, siis see mulle meeldis väga. Ennem seda oli olemas meil nüüd austri kuldselt hästi ere. Ester Mägi oli märksa teises stiilis nii hoopis intiimse poolt kirjutatud. Aga sellele ta mulle isiklikult väga sümpaatselt mõjus. Mis edasi? Ester Mägi. Variatsioonid vist keelpillidele klaverile ja klarneti-le. Minu meelest üldse oli üks silmapaistvamaid teoseid viimastel aastatel ta väga jõuliselt kuidagi mõjus, nii sügava mulje jättis igatahes helilooja tema esimene ettekanne ja pärast kõik teised. Soojusega muljet kuidagiviisi rikku.