Tere hommikust, olen luteri kiriku vaimulik Toomas Paul ning pean selle nädala raadio palused. Räägin nendel hommikutel rõõmust. Risk ja rõõm käivad käsikäes. Seda võib näha ka loost, mida Luukas jutustab oma evangeeliumi üheksateistkümnendas peatükis. Ja kui Jeesus jõudis Jeerikosse, läks ta sealt läbi ja vaata, seal oli mees Sakkeus nimi, see oli tõlgnerite ülem ja ta oli ka rikas. Sakkeus püüdis näha saada, milline Jeesus on, aga see ei õnnestunud rahvahulga pärast, sest oli lühikese kasvuga. Siis ta jooksis ettepoole ja ronis mooruspuu otsa, et teda näha. Sest Jeesus pidi sealtkaudu minema. Ja kui Jeesus sinnapaika jõudis, siis vaatas ta üles, ütles temale Sakkeus. Tule kähku maha, sest täna ma pean jääma sinu kotta. Ja sattus tuli kähku maha ja võttis Jeesuse rõõmuga vastu. Ja seda nähes nurisesid kõik tema on patuse mehe juurde öömajale läinud. Sakkeusaga ütles issand ette astudes vaata issanda poole oma varandusest. Ma annan vaestele. Ja kui ma olen kelleltki midagi välja pressinud, siis ma annan neljakordselt tagasi. Aga Jeesus ütles talle, täna on sellele kojale tulnud pääsemine, sest ka tema on Aabrahami poeg. Inimese poeg on tulnud otsima ja päästma kadunud. See on vahva lugu. Jeeriko tolliülem ronib puu otsa, et näha kuulsat Galiljalast. Püüdkem toda sündmust ette kujutada. Sakkeus on lühikest kasvu mees. Me teame, kuidas sellised mehed kannatavad alaväärsustunde all sest edu eelistab pikki. Sakus oli tolli üle, aga tal ei olnud mingit autoriteeti. Jeesuse ümber trügis rahvamass, ent teda ei lastud läbi, et ta saaks kuulsale rabile lähemale. Nii see on, kui keegi on juba tõrjutu siis võib ta endale ka rohkem vabadust lubada, tal pole midagi kaotada ja nii ronib Sakk koos poisikestega puu otsa. Jeesus märkab teda ning hüüab talle, tulgu ta kärmesti alla, sest ta kavatseb just tema poole öömajale jääda. Vot see oli alles au. Eeriku rahvas on pahane. Tõlgnerit olid Rooma võimu käsilased, ükski aus inimene ei sõbrustanud sellistega. Ja mess ja kandidaat Jeesus läheb sihukese Ta. Aga nii Jeesus teeb. Ja Sakkeuse reaktsioon on, et ta lubab poole oma varandusest jagada vaestele ning nendele, kellelt ta on midagi välja pressinud, anda tagasi neljakordselt. Näib, nii, et sattus, on alles hiljaaegu sellisesse ametisse astunud ning seepärast suudab meelde tuletada, kellele ta on liiga teinud. Ja tal pidi olema juba enne varandust, et nüüd seda jagama hakata. Mis siit selgub? Kõigepealt see, et tegemist on impulsiivsed mehega. Rahandal küllalt. Aga ta hakkab Rooma okupantide käsilaseks. Ta ei hooli külarahva naerualuseks saamisest ja ronib mooruspuu otsa. Ja kui Jeesus tema kotta tuleb, teeta kannal pöörde lõpp vanale elule. Näib, et riskialdis Sakkeuson, paljude hilisemate kristlaseks saanute prototüüp rahulolematu tegelane, kes proovib mitmesuguseid asju elus. Janune, kuni kohtab elurõõmuallikat. Teda, kes ütleb, kes iganes joob seda vett, mille mina talle annan, ei janune enam iialgi. Vaid vesi, mille mina talle annan, saab tema sees igavesse ellu vulisevaks allikaks. Palvetagem. Issand Jeesus, astu täna nende kotta, kes tahavad sind näha, veel enam tahavad sind kohata. Mine selle kotta, kes sind igatseb ka siis, kui ta sind veel ära ei tunne. Aamen.