Plokk differ on taas kord sõitma tulnud ja täna sõidame lembelaulik sulaga. Tere, suva. Tervist. Me tahame näha pagasiruumi, kõigepealt alustame sellest, enne, kui me pagasiruumi jõuame, siis ma vaatan, et sul on tagumine stange katki. Tähendab, ta ei ole siin väike auk, see ja see juhtus siin mõni mäng tagasi, kus minu purjus sõber moodustas luugi ja stange ahela mikrofoni alaluugi kinni ja tegi siiagi au sisse. See sõber enam autoga ei sõida. Ma tõmbasin nimekirjast maha, esinema, minek Tartusse, täna siis on mul üks supika kõlar siin ja kidra kaasas ja kidra jalge ja, ja teise auto peal. Klahvimees, seal on siis see ülejäänud kõlarid tavavarustuses olemas igaks petteks peab olema sellepärast, et jumal teab, mis juhtub selle tehnikaga, mis seal kohapeal. Aga lähme sõidame. Nonii, Me oleme autosse istunud, et mida ma näen. Üks konjak on sona, mida sa teed konjakiga? Selle mulle kinkis minu hea kolleeg Raul Sepper, kellele ma olen siin usinasti mänge jaganud, kõik, mis mul ülejäänud ja tema on samasugune konjakisõber nagu mina ja see peab ühtlasi olema ka res printsi standardvarustuses, sihuke puder. Sula räägime, kui kaua sul on load ja mis oli sinu esimene auto, minu esimene auto oli ka Mercedes-Benz ja see oli niisugune huvitav Mercedes-Benz, mille ma sain oma isalt, selle pidi tegelikult vennaga kahe peale saama. Mis vennas sellel hetkel sõjaväes siis see, mida selle auto endale ja hakkasin teda renoveerima nii-öelda otsast lõpuni. Ja millest tuli selline ainulaadne eksemplar, mida aastal 2000 linna vahel liiklemise näinud auto oli nagu just tehasest välja sõitnud vana 123 kere, ehk siis e-klassi eelkäija, aga maad on, kas sa mäletad seda protsessi? Lubade tegemine käis? Kuna ma õppisin Hiiumaal tehnikumis ja omandasin seal merehariduse, siis meile võimaldati iga kõik load tasuta saada, ehk siis kooli poolt kool tegi kõik selle õppekava ja ka eksamid ja kõik oli kinni makstud. Ma sain A, B ja C-kategooria ja pluss traktoriload kombaini, juhiload. Sõidame Ma arvan, kui vaja on siis ikka teemas väga suurt autolembust. Sa oled ka ühe klubi esimene Ma ei ole esimene, tegelikult ma ei ole kindel, esimest valimis on kõige huvitavam. Meil on viis juhatuse liiget ja selle klubiga me alustasime aastaid kuus tagasi. Seitse, nüüd ja selle klubi nimi on Mercedes-Benz, Eesti klubi ja ma olen täitsa ametlikud, et me oleme nüüd jah, ennast nagu realiseerinud rohkem ka koolituse peale ja selliste kultuuriürituste peale näiteks lähme näiteks, võtame mingi sõidukoolita ja teeme mingi sõidukoolituspäeva näiteks paljudel seal liikmed on praeguse seisuga täpselt ei teagi üle 200 kuskil meil on need lähiplaanis näiteks plaanis ka oma klubile niisugune väike pesa rentida, kus on siis erinevate Mercedes printside plakatid, niuksed, meened, mida saab osta, müüa noh, et siukse pesa teeme ka endale, et noh, see on niuke bänd. Ma ei oska seda kirjeldada, see tuleb südamest, aga sula räägime korraks sellisest üleüldisest liikluskultuurist, et sinu hinnang, see, mis siin Eestis praegu toimuvad, on see selline normaalne nähtus, negatiivne või väga halb. Näiteks viimane kord, kui ma Tartusse sõitsin, pidin lihtsalt sõitma teepeenra peal, selleks et lasta bussi tagant väljunud ja möödasõitu alustanud auto