Alanud on kunstisaade kunst r ja stuudios on saatejuhid Karen Jagodin, Aleksandrit saapov. Täna räägime toimunust ja sellest, mis saab toimuma kunstimaailmas, ehk siis Maarit Murkaga räägime tema draakoni galeriis üleval olnud näitusest Niobe kinnings ja saate teises pooles on meil rühmitus sport, perfomance rühmitus koosseisus Remo Randver, Ville Karel ka ja mänedžer Sandra Jõgeva. Tere, Maarit nurka. Sul oli äsja üleval draakoni galeriis sinu selle aasta esimene näitus, Niobe kinning, kus kuused rippusid tagurpidi laest põrandani kaetud punase turvasega punane valgus, põles mõned monokromsed, maalid inglitiibadega tüdrukutest verine tsikkel. Mis sul on öelda selle kontseptsiooni kohta? Kust ma alustan, niubi kinninguste pealkiri sai alguse pealkiri sai alguse sealt, et noh, kõigepealt ütles, et see näitus on suhteliselt mitmeideed nagu kogu, et seal ei ole nagu ühte liini ainult sellepärast, et tõesti erilist mainis, et kaks aastat tegin seda, valmistasin ette seda näitust, et noh, vast kaks just ei ole, aga noh, üle aasta kindlasti tals pidi olema oktoobrisse näitusega liikus lihtsalt jaanuarisse edasi ja lihtsalt aasta jooksul Sa võid alustada ühest ideest, mida sa algsed Kalealistile räägid ja kirjutad, aga eks see muutub vahepeal ja teiseneb ja sinna tuleb mingeid asja juurde, et, et selles mõttes seal on, igal osal on võib-olla, mõnes mõttes on oma lugu ja siis noh, aga ma arvasin, et sobivad hästi nagu tervikuks kokku, et ikkagi mõnes mõttes nagu viimased näitused ja kõik nagu need eraldi ideed, et nad jooksevad ikkagi suht samast kohast on alguse saanud, jooksevad kuhugi nagu suht sama teema on kõik, et et noh, selles mõttes ma arvan, et ei ole midagi hullu, et kui osad maalid on nagu nagu ühte suunda ja siis võib-olla video ja installatsioon on mõnes mõttes natuke teise suunda, et siis ei ole hullu, aga pealkiri on, on, on sellest, et noh, nagu alati on need uue aasta lubadused nii-öelda kas uuel aastal alustate arema ja uue hooga ja ja kõik on nagu parem, et siis seda teen ma iga aasta, et mul on, mul on nagu konkreetseks päevaks on alati mingisugune list, mida ma teen, siis mul on konkreetseks aastaks mingi list, mida ma nagu tahaks teha või noh, see siis vahepeal täieneb täiene ja siis on nagu niisugune umbes kogu elulist. Et siis minu jaoks on mõnes mõttes niisugune väga biitlikud ja seal oli mainitud seda matuseteemat igal pool väga-väga tugevasti, mis oli loomulikult nagu üks üks suund, kus ma hakkasin mõtlema ja noh, mingi osa seal on olemas täiesti, et, et ma tahaks kontrollida seda, kuidas ütleme siis, kui ma olen surnud, et kuidas matus konkreetselt välja näeb, et, et seal ei ole, ei oleks naguniisuguseid, asju, mis mulle väga vastuvõetamatud on need siis võib-olla isa pärast surma ei saa rahu või noh, ma ei tea, ma tahaks seda kontrollida ka teiselt poolt. Teiselt poolt on lihtsalt nagu piltlikult see, et kui üks aasta saab läbi, et noh, nii-öelda kinning, et uus algus et siis nagu peab eelmine asi ära lõppema, noh, kui see lõpeb, et selleks üheks näitlikuks osakesed mingi lõpu näitlikuks osaks võis olla matus või mingi äraminemine või surm oleks liiga selline võib-olla