On järjekordne teisipäev ja oleme tulnud sõitma seekord küll viimast korda, täpselt nii väga erinev ja eriline sõit on meil täna. Esiteks me ei alusta mitte raadiomaja juurest, vaid filtri tee pealt. Teiseks me ei sõida täna üldse mitte tavalise autoga, me sõidame vana Volgaga ja selle jaoks, et selle autoga üldse sõita, pean ma uuesti läbima sõidukursused, ehk siis vana volga sõidukursuslased, hakkame tegema. Aga tervitame auto omaniku, tervist, väike tutvustus, kõigepealt mina, Kristo ja nagu öeldud, Volga omanik see, mu teine nimi, pulga Volga, Kristo on siis nimelt raadio kahe kuulaja, kes siis saatis meile meili ja pakkus välja, et me võiksime sõita tema autoga. Krista, mis aasta Volgas? Astun 60, tegin kiire arvutuse, et 49 aastat vana auto kui ka mis on auto vanus, et mõned hüpidele uuemad mõned vanemad puutub vana, ütleme niimoodi, et see auto on vanem kui mina ja Margus kahe peal jah, ja saatel paar last juurde. Aga enne kui me läheme, siis ma tahaks väga näha vana Volga, pagasiruumi see lahti käib, meiega oli väga lihtne, midagi pole vaja. Esiteks pole vaja mingit nuppu näppida, kuskilt lihtsalt tulede tõmbad lahti, selle taaskord on, üks pagasiruumis on põnev, siin on tungraud, mis silma hakkab kohe, kui tihti on, tuleb ette, et on vaja rehvivahetus. Teda kaks korda aastas suvekummide talvekummid, väga oluline asi tegelikult teksin, et näidata ära tekki põhjuse. Me lähme siia tahapoole, siis tegemist nariga, et ma lastega seda on, siis üks laps magab siin istme peal, teine magab põrandal, pannaksegi põranda läks natuke pehmem ja ongi nari alumisel korrusel. Siis käib kaklus Palole, kes saab all olla, aga väga hea magada, niimoodi lapsed lauad täispikkuses ära ja naine paneb pea sülle ja magab ees. Siia mahub magama isegi selline meeter, kaheksakümneviiene mees, ma arvan. Ma olen ka maganud kondidelt, küll hommikuks kanged, aga sai magatud, kas sellel autol olemas vanakooli vent veel on, aga ja mul vistele käterammu nii palju, et mul on võti selle jaoks olemas nagu moodsam inimesele koha pealt, aga me oleme teinud võistluse näiteks Volgade kokkutulekule, et kes saab oma auto vändaski kiiremini käima, seal pannakse sekunditega asi käima, ei ole probleeme õppinud Tootsi riistad ja nii edasi, aga lähme siis autosse, hakkame sõitu õppima. Mis te arvate, mitu käiku, Volgal? Kolm, kolm? Jah, nii, vaata sidur alla siduri, need on ka sama tehtama käsipidur peale seal käsipidur seal tõmbase peale ning käigukang rooli kõrval ülesse käivad üles-alla vajutad peaks minema praegu rendist aitäh ja niimoodi on teine ja niimoodi on kolmas. Et mani seal mitte midagi aru ega ei saanudki, nii et selles mõttes esimest käiku mõnikord ka ristmiku vahele panna, kõigepealt teise, siis 1000 esimese hooga siia panna, ehk siis köie vält tõmbad kangi ylesse alla ja vajutad teise, siis läheb paremini. Okei, ma loodan, et jääb meelde nii. Noh, praegu seda vaja ei ole, aga sihuke tüüpiline karburaatormootorid asi, et on toore klapp, et seda on vaja, siis tuled käivatel. Siit automaatset tulede lülitust ei ole. Et esimene aste on park, teine on päevasõidu, tuled seal taga, on kontrolllamp pidurdada, ott ütles, kontrollitakse, pidurid töötavad piduri, töötad nagu rõhu peale ehk et see tuluke võrgupeole on tunda, kui piduripedaali vajutada. Jah, selles mõttes, et ei jaksaks kaks korda vajutama. Ma ei tea, kas proovime siis käima panna. Vajuta. Nuppu vajuta sidur alla ja gaase seal gaase pedaale. Nõnda liigub. Vaid uuesti ise käituvad, ma ütlesin, olla teine tunnetamise küsimus, et mul oleks mitu nädalat aega, enne kui ma sain nii-öelda autoga sina peale. Kas see auto osteti siis ta oli renoveeritud