Plokk differ taas kord käimas ja Me sõidame esimest korda poliitiku autoga, tänaseks ohvriks on Rainer Vakra, Nõmme linnaosa vanem ja Rainer Vakra sõidab C-klassi Mercedesega, see 320. Tere Rainer. Tere hommikust. Aga enne kui me sõitma läheme, siis me tahaksime näha su auto pagasiruumi, ehk siis kisume Rainer Vakra, luukered pagasnikust välja. Rainer, tule nüüd, anna aru, mis siin pagasnikus toimub, seal on siis sellist spordivarustust, ehk siis tegemist on spordikotiga ja korvpallivarustusega. Ja siis on sul siin ka üks kastsin, on karastusjooki kaheksa pudelit ja siis siin on kingitusi. Mille jaoks sul on pagasnikus kroon, kuninganna kroon, ma olen kindel, et sulle pähe ei lähe ja mis kõige tähtsam punakaslilla pruunide joontega. Miks sul seal tegemist on? Tõepoolest ühe hea naljaga, mida tegid siis kolleegid, linnaosa valitsust on pikalt olnud juttu sellest, et nämmest võiks saada iseseisev linn siis nad otsustasid, et miks linn, et kui juba siis võiks olla, oleme eraldi kuningriik, kes kinkis mulle kuningakrooni, et oleks kuningas ka kohe olemas, aga lähme sõidame, ärme külmetanud väljas. Rainer räägime sinu autolembusest kõigepealt sellest, et kaua sul see load on olnud, laada mul olnud siis aastast 97, kui täpne olla. Alguse said siis kurikuulsad nii-öelda papp, laada ehk siis 16 aasta laad. Ja edasi siis kaks aastat hiljem nii-öelda õiged plastikload, kui nii võib öelda. Esimene auto, milline seal oli esimene automaat ikka super hästi, mälestus oli legendaarne auto, see oli punane Fiat 127, aga ta ei olnud mitte lihtsalt 127, see on üks kõige väiksem sätt, kaheukseline, aga see luks variant Stella, see tähendas seda, et tal olid plastmassspoilerid ja vaip lakke löödud. Muuseas, sinna taha oli suurelt kirjutatud Faiv Speed ja null kaheksa liitrit sõitsime temaga ikka pea kaks aastat ringi. Kõige erksam mälestus oli see, et tal oli selline mure, et kui paak üle poole bensiini täis, pannakse bensiini läbi laskma. Ja mäletan seda, et siis kui liiga palju hulljalt sai bensiini sisse pandud, tähendab seda, et ei raatsinud aga lasta maha tilkuda, siis me lihtsalt sõpradega sõitsime, nii kaua, kui see paak sai uuesti pooltühjaks, nii et sellised on eredamad mälestused küll võtsime ise oma kätega selle paagi maha ajal, üritasime seda kohta välja selgitanud, miks ta tilgub, aga seda me muidugi ei leidnud, nii et lõpuni jäise paaki igatahes tilkuma. No ma sain selles jäätiga, võib öelda, selgeks, mis alustel ikkagi auto töötab ja mis on mootoris sees, et tal ikka juhtub ikka igasugu imeasju remondilukksepp konkreetselt ei saanud, mis autot sul veel nende kahe vahepeal on olnud, siis mul on üllatavalt palju autosid andnud, aga kõike seda vahepealset perioodi seadeks mark, mida tuntakse väga töökindlana Toyota, Toyota Corolla, ta, et siis kõik vahepealsed kolm erinevat modifikatsiooni, räägime ka Eesti liikluskultuuris, sinu hinnang, sinu kommentaare, mis sind häirib selline nahaalsus ja trügimine, et eks see on kahjuks täna Eesti liikluskultuuri üks osa ja ja teine, mis puudutab ikka neid hulljulgeid mööda sõita, et vahest on lausa tuleb vaadata, et et ikka niimoodi nagu eluga riskitaks ja üks asi on riskida oma eluga, aga teine asi on ikkagi see, et panna nii-öelda teisi ohtu. Ja kolmas ülioluline teema, et alati, kui mul on võimalus rääkida, mis on minu puhul täiesti selgelt nulltolerants aga kõigi sõprade poole, et ikkagi alkoholijoobes sõitmine, et see tundub täna nagu ikka olevat täiesti vastutustundetu ja minu meelest lausa haiglane, kui inimesed seda teevad. Rainer Sulle parkimisluba, mis tähendab seda, et sa ei pea terves Tallinna linnas mitte kuskil parkimisest maksma, kas ma saan õigesti aru? Te loete? Aga räägi mulle minule kui tavalisele inimesele, milline on elu parkimisloaga, see on nagu paradiis autoga, mille jaoks ma kujutan ette, aga loomulikult ei saa eitada, et tegemist on positiivse asjaga, aga väga vajalik asjaga saad, ostate on korduvalt tööpäeva jooksul viis-kuus korda vaja nõmmel saitajale, linna ja, ja linnas parkida, et minna siis kas kuskile ametisse koosolekule või mitte, et igati tänuväärne vajalik asi aega ja ressursse kokku hoida, aga mida ma pean tegema selleks, et saada parkimisluba endale? Ma tahan ka seda saada, seda on võimalik kõigil osta. Kõigil Tallinna elanikel. Kui ma ei eksi, siis peaks olema aasta parkimisloba kõikide territooriumite 42000 krooni. Aju ei ole, et ma vaatan, et teie riietusstiili arvestades, et ei tohiks 2000 krooni vallana absoluutselt oskusega, palkas säärase muidugi kasutad oma transpordiks kogu aeg autot või on ka juhuseid, kus sa