negatiivne, niisugune sõna, kuigi noh, ta ei ole negatiivne, aga inimestele seostub kohe ja samamoodi on mulle meeldib lihtsalt kasutada selliseid võib-olla mõnes mõttes mitte süngeid, vaid võib-olla provokatiivse maid, siukseid, detaile, siukseid, mingeid viiteid, et, et ütleme, et kui seal on punase värviga seina peale mäkerdada midagi, kes mootorratta peale on ka punaste arvetis noh, kõik loomulikult veri. Aga noh, ma lihtsalt nagu mängin sihukeste. Et see kogu see mõnes mõttes kunst on, on mäng mõnes mõttes. Ta on ikkagi mina ja minust nagu tulenev selline minu minu mõtted ja minu elu, et noh, mingid osad on alati tõesed, et valetada ei saa nagu üdini, aga noh, loomulikult seal on nagu vinti üle keeratud mitu korda siuke samamoodi püstolit alati kinnistavad püstolid, siis midagi hirmsat toimunud, aga noh, see on selline lihtsalt sihuke mänguline osa, et kes, kust, kui palju mõtleb, et mina, ma ei mõtleks üldse nii negatiivselt sellest kogu matusevärgist üldse. Et kui minna seda morbiidse tõlgendamise teed ja vaadata neid mootorratta ja veremärke ja Pistorit, siis kuna matusele peab eelnema surm, siis ei ole kindlasti siin või, või on siin siiski tegemist sellega, et sa näed oma surma seoses vägivallaga või, või on see selline? Absoluutselt mitte ma lihtsalt ma mõtlen vahe selle peale, et, et sa ei tea kunagi, kuna sa võid nagu umbes ära lõpetada kõik värgid siinkohal. Et noh, kuna ma läksin mootorite kursustele seal suhteliselt selline. Mõnes mõttes on õudne asi, kuna ratas on 200 kilo, helistasite füüsiliselt, ei jõua nagu väga püsti hoida. Et siis noh, sellepärast tuli isegi mootorratas siin teemas, et kuna see on just see, millega ma tegelen nagu igapäevaselt ka, et sisse tuli paratamatult sinna sisse ka. Ja noh, sa ei pea isegi ise midagi valesti tegema, lihtsalt keegi sõidab sulle otsa, saad surma. Noh kunagi ei tea, sama hästi, Telliskivi tobe, see on igal pool, aga noh, mida iganes, et selles mõttes, et et ma väga nagu siukseid, noh, mul on küll pikaajalised plaanid, aga ma üritan ikkagi suhteliselt noh, mõned mõtted, et miks sa tormad nii õudsad või mõnikord, et miks sa, miks sa võtad nii palju asju korraga käsile. On lihtsalt nagu ei saa selle peale kindel olla, et ma elan 100 aastaseks, et võib-olla meil on kolmekümneaastaseks, et siis ma tahaks nagu need asjad, mida ma olen plaaninud noh, võimalikult ikkagi ära täita. Mõnes mõttes ma võib-olla siis ei usalda tulevikku, et siis ma üritan praegu kõiki neid asju teha ja prognoosid, et kuidas võib minna, et näiteks ma ei salli siukseid asju, noh väga üllatuste fänn ei ole, et tehakse sünnipäevaks üllatusi või sellist asja, et ma pigem olen pettunud, kuna kuna ma ei osanud ette planeerida ja ja seda vastavalt nagu emotsiooni nagu välja mõeldud, et kuidas siis peaks olema, et ma pigem vihane siis kui mingi üllatus toimuvat. Seepärast ma tahan, nagu need asjad ka võib-olla et ma lihtsalt on peas läbi mängitud, et siis, siis ma tunnen ennast võib-olla mugavamalt või siukene rahulikumalt, et siukseid samamoodi asjaks plaks intervjuud ja siuksed asjad. Ajad rivist välja, et ma ei, nagu ei kontrolli siis olukord, et siis on kuidagi keegi tunginud nagu minu