Kust need jutud on õpitud, kust te neid kuulnud olete? Ööbinud pole kusagil. Omal ajal juba nõuame, siis ma käisin merel. Vanade meeste selts, kala, kala, viiul, ja kui kilu Õudlaskme sisse, siis tuli seal oodata hommikuni. No nüüd selles toimingud oodata, siis tuli juttu rääkida ja siis need vanad mehed rääkisid ja siis poisikeste tarvis kuulata, neid pidi hästi paljusid olemad hommikuni kalata jätkus. Neid jätkub, nii palju saab nädal ja rääkida rohkem veel, kõik need jutustasid. Igaüks aga mitte köik. Mõistan päris Vaide, nad ei oska midagi muud teha kui näiteks nii seda asja. Kui nüüd hakatakse õngitsema mõlemalt poolt paati. Ja nii tunneme üks paarkümmend silda kõrgel vee peal siis üksteise õnge saab kätte oma hingega. Liit vaatab, mis teisega taskurätt saab, kas kinda tõi tuba kotis, panen selle lingi otsal veel alla. Mida te siin ütlema, et kuule, vaata neid ka. Kuule, kuule Gustav, vaatame seal ringi, ots on, et kas purskots või telekadunud palee esiotsas veel midagi. Aga ütleb mulle vaatlikult söödost ära läinud, kisub üles, ma ilma pohmakas, mis asioon? Homod, kindad otsas. Ja saan ehk hiiu meeste nägu. Vaata muidugi, võib-olla seda mandril ka, aga siis ajaviiteks tuleb teha midagi. Kujutame ette, kui lähed merel ja seal külm ja midagi teha ei ole, siis peab ikka kastidega midagi nalja või kas katsuda, magada või midagi tegema, muidu muidu sa ei saa seda tööd üle. Kes need suuremad juttu, medalid on teil meeles veel? No täna räägib üks homme, räägib teeni jäiga uuriaksid toksinud, ühises paadis olnud. Meestel oli niisugune asi, et seal oli üks 40 võrkmaja. Üks üks kümme-viisteist paati väljas, täna pole selle paadiga nii kokku saanud, teise paati, teise paati ja nühkida siis juttumisest ütelda, iga iga sees oli oma jutumees. Võib-olla, kui võtame siis meelde tugevam mees, selle kohustuse õisi. Tema oli hea jutumees ja oli, oli muidu ka niisugune väga tugev mees ja naljamees ka veel üks kord Tahkuna-Majaka härral tulnud Tõnisega. Tõnis, läinud seda mustust pidama, käru aga maja Kärla order suutäis. Kuule dominkavanks. Tallinn, tule, tule siia, Mogalis tulisi taha otsa. Aia Kärla ronib sisse, hakkad sõiduga edasi minema. Ütlevad kuule. Pole, sest tähele panna, mida maalased ava krossuisada juhtub, tahavad paika tuleb. Maja härra hommikunägija triider, kõik üleri kollast märkas külmide, kus Kalessoni sõitnud iidsel kallessis oli. Kuidas mererannas käimine sani kaugelt käidi ja lähedalt säält käidi kaugude lähedalt, aga nii minu arvates kaugemalt käis, oli umbes 80 või üheksa kilomeetri kauguselt. Ja see asi ju nii, kui tuul oli puhunud väljast, tähendab loodest lestest siis pööras maale, siis tuli minna randa ja sai teada, et juba juba silguparved olid ääres ja neid kunagi nendest kunagi ilme jäänud. Vanasti oli olnud väga paljude Urski, turske pole mitte nii, et ma olen, püüan neid, ma lihtsalt läänetuul. Kui viia kaks või 300 õnge sisse ja ummiku, siis oli ikka hobuse kooru või poolteist, oli, oli kindel. Eri inimest pole üks, mitte neid kalamehed. Nendel oli siia kodune elu, nii et kõiki tuli teha, mis tarvis on. Näiteks igaüks oli oma tisler, igaüks omakingsepp, loom tapeti maha, nahkpargid, ära, kingad valmis, saapad ükskõik missugust keegi soovis. Ja samuti oli kalapüügiga statuudi ja ega selle piimaga suurt ei tegutsetud, aga siis seda anti niisama naabrile, kellel pole