Tere hommikust, olen Laur Eesti Kristliku Nelipühi kiriku pastor. Küsime täna, miks loovad teatud olukorrad meile pinget? Miks paneme pahaks, kui teatud asjad meie ellu tulevad? Pinge ja kannatus ei olene esmalt, et meie olukordadest ja tingimustest vaid pigemini meie ootustest. Paljudel on arusaamine, et kristlaseks olemine peaks meid tegema immuunseks, kannatustele ja raskustele. Ja on Eike Sarv toovad, et mida paremad kristlased Me oleme enam kaitstud. Me oleme raskustest ja probleemidest. Apostel Peetrus kirjutab usklikele. Armsad, ärge võõrastage eneses tulekuumust, millega teid pannakse proovile, nii nagu sünniks teile midagi võõrast vaid rõõmustage, et nii nagu te olete Kristuse kannatuste osalised võite rõõmuga hõisata ka tema kirkuse ilmumisel. Kui me arusaam elust on, et ei mingit raskus ega kannatus ei tohi olla, siis elu tõepoolest üllatab meid. See arvamine, et me peaksime olema ehmunud ja üllatunud raskused tulevad, on üks väljend kristlikust hedonismist. Kui nii võiks öelda hedonismi eetika suund, mille järgi inimese tegevus, eesmärki ja ülim hüve on mõnu ja nauding ja kannatuste vältimine. Lubage ütelda, see ei ole kristluse eesmärk. Kristluse eesmärk selle asemel on, et iimine muutuks Jeesuse Kristuse sarnasuses. Ka tooks oma eluga au jumalale. Paljud ja ka nende hulgas kristlasi kogevad sügavat pettumust ja vahest isegi viha jumala vastuolukordade pärast nende elus. Kas oli see ehk meie arvamine, kui kristlaseks saime, et nüüd kaotame kunagi oma töökoha? Nüüd oleme immuunsed vähja tõvele nüüdsest peale ühtegi abielutüli ega majanduslikku raskust. Lapsed on just nagu inglid, ainult tiivad puuduvad. Ma ei räägi praegusest kannatuse valust, vaid valust, mis on hoopis raskem segaduse valust. Segadusest seoses kannatusega süüdistus enesesüüdistusi ja hukkamõist. Segaduse, valu ja kannatuse valu on kaks erinevat asja. Kui inimene teab, miks midagi juhtub, olgu see isegi halb, aga kui ta saab aru, miks midagi juhtub, tuleb ta sellega toime. Vaata enesetaputerroriste. Nad kinnitavad pommi oma ihu külge ja lasevad ennast õhku selleks, et teisi surma kaasa viia ja vigastada. Kas nad mõtisklevad filosofeerivad valu ja kannatuse üle või surma üle? Nad teevad ära, sest neil on arvates piisav põhjus sama ka, kui inimene läheb operatsioonile. Ma pole veel ühtegi patsienti külastanud, kes süüdistaks arsti, et ta tema lahti lõikes. Kõigega on arvestatud valuga, ebameeldivustega, voodis, omamisega, dieediga ja ükskõik mis veel. Ja peale kõige patsient tänulik, et operatsioon on selja taga ja ta paraneb. Nii ootused määravad, kuidas me suhtleme olukordadesse tingimustesse. Iseseisvumisel kinnitasime, et oleme nõus sööma kartulikoori laste heaolu ja tuleviku nimel. Nüüd oleme ootused suurenenud ja kukume kaebama kurtma, mitte ainult kartulikoorte üle. Meie ootused määravad meie suhtumise sellesse, mis meid osaks saab. Jeesus Kristus ütles. Maailmas on teil ahastus, aga ärge kartke, mina olen maailma võitnud. Pangem tähele, mitte aastasena ja võitnud, vaid maailma. Aastas jääb ja jätkub. Kuid jumala ligiolu paneb asjad kristlaste jaoks paika. Palvetame. Püha isa, täname sind sinu püha sõna eest, mis meid õpetab ja valgustab. Täname kinnitusi ja julgustuse eest keset võitluse tuld ja kuumust. Täname, et oled meie poolt, oled meie abimees. Meie hädas oled meile lähemal kui tingimused ja olukorrad ümber. Oled meile lähemal kui riided meie kehal isegi lähemal kui õhk, mille kopsudesse hingame. Täname selle teadmise eest uuel hommikul ja palun sinu õnnistust ja kaitset igale kuulajale. Jeesuse Kristuse nimel. Aamen.