Kui vaadata uusi autonimesid nagu Nissan Qashqai või Kiia siid, siis tundub, et maailmast hakkavad head sõnad otsa saama. Enne autosid anti nimesid veduritele, laevadele ja muudele suurtele sõidukitele, aga seal oli asi natukene teistmoodi, iga eksemplar sai oma unikaalse nimega autod toodetiseeria viisi ja oli vaja neile siis hakata ka mingisuguseid nimesid või õigemini indekseid panema. Mis oleks kõige loogilisem, võiks ju alata numbritest näiteks üks, kaks, kolm või äärmisel juhul tähtedest ABC ja eks niimoodi on ka toimitud näiteks Volkswagen põrnikas saksa keeles kehver on ju ametlikult ei midagi muud kui Volkswagen tüüppüks. Auto algusaegadel kasutati tihti tüübi, indeksin aga võimsust. Ent inimestel läks raskeks vahet teha eri mudelite vahel ja nende tegelikest omadustest võis küll aimu saada kellelegi numbrid ei kippunud meelde jääma siiski sama põhimõtteliselt kasutatakse isegi tänapäeval hobujõudude asemel pruugitakse küll mõningaid teisi parameetreid, näiteks BMW 325 ei tähenda ju midagi muud, kui et tegemist on kolmanda seeria autoga millel on 2,5 liitrine mootor või Mercedes-Benz C 200 märgib C-klassi masinat, millel on kaheliitrine mootor. Kuna valik on läinud väga kirjuks, siis päris sajaprotsendiliselt, et selliseid seaduspärasused ei kehti. Mudeleid tuleb lihtsalt liiga palju, et neil niimoodi omavahel vahet teha. Volvo kasutas kunagi kolmekohalisi arvema mudelite tähistamiseks, kus esimene number näitas seeriat teine mootori silindrite arvu ja kolmas uste arvu näited siis volvo kaks, neli, viis või kolm, neli, kolm. See komme läks neil kiiresti ülesest kombinatsioonid said väga ruttu otsa. Besoose vastu on patenteerinud kolmekohalised arvud, kus null keskel 104 205 306 407 esimene number mingit erilist tähendust ei oma, näitab üldjuhul lihtsalt auto suurust. Persoon oli kunagi sellel pinnal ka väike arusaamatus, Porschega Porsche nimelt tahtis oma uut mudelit märkida numbriga 901 pesu hakkas hirmsasti vastu ja sellest ajast peale tulebki maailm seda legendaarset masinat. Kui Porsche 911 Nõukogude liidus olid ära jagatud tehaste vahel numbrid, mida tehased võisid kasutada oma toodangu tähistamiseks ja selline süsteem kehtis 1970.-te aastate alguseni siis mõeldi välja eriline süsteem, kus iga number tähendas midagi ja autod said 400 viiekohalised tähised, aga tavaline inimene ei suutnud neid numbreid kuigi hästi meeles pidada, kui neid väheke isegi rohkem hakkas tulema. Kuna numbreid oli raske meelde jätta, siis avastasid automüüjad vorsti, et palju lihtsam ja palju meeldejäävam on anda autodele nimed, mis midagi meenutaksid või kasvõi kirjutada number sõnaga, kui midagi muud paremat pähe ei tule. Seda kasutatakse ju tänaseni. Näiteks itaaliakeelsed nimed, tuulovi, Audi Quattro on ju kõigile tuttavad ja need ei tähenda midagi muud kui üks ja neli ning quattro on saanud rohkem kui 20 aastaga nii tugevaks kaubamärgiks, et võib pidada seda üldse üheks tuntumaks autoalaseks kaubamärgiks üleüldse ja tähtede asemel võiks kasutada ka näiteks kreeka tähti. Seda on kasutanud kõige rohkem Lancia kõige tuntum näide vast Lancia delta Lancia delta, mitmekordne ralli maailmameister nii tootjate kui ka sõitjate arvestuses. Auto nimed üheks ammendamatuks allikaks võib öelda on hispaania ja itaaliapärased kohanimed, näiteks sätt. Hispaania autofirma on praktiliselt koguma Gamma nimetanud Hispaania linnade ja kohtade järgi Ibizza inka Toledo Leon. Itaaliapäraseid kohanimesid esindavad näiteks Oopelasgoola või Ford kortiina Portugalist pärinev Poopel sild, Tra nimi, Hyundai Santa free ja tustsoon ja Vera kruus on saanud oma nime hispaaniapärasest Ameerikast ja nii edasi ja nii edasi ja nii edasi. Aga isegi Saksamaalt leitakse geograafilisi objekte, mis sobivad autode ristimiseks. Nii sai oma nime näiteks fort Aunus, hästi sobivad ka muud Hispaania keelsed ja itaaliakeelsed sõnad, mis lihtsalt peaksid olema. Hästi kõlavad näiteks Cadillac, El Dorado, Ford, Sierra, Kiyarjo. See viimane on küll niisugune kahe vahel Rio tähendab hispaania