volinud, see, see sai ka, kui, kui oli. Samuti oli puutööga põllud riistad ja need kõik tuli ise teha. Selle seda ei olnud, et need kunagi osteti. Kas jutustamise oskus, see on teil nüüd niisalt meestelt õpitud või on juba nii, koduses ringis? Isa oli tase, on samuti kõik hiidlaste värk, et igaüks jutustubki tahab rääkida või jutustada, aga asi on nii, et paljud nad ei võta seda vaevaks, et midagi rääkida. Saue Paavel, Käis Tubigusse hobushoud tegevus, kuri Gusto teeb ilusti, hobuserauad olid ka taga on natuke palju kokku, hobuse kabi pole niisugune ja lumerankile ega seest välja. Lehkel läheb kaebaikustele, kuule, teeb mul kaugusrauad. Kustutatud Jahkuraks. Kaks Shaudi valmis. Hakkad siis tegema? Valmis, Mihkel, vaatanud igavene jutt on tühi. Et hobune jälgegi pole taga, nii koos ka ja lumenäitleja kasest välje vaatanud korrabaja ukse polgustava nägema hakata õpetama, siis võib-olla jääb poolele tiimide väljaga ukse lahti kuma või jalga lasta kuidagi kallal tule. Kuule. Koostööhaamer kukkunud küülik ste käest alasi pääl, ant lükkan, prillid sündivad ära, kodableri, kuule, Moulsalise tark mees, aga mis ise ei tee. Mis mastipulbriga tööriistu protsitööristanzi aga tegema tee pole siin pole tarvis muud midagi, kui, kui öeldi, et meil oma elame külmale majale ja hakka nägema ennismega teema Poska teha. Vaat kurat, see asi on, ise ei oska teha, teiste õpetavad seda, oskab küll. Kuradist padi krahvil kaheksast hobusudograhvali rahul. Miks peaks rahul olema? Vanasti pidi kirikus käima sellepärast, et muidu ei teadnud kunagi mõisa käskusid, kus kohtade tarvis tööle minna või kuidas töölt ära jääda. Peale kiriku antia, pihla kõrtsis kõik käsud kõrtsi laual välja ja selleks oli järgmine kord. Kõige esmalt läksime Schweigi kubjas. Tähendab tol ajal tuntud kubjas Jüri seller läks saare kubjas siis laukogub ja see viirus oli pappi kubjas. Viimane, mis andis oma käskusid. Ja kirikus pidi käima selle peale vaatamata, et inimesed olid küll tüdinud ja väsinud, aga muidu see kirikus ei lähe. Tulingi kirikulisi minna järgmise pärast kuuluva ja need olid tavalised niisugust, et künkara Pole midagi tähtsat rääkinud kõrtsi käsk või niisugune, et selle selle tuleb minna. Frendi tuleb maksta kirikutes, seal oli muuseas ka veel üks tähtis mees, mis kirikud võis vastu rääkida, ilmetaks kuri, tehtud ampsi õrnaks. Too Jüri Joy poisikesepõlves Untamast kargem tiblee. Jüri oli seda ehmatanud ja tolleaegsed tohtrid, külanaised ei tuleks varajast hirmu terveks arskendaga, ei saanud selle hundi karvaram kätte, mis, mis oli teema, et sellepärast Jüri pidi haigeks jääma. Eripärane sarja yhe Ilmarstimata, vaata lehe, niisugune viga küll, et mis ta mõtles, ütles, kui kirikul rääkis neist jutlust, mis Jürgen meeldis siis Jüri oli asjaga väga päri, kirikaras igavat juttu, siis Jüri ütles tasakesi. Aamen. Aamen. Kirik on seda veel tähele pannud, siis Jüri vihastas, kuradi aamen. Aamen. Ja pea selleks tavalist Jüri kirik, solist pole julgenud kirik, tundub, et ta nii viiakse välja. Seal see lugu nüüd võib-olla ringina. Sellest on tagasi umbes 80 aastat, tähendab, Jüri oli muuseas see mees, mis Kärde vabrik, klubid ära peletas. Kärg, Hiiumaa omad rahad, viimaks Jüri läks Kärdla vabriku ahjukütteks ja tol ajal siis Kärdla paruseli aegs tärnberg. Tema usaldas selle rahade peletamise Jürna jaoks, aga Jüri nägi seda, et kuidas sa