Läks aega, mis läks aga teisel veebruaril. Aastal 2008 sai Marko Asmeri ametlikult BMW Sauberi testisõitja või kui päris täpne olla, siis teine noorem testisõitja inglise keeles sekenud küünioritest raekoja esimese testisõitja kohale palgati üllatuslikult austerlane Christian kliin. Üllatus on mitmes mõttes, esiteks sellepärast, et vähem kui nädal enne kliini ametisse võtmise kinnitamist andis ta ühele Austria väljaandele intervjuu kinnitas, et kavatseb tänavu kindlasti võistluspiloodiks saada. Teiseks on kliini nimi üllatus seetõttu, et varem on ta nii Red Bulli kui Honda tiimist sisuliselt minema löödud, kuna ta ei saanud lihtsalt hakkama. Jaago reisi Red Bulli. Seal oli peaaegu kolm hooaega võistlus, piloot on tasa, mullu testisõitja. Kõik juba annab kindlasti küsimus, miks Marko lisanud kolmandaks piloodiks, tunnistan ausalt, täpselt ei tea. Arvan siiski, et kui ta detsembri alguses BMW Sauberi esimest korda testima läks, oli sihiks ikkagi maksimumprogramm ehk kolmanda sõitja kohta. Sellist läks selles mõttes väga edukalt, et Asmer näitas koos temaga seal osalenud ja arvatavasti neljanda sõitja kohta silmas pidanud Havier villale koha selgelt kätte. Pealegi võis BMW Sauber eelistusi välja lugeda sellest, et Asmer sai poolteist villaga ainult pool päevasõiduaega Nicole Asmeri hiljem veel testima kutsuti, võis olla üpris kindel, et lepingutel sisuliselt olemas. Miks aga BMW Sauberi boss Mariothayssen otsuse tegemisega veel kaks, kuus viivitas? Ehk nägi ta midagi, mis ei lubanud Markot piisavalt küpseks lugeda. Aga mis see oli, ei saanud see suur puudus olla, sest muidu poleks teda üldse palganud. Täitsa neil on õigus selles osas, et Markol napib kogemusi. Vormel kolmest võimsamaid autosid on ta küll testinud, aga ainus võistluskogemus piirdub kahe stardiga renoveeguus sarjas aastal 2003. Kui palju ta siis ikka hooaja eel enam läbida jõuab. Kolmas sõitja on tavaliselt ka varumeheks, kes viibib kõigil võidusõitudel kohal ja on valmis kahte esimest numbrit asendama, kui nad mingil põhjusel startida ei saanud. Ning ilmselt just selles mõttes jääb Markol kogemusi väheseks. 21 konkurendiga koos vahetult kohtade pärast võistlemine on siiski väga erinev testidel ringide kerimisest. Teisalt on BMW Sauberi otsusega Markole hea, sest nüüd jäävad talle vabad käed mõnes madalamas sarjas võistlemiseks ning võistluspraktikat on hädasti tarvis. Parku tähendas Timi otsuse viibimine seda kahes tõsisemas kõne alla tulevast sarjas. Keebeegahe Saaremaailmasarjas on heades tiimides kohad juba täidetud ning keskpärasesse viletsasse tiimi pole mõtet trügida, sest sellega võib väga lihtsalt oma margi täis teha. Marko võiks sattuda samasugusesse olukorda, nagu ta oli Jaapani F3 sarjas. Kõik justkui teavad, et ta on hea piloot, aga hakkavad kahtlema, sest tulemusi pole. Praeguse seisuga paistab kõige tõenäolisemalt Marko võistluse areng saavat vormel 3000 eurosari. Konkurents pole seal küll eriti tihe, ent võimsa ja kiire auto juhtimise kogemus ja annab siiski teiste sõitjate nimetamisega venitamine ja selle pidev edasilükkamine andis märku ka sellest täit pilooti polnud saada või ei sobinud nende tingimused. Asja eest teist takka venitamine polnud kindlasti ka meeskonna huvides. Hooaeg läheneb kohutava