juba või oli vana romu? Te hakkasite renoveerima sellega väga hästi, huvitav lugu selles mõttes, et see auto on pärit Läänemaalt ja see endine omanik Viljar oli ta nimi laudtee ehitanud, rääkis mulle pika jutule, kuidas ta ehitas ja nii edasi. Tol momendil, kui temaga automees ei ole rahani välja sel hetkel auto vajas uuesti üle värvimis, temale värvide üheksakümnete keskel samuti musta-valge kirjutasite, nipet-näpet on veel vaja teha, kuna mul raha jalutasid, juhtus üks mees ette, kes tegid ilusti korda laagris üle mis uuesti maha ja sinul juba raha oli olemas ja siis võtsin ära, aga siis ma olen siin üht-teist juurde näinud, et ma üritan teda üle viia nii-öelda export versiooni peale. Et seda kroom liiste rohkem juurde tuua, siin nipet-näpet tehnilist poolt teinud käsipidurit, mis asjad veel puudu oli, neid on juurde ehitanud, mis on nagu sellised huvitavamad lood. Kus sa selle Volgaga sõidad, sellepärast et ei saa märkamatuks jääda. Ei saa loomulikult, ja kõik inimesed, kes mu juurde tulevad, tutvuste sobitamiseks, et need nimekirja tegema hakata, siis oleks väga pikk olema, sest inimesi on piisavalt palju. Aga hästi mõnusalt kokkulangevusi on, et parkisin Haapsalus, mingi vanem daam tuli sinna tassinud aga juttu ja ma pidin ühte pulma minema selle autoga siis tema nägi jah, et tema auto oli ka pulmaautoni Volga aed, sinna halli värvi oli ja siin Haapsalu mingisuguse kolhoosi esimehe auto oli ilmselt väga huvitavalt, et see auto on ka Haapsalust pärit, hall oli ennem et kui aga äkki on sama autod siin trumpi ots küll tol ajal ei olnud arvatest, oligi vana pulmaautos ja niimoodi, et taasleidmisrõõm oli teine, hea juhus oli see, et bensiini tankimas vaatan üks poja lasteaiavenna siis nii-öelda isa tuleb minu juurde. Ma tulen, vaatan kuidas Viljari vana auto elab, et rääkisime täpselt ära, mis ta seal autol teinud ja nõnda et ennem ma teadsin väga hästi teda oma autot nägi, siis ta teadis omaniku välja, et selliseid kokkulangevusi on hästi palju. Ja uskumatu, kui palju on inimesi, kellele Volga nagu korda läheb, kellel on kuuri all olemas või kui palju on Eestis üldse selliseid volga huvilisi. Tegelikult on palju isegi olemas. Eesti Volga selts, kes koondab kõiki Volga huvilise. Volgade kokkutulekud on korra aastas. See nädalavahetus lõppes. Volgade kevadine suurseid, ettevaatust auto. Me võime lugeda sadadesse vist ei jõua, aga igatahes kümnetes. Et igalühel on oma auto igalühel, oma auto, oma lugu, eks me kõik Läti kiiksuga olema, et kõigile meeldib, räägime selle auto tehnilisest, näitab ka, et paljude kütust võtab need kõik võtab ära. Siiamaani pole mitte midagi, ärge jäänud kõike sisse panemata, täpselt ei teagi, palju ta võtab, ma arvan, et 15 liitrit võtab ära, aga see ei ole oluline selle auto juures oluline. Sa naudid seda bensiini põletamist või kulutamist. Majanduslik otstarbekas auto kindlasti ei ole, aga sõidumõnu on selle võrra topelt jälle mootor. On küll põlvkond uuemalt masinalt. Kehtne venega türynen juures ja tavaline kiirus, niisugune 80. Ma arvan, et saaks 100 kätt, aga ma ei tea, et Eestis järske mägesid oleks, kus saaks 100 kalla sõita, aga auto huvides 80, ma naudin, sõidetakse, möödumine levitatakse poelettidel vastu. Naeratan, et elu nagu lill. Spidomeeter on üsna sellise omapärase kujuga veel ja need on armatuuri peale selline muna pandud nagu laskeava. Nad on muidugi läbipaista spidomeetri, mõtlesid, et oled sa näinud spidomeetrit, millest läbi vaadata. Seega sellist ei olegi läbi rohelise valguse ja mis on veel väga huvitav, väga põnev, et spidomeetri nõel siis inimesi kohapeal ei ole, kui tee rappub, siis rappubiku spidomeetri. Piisavalt palju