Te kuulate Raadio kahte ja on eksklusiivintervjuu aeg. Raadio kahele andis intervjuu Soome popbändi The Rasmus solist Lauri Ilonen. Ja meie vahendame seda jutuajamist teile nüüd siin saates kõik puhuvad vahele mängime bändi uut muusikat albumilt, mis sel nädalal poelettidele ilmus, mille pealkiri lisaks on Blackrousis nüüd aga jutuajamise juurde Lauriga ja alustasime seda Justa teekonnast tolle uue albumini, mis nüüd valmis on saanud ja uurisin Lauri käest, kas Rasmuse jaoks oli tegemist nii-öelda lihtsa saagiga või nähti albumi valmis saamisel ikkagi karmi vaeva. Selle albumi valmimine võttis päris palju aega, eelmine meie plaat ilmus juba kolm aastat tagasi ning Rasmuse jaoks on see päris pikka aega pildilt äraolemiseks. Me tundsime, et bänd vajab uut hingamist, naised olime veidi toppama jäänud ja kordasime isegi end. Lootsime leida uue produtsendi, kellega koos uuesti alustada. Ja siis ühtäkki tuli meile kõne Desmond Tšaildilt mehelt, kelle laulude fänn ma olen. Ta oli kaheksakümnendatel ja 90.-te alguses väga kõva tegija. Nii et see oli meile suur asi, aga muutus veel palju teisigi asju, vaatasime minevikku, veetsime palju aega oma vanemaid laule, kuulates neid, mis näiteks juba 12 aastat tagasi tehtud. Tahtsime tagasi seda hullumeelset ja teisest küljest hoopis lõbusamad suhtumist ja minekut. Nii et astusime sammu tagasi, et jälle õiget tunnet leida. Desmond Child järgmine küsimus Rasmuse lauljale oli siis mingis mõttes päästeingel Rasmuse jaoks või oli teil tagavara plaan nii-öelda ka valmis juhuks kui sellist vana lihtsalt lagedale ei uju? Alguses plaanisime kõik ise ära teha, aga kui see võimalus koitis, ei saanud me ju loobuda, sest niisugune pakkumine teha koostööde Desmond Chaldiga tehakse tõepoolest üks kord elus ja olime tõesti Desmond Saldi suured fännid juba ammu enne meie kohtumist 15 aastat tagasi, kui bändi kokku panin, kuulasin tema produtseeritud ja kirjutatud laule. Et kindla peale on mind mõjutanud. 15 aastat hiljem töötan järsku sama mehega koos ühes stuudios. Nii et ring on justkui täis saanud. Järgmine küsimus nüüd, kus ühine plaat valmis, mis mulje Desmond Child, mees, kes on teinud palju Bon Jovi, Alice Cooperi ja ero Smitty muusikat teile jättis. Austan teda veelgi rohkem, ma polnud siiani päriselt endale aru andnud, see mees on ju muusikaäris olnud 40 aastat müüginumbritest rääkides, see mees on müünud üle 300 miljoni plaadi. Ta on tõeline superstaar. Inimesena pakkus ta mulle paraja üllatuse, ootasin sellist, kuidas öelda külma hitimeistrit hitimasinat, aga läks vastupidi. Ta oli väga soe ja kena inimene. Kunstnikuhing väga sügav isiksus. Mida sa Desmond Chaldi panusest Rasmuse uude albumisse õigupoolest ootad? Tiit Ameerika muusikaturule sisenemiseks teismeliste maailmast eemaldumist ja rohkem täiskasvanute maitse suunas. Selline siis järgmine küsimus Rasmusele lauljale. Seda on väga raske öelda meie CVsse, sellise nime lisandumine äratab loodetavasti tähelepanu. Mõni ajakirjanik leiab äkki suurema põhjuse meist kirjutada, aga kokkuvõttes asi ikkagi lauludes ja bändis, et aitas meil omi silmi avada ta nägemeid kõrval? Ta