Silmad lahti, taas kord sõitma ja seekord ohvriks. Suur lemmik kolleeg Urmas Karl Vaino väljas tere, jõudu. Kellega te räägite. Oled väga unise näoga, kuule, ma ei ole, tegelikult ma lihtsalt nautisin, päike paistis silma, samas ole ja näitame seda. Luugi taga peitub minu taga siin auto tagaluugi sees, mul on siin kummi, ma käin metsas aeg-ajalt sügisel mulle väga meeldib metsas käia, ma tohutu suur seenele. Pudelisse sees on, sellepärast nad kolisid. Ja ma ei taha koliseksid ja siis ma panin kummiku sisse, see oli jube hääl, aga samas mulle meeldib posttaarat ära viia taarapunkti. Ja seetõttu ma ei viska mitte kunagi. No ma kogun kokku, ütleme, kummiku sissekoor, ja siis ma viin niuksed, generand läks väliskirjandust, õpik keskkoolile, kusjuures noh, see on nii vana õpikat, mina ei ole sellega küll tudeerinud. Nendeks on Paide keskkooli raamatukogu, ma arvan sama. Mina ei ole seda toom. Mis te veel tahate? Lähme sõitma siis, ega siin ei olegi midagi, lähme, muidugi, mina sõidan. Ma ei sõida loa. Ma jõuan, mina ei usu seda sama. Mulle võib astuda kõik, kes ligi ja öelda, et lähme sõitma. Palun sa kogu raha, mis. Kaardid on, need prillid lõi jões, minu arust on jah, tundub küll, et on sosistada kumbagi seda jätta. Kõrvale. Nonii alustame sõitmist ja sul on ka see uue kooli käivitussüsteem. Selles mõttes on seal nagu mugav, et mutt taskus vot ma välja, selles mõttes on see mugav ja hästi paljude autode, mitte paljudele, aga autode ma olen näinud, et sa pead ikkagi mingi sihuke kangi nagu sisse lükkama, süütajad taskus, ilus must kaart selles mõttes, et asju ka vajutada, kui sa tahad, aga see on lihtsalt ei pea vajutama. Ta tunneb ära, kui sa oled autol lähedal, siis ta teeb uksed lahti viisakalt, sulle. Ja, ja siis, kui sa lähed, paneb kinni ja natukese aja pärast natuke tarka autosena, tead targal inimesel tark auto, ma ei oska midagi muud öelda, Urmase, mitmes autos sinul on, millega ma rohkem pikemalt olen sõitnud, Ma arvan, see vist viies või kuues, mäletad sa oma esimest autot? Esimene auto, millega ma sõitsin, oli Sten Teppani BMW pisikene, selline, tal oli selline umbes taksikoera suurune BMW. Ma pidin siis kõik muud asjad välja viskama siis kui ma ise sinna sisse istusin ja sõitsin sellega Viljandisse. Sten laenas oma BMW, et mul on sellega väga mugav sõita, see oli mu esimene autoga, sõidad nagu minu auto, ma olin, mis, ma arvan, sellel samal hommikul saanud load kätte. Teppanile muidugi ütlesin, et juba ammu sain, ta ei oleks mulle autot andnud, ma arvan. Ja see saladus nüüd nägi ilmavalgust, ma arvan, et Sten siiski kahtlustas seda nagu kogu aeg, ehk muidugi jah, mine tea, mu enda autoga olete esimene olid selles mõttes flopped Mossi Londoni Citroën ja mis lagunes iga kord, nii kui ma olin sõitnud täpselt 125 meetrit, siis mingi asi läks kohe katki alla. Ja ma hakkasin, ma arvan, sellest remontides oluliselt rohkem kokku liisingusse. Aga vaata, inimene õpib nii kaua, kuni ta elab. Kokkadel on hästi lühikesed pudeks, ta õpib nagu hakkides ja noh, mina ka täpselt samamoodi, ma hakkasin oma nagu kooliraha ära ja, ja näed, nüüd saab Madis rahulikult sõita hea autoga, selles mõttes mulle õudselt meeldib sõita, kui olla aus nagu aga, aga kütuse hind on selline, et see paneb nagu igal normaalsel inimesel nagu hinge kinni, noh muidugi ma sõidan praegu oluliselt vähem, aga tegelikult mulle tohutult meeldib sõita. Mul ei ole mingi küsimus, kui on vaja teha mingi tartu ots või Lõuna-Eestisse või Narva või, või Riiga, siis köhimata minuga võib alati nagu arvestada, et mul on nagu meelde sõita kui rääkida sellisest üldisest liikluskultuurist, sinu hinnang, ma arvan, et Eesti liikluskultuuri selline puudumine. Meil on selline ülemüstifitseeritud asi. Muidugi sõidab ringi, ütleme viisakalt pehmelt öeldes rumalaid inimesi, keda nagu lihtsalt ei huvita. Aga no kuule, nad on kinos täpselt samamoodi. Vennad istuvad kuskil kohvikus röhitsev kõva häälega, et me ei räägi sellepärast et Seitsmekohvikus käituda on lihtsalt mõned taganevad, aga üldiselt ma arvan, et ei ole tegelikult väga häda. Ja kogu aeg minu arust läheb järjest paremaks asi, et seda ma küll arvan, võtame etega su paturegistris. Viimased