kiirusega, autot on vaja arendada, pilootidele sõidupraktikat anda. Selles mõttes võib öelda, et Mario Taisson lõikas omale veidi näpp. See tähendab, et uus auto polnud kastist välja võttes see piltlik väljend. Nii hea kui loodeti. Tasub meenutada, et novembrikuus, kui hakati tõsiselt rääkija Marko Asmeri võimalustest BMW Sauberi testisõitja kohale mainiti ühe võimaliku kandidaadina ka hollandlaste Robert Thorn bossi. Too oleks peaaegu ideaalne variant. Esiteks on tal vormel üks kogemusi nii Eesti kui ka võistluspiloodina tiheksandal selja taga suurepäraselt õnnestunud mullune hooaeg Champ Car sarjas, kus ta võitis kaks etappi ja saavutas parima uustulnuka tiitli. Kolmandaks teatakse tal olevat ka isiklikke sponsoreid, ehkki see argument BMW Sauberi puhul vist väga tõsine ei ole. Neljandaks kuratoorium bossil tänavuseks veel töökohta. Champ Car jätkuv virelemine võib tähendada, et seal ta jätkata üldse ei saa. Mis iganes see põhjus ka lõpuks oli, aga Thorn bossi BMW Sauber ei palganud. Saatuse iroonia on selles, et kui Christian kliinile omal ajal Red Bulli piloodi ameti üles öeldi, võti tema kohale just tormas. Tänavu muudeti vormel ühes ka mitmeid varule testid puudutavaid reegleid ning meedias pole neid alati päris täpselt kajastatud. Võistlusmäärustes on mustvalgel kirjas, et testisõiduks ei loeta seda, kui vormel üks autoroolis on piloot, kes viimase 24 kuu jooksul pole F1 võistlustel startinud ega viimase 24 kuu jooksul rohkem kui neli päeva testidel osalenud. Selle määratluse järgi võiks Marko justkui piiramatult BMW Sauberi ringi tiirutada. Teine punkt, mis räägib sõitjate nimetamisest muutunud märksa lihtsamaks. Kui varem pidi tiim üles andma kaks põhija ühe varusõitja, siis nüüd on kõik märksa lihtsam hooaja jooksul üks tiim kasutada nelja sõitjat ja kogu lugu milliseid ametinimetused neile omistatakse või kuidas ülesanded jagatakse, on iga meeskonna siseasi. Kliini eelistamine Osmerile võib meie fänne küll nördima panna, aga püüdke on puude taga metsa näha. Ehkki liin on alles 25 aastane ja räägib emakeelena saksa keelt, peaks marja taisse olema püstihull, kui ta näeb kliinis BMW Sauberi tulevikku. Kliinil on 46 Grand Prix stardi jooksul olnud piisavalt võimalusi ennast tõestada ja seni pole ta seda suutnud. Miks nüüd järsku peaks suutma? Pigem on selleks tulevikuks siiski Marko Asmer. Vormel kolme ja vormel ühe vahel laiutab siiski nii sügav kuristik, seda ühe hooga ületada on äärmiselt keeruline. Pealegi Marko seni vaid neljal testipäeval osalenud ja heal juhul ehk 1000 kilomeetrit läbinud. Tasub meenutada, isegi Michael Schumacher ei suutnud seda, vaid korras vahepeal kogemusi Mercedese sportautotiimis. Kimi Räikkönen hüppas küll otse vormel Renault vormel-ühte aga tema sai enne kõvasti testida BMW praeguste võistlus pilootide Nick Haitwaldi, Robert Kubits. Lepingud lõpevad selle aastaga. Kummarko tänava testidele võidusõitudel heast küljest näitab, siis on kõik uksed lahti. Nelja aasta pikkuseks veninud vormel kolm karjääris sai ta niisugust vett ja vilet, mis nõrgema närvikavaga noorsandi oleks loobuma sundinud. Loodame siis, et Markol jätkub sihikindlust ja ta ei jää igavesti liikmeks klubis vormel üks piloodid, kes pole ühelgi vormel üks võistlusel startinud.