oskas teatavaid ümberkorraldusi teha. Meil olid ju kõik varuosad ja tööriistad justkui käepärast olemas, aga asja toimima ei saanud. Lauluga Ines sädevus kaasnenud edu, ma arvan, ahistas meid mingil määral, see sai meile omamoodi koormaks. Ja veel üks küsimus Laurile ansambli The Rasmus lauljale. Kuuldavasti kutsute te ise Rasmuse uut stiili Def popiks surma popiks. Miks nii? Oli päris lõbus otsida ja leida see õige sõna Rasmuse stiili kirjeldamiseks. Tänapäeval peab iga bänd mingisse lahtrisse või kategooriasse kuuluma mõtte def pop kasutusele võtmiseks tuli meie demolindistustest, kus kasutasime päris pillide asemel ainult arvutite abi. See oli üsna popp elektrovärk. Samas ei laulda iseloom tumedapoolseks eriti tekstid. Nii et sellest kombinatsioonist Sündiski. Järgmine küsimus. Talle kõlas nõnda. Lauri Soomes on vähem kui aasta jooksul aset leidnud kaks traagilist koolitulistamist. Mis teil seal õigupoolest toimub? Lõigates internet. See on tõeliselt traagiline, ma ei kujuta ette, kuidas selliseid juhtumeid ennetada saaks. Ilmselt mõjub noortele see, mida nähakse televiisorist või loetakse ajalehtedest, ajakirjadest. See materjal on üsna provokatiivne. Inimesed kasutavad meediat isegi ära ja see on minu jaoks hirmutav. Samas ma arvan, et Soomes tuleks midagi ette võtta koolinõustamise osas õpilaste ja õpetajatevahelises suhtlemises. Minu nooruses oli tõeliselt hea asi noortemaja või nii-öelda huvikeskus, kus andsime ka Rasmusega omal ajal esimesed kontserdid. Seal sai paljude hobidega tegeleda, meil oli näiteks oma rularamp, seal leidsin uued sõbrad, esimest korda elus aktsepteeriti mind nii, nagu ma olin. Ma kuulusin kuhugi ja see oli minu jaoks tugev tunne, olin siis 13 14 aastane ja vahele küsimus, nüüd on noortele jäänud alles vaid internet. Kas nii? Jah, seda küll, vastas Lauri, aga kõiges ei saa internetti süüdistada, sealt leitakse ju ikkagi ka palju prosedakaudu, luuakse suhteid ja leitakse õnne ja rõõmu. Hirmutav on see, kui inimesed istuvad ainult kodus arvuti taga. Selle asemel no näiteks rulaga sõita või teha midagi muud. Aga noh, kindlasti kõik sellised pole. See on minu jaoks raske küsimus. Milles täpselt probleem peitub, kui teaksin vastust, oleksin poliitik, aga ka nemad ju ei tea, mis täpselt toimub. Kas taolised kurvad sündmused mõjutavad muusikat ja laulutekst, mida sa Rasmuse jaoks kirjutad? Ja muidugi mõjutavad maailmas on palju jubedaid asju, mis on mu laulutekstidesse mahtunud, aga teiselt poolt kindlasti ka ilusaid hetki. Me suhtleme bändikaaslastega üldse omavahel väga palju. Veedame proovides, vahel tunde ja tunde lihtsalt rääkides, enne kui muusitseerimiseni jõuame. Nagu tänagi. Meil oli hommikul proov, aga kõigepealt, et rääkisime ja arutasime paar tundi. Ja siis jõudsime enne lahkumist pool tundi pilliga mängida. Lahkame asju, mis juhtuvad maailmas või meie endi elus, püüame olla avatud ja ma usun, et see tuleb bändi tegemisele ainult kasuks. Rasmuse algusaegadest on möödunud peaaegu 15 aastat. Oled sa lauri ise palju muutunud selle ajaga? Ja olen muutunud väga palju, olin siis 15 aastane, kui bändi alustasime, praegu, aga 29 selles vanuses inimesed muutuvad, tahavad nad seda või ei. Teismelisena eriti mingis plaanis tundub mulle, et ma pole end siiani päriselt leidnud, aga ehk ongi nii hea? Olen eneseotsimise ja leidmise teel ja see annab minu meelest õigema ellusuhtumise. Alustasime 94. aastal ja esimesed kaheksa aastat mängisime Rasmusega vaid Soomes. 