On teisipäeva hommik ja me oleme tulnud rekord sellest sõidule täpselt nii meie tänaseks ohvriks ja tänaseks auto omanikuks on kantri. Jaan Elgula, tere hommikust, Jaan. Tere hommikust. Sa sõidad Honda CRV-ga, see on 2003 aastamudeliks. Kandilisem. Aga lähme vaatame enne veel su pagasiruumi, enne kui me sõitma hakkame, rühi vedelikke, köis, millega saab alati hädasolijaid abistada, seal veel lume jaa jääv perioodist, kui oli vaja tihtilugu kaasliiklejaid kuskilt lume vangist välja tirida. Sul on, vaatan vähemalt kolm liitrit aknapesu vedelikku, kulub sul nagu leiva või, või kuidas sellega on, ma sõidan ju enamalt jaolt maantee peal ja kus olid ka mingisugune varas, kes sõidab kilogrammide viisi, seda selle koha peal persoon piisk seda paska üles ajab, siis ikka määrib ära ja ma armastan puhtalt aknad ja kuna sellel CRV-l on ka tuleklaasi nii-öelda pesemine külge monteeritud, siis seda vedelikku kulub ikka päris palju. Lähme siis sõidame, miks sul automaatkastiga masin on selline parasjagu saada? Ma olen enamalt jaolt oma autodega sõitnud manuaalkastiga autodega, aga lihtsalt sel hetkel, kui ma seda autot ostsin, siis oli siia saadaval. Mul eelmine auto oli mul Shan Volkswagen ja seal oli ka juba automaatkastiga, nii et üleüldse tegelikult siin linnavahel on automaatkast paremini ummikutes istuda. Ma saan aru, et automaatkast on teinud tegelikult juba natukene mugavaks, et ei pea palju võimlema, saad rahulikult käädavad sõita, lennukeid voltida, siis ajab ainult niimoodi jalad krõnksu tõmmata ja vaikselt vurada ja autopiloot sellel autol on olemas, nii et kui ma järgmist autot ostan, siis ma tean, et mul peab olema kindlasti autopiloot, korralik kliima ja siis Hanssi süsteem, et elementaarsed asjad auto juures ja ei saa salata, raputan tuhka pähe, eelmine aasta tekitasin ka selle olukorraga. Avariis oli pühapäevane päev, ma kuulasin David Vseviovi juttu müstilisest Venemaast, sõitsid sassi mäest alla ja lihtsalt sõitsin punase tulega risti peale välja. See asi võib küll juhtuda, kui autod lähevad liiga mugavaks, et sa lihtsalt ei tegeleda mõtlemisega, vaid lihtsalt kulged, noh, et see on tõesti ohtlik, aga üldjuhul öösel, kui ma sõidan ja uni tuleb peale, siis ma olen see mees, kes läheb esimesse turvalisse parklasse, bensujaama või kuhugile jamama on ja kui on kuni ära magatud, siis sõidab rahulikult koju, mitte ma ei võitle. Tahaks teada, mis su esimene auto oli mõeldud seda ajastut, millal see auto on saadud, siis kindlasti see ei olnud ka nii väga kerge protsess nagu praegu. No minu esimene auto oli minust vanem, ma 62 sündinud auto oli 58 sünniaastaga ja see oli Moskvitš 403. Ma ostsin kõigepealt auto ja siis alles load, nii et ma sõitsin pool aastat ilma lubadeta Tartus ringi. Autot osteti tol ajal komisjonikaupluses, istusime sõber, sütti jussi ja Saul veetseniga Tartus. Sütti Jüssi pool, mõtlesime, lugesime edasi ajalehte, mis praegu Postimees, mida teeks täna, ostaks õige auto, nii, mis müügis on mina üldiselt autodest jaganud midagi selle eest küll, aga minu sõber Saul veebsin, kes praegu elab Ameerikamaal. Saul oli väga hea autoasjatundja. Vaatasin seda Moskvitši, võiks minna vaatama ja mõeldud tehtud, läksimegi vaatama, nägime, proovisin äratavali, Willise soojendas pandud sisse veel ise meistrimees oli teinud ja väga heas korras, aga loomulikult komisjoni kauplusesse müük toimus, võtsin igaks juhuks ühe Armeenia konjakiga kaasa, et hindaja hindaks selle auto võimalikult odavaks, siis läksid väga väiksed maksud. Mina autoga sõita ei osanud, aga mul oli juba auto olemas, aga pärast seda mul näitaja laadasid, Sigulisid igasugused null üks null 11, siis läksid juba välja, autod saab 90 900 ambrina takso oli mul kunagi pärast Tatsonit sai ameeriklanna ostetud ja siis peale selle kui Euroopa autode peale, kuigi tegelikult Ameerika autod on mul hinges siiamaani, et kui ma saan kunagi rikkaks siis madalamal Ameerika. Selle me saime teada, et auto oli selline olemas. Aga sa lubade tegemine, et mida seal pidi tegema, mida ta oli pidanud tegema, oli see selline piinarikas protsess? Vaatan õudusega peale, milline kanaleid tuleb tänapäeval läbida ennem kui load saada võrreldes sellega, mis meie omal ajal tegime. No see oli 85. aastal vist, kui me läksime koos, siis mina, Toomas Lunge ja bändikaaslane Savjov, klassime Tartu auto, mis autokooli ja no kasvõi seal kohal käisime, aga ei käinud, ma täpselt ei mäleta, võib-olla mõnes nii-öelda tunnis me käisime, kuna mul oli auto juba pool aastat olemas, siis sõidueksami