Me oleme helistanud Toivo Asmeri-le, kes on Marko isa ja karjääri ülesehitaja, nagu Öeldakse, tere päevast, Toivo. Tere päevast. Alustaks seda jutuajamist väga konkreetse küsimusega, ma ei tea, kas Teie peresiseses või firmasiseses raamatupidamises on niisugune number kunagi täpselt kirja pandud või kokku arvutatud, aga ma usun, Toivo spekuleerida on ikka võimalik. Mis on see rahanumber, mis on läinud Marko Asmeri võidusõitja karjääri rajamiseks või, või ehitamiseks siiamaani? Kui me saaks, siis võiks isegi selle summa veel jagada kaheks. Üks mis on see, mille te oma isiklikust rahakotist olete mängu pannud ja teine on see, kui palju on aegade jooksul sponsorite leidnud võimalusi ja tahtmist Marko toetamiseks. Eks seda peabki vaatama samas jälle kahelt poolt üks isiklik kas siis investeering või raha kulutamine, ükskõik kuidas seda nimetada ja teiselt poolt siis raha, mis on tulnud kõrval, üks on selge, tehnikasporti ei tee ilma rahata, ükskõik kuidas keegi seda ei tahaks tõestada, et olles, kui andekas, siis ikka ja sõidad ja kõik, aga makstakse kinni. Ja mina võisin kohe opereerida oma vastusega, et kes on see, kes maksab kinni ja mille eest? Ma arvan, et rohkemise tõestuste vajav võidusõit vajab raha, on ilmtingimata küsimus, kui palju? Marko on ju sõitnud 13 hooaega võidu, ma olen küll seda arvestust enam-vähem pidanud, et ma isikliku raha olen kulutanud kusagil 12 miljonit krooni läbi nende aastate kui vaadata seda, kui palju raha on tulnud kõrvalt. Kindlasti oleks seda pidanud olema oluliselt rohkem, sest on teada, et me oleme pidevalt ei olnud väga pisikeste eelarvetega turul võrreldes väga paljude teiste Marko konkurentidega. Aga see, mis kõik kokku on läinud, siis ma usun, et, et kõige suuremad kulutused on tehtud austerlase proov Mülleri poolt ja Trei Bondi poolt, kes siis kindlustused, Marko hooajad 2006 ja 2007 siis mõlemit poolt läks kusagil 15 miljonit Eesti krooni aastas, see teeb juba 30, paneme minu oma 242 pluss nüüd veendunud, et vahepealsed kulutused, mis on tulnud kõik kusagilt mujalt väiksematel toetajatelt mida võiks panna kokku mitte rohkem kui 10 miljonit krooni. Seda ei ole rohkem tulnud. Et sisuliselt noh, võtame siis paneme kasvõi rusikareegel 13 aastat ja võib-olla, et üks, 50 miljonit Eesti krooni on läinud. See on iseenesest väga suur raha, teise kandi pealt hirmust pisikene raha. Toivo, kuidas te nimetate seda projekti ise, on see investeering oma poja tulevikku, on see lihtsalt raiskamine või, või kulutamine? Raha paigutamisel algusaastatel ei olnud küll mitte mingisugust selgust, mida sealt tuleb. See oli ühest küljest lihtsalt see, et nende väiksemate summadega, kui opereeriti, hoida Marko kõrval võib olla pahade seltskondades. Et ta kindlasti millegagi normaalsega heaga tegeleks. Ja kui see asi areneb sellisel tasemel, et see on tema elukutse, see oleks veel parem. Nüüd viimases otsas, ma tean täpselt, mis on tema eesmärgid ja milleks ta on võimeline, see on kaasaaitamine tema elukutsele lähenemisel. Ma pean silmas selle selles mõttes, et ta hakkaks ka raha teenima, ehk see oleks siis tema see elukutseks üks on arst, üks on võib-olla korstnapühkija kui tema võidusõitja ja ta on elukutseline. Võidu sõitis loomulikult peata ka teenima. Ja kui me tänast päeva vaatama, et missugused võimalused võiks olla Ma ei saa olla täna võltstagasihoidlik, et ütlen, et, et mis see marko värk ikka nii on, ta on jõudnud väga kõrgele tasemele ja kui ka täna pole enam saladus, see on ju igal pool internetis üleval testita täna ju DTM sorry, autod. DTM on maailma üks tippklassides teine variant, õigemini mis oleks siis meile number üks variant, on see jutt vormel ühest ja hõbedane unistus meil siin. Et kui saaks sinna kolmandaks sõitjaks, mis oleks parim, mida saavutada üldse on võimalik sellel hooajal, no siis oleks, stepis oleks kõik asjad tehtud ja sealt juba hakkab ränkraske töö jälle ülespoole, aga siis oleks ta juba kindlustatud. Rahaliselt me ei peaks mitte keegi maksma talle peale ei kukru Müller Austriast või keegi teine kusagilt mujalt kolmandast. Toivo Soomest on tõusnud igasugustesse võidusõidusarjades loendamatu hulk tipptegijaid. Soome riik ei ole Eestist ju nii palju suurem, et see majanduslik taust võiks olla nii erinev, et Soome sõitjatele Se koduste sponsorite leidmine takistus ei ole. Mis vahet on Eestil ja Soomel selles plaanis? Otsides Eestist raha on olnud kõikide nende aastate vältel üks ja sama vastus. Toivo, sa tead ju väga hästi, mitte mingisugust šanssi ei ole ka tippu jõuda Eestist, mis me räägime, et noh, näed, Märtin läks Tallinna sadam lutt Mayer toetasid kõvasti, oli annet ka, aga oli see kõva rahastamine, tagaja märgati, Anozzarallijad rallis, veel on võimalik vormel ÜPP, seal on nii kõva konkurents ja seal on nii suured rahad mängus ja et mitte mingisugust võimalust ka ei ole. Aga mis sellest rahast üldse paneme, kui f ühte ei pääse? Endise trump oli ka, ei pääse kõikidel ikka arvamused eest, siis pole ju varem mindud ja vot see ongi see vahe Soomega, et Soomest on mindud, seal on juba traditsioonid ja kui keegi tuleb raha küsima, teades, näed Kegerosberg oli maailmameister, äkin on olnud maailmameister, Kimi on nüüd ka maailmameister. Raikan on, et, et on usutav jutt, kui keegi ütleb, et mul on andekas sõitja ja temaga minna võimalik tippu ja sa saad oma raha tagasi ja kordades tagasi, kas sa oled investorina sealjuures sponsolina teatud lepingute, aga alati saab kõik asjad lepinduse määratleda, mis sealt tagasi lõpuks talle toob. Ja see on seesama vahe, et tõepoolest, ega see majanduslik külg ei olegi nii palju määrav põhjus, traditsioonid ja usk. Marcosse ei ole olnud usku. Aitäh Toivo Asmer selle jutuajamise eest ma soovin sulle ja Markole jõudu ja, ja seda, et tahtmine otsa ei saaks. Suur tänu. Tahtmine kindlasti otsa ei saa.