No ei saa olla elus nii, et kõik on ühe võrra tähtis. Lõpuks selgub, et selle tulemusena meil ei ole üldse mitte midagi tähtsat ja me olemegi niisugused üldse mehed. Ja teeme üldse tegusid ja see olukord on meil nagu öeldakse, käes. Aga seda hierarhiat jällegi moodustada, et me ikkagi tehakse, mis on tähtis, mis vähem tähtis ja mis väga vähetähtis. Selleks on muidugi üksjagu nuppu vaja ja on vaja muide huvi. Sest ega ikka kui inimestel huvi ei ole, siis ega ikka majanduses midagi teha, kui majanduses midagi ei tee, siis ei ole ka rahakultuuris midagi teha. Eks on ikkagi ettekettipidi omavahel seotud. Ma tahtsin lihtsalt lisada, et siin, muidugi praeguses tänases päevas muidugi mängib rolli ka see, et, et meie rahvas, selle niisuguse kiire elutempo ja kiire poliitilisi ühiskonna arengu juures on, on paljuski üsna suure stressi saanud ja tähendab, tekib, on tekkinud ka niisuguseid asjatuid nutmisi ja pidureid juba seoses sellega, et lihtsalt inimpsüühika alati nagu ei pea kogu sellele mängule vastu Tähendab, praegusel momendil peaks siis ühise eesmärgina noortel nägema isemajandamise idee elluviimist Eestis. Nii palju muidugi kui palju noored sellele saavad kaasa aidata, aga kuidas nad saaksid kaasa aidata? Arvatavasti on terve rida ülemnõukogu saadikuid muidu käesolevas koosseisu siis mitte enam on väga-väga palju, neid komsomoli ei kuulu. Aga sellele vaatamata võiks nende poole muidugi pöördud avaldada neilegi teatavat arvamust. Võib-olla ma arvan, et need küsimused tegelikult ei ole veel settinud ja ma ikka Nad vajavad natukene mänguruumi ja vajavad teadmistest igas ühiskonna kriit kriisiolukorras on alati loodetud imele ja muide eesti keeles tähtede kombinatsioon annabki ime välja, nad on keskajast kuni tänase päevani on see ikka niimoodi olnud inimestele. Aga tundub siiski, et mida noored saaksid teha, on selge see, et ime kaudu peaksid avanema väravad mitte ainult ühele poole nii-öelda kompassi seeria järgi, vaid ka teisele poole. See tähendaks seda, et eelkõige vist keelte oskus läheb hinda tekiks mingi motivatsioon keelte õppimiseks. Sest et meil ei ole ju võimalik seda imet ellu viia, kui uue põlvkonna jaoks maakera ei ole ümmargune vaid ikkagi mõttes seisab, lausa trahv, ütles, eks ole neil kolmel kolmel vaalal plaanikomitee, varustuskomitee, rahandusministeerium, eks ole. Ja ülejäänud on hirm, mis üle jääb kehasse ja see ongi see, mis meid tänavat mööda ringi tähendab, me peame ikka selle maakera endale kuidagi ümmarikuks mõtlema ja siis me saame alles hakata ennast vabamini tundma. Teine asi muidugi, mida saaks teha ja mille eest ka komsomol mulle tundub, et saaks hea seista, oleks meie kirjastuspoliitika. Aga nagu näha, ei hariduspoliitikatega kirjas poliitikat pole praeguse hetkeni veel tõsiselt muudetud. Teine asi, et meil on ju noortestanud tervel real erialadel puuduvad üldse spetsialistid. Rahvusvaheline õigus, rahvusvaheline majandusõigust, ei ole neid inimesi, poliitika politoloogiliselt politoloogias, sellest ei maksa rääkida, seda nõudlus üldse ei ole ja vaevalt, et see poliitik, politoloogid olid need esimesed mehed, kes saadetakse sinna Ameerikasse õppima. Kuid selleks raha vaja, sest näiteks no me panime kommunari, tehas siin Tallinna linnas ehitati püsti, sellele pandi miljoneid-miljoneid-miljoneid kuldrublasid, eks ole, aga mida ta toodab, noh selge on see, et võib-olla oleks otstarbekam seda vähest valuutat, mis meil on siiski, nagu öeldakse, investeerida just nimelt hariduse poole peale mingil hetkel. See on niisugune konkreetne ja mul on ka tunne, et ta ikkagi toetav ime suhtumine, eelkõige tuleb ikka meeles pidada neid prosteni sõnu, mida ta ütles ka veel pressikonverentsil ja seal telesaates ka, et ega see, see on tegelikult alles kannatuste algus on, eks ole, seepärast et kui sa imeprogramm iseenesest seal ainult nagu öeldakse, 10 20 lehte paberit ju. Aga hakata nüüd seda paberi peal olevat Mõtteid üritama ellu viia ja ei ole üldsegi veel teada praegusel hetkel, et kas me ikka oleme nagu öeldakse pluss poole peal või oleme ikka miinuspoolel. Ja sealt võib veel üht-teist huvitavat välja tulla.