võtad selle kollase-valgega suure monstrumi, millel on peal siis tak? Ei nädalavahetuseti ma päris tihti sõidan bossiga, sellepärast et iseenesest transpordiga mulle meeldib sõita, see suhtlus, mis seal tekib, erinevate inimestega ja rahulikult istuda ja oma mõtteid mõelda on tegelikult vägev. Et ma tegelikult kadestan südames neid inimesi, kellel on selles suhtes heas mõttes lihtne minna tööle, et hommikul kaheksa, 15 läheb ühte kohta tööle ja õhtul kell viis tuleb sealt tagasi, siis ma ei näe küll mingit põhjust, miks seda peaks tegema autoga lihtsalt täna nagu auto vajalikkus seisneb selles, et vahepeal päeva jooksul on niivõrd palju asjatoimetusi, et kui ma lepin kuskile kohtumise kokku ja tuleksime bussiga nõmmelt tulles, see tähendaks seda, et me lihtsalt jõuakski reaalselt teha 10 korda vähem asju. Aga muidu iseenesest mulle meeldib ühistranspordis sõita, räägi oma paturegistrist. Paturegister on õnneks ülimalt lõike. Ta oli turvavöö lahti üks neli-viis aastat tagasi ja on ka olnud kaks korda vist selle 12 aasta jooksul, kus siis on olnud minimaalsed kiiruse ületamise. Võtame meie sõidu kokku ja esimene stampküsimus on see, et kellele sa seda autot soovitud. Ma olen lugenud arvamust, et, et auto värvi kohta, et minu puhul on siis tegemist poisike kuldse värviga, et et see peaks olema selline rahulikkuse ja tagasihoidlikkuse meelekindluse sündmused, et kindlasti ei ole tegemist mingi edevuse etalon, et tegemist on sellise heas mõttes linnaliikluses nähtamatu autoga ja ülimalt positiivne see, et seda peaaegu ei peagi väljas pesema, sest ta sõna otseses mõttes ei lähegi mustaks. Mis sulle endale selle auto juures kõige rohkem meeldib? Ma kindlasti peaks ikka toonitama seda sõna, et turvalisus ja auto puhul oluline on see, et sa võid kindel olla, et ta viib sind punktist A punkti B, sest minu jaoks ikkagi auto on tarbeese ja, ja seal on ikka kohutav veel, kui ta näiteks keset teed kuskil lõpetab heas mõttes jooksmise ja ütleb, et nüüd aitab, et nüüd tuleb puksiir järgi teenid, on midagi sellist, et need on kaks märksõna, turvalisus ja töökindlus. Minule see auto meeldib, sest C-klassi on selline mõnus, ta on täpselt nii nagu Rain tarbeauto tarbeese ja, ja ta viib sind punktist A punkti B, samas on ta piisavalt ruumikas, et siin oma perekonda vedada. Miks mitte sõpru, kui kuhugi minek on ja temaga on üsna mugav sõita, muidugi ma ei kujuta ette, Mercedes hoolduskulusid, tegemist ei ole ju üldse mingi uue autoga ja tegemist on pea juba 2002. Aasta väljalase, kakstuhatkolm, ma isegi täpselt peast ei oska öelda, et et siiamaani õnneks ei ole olnud avaldada, õnneks on ka läbi suhteliselt väike 60000 kilomeetrit peaks olema, et pole olnud põhjust muudkui õlide vahetus ja, ja ega seal täna õnneks siiamaani rohkem hooldus, kus polnud. Aga mul tuli meelde veel üks hea Punkte, kelle ma soovitaks, ma soovitaks seda pikkadele inimestele. Tegelikkuses on nii, et väheseid autosid, kus mul on võimalus, nii et ma lükkan tooli enda ja kas õigesse asendisse ja tegelikkus jääb ruumi veel edasi seda tagasi lükata. Et kui me räägime kõikidest jaapanitootjatest, siis alati tähendas seda, et tool oli kõige viimases astmes ja tegelikult oli tunned, et oleks veel lükata siis hea meel on sellele tõdeda, et sinust võiks tõesti olla kaks meetrit pikk härrasmees. Et ma arvan, et mina paneksin auto hindeks nelja-viie palli süsteemis välja. No ma panen ise ka neljaga, panen neljale plussiga taha, et neil kulus väga hea, meil seda tavaliselt ei olegi olnud, et autojuht ise paneb mind, aga see on väga hea mõte, kusjuures neli pluss nagu selline tore minna, et me ei saa ju viita panna, et arenguruumi on veel arenguruumi ja üks asi veel, mis on, autosid, on muusikas on meil ka stampküsimus. No ma pean tunnistama seda, et ma kuulan tohutult palju raadiot ja mul on hea meel selle üle, et nupud on korralikult toodud rooli külge, see annab hea võimaluse neid tihedalt klõpsutada vahetada. No ma näen, et raadio kaks on ka siin olemas, hakkame plaati kuulama, kuulamisplaat, plaat ja kuule, saad arvata. Georg Otsa Ma tunnen ära küll, aga, aga lugu ma ei tea, aga Rainer, me väga täname sind selle suurepärase autosõidu eest ja suurepärase jutuajamise eest aitäh teile ja ilusat tööpäeva jätku ja ma siis saan aru, et Tallinna linn saab oma eelarvesse siis 84000 krooni läbi selle, et homme on kahel härrasmäel siin raadiomaja ees parkimisload akna vahele ja maksnud Tallinna linnale 42000 krooni. Ma teen ühe väikese täpsustuse, mul küll autot ei ole, aga linna toetada jalgratas jalgrattaga lenksu peale selle ei kuulame auto signaali.