tegime praktikast täiesti ära ja liikluseksam oli ka nii-öelda nabarandada väga, kuidagi väga lihtne. Nii et tol ajal oli see asi tõesti väga kerge, aga arvestades tänapäevast autode hulka, siis see kadalipp peab olema tegelikult tõesti natuke kangem kui tollel ajal, kui sinu hinnang, kommentaar, mis sulle meeldib, mis sulle mitte ei meeldi, kuidas sa oled selle Eestis olemasoleva liiklusega rahul? Mina olen küllaltki hea inimene, mina ei kiru, kes Eesti liiklusskulptuuri loomulikult on loll vaid, aga üldjuhul mina leian, et meie liikluskultuur on paremaks läinud. Et ma leian, et viimasel ajal on liiklusolukord kõvasti paranenud, nii et autojuhid on viisakad, ilusti tänavad, kus neid läbi lased ja nii edasi ja nii edasi, nii et selles suhtes olema optimist. Millist muusikat kuulad, kui sa autoga sõidad? Üldjuhul olema raadiokuulaja, sellepärast et kuna ma ise ka raadios töötan, siis tahan olla kursis, mida kolleegid teevad nii oma jaamas kui kõrvale praegu Mihkel raud räägib meil ju. Ma kuulan Raadio kahte, aga kui ma saan jälle suurema portsu plaate, siis ma kuulan hea meelega Need auto, seda sellepärast, et autos on kõige parem kuulata. Taotlus on väga hea. Stereosüsteem. Võtame ette kaasu paturegistri, mis linnukesed seal hetkel seisavad, peaks olema seal kaks kehtivat hoiatust, viimane toimus septembrikuus, telefon oli, iludus oli väljas. Ma sõitsin tipptunni ajal Tallinnas ja keegi helistas mulle sisse ja päike paistis vastu ka, nii et ma ei näinud ka politseid politsei küll minna. Ja ma võtsin sellega vastu ja täpselt politsei juhatas mind kõrval olevasse parklasse ja seal ma sain hoiatuse mobiiltelefoniga kõnelemise eest roolis ja teine hoiatas, oli see, et ma stoppmärgi all Jüri bensiinijaamas ei peatanud kella poole nelja ajal öösel. Liiklus oli nii tihe, liiklus, olin ainult mina, politseiauto, reaalsed trahvid, kui palju sul neid hinge peal on? Küllaltki vähe. Ma olen toetanud AS liikluspolitseid, sellepärast et ma ei ületa kiirust. Üldjuhul ma sõidan ikka korralikult ja viimase liiklus nii-öelda trahvi. Ma olen maksnud, mis aastal 2001 kuidagi on läinud nii hästi, et ma ei ole ka eriti politseile silmarõõmu pakkunud. Sa saad autod soovitad tänapäevases majanduslikus situatsioonis ma küll ei soovita seda kellelegi. Ta võtab küllaltki palju kütust. Aga miks ma just sellise auto valisin? Sellepärast, et noh, kes on mind näinud elusuuruses siis ütleb, et ma olen suur inimene. See on mugav sisse istuda, mulle meeldib nii-öelda autosse sisse istuda, autosse alla istuda. Aga ma ikkagi elan sellises piirkonnas, kus aga mitte asfalteeritud teid või kasvanud on ka selline omapärane aukudega siis selline linnamaastur maastur on väga hea liikumisvahend sellises piirkonnas, minule praegu tundub, et sellega on väga hea sõita maantee peal ja siis kruusateede peal, selle jaoks on see auto vist ideaalne, aga linnaliikluses on ta natuke kohmakas. Eks ta muidugi ei ole nii, kas kui mõni väike sõiduauto ja tema on ikkagi rohkem selline linnast väljas sõiduauto, aga mind see ei ole seganud, kuna mul ei ole vaja kellelegi tõestada risti pealt ära minnes, et ma saan ikkagi temast sinna laternapostini enne. Mulle sellest täiesti piisab ja ega tal muud häda ei olegi, et kui palju kütused Honda. CRV 2003 aasta, 13 liitrit 100-le ja 110 kilovatti, sellised on siis lühike kokkuvõte sinu autost ja hõbehalli värvi hõbehalli värvi. Aga mis siin autosin, kihvt on kihvt koht käsipiduri jaoks. Hondal on ta nagu hävituslenduri kang, ehk ta on siin keskkonsooli küljes ja ta tuleb siit eemale, mitte sai, tõmban alt üles, aga siis ma teen, ma teen enda poole ja saatan seest väga ruumikas, nii nagu sellisele linnamaasturile kohane, eks ja nii nagu me nägime, siis on tal väga palju peitekohti. Selliseid päikseprillide jaoks on eraldi sahtel dokumentide ja kõige muu jaoks Haldi saartel, nii nagu ma enne juhitavusest rääkisin, linna vahel on natukene puine temaga sõita, aga seest maateede peal kruusateede peale selliste käänuliste teede peal on ta igati hea masinat. Mina saan täiesti aru, miks ja neil ei ole seda tahtnud ära vahetada, olgugi et ta võtab palju bensiini. Alati sõidu lõpus oleme hindeid pannud, siis mina panen sellele autole kolme. Mina kui reisijale ruumi on, mulle piisab sellest ruumi on need neli. Nii et see on auto, mille peale võib sõbras panna taha pakiruumi saab kõvasti asju, nii spordikotid kui ka telgid ja võib matkama raudtripile minna. Nägid, et konks on ka. Konks on ka nii, et täiesti normaallaota signaalide signaal