Kell on nüüd 15 ja viis minutit, tere kuulama 12. juulikuuspaki. Tõtt-öelda ma sain selle saate idee, see, kui ma esimest korda nägin üsna mahukad raamatut Eesti punkalapealkirjaga anarhia ENSV-s mille üks autoritest ja initsiaator on ei keegi muu kui ansambli vennaskond kaudu tuntud Tõnu Trubetsky ja Tõnu Trubetsky, on ka tänane saatekülaline. Mina olen saatejuht Tiit Karuks. Ja kõigepealt ma loeksin teile ühe tsitaadi sealt raamatust. Selle tsitaadi autoriks on varalahkunud Sex Pistolsi bassimees. Siit vihjas ja tsitaat pärineb 1977.-st aastast ja järgmine mineeri, nende ülespuhutud võim hülga, nende moraalistandardite anarhia ja korratus oma kaubamärkideks põhjustada nii palju kaost ja lõhastamist kui võimalik. Ent ära lase neil ennast kinni võtta elusalt. Et niisuguse mõttekäiguga on syydvežas hakkama saanud, aga mina tervitan tänases saates saatekülalist Tõnu Trubetsky, tere tulemast. Tere. Alustame sellest samast assidvishoosi tsitaadist, sest punkmuusikat, pungi liikumist on tegelikult alati seostatud anarhiaga. Anarhiast on üsna palju juttu ka kõnealuses raamatus Eesti punkt. Kuidas sa, Tõnu, seda seletad, et punk ja anarhia on nagu noh, ütleme nagu ühemunaraku kaksikud selles mõttes, et punkti on seostatud anarhiaga ja anarhiat pungiga alati. Et. Jah, et ma arvan, punk on nagu et ongi nagu sellest Anašistlikus liikumisest nagu välja kasvanud. Sellepärast, et noh, punkari välimus kujutab endast juba punkar esitab oma välimusega juba sellist nagu lumpen lumpenproletariaadi meelega katkised riided ja mis on haaknõeltega paigatud ja ja sellele punktile järgnesid, eks ole seal uus vasakpoolsus ja, ja 60.-te, need üliõpilasrahutused ja sealt ta niimoodi niimoodi nagu väljakassas. Ja siis teisest küljest muidugi, vastandudes nagu hipide sellisele rahumeelsele ja narkootikumidest inspireeritud sellisele protestile, siis punk nagu ütleme, nagu väliselt vastandus sellele, aga mitte väga palju sisulised. Kas me võime öelda, et punk on läbi aegade olnud pisut vägivaldne kui me, kui me räägime nüüd ütleme, punkmuusikast ahah või vägivallale kutsuv? No Sex Pistols ilane lugu anarhia ühendkuningriigis, eks ole. Et ma päriselt ei nõustuks sellega, et ta kutsub vägivallale aga ta, Ta on nagu, ta on kindlasti nagu ütleme, nagu agressiivne ta kindlasti kindlasti ründaja kindlasti väga eitav ja ja selle ehituse kaudu seda, see pump nagu ennast väljendubki. Aga ta ei ole ikkagi, Ma arvan, ta ei ole ikkagi vägivallale, kutsun kindlasti seda, et noh, et punkideoloogianica, ta on ikka rohkem vägivalla vastu kui või noh, ta ongi nagu vägivalla vastu. Et, et see punk ütleme punkfilosoofial nagu selline primitiivne anarhism, et selline selline lihtsustatud anarhism, mis on nagu Et nagu sellest liikumisest osavõtjad ei ole lugenud, eks ole seal paks raamatuid Bakuunini ja cropotkini raamatuid, nad ei ole eelnevalt nagu läbi lugenud, aga nad on võtnud nagu sealt selle põhiidee nagu lihtsustatud kujul. Ja siis, ja siis on nagu siin no ise juurde mõelnud ülejäänud värgi. Sa ütlesid, et punk eitab, aga kas pump midagi jaatab ka? Vaatabki nagu selle ehituse kaudu, et ta ehitab nagu negatiivseid asju, ei noh, tegeleb nagu on tegelenud alati, nagu ütleme, Aktiivsete asjade tõeliselt negatiivsete asjade nagu kritiseerimisega või nende ründamisega või sõimamisega ja siis seetõttu ja noh, see ongi nagu positiivne, kuna ta on nagu negatiivsuse vastu. Et ta nagu et see ongi nagu positiivne Kas punkliikumine Eestis oleks tekkinud, kui kusagil ei oleks tekkinud juba varem, sest Eestisse ta jõudis ikkagi ühendkuningriigi kaudu ja Sex Pistols oli see sümbol, kes, kes kehastas siis võib-olla kõige kõige ehedamalt punki. Ja et et loomulikult oli Eesti NSV siis 70.