Tere, minu nimi on Toomas Paul. Ma olen luteri kiriku emeriitõpetaja ja pean selle nädala hommikupalvused. Ilmutuse raamatu alguses on enne, kui läheb sündmuste fantastiliseks kirjelduseks midagi ühest küljest palju mõistetavamat läkitused kogudustele. Aga nendestki on asju, millest ei käi jõud hästi üle kui näiteks teatiira kogudusele kirjutatakse. Ma tean su tegusid, armastust ja usku ja teenimist kannatlikkust ning et su viimseid tegusid on rohkem kui esimesi siis on see väga ilus ja hea meelega tahaks, et niimoodi ka meie kohta öeldaks. Aga kui järgneb, kuid mul on sinu vastu, sa lased naist Isabeli, kes nimetab end prohvetiks ja õpetab, eksitada ka minus päevaseid haarama ja sööma ebajumalate ohvreid. Ja ma olen talle andnud aega meeleparanduseks, ent tema ei taha andada meelt oma haaramisest. Enne ma viskan ta tõvevoodisse ning temaga abielu rikkunud suurde ahistusse. Kui nad ei paranda meelt tema tegudest. Ja tapan ta, lapsed surmaga ning kõik kogudused saavad aru, et mina olen see, kes uurib läbi neerud ja südamed ning annan igaühele teie seast teie tegusid mööda. Teile ütlen aga muudele Diatiiras, kellel ei ole seda õpetust, kes pole taibanud Rottena sügavikke teie peale ma ei pane muud koormat. Kummatigi pidage kinni, mis teil on, kuni ma tulen siis niisugust teksti lugeda, siis võib küsida, miks peaks sellist Buste ähvardustega päeva algama? Ka võib-olla tasub mõtelda sellele adapteeritud teksti ja originaali vahe sest see probleem tõuseb, ma näen seda pühapäevakoolilaste juures on väga kerge valida piiblist ilusaid lugusid ja Neid lastele jutustada. Aga šokk ootab just neid lapsi ees, kes siis pärast võtavad teksti enda kätte. Sest kui juba uues testamendis selliseid kohti on, mis on raskelt mõistetav ja vaat kus võetakse maisest elust pilte nagu siinse ise Bel ja prostituudina esitamine. Vanas testamendis on see abielurikkumine ning kõik sellised suhted olnud väga selgelt sümboolsed. Kui Iisrael on jumalaga kihlatud või tema naine, siis kõik need muud suhted on abielurikkumine. Siis tuleb see probleem, kuidas ühendada, ja see pilt, mis meil on headusest ja ilust sellega, mis piiblis tegelikkuses on. Ja siin on nõnda, et me ei saa neid liiga palju võtta endale ette, sest nii nagu mediteerimise puhul ei tohi halbu asju võtta selleks, millesse süüvida nii, nagu siingi öeldi, taibanud saatana sügavikke. Aga ja me päriselt ei saa seda kõrvale heita. Sest see on hoiatus pidada kinni sellest, mis meil on, kuni Kristus tuleb palvetagem. Issand, anna meile jõudu ja tarkust selle maailma keskele lades hoida kinni sellest, mis ei kuulu siia maailma, näha seda läbi kõige selle, mis seda varjutada võiks. Panna oma koidutäht meile. Aamen.