mõtete sisse mõnes mõttes. Et, et see ei ole üldse nii, see ei ole üdini negatiivne. Seal oli vist varasemalt sari kill maili Killian Darling. Et see nüüd see olnud näitus jätkab seda. Ta jah, kas just sealt välja, et see kus on selle maali nimi, oli secret shut? Jah, see, kus on mees püstoliga peal, et see nagu on nagu sealt välja kasvanud, aga siis vahepeal ma tegin veel mõned maalid, millest nagu siis mida seal ei ole nagu näha. Aga millest jälle kassasid välja need inglitiibadega asjad, et ta niimoodi ühelt näituselt teisele kuidagi niimoodi teiseneb, et kuskil on mingi asi nagu on eelmisest võib-olla mõnes mõttes nagu laenatud ja siis sealt edasi läinud mingi asi. Aga see oli, see oli sellele samamoodi, et nad on, asuvad mõnes mõttes vastasseinas, et see mees püstoliga on ühel pool, tal ei ole tiibu, järelikult on ta maine tegelane järgult surnud. Ja teisel pool on on inglitega inimesed, et siis järelikult noh, mina mulle meeldis just sümboleid ka, et kui kuningad järelikult on surnud. Aga see, et nad põrguinglite Sid olema ei, ei ole selles nagu nii kindel et sealt nagu kassas edasi järgmine teema, mis on nagu selle vahepealse etappi, mida seal väljas ei ole, selle teisendused. Ma väiksest peale tahtsin olla kesksoost, Need on tegelikult sealt välja kasvanud, et nad lihtsalt nagu sobisid kõik nagu üheks tervikuks hiljem seal, aga, aga igalühel on nagu mingisugune väike oma stoori ka juures, et ja samamoodi tuli mul osade sõpradega juttu, kes ka väiksest peale noh, kuule, tüdrukud tahtsid olla näiteks poisid või noh, proovida, et kuidas oleks. Mina teadsin kindlalt, et, et ma ei taha olla poiss, sellepärast et siis peab sõjaväkke minema. Ma ei tahtnud olla tüdruk seepärast, et siis sünnitama ja siis ma mõtlesin kogu aeg, et kuidas saaks selle selline kesksoost sihuke hübriid. Ja tegelikult nad inglitega maalid, osad, mis olid väljas ka vaalasid kaks maali ennem seda noh, need on praktiliselt selle idee põhjal kõik, et et mängida nagu vaatajaga, et, et mitte öelda, mis, mis soost ma olen, kuna kui ma olen nagu näiteks oma nime öelnud, et kui nad teadjad Murka kui nad ei tea isegi mitte midagi muud, et eesnimi ei ole siis kõik arvavad millegipärast, et see on kas mehe nimi või noh, kumu kunstiakadeemiasse astusin siis siis nad tahtsid või nii-öelda ma ei tea, kas halli või mitte teha poistekursust ja aga seal ei olnud vist nagu ühtegi poissi rohkem võtta, et siis siis võeti nurka, et see nagu peaaegu sinnakanti samamoodi kui mõelda, et sõnakunstnik noh, minu jaoks ta on pigem kas siis kesksoost või siis on meessoost. Sest et näitleja näitlejanna, et on nagu konkreetselt, et on kaks sugu on nagu seal arvestatud, aga kunstnik on selline. Ja samas, kui sa lähed näitusel, siis on see tähtis, et mis soost inimese pildid need on, et selles mõttes võikski olla sihuke kesksoost. Kui ma Soomes olin, siis siis meil idas loengu üks lesbikunstnik ja ma ei tea tema jaoks nagu oli väga tähtis ja, ja siis noh, oleneb, mis seal, kus sa näitad neid heidete näitas siukses väga konservatiivses kuskil linnagaleriis oma asju, ma ei mäleta, kas Turus või kus iganes. Ja siis seal oli suur poleemika selle üle, et et issand