-te Euroopa nagu noh, ikkagi küllaltki kolgas, eks ole, taga haava selles mõttes, et ega keskmine Euroopa inimene küllalt üldse ei teadnudki, kus selline kohtadelt asub. Ja aga et et aga noh, kuna punkari universaalne liikumine kõlbas, igale sobis igale poole ja, ja võidki ette kujutada, et et kui noh näiteks mingi eesti punkar, ütleme mida iganes kas või näiteks villu, eks ole, keda kõik tunnevad, oleks võetud äkki Eesti NSV-st ja pandud ufoga viidud Inglismaal, eks ole. Ma arvan, et tal ei oleks seal mitte mingeid kohanemisraskusi olnud nagu edasi edasi punkida, et oleksite kohe sobitunud nagu täpselt sellesse inglise atmosfääri täpselt sama sujuvalt nagu ta, nagu ta oli siin, et, et ma arvan, et see on nagu universaalne, et selles mõttes selles mõttes Millest nüüd alustasimegi alustasime sellest, et kas Eestis oleks punk tekkinud, kui, kui, kui poleks tekkinud Ta kuskil mujal varem jah, et et kui teda üldse mujal kuskil varem ei oleks tekkinud, äkki ta oleks siis tekkinud mingisuguse teise nimetuse all võib-olla, et et küllap see alguses öeldi eesti keeles ka pank, mitte punk, et, et seda ütleme seitsmekümnendatel öeldi peamiselt pank ja 80 alguses hakati öelda, ütleme punkt nagu Soome Soome mõjude läbi Soome nagu jah, sest nagu soomlane ei ütle kapeuovaid ütleb tihti Peugeot ja eraldage pankrock väideldakse punkt selle punktiga oli samamoodi punkar, sõna punkar tuli ka Soomest nagu punkari otseselt tõlgitada. Nõnda aga esitagem, esimene küsimus. Meie telefon siis kuus 410 613, vahepeal ununes telefoninumber ära ja esimene küsimus on siis selline. Nimetage Eesti esimene punkbänd. Mis bänd oli Eesti esimene punkansambel. See on dokumenteeritud, et just see ansambel oli ja keegi peaks meil olema kuuldel. Tere, JMKE. See vastus on vale. Milline bänd oli Eesti esimene punkbänd? Kuulaja, kuuldel? Tere. Kes meile helistab? Ei taha vastata Eesti kõige esimene punkbänd. Selle küsimuse mõtles välja Tõnu Trubetsky ja algul võib-olla tundub see lihtne, aga võib-olla ta nii lihtne ei ole. Halloo. Ei ole seal. Ütleme niimoodi, et selle bändi nimetusest üks osa on ühest muinasjutust pärit hallo. Ei taheta meiega rääkida, kommentaariks võiks sedagi öelda. JMKE alustas alles 86. aastal. Et suhteliselt hilja, nagu. Aga see bänd alustas juba 70.-te, et alustas täpselt 10 aastat varem, kui aidake. Nõndaviisi hallo. Äkki oli see, et vanaema? Ei, seda ta seda karda, vastus vale, aga see on juba lähemale ka natukene lähemale. Aga üritame, üritame natuke veel. Süütu enam oli 81.-st aastast. See on niisugune keerulisema keerulisema nimega see esimene pumpenud nii. Ei ole kedagi, tundub väga raske küsimus, jah. Esimene sõna sellest bändist on seltsimees lühendatult SM. Tundub, et sa mõtlesid Tõnu väga raske küsimuse välja liiga raske küsimuse ja võtame paar kõnet välja, siis, siis anname, anname alla ja meil. Haige, kes meile selle vastuse andis, Einar, Võru, Mart, Einar Võrumaalt, kas teie andmed on meil olemas ikka täiesti kindlalt, jah. Okei siis siis ma ei hakka väljaspool eetrit teiega rääkima. Einar, Võrumaalt on kenasti konkurentsis. Kas te saite vastuse sellest samast raamatust, Eesti punk? Selge siis on teil see raamat olemas? Aitäh, Einar. Ja nüüd sinu kommentaar Tõnu selle esimese Eesti pumpendi kohta. Et et punkkunstnik Irwin Art asutas selle bändi ja ja see oli nagu selline tavaline, ebatavaline tants selles mõttes, et. Sealt käis ka läbi väga palju liikmeid ja ja nemad nagu tegelesid väga palju lindistamisega eksperimenteerimise ka ja, ja ja seltsimees hirvi nartil on nagu kodus nagu noh, vist väga suur väga suurkogu nagu selle seltsimees laadini muusikat ja olen olen mõelnud, et selle peaks nagu välja laskma plaadinaga. Aga ei ole siiani seda seda teinud millegipärast. Me läheme oma jutuga edasi ja kuna aeg lendab linnutiivul, siis teine küsimus on tulemas. Paneme arvutist mängima ühe muusikapala, kuulake seda muusikapala natukene ja siis sõnastame küsimuse. Ja nüüd sõnastame siis küsimuse. Nad alustasid toona, sest Tallinna kümnendas keskkoolis, mis praegu on tuntud Tallinna Nõmme Gümnaasiumi nime all mis bändiga on tegemist, kes