Nagu autoralliga paremini kursis olevad raadiokuulajad kindlasti teavad, selgus nädalavahetusel FIE juunioride rallisarja paremusjärjestus teist aastat järjest. Päeval on võimalus võita, kuid teist korda järjest tuli leppida teise kohaga. Kui varem kandis juunioride sari MM-i ehk JWRC nime, siis tänavu oli ametlikult tegemist siia juunioride ralli meistrivõistlustega. Lühendiotertsem ning võitja maailmameistri nimetust ei pälvinud. MMi staatus nõuab nimelt etappide pidamist väljaspool Euroopat. Pingelise eelarve tõttu aga ei soovinud neil võistlustel keegi osaleda ja nii siis tänavu tõmmati kalendrid kokku, võisteldi ainult vanas maailmas. Eestist oli osalejaid tänavu kolm, lisaks Urmo Aava-le, Jaan Mölderi veel Aigar Pärs. Ühest küljest on see muidugi tore, et nii palju meie rallimehi maailmas läbilööki üritavad. Teisalt, kuidas lugu on JWRC tasemega? Nagu märkis üks terane rallihuviline, pole see õige maailmasari, kus viiendik osalejatest on eestlased. Mismoodi hooaeg JWRC sarjas aga kulges? Esimene tapeti Norras esmakordselt MM kavas olnud Norra tarbel. Rally võitis Per Gunnar Andersson. Ava sõitis avapäeval kännu otsa katkestas, aga lõpetas ikkagi kolmandana. Ettepoole mahtus veel mullune sarja võitja Patrick Sandell. Jaan Mölder sai neljanda koha. Ka portugali ralli kuulus esmakordselt juunioride sarja. Anders sonil purunes seal rehv üks kord aval kaks korda ning see otsustaski kaks kõrgemat kohta. Mölder lõpetas taas neljandana ning tõusis punktitabelis Andersoni haava järele kolmandaks. Sardiinia rallil kukutas rehvi purunemine liidrikohalt, Andersoni ava sai oma teise võidu juunioride sarjas vaatamata isegi kokku põrkele puuga. Mölder lõpetas viiendana. Soomes jäi Anderson kõrvale liikluspattude tõttu ava võistles WRC autoga ning sai suurte poiste hulgas tubli seitsmenda koha. Kasside äraolekul oli pidu hiirtel ning võitjaks tuli patrikson tell. Jaan Mölder punktilisa ei saanud ning Sandell tõusis punktitabelis temast mööda kolmandaks. Ralli oli esimene hooaja lõpu kolmest järjestikusest asfaldirallist Andersoni startinud haava pidi tunnistama Martin prokupi paremust, kuid tõusis tabelijuhiks. Mölder oli kuues esmakordselt Jettertzee ralli katkestamist läbinud Aigar pärast kaheksas. Kataloonias käis algusest peale võitlushaaval Prokopi ja taas rajale tulnud Hendersoni vahel. Ava juhtis end rehvi purunemine. Teisel võistluspäeval kukutas ta kolmandaks Andersson võrdsustus punktiseisuhaavaga ja sarja võidupidi viimasel etapil saama see, kes eespool lõpetab. Korsikal püüdis saatus taas kord eelmise ralli ebane tasa teha ning lasi Andersoni rehvil puruneda. Paraku ei saanud haava sellest tulu lõigata, sest sõitis samal kiiruskatsel juba enne Anderseni rehvi purunemist rajalt välja ja katkestas. Prokup võitis etapi, Andersonile tagas neljas koht via juunioride ralli meistrivõistluste esikoha. Anderson oli tulnud võitjaks 2004. aastal, mil tegu oli ametliku MM-sarjaga. Tänavu sai siis haavakokkuvõttes teise ja Mölder neljanda koha. Kuni juunioride sarjas lubatakse osaleda kuni 28 aastastel pilootidel, siis on Urmo Aava jaoks rong lõplikult minema sõitnud. Koos kaardilugeja Kuldar Siku osaleti viiel hooajal 2003. lastele võisteldi Suzuki tehasetiimis ja tulemuseks oli viies koht. Suzuki juhtkonnale erilist muljet ei avaldanud ja 2004.-ks aastaks dekrodeerus haava erasõitja staatusse. Hooaeg lõppes kaheksanda kohaga ja ka rahaallikad kuivasid kokku uute toetajad. Videol saadi järgmisel, 2005. aastal siiski jätkata, ehkki avaetapp kontegarrast tuli vahele jätta. Hooaeg lõppes neljanda kohaga. 2006.