trahvid võimalusele, Nad on, mul on maksmata 180 krooni, mille ma sain vist nädal-poolteist tagasi selle eest, et ma jäänud ühes stoppmärgi ees täiesti plaksti niimoodi seisma. Maailma sõidan nagu sa ütleme nädalas ma ei tea, neli või viis korda selle märgijat läbi. Tean täpselt, mismoodi on seal tohutu läbi sõita, ma saan aru muidugi, et liikluspolitsei see jutt ei meeldi, aga põhimõtteliselt oli see selline korjekoht, ma nägin liiga hilja, politsei seal seisis ja ma tõesti ei jäänud seisma stoppmärgid, aga ütleme, liikluseeskirja punkt-punktilt täitas, tuleb seisma seal, aga ma olen saanud ka korraliku trahvi. Päris siis, kui ma alustasin, ma jäin lubadest ilma ja pärast seda õige kiiresti, ma õppisin selle asja ära, et ei ole mõtet, noh, liikluseeskiri on ju tegelikult selle jaoks, et sul oleks ohutu nahk, siis siis sa nagu järgid seda sa tahad, et sooles, oota, aga milline on sinu arvates hea auto, sellised iseloomulikud paned? Auto on hea siis, kui sa vaatad, et mulle meeldib see auto, esiteks auto on siis hea, kui sa ei maksa selle peale ära kogu oma raha, nii et sa pead kolmandikku kuus nuudleid lihtsalt sellepärast söömata, maksan ennast liisingule vigaseks. Nad, ma arvan, selline auto on hea. Ma olen nii palju sõitnud, ma ei usu, et on olemas nii-öelda sellist. Kuule, ütle mulle üks hea auto, noh, sellist asja ei ole enam olemas. Ega siis autotehastes ja insenerid büroodes ei tööta, lollid püüavad teha väga häid autosid ja kui see ei ole just nii-öelda kokkuhoiu pealt tehtud auto, ehk seal ei ole nii-öelda asjad külge kleebitud. Mulje, mis ei ole üldse väga halb autod Aasia suhteliselt, okei, ma võiksin öelda teistsuguseid autosid, nagu rohkem silmas pean, tahatsioloogan teenib nii-öelda oma hinna ja oma kvaliteedi väga hästi välja, aga on teisi autosid, mis ideenina ja aga ma arvan, et inimene tunneb ära kohe, nagu ta salongis vaatab ja natuke mõtleb muidugi absoluutsed renoolanud probleeme ja võib-olla eriti nagu meie meie kliimas selles mõttes, et vaatriagnooside tehakse nii-öelda filosoofia lähtub paljudel Lõuna-Euroopas valmistatud autodel sellest, et inimesed elavad tingimustes, kus elu on võimalik eestlase tänavat küsimustes, kus elu on nii-öelda selline noh, kaasa tulnud nähtus lihtsalt ja siin tõesti võib-olla mingid autod ei pea vastu. Aga üldiselt ma arvan, et lava on läinud paremaks, rääkinud liiklusõnnetustest on seal vao ja mul ei ole õnneks olnud selliseid õnnetusi, kus, kus oleks saanud keegi vigastada. Aga ühe korra lõhkus ikkagi auto väga põhjalikult ära ja jumala paar korda teeb välja ka nii reno koleid, olemasolevas hoopis hästi olevas jale nimi, aga Nende kahe küljest, aga kui sa nüüd peaksid võrdlema renood ja Besood või me räägime lihtsalt sellisest uduses sellisest märgi armastusest, siis mulle meeldib reno rohkem. See on ikkagi linnamaastur. Oled sa sellega proovinud? Offroadi? Vedas muide, väga hea on selles mõttes offroad võib-olla natukene julmalt öeldud, eks, aga ta muutub siis maastiku peale, saad, siis on ta nagu väga hea metsas metsateedel sõita. Uus auto ja sõita ja auto on seest ka. Ta ei ole üle pingutatud, ta on piisavalt disainitud, mitte midagi üleliigset. Piisavalt palju plastmassi, aga samas piisavalt palju sellist mõnusat interjööri. Ja ruumi on siin ka täpselt nii palju kui peab, seega panen mina sellele hindeks neli, neli pool, isegi mina panen viis kui reisijale. Peab ütlema, et meedia, sest seltskond just hea, väga hea. Just nimelt, et alati minul mängib rolli ka seltskond mis paneb ühe punkti ja päris tore sellega näiteks minna talvel metsa väikest kuuske varastama. Hea küll, pere saab kaasatundvate varas ainukese mõtleva ainukese saaks kuhugi küüned taha lükata. Me tegelikult ei julge panna madalamat hinnet kui viis, sellepärast et pärast ei tea, mis juhtuma. Kõrvas on suur mees ikkagi, aga ühe küsimusena jätsime küsimata, kui see on sihuke väga oluline stampküsimus, palju ta keskmiselt kütet võtab. Kaheksa kopikatega peale, kusjuures selles mõttes on tal selline mootor, mis nagu tahab, nagu vajutamis kaheliitrine kuskil 140 kilovatti, ta võtab linnas suhteliselt hästi, nii et üsna mõistlik. Aitäh sulle, aitäh sulle.