oli selle bändi laulja Se laulja tegutseb tänaseni edukalt, niisiis, mis bändiga oli tegemist, kes oli selle bändi laulja ja see laulja tänaseni tegutseb edukalt. Oh, kaskeerium, kuuldel. Ei ole. Ei ole õige, proovige veel. Loo nimi oli muide käed. Ütlen siis, võib-olla see viib lähemale. Järgmine helistaja, kuuldel tere, kes meile helistab? Ei ole praegu, kuus, 410 613 on meie telefone, järgmine helistaja peaks olema liinil. Tere. Tervist. Vanem õde ei ole õige seda korda. Kuigi vanem mees oli ka sama liige, üks liige sellest bändist Aga järgmine helistaja peaks olema liinil Hallo. Halloo ja kuuleme teid. Bremm ja Sal-Saller Hendrik? Ja kes meile helistas, Raivo Raivo, kuskohast? Tallinnas Tallinnast, kas Raivo andmed on meil olemas või väljaspool eetrit, ma võtan teie telefoni numbri vähemalt. Oi, siis kui Hillar Nahkmann veel elas, siis olid andmed. Teate, ma igaks juhuks väljaspool eetrit, võtan teilt telefoninumbreid. Ei saanud Raivot kätte, nii et ma palun, et Raivo helistaks meile pärast saadet ja helistama tahaks numbril 614 366 üks üks neli kolm kuus null ütleme niimoodi, et viis minutit pärast nelja näiteks. Aga Tõnu Trubetsky kommentaar. See oli siis generaator M omal ajal seal omal ajal noh, väga väga populaarne bänd. Ja ja tõesti-tõesti väga populaarne ja muusikaliselt väga õnnestunud, et et generaator trenni tõesti nagu noh, seal suur osa lugudest olid potentsiaal, sealsed hitid ja ja muusikaliselt väga-väga head meloodiad ja ja, ja siis samuti olid kontserdid, olid väga-väga-väga edukad, palju rahvast, kes kontserditel ja suur osa toimus nendest Kultas. Aga mingites muudes kohtades ja muudes linnades. Millega sa seda seletad, et Sal-Saller hiljem läks ikkagi kõvasti pehmema muusika peale? Smilers on ikkagi niisugune noh, ütleme poprokibänd. Et. Ja see oli ka, see on tegelikult ka mõistetav selles mõttes, et mina, mina, mina mõistan väga hästi seda selles mõttes, et et, et pumplaga seal nagu ütleme, kui kui sa allar nagu sõjaväes tulijat, siis siis jutt läks pump nagu muutus kõvasti, et siis tuli nagu tuli see oi, tuli haart koor, eks ole ja mis oli nagu noh, mis oli muusikaliselt hoopis teistsugune kui, kui vana punk ja selle ja seetõttu on nagu mõistetav, et pall, nagu need paljud vanad punkarid või selle vana pump, muusika austajad nagu pettusid võib-olla pump, muusikalised, noh, Eestis see asi kindlasti algusena alatiseks, Bloitte teist. Ja siis tuli nagu ridamisi punkbände, kes kõik nagu eksbroilerit ahvisid ja, ja mis olid minu meelest nagu väga muusikaliselt väga halval tasemel, et exploited ise oli nagu hea bänd, aga aga et, et on, mõnikord, andis nagu halba eeskuju kuidagi tahtmatult nagu. Saller ühesõnaga siis ta teda vist hakkas võitma, nagu haardoctodigi mängis mitmetes Aardoki bändides. Ja Smilers alustas, eks ole, kui saller oli juba Soomes. Ja siis. Ma ei teagi, kuidas seda alg algSmilersi stiilidega nimetada. AlgSmilers oli väga originaalne ja huvitav stiil, jaa. Jaa, jaa. Sallarnegi sellel ajal väljume koos lindistasime Soomes nagu sellel ajal nagu vennaskonnaga ühes alla keeras, meil heli. Vennaskonna plaadi rokkpiraadid peal siis Allar nägi niimoodi välja, et tal olid nagu väga pikad juuksed, noh, ma ei tea, vähemalt vööni ja siis kauboisaapad võtad ja, ja väga palju igasuguseid igasuguseid huvitavaid ehteid ja ja värvilised särgi värviline kandis sellist värvilist särki tavaliselt tead, niisugune väga romantiline ja ja äge stiil nagu, et, et midagi klemm rokistiilis ja see oli nagu, ütleme nagu klemm, rokki ja ämm rocki ja ma ei tea, mis roki segu, see oli täiesti täiesti kõige täiesti originaal siin. Esitame kolmanda küsimuse. Tegemist on eesti pungi liikumises olulise kooslusega. Vahepeal nimetas selle bändi liiter nende muusikat, mitte punk, vaid munk rokiks. Millise bändiga on tegemist ja kes on munk? Bändiga on tegemist ja kes on munk? Ja esimene helistaja peaks olema liinil