mööda ja seda juhtub päris tihti, selline süstimine Pealt oleks kergem. Ma arvan küll, et mis mulle muidugi rõõmu teeb, on see, et Tallinna inimene liikluses rahulikumaks muutub ta seda täitsa nauditav kogeda, et kui sa linna vahel sõidad, et see ei olegi sellist nagu närvilisust ennem nagu oli mingisugune neli-viis aastat tagasi, kui sa hakkad autot ostma, me saame teada. See peab kindlasti olema mersu, aga mida sa nagu veel kord oluliseks ka minul nagu ruumikus tähtis, et mul pillid peale mahuksid ja turvalisus ka kindlasti sellel autol, millega me sõidame sellele näiteks 12 turvavaid, ma arvan, autol kuus turvapatja võiks vähemalt olla, et 12 väga hea juba Hansuga juhtunud mingisuguseid õnnetusi, lavareisi, selliseid, konkreetselt sellesama autoga, millega sõidame üle katuse käinud, mis juhtus. Ma tulin esinevast ja oli selline kergelt vihma sadanud, kergelt märg ja jooksis paremalt poolt teele põder ja sellest mööda pareerimiseks, siis pidin sõitma ka niimoodi kergelt teepeenra peal ja pidurdama, aga sellel hetkel nagu läks külg ette ja enamusel kraavist üle tundvaid rulli seeria katuseid, aga küsin ühe stampküsimus on ka veel ära. Enne kui me hakkame kokkuvõtet tegemas autost ja mis muusikat sa kuulad, kui sa autoga sõidad? Ma olen niisugune hästi multifunktsionaalne muusikaga, vaevalt et näiteks siis mul on niisugune plaadikogumik, mida ma armastan teljega kuulata pikka otsa üksi sõidan Tomzovs kukerCeli Rosias hingemalt hambecting, sellist muusikat kuulan ja siis mul on siin igast erinevaid plaate veel, näiteks siin DVD-mängija praegu Tanel Padar and The Suni DVD live kontsert, erinevaid asju, kuulan sula räägigi oma paturegistrist trahvida aasta-poolteist tagasi, selline asi avastaja tagasi hakkab aasta täis saama, et sõitsin Keila raudtee ülesõidult punase tulega üle, nii et mul oli karavan, mille ma olen just ostudele järgi ja kuna sellega tuleb hästi vaikselt üle minna, siis seal neli rööpapaari, mis on hästi halvas seisus. Siis ma läksin hästi vaikselt ja, ja tegelikult foorituled veel ei põlenud. Ja täpselt nii, kui ma siia keskele hakkaksid foorituled põlema ja politsei istub ees ringi peal Keilas ja tema luges selle rikkumiseks ja sai laksu ära. Üks kiirus on ka, mis on just ära kustuma, et selles mõttes, et mitte midagi hullu. Tuleme siis su auto juurde, mis mersud juures see, mis sind tõmbab. Mercedes-Benz on läbi aastate olnud auto, lisade lisavarustuse etalon ja turvalisuse etalon. Räägi mootorist, kui suur mootor mootor on kaks seitse CDI eksis diisel turboülelaadimisega, aga palju su auto kütust võtab? Vaatame siit praegu palju, see keskmine kütusekulu tuli linnas 9,6 liitrit 100-le linnas, mis ei ole üldse paha, ei ole üldse hull auto tühikaal on 2,2 tonni ja maanteel on selle auto kütusekulu olen vaadanud kuskil seitsme liitri kanti tegelikult üsna, kuna homne ja väga ökonoomne auto selle suurusjärgus täpselt on suur, ta on selline massiivne, aga ta on elegantne ja mõnus, auto on Mercedes ja su autol on nahksisu, mis teeb kindlasti sõidu palju mugavamaks, mis teeb ka puhastamise hooldamise kindlasti keerulisem, just et selles mõttes, et Maxisuse ikkagi isepuhastav riidesalongi ma olen küll ise puhastan special vahendiga ja lased ära kuivatada vinks vonks, eks