keeles jõge, aga kui öeldakse Riio, siis inimesed tihtipeale mõtlevad. Riiodersoneerum. Kui looduses sobivad sõnad hakkavad otsa saama, siis on alati võimalus välja mõelda ise uudissõnu. Sellist võtet kasutatakse tänapäeval järjest tihedamini ja kõige agaramalt pruukiaks. Ta nimetatagu Yaris, Avensis või Corolla ei tähenda ju iseenesest midagi. Aga neid on hea kuulata ja inimestele jäävad meelde. Ja kui otsustada nende autode müügiedu üle, siis on see vägagi hea retsept. Ja välja mõeldakse mitte ainult mudeli ehk eesnimesid, vaid ka margi ehk perekonnanimesid. Ja jälle tuleb Toyotat kiita või ära märkida. Mark nimega Lexus onju kah täiesti kunstlik ja kui öeldakse Lexus, mida inimesed esimesena mõtlevad, ilmselt kohe luksus. Ja eks sellele sarnasusele see sõna ju rajatud ongi. Volkswageni mudelite nimesid vaadates võib leida seaduspärasusi mitmesuguseid. Mõned mudelid on saanud oma nimed aristokraatlik, Est meele lahutustest, näiteks polokull või tööbi. Siis on esindatud tuuled, ciroco või passat kreeka mütoloogia. Paet on aafrika hõimu järgi on saanud oma nimetu areek ja on olemas ka kunst sõna Tiguan värskeim maastur. Maasturite nimedega on üldse niisugune lugu, et tihtipeale nende nimed esindavadki sõiduki sihtotstarvet näiteks Toyota Land Cruiser, Chevrolet rail, pleier või Subaru Foresteri. Nendest võib välja lugeda kuskil metsas või maastikul tuleb nendega liikuda, aga väidet sõnad hakkavad otsa saama. Kipub paika pidama küll, sellepärast et järjest enam autofirmasid loobuvad oma mudelit nimetamisest pikkade sõnadega ja hakkavad kasutama mingit tähe ja numbrikombinatsioone. Viimasena näiteks Hyundai, kelle värskeim mudel kannab nime ei taha öelda, ütleks siis indeksid i30 ja samaviisi kasutavad näiteks Audi A3, S6 Q7, R8 RS neli Volvo S40 V50 C 70 ja nii edasi. Muideks Volvo ja Audi läksid sellel pinnal omavahel kunagi pisut kraaklema, nimelt Volvo tahtis oma mudeleid tähistada siis ühe tähe ja ühe numbriga Audi sai et ehk siis volvol S4 auto, mis pidi olema algselt S4. Tänapäeval me tunneme seda S4 10-na. Aga kurioosum on asja juures see, et kõik need pressimaterjalid, mis olid juba enne ette valmistatud, need läksid maailma laiali, need on inimestel olemas. Fotosid, kus Volvol on peal number S4 numbritega üldiselt suuri jamasid ei ole autode tähistamisel nimedega küll Eestiski on ju tuntud kord, kui tulid enam-vähem üheaegselt müügile Hyundai, Getz ja Daewooga loss ja irvhambad said kõvasti nalja, et autosid hakatakse nüüd jalatsite järgi nimetama. Suuremates riikides on niisuguseid juhtumeid märksa drastilisemalt. Neile ei hakanud ju ketsi kalossi pärast keegi autosid ümber nimetama. Aga näiteks Toyota väike sportauto Toyota MR kaks Prantsusmaal ja Belgias müüakse seda Toyota MR-i nime all. Põhjus on selles, et MR kaks kõlab prantsuse keeles, umbes nagu emmer töö. Samas sõna- mörd tähendab prantsuse keeles umbes midagi sellist nagu hunnik sõnnikut. Nii et selge see, et tuli see nimi ära muuta. Veelgi drastilisem näide. Meil hästi kaubaks minev maastur Mitsubishi Pajero kannab hispaaniakeelsetes maades nime Mitsubishi Monteero. Baseeruvad tegelikult on saanud ka oma nime looma järgi. See on teatud mägi, kass, kes elab Argentiinas Patagoonias, nii et peaks nagu kõik korras olema. Aga probleem on selles, et hispaaniakeelses slängis patseero tähendab inimest, kes liiga palju masturbeerida. Kui loomadest juba juttu, siis eks kasutavad ju loomanimesid teisedki firmad. Hästi tuntud on näiteks autofirma, mille nimi on jaaguar aga ka mudelinimetused Ford guugor või Chevrolet Impala ja millegipärast kipuvad need loomad alati olema sellised, kes on väga kiired. Kuugar on ju teatud kasse, Metskass ja Impala väga kiire, anti loop. Aga lõpetuseks tahaksin ikkagi öelda, et sõnad hakkavad otsa saama. Kui vaatame niisugust kuulsusrikast firmat nagu Cadillac varem kandsid tema autod nimesid El Dorado vill fliituud, aga mis toimub nüüd Tseedees, DTS SR x x seller? Keegi ei saa aru, millega on tegemist ja kas see kõlab kuidagimoodi ei kõla.