tere. Täpsus täpsustage Kopli hotellis on Ivo Uukkivi mänginud, aga, aga see ei olnudki ja, ja kes meile seal? Kes meile selle vastuse, ainult marja? Heina ja Marina Lääne-Virumaad. Selge, tänan teid. Olete konkurentsis ja ja siia. Oleks kohanenud mängida telefoni usutlus munga alias Ivo Uukkiviga ja hakatuseks küsisin, milline oli tema jaoks eesti pungi kõige viljakam periood. Aga mis tõi Ivo Uukkivipunki ja nii kaugele, et tuli kunstniku või hüüdnimi munk ja võib-olla ka natukene selle, selle kunstniku või hüüdnime taustast. Muuk see ei, see tuli muga hoopis neljandas klassis ammu enne seda, kui kui punki olnud maailmas sündinud, no võib-olla kuskil juba idanes, aga. Ja siis hakkasid kaasõpilased kutsuma mungaks. Jah, see oli veel see kuulus lahinguoperaator Ivar Heinmaa, tema pani mulle nimeks. Aga kui nüüd rääkida sellest tulekust punki, siis mis ajendas, kas mingi protest konkreetselt sind? Minu jaoks oli öelda punkari nagu spontaanne, selline loominguline seisund. See muidugi tuli, protestis noh, ühiskonna vastu mingi selle vale elamise vastu. Kas see sisaldas ka vaateid anarhismile? Mina tollal ei teadnud mingitest ismidest eriti midagi, minu jaoks oli nagu spontaanne kogu oma olemusega protessel. Nii et ma ei sõnastanud seda mitte mingite asjadega seostanud mingite ideoloogiatele. Räägime nüüd natuke nendest bändidest, millega sa oled seotud olnud kõigepealt paari sõnaga kopli hotellist, see on ju tunduvalt vähem teatud-tuntud kui Velikije Luki. Koplejatel tegutses, võib olla ühe aasta, tema kohta võib nii palju öelda, et Kopli hotelli ja siis ajutise valitsuse ja türanni ka nende nagu miksimisel sai Veliki Luki. Kopli hotellist räägin, et tal on üks legendaarne kontsert, oli seal, kui metsakultuurimajas. Miks see legendaarne oli? Ma ei tea, ma kuulsin, et pärast pandi see kultuurimaja juhataja kinni aga meie jaoks ta ei olnudki nii legendaarne meie jaoks nagu tavaline, aga hiljem räägiti. Velikije Luki ja see on juba väga tuntud bänd, kas seda võib siis nimetada omamoodi supergrupiks, kuna ta sündis kolmest grupist? Jah, tahtsime teha jah, sellise nagu super, kurb, kui nii nimetada, aga sellest ei tulnud midagi välja aastaid, et Vainola, kes praegu mängib, teeb kõvasti muusikat all, on tema ei julgenud meie esimesele kontserdile tulla ja siis esimene koosseis laiali läks ka üldse ilma kontserdite. Aga pärast tegutseti päris kaua ja ka helikandjatele sai muusikat jäädvustatud ja noh, üks legendaarne lugu, Tallinn põleb näiteks. See teine koosseis, see oli vist ära keelatud, selle nime all ei tohtinud esineda, pidime esinema suured sibulad nime all. See nagu eriti palju kontserte ei andnud, siis andis see kolmas, kus Imre oroni oli kitarristiks. Et sellega sai nagu juba rahva seas tuntuks ka nüüd see teine koosseis, sellega me esineme praegu, mis tollal nagu eriti esineda ei saanud. Kas Velikije Luki hiilgeaegadel hakkasid juba Izmit ka tulema, ideoloogiasse? No midagi seal hakkas tulema, et siis siis mulle ta enam nagu eriti ei meeldinud ka, sest hakkasid tekkima mingid käsud ja keelud, et kuidas võib ja peab, aga see minu jaoks ei läinud nagu pungi põhiolemusega kokku. Ja mis on pungi põhi olemas, võib-olla, kui sõnastada vaba kõigest seda sa ütlesid. Minu jaoks mina ei tea seda, mis on põhiolemas. Minu jaoks oli ta lihtsalt selline pidev loominguline, spontaanne seisund, seisund, selline protest vales elamise vastu tollal, noh, praegu ma ei tea, mis ta peaks olema. No praegu on teistsugune aeg, aga praegu on ju ka küllalt meie ühiskonnas kasvõi seda, mille, mille vastu protestida. Et kui palju see ütleme noorest põlvest punkar olnu, ütleme vanemas põlves juba natukene, võib-olla kas kas distantseerub sellest või eemaldub näiteks sinu puhul. Kindlasti olen eemaldanud, no ma ei ole sellest põhiolemusest eemaldunud, aga sellisest aktiivsest protestist deli Et ei ole ühiskonnas enam nii palju, mille vastu protestida, nii