ju. Aga selle asjaga, noh ma ei, selle annab ära pillanud, sa saad ise teda hooldada, minu jaoks on ta nagu keeruline, seda peab laskma teha, on sul autos ka mingeid sise korraeeskirjadest, mismoodi tahab sisse tulla, mis riietes autosse tuleb sisse istudes kõigepealt jalgadega siis jalad sisse tõsta, siis teine reegel on see, et alati peavad kõigil turvavööd peal oleva ja kolmas reegel on see, et, et autosid ei tohi prügi välja visata, nii et põhimõtteliselt sa vaatad ennem kõik ületus kõigile rihmad peale ja siis hakkad sõitma, ilma seda kontrollimata ma sõitma ei hakka, et ma olen näinud, mis juhtub, kui taga inimesel turu kinni Ale kellele sa seda autot soovitud, millisele inimesele? Kuigi ta on ikkagi minu meelest meesterahvaauto, kes tahab ülevaadet liiklusest, mul on viimased autod, ongi ka olnud sellised kõrged autod, et kaks eelmist autot olid mulle v-klassi, mersu, bussid seal oli noh, see istekõrguseni sama teiseks turvalisuse pärast juba kasvõi kõigile, et kuna ütleme noh, avariiolukorda sattudes selle autoga on ikkagi palju suurem tõenäosuses vigastusteta või siis vähem vigastustega pääseda kui, kui tavalise sõidu üks pluss on selle autorisse tihtipeale suurtel autodel on see viga, et sa pead tagaistmega suhtlemiseks, sa pead karjumas? Ei kuule seda probleemi nagu ei ole, et väga, väga kena ei ole seal kusjuures ka tagaistujale ja selleks ruumi on palju jalgu, kuhu panna, ei ole see probleem, et jalad kuskil lõua all sülje sihuke täiesti normaalselt mahukas, et ma kujutan ette, et selle autoga, kui Eesti teedel on nagu eriti jaguma sõita, ma naudin eriti selle autoga just selliseid kruusateed ja auklik asfaltteed, et et sellega ei ole seda ohtu, et sillale endale mingisugused tükid küljest ära saad. Kui ma selle auto ostsin talisada 10000 sõitnud ja selle perioodi jooksul ei ole sildadega, nagu hetkel veel midagi juhtunud, näeme sõidu lõpus oletiga hinded pannud ja Need on siis ei ole minu käest alla nelja kunagi saanud. Ja isegi ma arvan, neli pool, sest mulle meeldib see suur, mulle meeldivad suured asjad ja mulle meeldib täpselt see, et sul on ülevaade liiklusest ja sõidu ajal veel see, et kui sa Tallinna tänavatel sõidad, ükskõik millise muu auto, mis sa tunned seda valu kogu aeg, kuidas, kuidas valusin aukudest läbi sõita, aga selle autoga seda valu ei ole, aga samas sa tunned kõiki neid aukusid, sa sõidad sealt läbi, sa tunned, pauk oli all, aga sul ei ole seda. Ma olen tagant palju sõitnud, et mis mind häirib, on tagaluugi polstri konstruktsioon, mis kipub nagu logisema tegelikult sõidu ajal just aukudest läbisõidul. Aga noh, see ongi see, et kui sa tahad autoga mõnda aega sõitnud, siis sa hakkad neid asju kuulma, et ja võib olla tingitud sellest, et kui see üle katuse avarii oli, võib-olla sinna ei pandud uusi tüübleid, nii et ei tea pulli pärast järgi kontrollima. Mina panen ka neli mulle muhukus ikkagist meeldib ruum, tagaistujale vaja on. Me tahaks kuulda ka sinu auto signaali, aga nii nagu sa ütlesid, sul läks pasun katki ja me isa, mina olin kuulata, aga sa võid imiteerida seda, kuna ma panin enda autole sellise pasuna, mis teeb ühte laulukest. Ta teeb sellist häält. Tüüdhüütideeti. Sellega on väga palju nalja saanud. Sula, aitäh sulle selle sõidu eest.