Võtame näiteks algusajaks Moskva olümpia-aasta, mis kõikidele eestlastele väga südamelähedane viigri ja missa ja kõik muu ikkagi siis sellel aastal Atlandi ookeani taga anti Oscar filmile oodinari pipra ja kui nüüd väga paljud filmisõbrad selle peale õlgu kehitavad, siis nad ilmselt, et ei ole ainsad sellepärast et samal aastal jäi parima filmi Oscari ilma Martin Scorsese raevunud härg ehk Gretchen pull. Ja siiski otsustasid siis filmiakadeemia au, auväärt liikmed, ma isegi ei tea, kui palju neid, kui on ja mis on nende keskmine vanus, meie viimased spekulatsioonid, kolleeg Lauri Kaarekannet keskmine vanus on umbes 106, siis see kolleegium otsustas, et et film, mis on nüüd pärast seda kõigi aegade parimat ja kaalukamad filmide edetabelis pidevalt figureerinud esikümnes esiviies võib-olla noh ja, ja mis on ka valitud kümnendi ehk siis 80.-te absoluutselt parimaks filmiks, siis sellel aastal pidi ta alla vanduma Robert Redford lavastatud inimsuhted raamale. Nüüd tulebki mängu see kurb aspekt seened, mis ei ole üldse halb film, aga kuna ta võttis Oscari ära selliselt suursoosikud, siis on ta saanud selliseks kõvaks materdada. Materdatava staatust on jaganud selle filmiga ja järgnevate aastate jooksul nii üks kui teine film, näiteks aasta 94, mis oli tegelikult äärmiselt tugev filmiaasta ja 95. aasta alguses siis jagati 94. aasta parima filmi tiitlit, siis sellel ajal oli favoriit number üks Forescamp ja favoriit number üks ka võitis parima filmi Oscari, aga kuna sellel aastal kandideeris parima filmi Oscarile ka tol ajal tohutut kõmu tekitanud ja oma uudsusega silma paistnud ja laineid löönud pal Fiction siis järgnevate kuude ja Ta lõikes on alati Forescamp saanud ilgelt nahutada, kui kusagil artiklis tuleb jutt, palub Dictionist näiteks siis alati mainitakse ära seda, et vaata aga vaata, kui oli aasta siis ja siis ja siis tuli Oscarite valimine ja kes võitis Forescamp, mis jama see on kõige teenimatult, et auhinna jagamiste ajaloos üldse ja kui teenimatult pal Fiction jäi sellest ilma ja nii edasi, nii edasi. Ja samal ajal unustatakse, et sellel aastal, kusjuures kamp võitis, oli ta absoluutne favoriit number üks, sellepärast et palk Fiction sellel ajal oli midagi nii radikaalset ja ilmselt pani nendele vanadele akadeemia liikmetele ringe teistpidi käima, tema võit ei saanud sellel ajahetkel üldse tulla kõne alla, nüüd ajad on muutunud, vaadatakse nagu kaine pilguga retro spektist tagasi ja siis otsustatakse, et Baltics täiesti jubedalt ülekohut. Ma ise arvan seda, et kui palk teeksin, oleks selle võitnud. Võib-olla tal ei olekski siis nagu sellist noh, Ander toogi reputatsiooni, et võib-olla nii ongi hea, et võidab, võidab mingi üks film, kes saab siis selle aupaiste. Ja siis teine film, kes nagu sellel aastal kaotajaks jääb, saab nagu nagu kõiksugu filmikriitikute sellise kaastunde, et tema oleks pidanud võitma. Näiteks Martin Scorsese on ju teist korda ka parima filmi Oscari-st ilma jäänud 91. aastal, kui võitis sel aastal kõigi poolt palavalt armastatu Kevin kostneri, kolmetunnine vestern, eepos tantsib huntidega sellele filmile kaotuse omad poisid ehk kuud, selles lähiaastate näiteid veel, et kui jäi siin 2000.-te aastate alguses Oskarist ilma näiteks muulan Ruus, siis akadeemia liikmed on kiired rehabiliteerinud ja järgmisel aastal võitis kohe muusikal Chicago. Ja paljud on ikkagi tuliselt sellel arvamusel, et Chicago võit oligi otsene tulem sellest, et mul ajan Ruus sellest aasta enne ilma, jäi mäletatavasti vist selles Kaago võiduaastal jäi parima filmi Oscari-st ilma esimene Sõrmuste isanda osa, aga Sõrmuste isanda puhul oli tegelikult juba ette näha tegelikult päris kaua aega et koore riisub saaga kolmas osa sellepärast et akadeemiale meeldib reeglina auhinnata filme tervikuna, et sellest ka kõikvõimalikud elutöö auhinnad, mida akadeemia välja annab ja neile meeldib nagu kogu tehtud tööd nagu vääriliselt hinnata. Ja seetõttu, kui Sõrmuste isand kuninga tagasi tule võitis mõne aasta eest, siis ta võitis niimoodi, et ta võitis kõikides kategooriates, kuhu see film kunagi esitatud oli, et 11 auhinda vist. Kui rääkida žanritest, mis Oscareid võiksid kõige tõenäolisemalt võita, siis kuigi ajad on muutunud ja läinud ja trendid on teistsugused, siis ikkagi võib öelda, et siin on selline kuldne kombinatsioon draama, elulugu ja läbi läbi raskuste tähtede poole lugu, et sellised filmid valduvad nädalat pidi olema nagu kas finalistide hulgas või siis tõesti põhipretendendid parima filmi Oscarile. Mis aga puudutab Oscarite jagamisi, mis leiavad aset 2008. aasta varakevadel juba praegu võib mõningaid märke ja välja lugeda, mis hakkavad auhindu püüdlema, millised näitlejad võivad hakata auhinda püüdlema. Koorekiht filme, mis hakkavad Oscareid ründama, on oma väljatuleku aja planeerinud ikkagi Ameerikas, Ameerika kinodes sinna detsembrile, nagu esimesse teise poolde. Aga praegusel hetkel tundub, on üks film nimega tervilbi plaat, näiteks kus peaosas juba Oscari võitnud Daniel Day-Lewis ja film jutustab meile loo 20. sajandi algul saastate naftapuurijad raskest elust ja sellega kaasnenud rikkusest ja yhtsusest ja kõikidest nendest inimlikest nõrkustest. On olemas Gueni vendade ei ole maad vanadele meestele. No Country For Old Men, kus on väga säravad osatäitmised, on Ridley Scott tihti lavastatud. Ameerika gängster on tegelikult päris palju sellist tugevat materjali juba välja tulnud, mille puhul võib öelda, et see võib minna kandideerima, aga midagi kindlat praegu ei ole.