palju lollusi. No ilmselt siin ei ole protestida, siin tuleb muuta. Revolutsioonilisel revolutsioonilisel teel kumbas räägiliste praegu evolutsiooniliselt. Räägime veel sellest ka, et munk on esinenud koos vennaskonnaga ka. Mina esinesin ist ühel kontserdil, ainult ma ei mäletagi, kus see täpselt oli, kuskil keldris mängisin trummi, neil. Jah, ma nokkisin selle pungi raamatust välja, et vähemalt üks kontsert on vennaskonnaga koos olnud. Ma ei ole ise veel seda raamatut jõudnud lugeda, sirvinud olen. Aga kas see periood on üldiselt hästi meeles sest sinna kuulusid juurde ka, ütleme teatud teatud rituaalid, mis võib-olla mälu suhtes kõige paremini ei toiminud? No põhiasi on ikka meeles? Muidugi koosnes aukudest, aga kuulus asja juurde. Kui rääkida nüüd näitlemisest ja, ja punkmuusikas, siis mis näiteks ühendab punklauljad, punkarid, näitlejad, minu hingekeha? See oli siis Ivo Uukkivi alias munk ja öelgem nii palju, et Velikije Lukit võib kuulda seitsmeteistkümnendal juulil Viljandis rock rambil. Ja siin ka muusika näide. Nimelt Ivo Uukkivi soov oli see, et ei mängitaks seda palju leierdatud lugu. Tallinn põleb vaid lugu nimega Afganistan. Kuna see lugu on ka praegu aktuaalne Paneelaia. Elu materiaalne matsiooni. Ma tean Et anna, ma olen pealinna. See oli siis Velikije Luki ja loo nimi Afganistan ja Tõnu Trubetsky, ütle, millist osa Velikije Luki on mänginud Eesti Eesti pungi loos, sinu arvates? Et et munkalisina Johaugi, siis oli siin tagasihoidlik, et, et võib küll öelda, et on supergrupp, et et on väga kaua tegutsenud ja viimastel aegadel küll peamiselt juubelikontserdid, seal aga, aga sellegipoolest. Ja Velikije Luki ja, ja vennaskonna esimene kontsert oli täpselt ühel päeval laeval ühes kohas. Et see oli Tallinna 40 üheksandas keskkoolis 23. oktoobril 84. Et see oli nii vennaskonna või ka lukk jaoks esimene kontsert siis? Jaa, mis ma nüüd ütlengi siis, et hea bänd. Et hea bänd ja munk esines, tal oli seljas kalavõrgust tehtud särk või, või selline asi ja siis ja siis oli, oli päris äge kontsert ja. No see Eesti põhiline pungi põlvkond on sünniaastatelt 1960 kuni 1965 on põhiliselt niimoodi, aga ütle, kas inimene võib noh, ütleme neljakümneseks saades ka ikkagi olla edasi punkar ja kasvõi kasvõi kasvõi viiekümneselt, kas, kas see on kuidagi võimalik, sest tahes-tahtmata inimene aastatega muutub, tal tuleb juurde elukogemust, nõnda edasi, nõnda edasi. Kas see väljendusviis lihtsalt muutub, et ta jääb punkari? Surmani jah, et arvates võib küll niimoodi öelda, et noh, justkui on ettekujutatav, mingisugune klassikaline punk ja siis, aga sinna liitub palju sellist nagu mitte klassikalist punki, et. Et noh on olemas, eks ole, mingisugune või Ettekujutatav mingisugune punkidel, tooge, ütleme nii, nagu ta võitada nagu kujutleda, erinevad noh, seda, mida punkarid on rääkinud, aga siis on ka igal inimesel on nagu, eks ole, enda enda isiklik filosoofia ja ega see nüüd ühelegi inimesele kattuda nagu 100 protsenti selle pump filosoofiaga, et et küllap on ikkagi nagu noh, minul küll näiteks ei kattu, eks ole, et et ja siis, ja siis noh see, kas keegi on punkar või, või keegi ei ole punkar, see ongi tema nagu justkui nagu enda otsustada, mis ta ise ütleb, see nii, nii kanna. Punkija kommertsräägiks natukene sellel teljel, sest Sex Pistols ist tehti paugupealt. Malcolm McLaren oli see mees, kes tegi paugupealt müügi toote, et kas punk võib-olla kommertsliku eesmärgiga tehtud. Võib-olla see pole see päris õige, punk. Minu arvates minu arvates on, loodan, et, et punk sündis kohe kommertsina, et ta oli kohe algusest sünnihetkest oli kohe kommertsnagu. Aga, aga samas oli ka nagu kohe-kohe ka sünnihetkest saadik nagu samas ka kommertsi vastu, nagu selles mõttes, et see et see punk, eks ole, noh, või näiteks Sex Pistols, eks ole, keda, keda ma silmas pean, et, et ta nagu ei teinud midagi selleks, et et müüa, eks ole, ta ta nagu ta ei teinud ühtegi