ikka raha põleta, panime lepaksid lobised oma tasku. Ja kui need rahamärgid, Jara värgid ja need olid 15 25 koppigest nendega kardlastest lendamisega Afrus osta. Üleüldse peale oma raha mingist rahatarvita, klubidid ära põleta ja nüüd Jüri kõnetanud jüripäeval Mele pakkima tasku. Ja kui palun jälle rõdul, siis Irja ära. Adolf rabas, kus härra, raha taskus. Palun rahalist pask, näit lülivad baklastel. Parun mõtlengi Simonit inimesega, diil, Poleks ta, niisugune inimene, et, et on normaalisema, karistaks teda, et ta on niisugune mees, küll meist ei ole, kui ma peaksin ise räägib, et me ei mõtle, et mis moodi see välja tuleks teinud hea nõu nimetas piirkoppis hõbedamad seal Jürgen ütleb, et kuule, Jüri, vaata, see on raha ja seda tuleb hoida, aga see, mis Ahjasse on, see pole seal, Bahnia, see tuleb ära peleta. Ja pärast oli parunil selge, et Jüri Bakeral tasku ei pane, treid paneb ahjumeeste kätte, tuuakse. Vanal ajal, kui Hiiumaa laulikud ei tuntud õieti posti purjepaadile Angeli ja selleks oli siis nõndanimetatud posti joal kis, käis ikke Hiiumaa ja Haapsalu vahet. Hiljem ostis Kärdla vabrik esimese auriku, nimelt pograssi. Siluetis jumalateenistuse ära, härra Johan jäi siiski liike sadamas edasi, pidas kitsi, elas niisamuti oma omamoodi ära. Aga juhil oli see ikka üllatus, kui laev läks minemistandidega vilet ja ülistas Juhanist rohkem kui tarvis kitsada Cartise kangesti katkestas oma köie otsas jumal, see ei meeldi, et mis nad kurjad vaimud silmast looma viima. Juhan mõtles oma korraga tasa teha. Ükskord kui progress oli tüki maad juba läinud. Johan läks lödiks kitse käekõrval, läks sillal ja hakkas mütsiga viskama. Et nyyd laev tagasi tuleks. Kapten, vaatame näiteks Jan veel maha, laeva uuesti silda tagasi ja Johan, aga miskit seal rääkima, et ära karda midagi tega siirdunud kallale ei tule, ei saa üldse kuival maal vajunud viieshis seeditud, mida veel hädame. Kattunud tapnud Soodoctorlasega tule päevis. 1000 ei mõtlegi tulla, mis Mother'i tuli? Magasin kitsal raudlaeva näit. Kapten vihasta Juhan üle ja ütles, et viis rubla trahvi. Sugulasi, lähed sa niimodi laeva tagasi Eiminaablegi laevu tagasi kutsunud, madalamalt kitsal raudlaeva, näita. Noh, eks kaplanaadi asja, Käina vallakohtu, kena vallakohtu, Jahi Arud, rõhutud Johan sinna. Johan läks, arst, mis on muusika tegelevad, et ega mina pole siis ometi sellepärast laeva tagasi, kus ma tahtsin pääl minna, ma tahtnud kitsal näidata. Kihib seal kohtad, kassis, kitsel ei tohi raudlaeva näidata. Kohtusime paragrahviga, mille järel jumala karistaja ütleb, et Juhan tahab siis vabaks, kui Juhan räägib ilusat juttu. Teadet Johan hea jutumees on. Johan ütlevad, mis ma siis teen, räägin mina, vana inimene rääkile, mida laulik kohus lubab, sa räägin oma laupäevase unenõukogus, muid huvitad Johan unenäost. Joan ütleb, et laupäeval sõin kõhupudru täis, panin magama, aga uni ei tulnud ega tulnud. Ja viimaks olin taevas, piirdus, võttis mind oma käe kõrve, näitas seal kõik need taeva ilu ja uhkrud ära. Aga ma ei saanud kuidagi selle asja peale mõtelda, mis seal taevas, kõik on maa peal, nädal tuli kätte, emaksin Piefräägnikule, ole täitsamees ja näitab kohta, kus keiser jala käib. Persetäie, nii seda asja ei saa olla. Eestimaa peal, seal ei tohi üldse taevas olla. Noaga häda ei anna ikka parata, viimas biilsetuvad põles mu kaasas. Johaniga edasi ja