2001. aastal ant Meie album esimest korda välja ka välismaal ja 2003. aastal tuli indes sädevus, millest kujunes esimene rahvusvaheline läbimurre. Sähvas meile päris paljud uksed, sealt alates oleme pidevalt ratastel olnud, näinud ja kogenud erinevaid riike ja kultuure. Mulle tundub, et oleme sellega ära teeninud, sest oleme ju kaua tegutsenud ja väga tõsiselt vaeva näinud ning üritanud isegi siis, kui meile räägiti, et ei jõua kuhugi ja et bänd sureb välja. Läks aga teisiti, olete te kogenud kaigaste kodaratesse loopimist ka? Enam sellist kaigaste kodaratesse loopimist ette ei tule, aga alguses näiteks käskisid plaadifirmad meil laulda soome keeles, et plaate rohkem müüa. See oli väga lühinägelik, räägiti, et meie musa on hea, aga peaksime tegema seda soome keeles. Ma ei räägiks ju sinuga praegu telefonitsi, kui oleksin tookord kuulanud. Soome bändid hoiavad kokku, oleme palju koostööd teinud, näiteks laulnud duetti Hinny solist Ville valaga. Sello metal bänd apokalüpsis ikka on mänginud meie plaadil ja mina olen laulnud nende plaadil. Hiljuti laulsime sisse dueti nait vussi laulja Anetoolsoniga. See laul on aga veidi teist tüüpi p, erinev meie muust materjalist ja nii see albumile ei mahtunud, see peaks ilmuma hiljem. Kevadel. Tahan öelda, et Soome bändid hoiavad kokku ja see on üsna ebatavaline. Mujal maailmas teistes riikides pole seda väga märganud. Kuidas sina motivatsiooni ja teisalt inspiratsiooni leiad? Inspiratsiooni leiab kõikjalt meie ümber selle albumi tegemisel kirjutasime kõigepealt valmis nii-öelda tervikliku loo. Iga laulu pealkiri on üks pisike osa suurest tervikust, seejärel hakkasime tervikule muusikat looma, mõeldes, et näiteks see osa loost on pingelisem, et siia tuleb ka vastav pingeline kitarripihv leida. Idee on osaliselt varastatud 70.-test aastatest, kui progerokkbändid tavatsesid nii-öelda teema või kontseptalbumeid teha. Ja taoline lähenemine jah, vaadates tagasi ajalukku oli meie jaoks väga innustav ja ongi viimase küsimuse aeg. Millist Rasmuse lugu pead sina Lauri ise suurimaks saavutuseks, mida sa ise tänaseni iga kell valmis kuulama oled? Tõele au andes ei ole ma veel väsinud laulostinnesse hädas. Ma ei mõista päriselt bände, kes oma kontsertidel suuremaid hitte ei mängi. Olen kuulnud, näiteks Nirvana jättis sageli mängimata Smile Slektiin spirit'it. Kui mina oleksin sellisele Nirvana kontserdile sattunud, kus meelslektiin spirit ei kõlam, oleks hulluks läinud ja mässu tõstnud. Morust tuleb bändi aktsepteerida sellisena, nagu ta on seista iga tema sõna või laulu taga. Mõned laulud, et tõesti saavad liiga suureks ja need võtavad bändi üle võimust, nagu siin ennistki rääkisin. Aga samas tuleb olla tänulik kõige hea eest, mida see laul bändile antud juhul siis Rasmusele toonud on.