näpuliigutust, ühtegi sõrmeliigutus ei teinud selleks, et, et meeldida inimestele, et, et olla kaubanduslikke peale minna. Aga ta lihtsalt müüs, eks ole, kuna ta nagu huvitav ja, ja siis, aga noh Justkui justkui punk üldse saab eksisteerida ainult ainult nagu kapitalistliku ühiskonna raamidest ta üldse saabki eksisteerida, kui võtta kapitalism ära, siis see on kohe pungiga lõpp, nagu, et et noh ja, ja, ja ka Nõukogude liidus sellel ajal oli tegelikult riigikapitalism nagu, et mitte. Mitte ei olnud sotsialism nagu mida see iganes. Mina tahan, vaid see sotsialism oli selline nagu rohkem niisugune propaganda sõna, nagu tegelikult oli Nõukogude liidus riigikapitalism, pluss siis selline nõukogude bürokraatia või see jutt, mis sinna juurde käis. Kas, kui võtta ära siis kapitalism ütleme, kui riigikord, kui see kaob maailmast ära, siis maailmast äraga punk siis aidata, siis on ka pungiga lõpp, lõpp, läheb lips läbi, öeldakse pump nagu kuidagi nagu vastandub, eks ole. Kapitalismile, ja samas on ta on kapitalism nagu selle pungi eeltingimusest, kui. Aga esitagem nüüd, neljas küsimus. Nüüd räägime natukene ka punkluulest ja me küsime, kes luuletaja luuletab 90 protsendiliselt Matti moguutši nime all kes luuletas 90 protsendiliselt Mati moguutši nime all. Ja keegi on meil kuuldel. Halloo. Küsimus oli, kes luuletas 90 protsenti. Ma ütleksin. Ja kes meile selle õige vastuse andis? Elmar Pärnust, teie andmed on meil raudselt olemas. Olete konkurentsis, aitäh, aitäh teile. Siis. Tõnu Trubetsky kommentaar, ma ütlesin küsimuses meelega, et umbes 90 protsendiliselt luuletab tõesti, luuletas Priidu peier Mattima kuutši nime all, see 10 protsenti oli Mati Miil, just selle tõttu ei saanudki seda vastust õigeks lugeda. Aga milline on sinu kommentaar, on peier on ise öelnud, et et ta tõesti selle punkmuusikast võttis oma luulesse sellise noh, sellise ütleme retsiteerimisel või raiuvad stiili ja niisugune lihtsustatud. Stiili jajah. Et Priidu peier ja Mati miilius siis kahe peale lõid, sellise, lõid sellise tegelase nagu äkki siis kuidagi fiktiivse tegelase nagu Matti moguutsi. Kes kehastas, kes oli siis selline poeet kes nagu avalikel üritustel deklameeris luuletusi, justkui enda luuletusi ja need olid need olid nagu peaaegu noh, võib-olla isegi mitte 90, aga peaaegu Vello suurem protsent nagu Priidu meieri kirjutatud. Ja mõned mõned üksikud ka siis Matti miilise enda poolt. Ja, ja siis, et, et selline tegelaskuju jah, et, et et kes. Kes siis nagu luges luuletusi ja esitasid luuletusi, mis olid Priidu veieri? Kirjutatud ja niisugune huvitav fenomen mati maguutsi tahes-tahtmata. Ta arvestades Mattimiiliuse kehakuju, seostub just meeliasega eeskätt, sest noh, ütleme Priidu pleieri välimus on hoopis teistsugune, nii et pole ime, et inimesed hakkasidki arvama, et need on mati, millise luuletused andmiseni. Jah, täpselt. Ja ja samuti noh, tunnen isiklikult neid mõlemit juba ammust aega ja ja territaksin siin, territaksin neid siinkohal läbi. Läbi eetrilainete. Okei, läheme nüüd oma teemade ringiga edasi. Selline nähtus nagu propeller eesti pungi loos ma tean väga hästi propelleri sünnilugu, tegemist oli siis ütleme väga heade pillimeestega ja tõeliste niisuguste isiksustega kes algul noh ütleme nii, et tahtsid pulli teha aga siis kujunes asi niimoodi, et see, et see pull kasvas selles mõttes üle pea, et nad ilmselt võtsid oma esinemisi. Mida aeg edasi, seda tõsisemalt, sest algul tõesti kui ma küsisin meeste käest esimeses intervjuus, et noh, et mis on nime propeller taga leppisime enne kokku, et siis nad ütlesid selle nimel propeller taga ei ole mitte midagi muud kui paljas õhk. Et kuidas need suhtuda propellerisse kui nähtusse, sest nad ütleme, teised pungi bändid, need ikka võtsid asja algusest peale väga tõsiselt, et aga propeller alustas nagu naljaga ja lõpetas ka tõsiste asjadega. Ja et minule propellervaati isiklikult väga meeldinud ja käisin