-ks aastaks pääses haava tagasi tehasemeeskonda ja võitis Türgis esimese JWRC etapi. Dramaatilisi viimase ralli järel võltsis tuli siiski leppida teise kohaga. Patrikson telli järel. Muide, kui ma räägin, et ava tegi seda avategi teist, siis ei taha ma sugugi pisendada kaardilugeja Kuldar Siku osa. Kaardilugeja moodustab siiski 50 protsenti ralli paarist, tema tegevus jääb tavaliselt publiku eest varjul isegi nii kõrgel tasemel nagu WRC on olnud näha, kuidas kaardilugeja suudab pilooti kiiremini liikuma panna või pigem mitte niivõrd kiiremini, kuivõrd just veatumalt ja stabiilsemat. Mõelge vaid Francois Duval või Chrissy Atkinson karjääri edenemisele. Aga öelda, et juunioride sarjas tulid teiseks ava ja mitteavas on ametlikult tegelikult täiesti õige. Nimelt ei piira hittertzee reegleid kaardilugeja vanust erinevalt piloodivaludest ja seetõttu pole nende ritta seadmine päris korrektne. Ja muide ka suures WRC karussellis pälvib ju ametliku maailmameistritiitli ikkagi ainult piloot. Kindlasti painab paljusid kuulajaid küsimus, mis saab rallivoolist haavasikk edasi. Kas hea esinemine juunioride hulgas sillutab tee ka WRC sarja? Seda oleks muidugi ilus uskuda. Näiteks Citroeni WRC meeskond koosneb eranditult endistest juunioride meistritest. Sebastien Loeb võitis tiitli aastal 2001, Daniel aastal 2005. Ent vaadakem ka medali teist poolt. Per Gunnar Andersson võitis juunioride rallisarja esmakordselt aastal 2004. Miks ta veel tänavugi samas jätkas? WRC tõepoolest oleks hüppelaud suurde rallikarusselli, siis oleks nii võimekas mees ammu üles korjatud. Paraku on tegelikult selline, et WRC tiimides on väga vähe kohti. Kui vormelisõitja Marko Asmeri šansse vormel-ühte pääsemiseks võib hinnata väga väikesteks, siis teda lohutab ikkagi asjaolu, et tuleva aasta 12. F1-tiimis on kokku 24 istet. Rallisarjas on õiget tehasemeeskondi vaid neli. Citroën, Ford, Subaru ja tuleva aastaga Suzuki eeldatavalt kokku üheksa autot. Palgalisi piloote on aga kogu sarja peale vaid kolm. Maailmameister Marcus Grönholm, Sébastien lööb ja Petter Solberg. Ülejäänud peavad sõitmiseks ise raha kokku ajama. Eeldatavasti palkab Suzuki tulevaks aastaks vähemalt ühe piloodi. Korsika ralli tehtud debüüt ei luba sellel sõidukilt lähitulevikus palju loota. Teisalt on tehasetiimi võimalused ikkagi midagi muud kui kõige jõukamal erameeskonnal. Kui ava kunagisi Suzuki JWRC meeskonda pääses, polnud sel tiimil mingeid silmapaistvaid tulemusi. Tundsin siis huvi, kas kutse sellisesse meeskonda kahtlusi ei tekita. On seal ikka mingit perspektiivi? Ei mingit kahtlust, kõlas vastus ja oleks ju ilus uskuda, et ajalugu kordub. Et miks peaks sukki eelistama, avad tandersonile kahekordse juunioride rallisarja võitjale? Karm reaalsus ütleb, et täishooaja eest MMil tuleb letti laduda umbes kaks miljonit eurot ehk üle 30 miljoni krooni. Optimist minus tahaks loota, et see rahasumma on leitav. Realist seevastu väidab, et Eestist pole seda võimalik leida. Jääb siis loota vähemalt MM-rallid haavasikk tuleval aastal siiski kaasatud Löövad tänaval, nende plaanides veel osaleminega võltsida. Rallil mitsubishi loobumine tõmbas nende esialgsetele plaanidele kriipsu ning ikka Kreeka ralli testikatsel juhtunud avarii ja katki läinud autoga raha just juurde ei tulnud. Nii võibki juhtuda, et meie praegusele parimale rallipaarile on tänavune MM-hooaeg vähemalt lõppenud. Kui aga rallist veel rääkida, siis selgusid nädalavahetusel Saaremaal ka Eesti meistrid. Kõige tähtsamas m3 klassis pidid meistri selgitama omavahel seitsmeteistaastane venelane Jevgeni Novikov ja kahekümneaastane eestlane Rainer Aus. Novikov läks Saaremaale liidrina ja asuski algul juhtima, ent põrutas hiljem sealt välja, katkestas austades tagasi Margus Remmaku rünnakud, võitis ralli ja koos sellega ka meistritiitli. Maailmatasemel kireb rallikarussell aga edasi. Sebastien Loebi ja Marcus Grönholm lahutab kolme viimase appi eel vaid neli punkti. Jaapanis võltsis, sõidetakse kruusal ja väike eelis peaks olema Grönholm. Esmakordselt kavas olev Iiri ralliAga toimuv asfaldil ja sellel teekattel pole Grönholm veel kunagi MM-rallit võitnud kui üks lumes ja jääs toimunud Monte Carlo etapp välja arvata. Ja kui Eesti fännidel on veel kellele pöialt hoida bee WRC sarjas ehk N-rühma autodel osalevatel Martin Rauam ja Kristo kraadil seisavad ees stardid Jaapanis võltsis nagu õltsi rallil ei pruugi nemad olla sugugi ainsad eestlastest osalejad.