ja näitab Johaelatvat heitpilve vaheldusid augustit, lase all. Juhan vaatab, ülejäänud alla ei allu ametlik koht, kõik paberid on laual ja punane riigi üle laua ja kohtukulges päeva lauda jäi abilsetamiseva Käina valla kohus. Point karta midagi. Kunagi 100 aastat tagasi oli meil siin Hiiumaal üks vägev kirikuõpetaja temal oli niisugune muudelt, kui tema rääkis, siis ta pidi käte jalgade kah lööma. Et seda ära harjunud. Siis tehti talle igasuguvigurid oma, siis ta pidas kord poistega leeri enne lõunat, õpetaja oli toas loodus armast inimesed pälvivad, läks ikka parkistesse sambla mätta otsa maha ja leeritas poisis seal õue peal. Aga nüüd on tal kõvastika käte-jalgadega töötas, siis ta lõi kätega omanike kõrva sambla suured augud, poisid, mõtlesin, et mis asja teinud, sellega tuleb teha. Et kevadine aeg olija aprilli kuulis oli värsket lehma musta laialt saadav posid tantsinud augud ilusti ära ebaid samblakorra peale, et kui kiriku jälle käe tulime, eks siis vaatame, mis saab. Ta oligi vana, istu soon samblemate pääl maha, puhas poolringis ümber ja vaatad ise, et eks need ligipääs teie kui nüüd vanad lööbed siiski tuiskab. Kuule, Mart laseriga Saaremäe, Priidu maa teha või masina tähendab varsti kaheksat lehmi lüpsi ja ja kuidas me saame selle, seda, seda jälle kulbiga võid teha. Ma käisin möödunud pühapäevasel moonaka naise juures. Tauli kangelaste unive tegi võid ja nii kui ta selle koostaga lõi, nõnda tilkus talu peast ära. Ehmatas minemast veele, lõi paar tuulisele talul veel enne kui saaks sellel sealt kätte saanud. Mart on asjaga nõus, Zarem rinded või masina võimasin. Hind on kolm rubla, aga Priidu on tuntud igasuguse vei piimaarsti ja kui seal midagi iga peaks olema, siis tuleb ikkagi Priidu jutule minna. Ja Priidul on niisugused vöötajad. Kui piim näiteks venib, siis Priidu laseb lüpsiku seest puld leivad ained üle määrida ja nyyd viie selle mustlaseaeda. See peab olema seal kuus tundi ja kui siga muidu valge, aga siis siga peab olema niivõrd mustlased, ikreid mustriga välja näeb, siis ka see aitab. Piimapütid tuleb pesta niisuguse liivaga, mis on neljapäeval õhtul teeristist mindud taas pidi nagu midagi jala taha kinni jääb, seal tuleb kaevata auk maa sisse ja võta säält, kuni liiv läheb valgeks. Ja sellega peestlemina pidid puhtaks. Samuti oli Priiduga puutöö mees, aga piduliga Juuma mees pigem tahtis igasuguseid ühist, mis ta tegi, saada ikka pooled huupi, see maksis selle ajas 45 koppiged kauba pääle. Printellide või masin, mis võtaks vähemalt 20 tuupi koord vasta. Priidu lubas selle teha kolme rublaga ja tegi masina valmis. Aga nüüd ostsin ära, toodi, nyyd läks perenaise ja Priidu vahel vaidluseks. Priidu tahtis pool toopi saada, ikka nagu iga asja eest, aga peenelised sa võid kogu selle raha eest omale osta viile, mina passin kiirdunud, mina olen raha ja sina, sina ostad viina. Pliilutsiaoostalgid ka, aga iga kord maniaal sind ära ei saadan, sul tulist ukrat ja funk selle uue võib asi, mitte suitsus ei saa ja peamees üle ääres on sissevaade ennem kui pöial kokku läinud üleüldse kokku ei lähe. Noveimasin läks ikka või kokku, midagi politsei katki. Aga ükskord juhtus niisugune asi, et eit oli parajat jälvei massina palun maha ja hakkas talle koort sisse kallama. Või masin ehitada niisugune tema oli puust kast ja kuus tiivast. Kuis tiivast veel kannatusi, aga sõin käima nagu