palju kontserditel ja kaasa arvatud protelleri esimesel kontserdil Kalevi spordihallis üritusel märtsi lähed ja ja protelleri kohta on räägitud sellist juttu nagu nad olevat nagu pseudopunkbänd. Ja aga see ei vasta tõele selles mõttes, et ei ole mingit põhjust, miks ta, miks, miks, miks ta peaks olema nagu pseudopunkbänd või et näiteks. Näiteks näiteks nii palju kui ma olen Volkonskiga kas või rääkinud, et, et, et et Volkonski näiteks ise peab ennast küll mingit pidi mingit pidi anarhistiks nagu kuigi mitte klassikalises mõttes, aga, aga noh, punk ei olegi klassikaline klassikaline afism ja, ja see, et nüüd protelleri pillimehed oskavad väga hästi pilli mängida, et see, see küll ei tee nendest nagu pseudopunkbändi. Aga jah, propeller on samas ka nagu eesti pungi selline siukseks laiemaks, laiemaks liikumiseks kujunemise selline üks peamisi põhjuseid, et et tal on ikka väga-väga suur mõju, oli sel ajal Kas sina oskad seda öelda, miks Nõgisto tänase päevani nagu kuidagi veidi solvunud või pahane on, tekkis selline bänd nagu propeller, et oma ajal suhtus ta sellesse väga radikaalselt. Siin paar aastat tagasi ütles, et nüüd on suhtumine mõnevõrra pehmenenud, aga ikkagi tema olekust, nagu kuidagi on välja löönud solvamine solvumine. Et mina isiklikult arvan seda, et et noh, see on ainult minu arvamus, et, et et see on, et see on nagu natuke nagu poosseline, ta tahab. Et et ta tahab niimoodi, et see on talle meelega selline ajakirjandusele nagu ette söödetud, selline selline nagu nagu sest, eks ole. Et tegelikult on, ei mõtle, et. Ma arvan, et ma arvan, tab. Arvan, et noh, ma arvan, küllap tegelikult ikkagi väga pahane ei ole nagu midagi, et ta tahab lihtsalt selle või kellelt ta tahab nagu sellega nagu natuke sellist furoori tekitada. Et aga noh, siin võivadki olla natuke isegi isegi natukene nagu ideoloogilised põhjused, eks ole. Et küllap nagu Jaanus Nõgisto, noh, ma olen temaga ka ise bändi teinud ja tegime temaga bändi ja me jõudnud kontserditel tegime ainult proove, nagu et see oli selline moment või selline periood, kus vennaskond aktiivselt tegutsenud ja siis mul oli seal mitmeid ideid ja siis tegime Nõgistaga nagu proov ja siis rääkisime mitmetest asjadest. Ja tema nagu noh, ta on võib-olla selline küllaltki kontsert, konservatiivne inimene ja võib-olla võib-olla tale natuke natuke on sümpaatne, aga noh, midagi sinna katoliikluse poolpoolset. Noh, ma praegu ei väida siin midagi, vaid vaid lihtsalt katsun midagi siin küllata, nagu see tema nagu konservatism või selline ei sobi nagu sellise lumpen filosoofiaga lumpen, filosoofiaga nagu suvi kokku, nagu. Akey järgmine küsimus tulemas. Ma loen teile ette kaks salmi propelleri ühest laulust ja küsime, mis lauluga tegemist on. Ja need kaks salmi on sellised seal, kus Läänemere lained lähvad ajaviitele, seal, kus poisid kõik on kained, õpivad vaid viitele. Metsaserval väike maja majal on kivist konn. Majast kostab laulu kaja. Kes küll ütleks, mis seal on, mis lauluga tegemist on, tegemist on lauluga propelleri loomingust. Hallo. Hallo ja Allar Keilas siinpool, nii loomulikult punker. Meie punker. Väga õige. Allar on konkurentsis ja esitame kohaga kohe ka kuuenda küsimuse. Ja siis siis me saame veel muusikat natukene mängida ja rääkida, rääkida veel paarist bändist. Ja kuuspakk küsib, millises bändis mängis omal ajal tänane tuntud helilooja Jaan-Eik Tulve. Millises bändis mängis omal ajal tuntud helilooja Jaan-Eik Tulve. Hallo, kas keegi on kuuldel? Ei ole praegu, niisiis, millise bändiga on tegemist, kas helilooja Tulve omal ajal mängis halloo? Number oli telefoniekraanil, aga keegi ei rääkinud, kas nüüd on keegi kuuldel? Vox Clamantis Täpsustan, millises punkbändis Tulve mängis omal ajal? Halloo. Ei ole sedakorda haige. Millises punkbändis mängis helilooja? Eik Tulve. Hallo, tervist, tervist. Nad hakkasid Käinastuses. Ja kes pakkus marimari, olete te meie annaalidest sees ka? Ei