lahedamast tagasi rappumist ei tunne, on ju, et auto on pehme, minust gened, remontimata maanteed, kus need lainetab niimoodi tagavedrud ja niimoodi pehme sõit nagu nii-öelda ka Tallinnas Kunderi tänaval on sellega mõnus. Et auke nii väga hästi ei tunneta, selle autoga. Muidugi spidomeetri peal on 140 kiiruseks pandud, mis on ka väga oluline märkus veel siseselle autoga seda ei proovi. Paljud on keskmiselt siis Volga, selline turuväärtus. Ma julgeks väita, et tegemist on hindamatu ka selles mõttes, et seal autod, taastamine, rahandus kui teil on mõistlik, see läheb niivõrd palju kalliks, et see ei tasu ennast ära. Autol on emotsionaalne väärtus. Ma tean neilt Volgasid, mis on öelda kordades müüakse, need hinnad on kuuekohalised, et põhimõtteliselt sa saaksid selle asemele osta omale tutika liisinguauto, aga see ei too seda raha tagasi, mis sa sisse paned oma töövaev aeg, jupid ja nii edasi, aga emotsionaalne väärtus, seda ei saa kunagi rahas mõtet. Lõhnade ja varuosadelt. On keegi tahab äkki siukest meeletut nostalgialaksu saada, olemas kauplus Volga täiesti olemas ja kunagi oli Moskvitš, oli 90.-te alguses ja see oli viima läheksime poodi, külastasin, oleme Volga omanik, läksime uuesti sinna poodi, kõik on sama, kõik jupid on samad, kummitihendid müüjal võidult ütelda, seljas ostad asja ära, siis antakse üle läbi kopeerpaberi tootmiskoondis kiirtrükitud kviitung, millega saad kassasse, kassas istub üks tädikene, siis seal kassas rohkaa, kas aparaat ja siis on ainukene areng, mis on toimunud, seal on kaardimakse terminal tekkinud. Ülejäänud kõik on sama ja kõike juppe võimelist saad sealt näiteks plasmas jupid autos on vist üldse kogu plasmas, mida te näete, on seesama sees rooli paar nuppu, neid on Lätis ja Venemaal on tehasest järgi neid paasukest jubinate järgi tehakse. Aga jah, kroomdetailid on need, mis on problemaatilised, sa teed kõik oma sõidud selle Volgaga või on sul seega pühapäeva auto ja klaasis mõni uuem, millega siis käisin poes ja tööl, poes, tööl käimiseks rööpamiseks on nii-öelda tüüpiline liisinguauto, aga jah, see on selline pühapäeva auto pere peale kuskil üritustel käia, et siis lähen nagu Volgaga ja ma saan aru, et kui keegi palub, et oleks pulmasõitu teha, siis siis teed ära. Probleeme ei ole, sest et mina sedasama emotsionaalse laksu kätte nagu need sõitjad, kes sest, et Volgaga sõita. Ma olen päris mitu aastat juba seal autoga sõitnud ja ma naudel siiamaani seda sõitma, siis ma arvan, et ma jäängi seda nautima. Ma olen natuke selle autoga sõitnud, nii seal filtri tee platsi peal kui ka nüüd siis linnavahel mõne valgusfoori vahe, aga ma ütlen ausalt, ära minusugusele sobib kõrval rohkem istuda. Siis saab seda sõitu nautida, sest ma arvan, et just need, see, et sõit lõpuks nagu käpad oleks, võtab väga kaua aega. Nii nagu Kristjan ütles, et temal võttis nädalaid aega, ma arvan, et minul läks kuu või kaks vähemasti selle jaoks, et lõpuks aru saada, kuidas, mismoodi ja mida ma tegema pean, et sa autosid ei hakkaks jama tegema mul käes, et kui tahad Volvoga sõita, siis teoreetiliselt võiksid uuesti eraldi kooli siis Molga kooli, kas ja kui, siis millist autot saab võrrelda tänapäeval Volgaga. Ma poleks päris mitut autot kõrvale tooma, et mis on nagu mugavuse poolest võrreldav, mis on nagu kiiruse ja nii edasi, aga minu jaoks Volga võrreldamatu, et on ainus oma klassi auto, selline ta muga on pilkupüüdev. Ta on tegelikult käe aknast välja, käsi rooli peale soli vähe, niimoodi. Ja siis roni on kusjuures väga oluline olnud on ja mitu soni sul kodus kapi võiks olla, aga ei ole, ei ole leidunud. Taudentselt soli tegelikult mul on nagu konkreetne asi, mida