Tere hommikust. Olen Toomas Paul luteri kirikust ja räägin selle nädala hommiku palvustel klassikalistest voorustest. Täna võtame jutuks teise kardinaal vooruse mõõdukuse ehk mõõdupidamisena. Kreeka sofrosiine on osalt kattuv pea vooruse arukusega, millest oli juttu eile. Ja sõna tähendabki mõistlikkus, mõõdukus, vaoshoitus, enesevalitsemine, tasakaalukus. Kreeklase ideaal oli tasakaalustatud elu. Platoni järgi tähistab mõõdukus võimet leida keskpunkt liiga palju ja liiga vähese vahel. Kõigepealt oli see suunatud Aflektide kui liiga tugevate tunnete valitsemise vastu. Tõeline vaba mees ei ole oma kirgede ori. Antiik voorused olid mingis mõttes elitaarsed, see tähendab neid ei peetud üldse igaühele jõu kohasteks. Orjadelt oodati palju vähem kui vabadelt. Ja igal seisusel olid omad taotlemisväärsed iseloomuomadused. Näiteks keisrilt nõuti nelja voorust õiglus, justiits ja vaprus. Virtus leebus, Klementsija ja vagadus Pietas. Kui meile näib, et kristluses on kõik väga ühesugune egalitaarne tehakse uuesti mendis selget vahet eri ametitesse esitatavate nõuetele. Paulus kirjeldab oma Timo tõusele saadetud kirjas piiskopi ametit taotleja omadusi. Piiskop peab olema laitmatu, ühe naise mees, kaine mõõdukam kas kombekas külalislahke osav õpetama leebe rahupüüdlik ahimuta. Ja üsna sarnased on need eeldused ka Tiitusele saadetud kirjas. Piiskop peab jumala majapidajana olema laitmatu, külalislahke, head, armastav, mõõdukas, õiglane, vaga, entaltsutav. Ja seda eeldatakse ka presbüütritelt. Respüüterit, talgukained, väärikad, mõõdukad, terved usus, armastuses, kannatlikkuses. Kristlike juhtide jaoks on see üks olulisi iseloomujooni, mis on antud neile osaks ordinatsiooniga. Paulus kirjutab Time ootusele. Tuletan sulle meelde taas õhutada lõkkele jumala andi mis on sinus minu käte peale panemise kaudu. Jumal ei ole meile ju andnud arguse vaimu, vaid väe, armastuse ja mõõdukuse vaimu. Ära siis häbene tunnistamast meie isandatega mind tema vangi vaid võtta koos minuga osa vaeva kannatamisest evangeeliumi pärast jumala väe abil. Aga see iseloomuomadus ei teeks paha ka teistele. Paulus ütleb niisamuti manitseja nooremaid mehi olema mõõdukad igas suhtes. Ja Peetrus kõigi asjade otsa lähedal, olge siis mõõdukad ja kained talveteks. Sellega on nõnda, nagu Paulus kirjutab roomlastele armu tõttu, mis mulle on antud, ütlen ma igaühele, kes teie seast on. Et ei mõeldaks end kõrgemale sellest, mida peab mõtlema vaid mõeldakse mõõdukalt mõtlemiseks, nii nagu jumal igaühele usu mõõdu on jaganud. Palvetame issand, anna meile kõigile tarkust vahet teha olulise ja ebaolulise vahel. Anname oskust pidada piiri ja leida paras mõõt mis tahes äärmuste vahel. Aamen.