ole kindlasti. Kuskohast pärit olete, Kohtla-Nõmmel, Kohtla nõmmelt. Ühesõnaga, lepime kokku, nii et kui loos langeb teie peale, siis helistage, palun, kas kell 16. Null viis, numbril kuus, üks üks neli kolm kuus null ja siis ajame asja edasi. Aga need Tõnu täring ja viskan, viska. Kuus, siis on siin nagu kuus on ja mari Kohtla nõmmelt on selle raamatu Eesti punk võitnud ja nagu me kokku leppisime, mari helistab kell 16. Null viis. Numbrit kuus, üks üks, neli, kolm, kuus, null. Ja Tõnu kommentaar nüüd sellele tõepoolest ta mängis vennaskonnast. Jaheda mängisid vennaskonnast vennaskonna algusaegadel alates kolmandast kontserdist ja ja väga tore oli temaga koos tegutseda. Ja hiljem ta läks õppima Pariisi. Ja, ja, ja siis siis juba nagu siin helistajad pakkusid, et tulid Vox Clamantis ja igasugused muud kollektiivid. Ja mängime nüüd ka vennaskonnalt ühe loo ja kuna see kõlab nagu oleks telefoniga lindistatud, siis siis pärast Tõnu Trubetsky kommenteeriks seda ka anarhia nimi. Tundub, et saatekülaline Trubetsky lausa heldis seda lugu kuulates, kas oli. Ei, ei tea jah. Noh, ei ole tükk aega tükk aega seda juhtunud, ise kuulavad, et ma kuulasin seda muusikalist poolt praegu ja mõtlesin Selle muusikalise, aga see ongi ju ehe punk tegelikult selline selline niisugune krobeline salvestus ja krobeline luksus. See oli nagu tüüpiline nagu tüüpiline selleaegne punklugu ja ja Songi vennaskonnast 87. aasta plaadi pealt. Mis siis nüüd vinüüli peale uuesti 2007 ilmus Tõnu, mis loom see vennaskond tegelikult on olnud läbi aegade? Et et küllap nagu algusaegadel kaheksakümnendatel oli vennaskond selline küllaltki tüüpiline punkbänd. Ja ja ühtlasi on sealt väga palju väga palju liikmeid läbi käinud. Ja seda seetõttu, et kaheksakümnendatel oli kaheksakümnendatel ei olnud punkrite, tihtipeale ei olnud kindlat kodu üldse, kus nad nagu paikne paiknesid ja telefonist rääkimata. Ja siis, kui tuli järgmine kontsert, siis, siis juhtus tihtipeale, et et mingi bändi liige on kuskil kuskil hoopis teises linnas, samal ajal või hoopis kuskile kuskile silmapiirilt kadunud ja siis tuli teda asendama, võtta mingi mingi teine teine kutt nagu siis saad, käisid nagu hästi palju liikmeid. Käisid sealt läbi. Kas vennaskond praegu ka on aktiivne? Jah, et et praegu on küll aktiivne, et ütleme praegu vennaskond rohkem selline nostalgia, vänded. Praegu nagu ma Arvan, et praegu ei ole nagu vennaskonna. Selline mõte ei ole, ei seisa nagu väga palju protestis või et, et ei, vaid, vaid vaid rohkem. Lihtsalt müüme nostalgiat, ütleme niimoodi. Selge ühe loo mängime veel ja siis teeme tänasest saatest kokkuvõte, siin tuleb üks uus nägu, Villu Tamme nimeline ka mängu ja vürst Trubetsky ja JMKE varas kellakägu. Tõnu, kelle soolo see oli? Seal lõpus oli villuvillu, mängisin Villu, mängisid nädalat, jah, no see, see kõlas ka hästi-hästi lõbusalt ja ehedalt see lugu, jah, see on selline üsna selline. Selline hea meloodia. Tuli välja, ennast kiidasin. See oli minu meloodia villu sõnadega. Kahe peale tehtud mulle meeldis, mulle meeldis nii see vokaaliosa kui ka see kitarrisoologa seal lõpus, seal oli niisugune niisugune hästi-hästi ehe ja hästi-hästi pungilik. Aga kui me nüüd kokkuvõtte teeme, siis ütle, kas täna päeval ka ikkagi aastal 2009 on, on võimalik ehedat punki teha või pole see enam päris see punkt, mis oli eelmise sajandi seitsmekümnendatel kaheksakümnendatel aastatel. Et. Noh, et vist ongi võimalik ehedat punki teha, aga aga kui keegi või noh, kui mõned bändid ja mõned bändid, vaid kui bändid, seda punki tänapäeval teevad et, et seal on ikkagi mingisugune osa, on juba nostalgiat, tähendab, et et et noh, tähendab teha küll südamest nagu, nagu punk ja ja sõnade puhan, ehedad ja kõik, aga, aga, aga ikkagi on seal nagu 50 protsenti nostalgiat. Aitäh Tõnu Trubetsky, et leidsid kallil suvisel pühapäeval aega tulla siia vikerraadio stuudiosse, sinuga huvitav pungist rääkida.