tahan saada majandusena plastmassservaga sihukene autom 1980 ja mille iganes Ervin Aabel kuskil filmis ringi jooksjaid suvemüts või ma ei tea, mis ta nimi. Kui aus olla, siis minul kodus kapis on siin olemas, nii et mul on kahju, et ma seda enne ei teadnud, ma oleks selle hea meelega praegu ära kinkinud, oleks minu väike panus Volgasse olnud. Ja ma arvan, et oleks aukoha peal siin vol2 laval olnud, et et kui ta peas ei oleks ist ripuksin peegli küljes kohe-kohe võtta, kui oleks vaja sõitu minna. Me oleme sõidu lõpus hindeid pannud. Ma ei tea, kuidas me seda autot hindama peaksime. Margus, ma küsin sinu käest nõu, praegu. Mina panen viie, ega siin ei olegi midagi juba paljast nägemisest võiks selle viie pannud, mille põhjal sa hindad seda autot? Pole see nii rariteet, Need, raja rariteedid, poole pealt saab see kindlasti viie, see auto väljanägemine on viis pluss on tõesti, näeb väga stiilne välja. See, et ta on kahe värviga tehtud, annab talle palju juurde. See ei ole selline tavaline hall hiireke see kargab silma, kui praegu seista raadiomajas, siis põhimõtteliselt näeks seda Volgat juba Pirita tee pealt, olgugi et majad ja tänavad on vahel, aga muidugi mis sellega on, nii nagu omal jalal ja käel tunda, sain õppimist, harjutamist, harjutamist, harjutamist rääkisid alguses Volga kokkutulekutest, millal järgmine kokkutulek on ja kus siis huvilised, kel autot üle saaksid neid näha? Taastandest augusti alguses olnud kuskil Kesk-Eestis, ma tean, mis selle stiili nimetus peaks olematu Volga kui kolhoosi esimehe auto. Et eelmine aasta oli ta Volga kui pulmaauto, see on vaatamist väärt. Pilt on mingi koduleht kaedes, kus saab täpsemalt informatsiooni Veeveegolga poee. Mida me peame kindlasti veel mainima, on see, kus asub raadio, kus asub tegelikult raadio siis kui margulised istus kogu selle aja rohkem kui pool tundi autos ja mõtlesin, et siin on üks vana volga raadio, mis reaalselt ka mängib mängib raadio kahte, siis ei, tegelikult on siin iluvõre taga hoopiski soni Tseetsema. Ja vaata siin olemas küljelt lille Vaina ja SAS, reed mäe või nad, aga no see ei ole enam tõesti midagi kuulata, reaalselt töötab raadio või noh, ma ei ole proovinud, sellepärast mõnede kõlareid seal taga, et minu jaoks on oluline visuaalne pilt siin, et on olemas see iluvõre on siin ees, siis noh, ega keegi aru ei saagimise tagant midagi. Näpin niimoodi, et sony maki tagant näha ei ole pimedas näha, kui hakkab valgusest läbi kumama, niimoodi aga praegu päevavalges ei näe midagi. Kas selle kellamis armatuuri peale on, saab tööle panna? Saab, aga kuna ma auto seisma jättes võtan alati massi välja, pole nagu mõtet. Et mul on stabiilselt, kell on 12 kõige nauditavam. Täpselt võtame kokku oma sõidumugaval istuda, olgugi, et ma ei osanud sõita. Mugav oli seda teha, see oli täpselt nii, nagu Kristjan ütles, kaela harjutus, kõik inimesed vaatavad järgi sulle. Ja kui sa tavaliselt Tallinnas kusagil ristmiku peal seisma niimoodi, et roheline tuli juba põleb, siis lasevad kõik vihaselt signaali ja näitavad sulle keskmist sõrmemees, ei oska sõita siis selle Volgaga asjust sõbralikuna rahulikku signaali. Kui sa peeglisse vaatasid, siis oli näha, et näidati pöialt. Ma ei tea küll, mis minuga peaks juhtuma, et ma hakkaks Volga haigeks, et ma ostaks endale vol2 seda kõike tegema, seda ma ei oska tõesti vanemaks. Võib-olla võib-olla, aga ei, aga ma arvan, et siis on sierra. Aga väga meeldiv, väga meeleolukas ja elamusrikas sõit. Nii et kellel vähegi see pisik sees on, siis tegelege Volgadega ja vana Volgade kokkutulekule, ma tahaks küll saasta jõuda, aitäh sulle, Kristo ja sealt algavad suve. Jah, needsamad sõnad teilegi.