vesiratas ja. Ta oli juba enne mine kapatäie sisse kallanud, kui äkiliste kuulsaugus kana kisa heitjooks väljekümnel rebane kala kallal, aga polnud ühtegi rebane. Oli oma noor koer, mis oli kukel poole saba juba lakanud ära tõmmanud ja ja kanadel sõidu sisse löönud, heidil läks tükk kaevu koeraga materdes viimaks Pollaga korda sai, siis oligi niisugune asi, et läks aita tagasi ja hakkas uuesti koort kallama. Saan masse täis, pani kinni ja hakkas ringi ajama. Tunded masinas, midagi tiib jumps juuksnamis seal neid võiks olla. Aga ülihea sissevaate nõude kokku läheb, seda ei tee. Juba seda oli ütelda, et siis ta kunagi kokku ei lähe seda eepides meeles. Ei saanud aga oma veid veel kokku teha, ennem hakkas loom, tegi isa, loomad olid murdunud, üle aja põldu täis, kord tuli seda ordi Vaida uks kinni panna ja välja minna. Ja selle jäigi, et see oli, laupäeval jäigi, lõi tegemine pooleli ja pühapäeva hommikul, et külon pat pühapäeval töötaja käitlejaks siiski enne ja hakkas uuesti seda veid vältima. Ja viimaks on ikka koos. Eit võttis tekli ja veel tuuri vändaga ringi löön, siis ehmatas koledasti erksad punased silmad ja suured valged hambad kerkisid rei seest välja. Ehmatuse juukseid tupedes. Kuule, Mart, Meeru kirikara siia kutsume nii, lugeja, mis sul viga on? Suvega on kratt, istub või masinas? Ei, tõesti, kui mina olen platvormi masinas mis Gractilusalvey masinas on? Vana, mis võtab piiblikapi otsas piibli lahti ja kätte juhtub hiiu peraamat. Ja järgmised sõnad. Anneliga tuli jälle isu, karjapoisid maha ja viisinu pudulojused ära. Mart viskas raamatuga seeder, midagi troost ei pakku läks aita Ennbeetisega kapist pudeli ja riik, et ma saaks näha, mis kratt seal sees, sisikond. Laimasinad, Ekron päält ära näha pole midagi. Eit läheb sellepärast ka hirmuga järele, et võib-olla, et kuri vaim viimaks viib kogu margiga ära, kui ta ujub, õige läinud ei ole. Mart hakkas massinud ringi liikuma, heegeesteks tuli karvane saba, part ehmatas, mis sind ometi sees on. Siis tuli tagumisel jalal siis kassi kere nähtaval. Mart ütles, kurat, golfihaigused või masinast uskatsusi sees on. No nüüd on lugu lahti, kes siis selle kassi võis võimassinis panna? Külma, ütles Hiiumaa pea ringi, on need koore kapat küll suure tagaliistu, kus oleks võinud kas sees olla, seda ta küll ei ole näinud, tööstuvalt, kuidas, kuidas võis kassaadasel leiva siis. Aga kas tuleb väljavette või tuleb puhtaks pesta, mis sellest siis ikka on. Aga kus sa veidike puhtaks pesed? Kassikarvu täis, mille õnnitleda tuleb lobby väljumisi noppida, käigaldada kääde Tuuliga müüa ei saa. Tarni saadeta, taline üleroostidolgaagis, kindral Mei linnaproua praadib ja siis kassikarvu võib noppida. Aitab temal sedamoodi küll. Vanasti oli niisugune asi kiriku arvele pidi maksma asja veel tompi, kas oli kalapiid või, või rehepeks ikka pidi midagi saama. Kitsaste meister, tegemist ei julgenudki, tompi maksta, seda argab, agaramad olid aga jälle Pau päämehed. Ükskord kui Paupimis selle tõi kiriku suuri laiu kalur oli Kidastamis Kasel juures, kirikule püsib. No kuidas siis Kidastamistesse kalasaak on? Kidahtis mõtlemiskuradi kalur, tarison suubelisele konni piiludes kõiki puhas õpetajat aitab siiskid. Kitastamis ütleb ka, et miski taastamisest, kus ta neid kalu võtab, et Conniga sooveronypumas, muud seal pole midagi. Järgmisel pühapäeval kiigora, tänu jutist.