jumal, et see on lehvi, kunstniku tööd. Ma ei saa aru, mis vahet seal on, kunstnik on kunstnik, et minu arust olekski nagu kesksoost kunstnik võikski nagu olla tšell. Sugu ei oma nii palju tähtsust, kuigi noh, vanasti oli, valdavalt, olid meessoost kunstnikud millegipärast noh, seal on ikkagi mingi siuke, ma ei tea, kas ta on väike kisma või siuke mingi väike kiiks on seal ikkagi nagu vahel, et noh, ei ole ikkagi täiesti sihukene. Vabase käik värk minu arust. Aga nende inglite Pullegi on sootunnused väga selgelt välja toodud ja teataval mõttes isegi nagu fookusesse pandud nende nende maalide juures. Ei ole selles mõttes, et kui võtta see, kus on aluspüksid suurelt nagu esiplaanil, siis seal on nagu mõlema soo tunnused siis see nii-öelda peaks olema, siis ma ei tea, transvii või ma ei tea, kes seal on nagu meelega niimoodi mängitud. Et võib mõelda mida iganes, aga teiste puhul seal ei ole tegelikult midagi näha. Ja nendele eelnevatel maalidel oli jällegi, kui seal oli, mõned arvavad, et see nagu pissipoos on ju, et kuidas tütarlapsed pissivad siis nendest eelnevatel maalidel oli jällegi sedasama. Aga seal ei olnudki Ing liibusel oli, oli mootorite kiiver, aga, aga oli püsti pissil jälle, et noh, et kui sa võtad nagu pikemalt selle seeria kokku ja siukse, noh, nad on suht sarnased kõik maalisus, monocroomsed, võib-olla mõni värviline detail, siis siis sa saad nagu hakata mõtlema, et siin on nagu ühtepidi teistpidi, et mis toimub. Kas turbatoomine näitusesaali oli arvestatud efekt, et tekitab sellise troopilise efekti? Seda ei olnud, arvestades see oli kõik olid lõpus suht üllatused, turvas oli mõeldud nagu pigem sellepärast, et et kui seal on mingi selline noh, mingi suremise või siukene mingi lõpuvärk, et siis siis mulle seostub, et peaks muld olema, aga muld on lihtsalt niivõrd niiske, mõtlesin, et turvas on selline analoogne, et noh, põhimõtteliselt näeb samasugune välja. Et tuua turvas sinna, aga aga see vanalinna majade ventilatsiooni oli, sest mul polnud halli aimugi koha peal nagu tekkis mingi selline troopika ja aknad on alatihti sellised. Udused. Ma mõtlen, et üks mööda jalutasin seal niisugune punane valgus ja udused aknad, siis tekkis sihuke ängi, punaste laternate tänavale sihuke mulje. Et noh, omamoodi naljakas, aga noh, ma ei osanud seda nagu ette planeerida. Tegelikult nagu mõeldud algselt, et, et see video oleks nagu vaadeldav öö läbi ka, et seal jookseks jagu. Aga noh, lihtsalt need ei tule kõne allagi, et see niipea kui tädi läheb sealt galeriist ära, ta küll päeval pühib neid, seal aga ta ära läheb, siis on aknad jälle uduselt midagi. Su eelnevat tööd on nagu su koduleheküljel esindatud nii kaugele, et ma mõtlengi, et kas on plaan, et seda kuidagi virtuaalseks teha. Ja loomulikult, aga ma lihtsalt ma ei tahtnud ennem panna, kui näitas püstile seal pointi samamoodi mulle ei meeldi väga, kui on pressitekstis ära mainitud, täpselt, mis seal on, mitu maali, mis seal peal on ja, ja, ja flaierite peal igal pool nagu kõik kõik nagu ennem näha, et siis ma ei leia seal nagu mõtet. Et ma ise ei viitsiks minna, et üritan kuidagi ennast nagu niisugune vaataja rolliga panna, et kui ma ise käisin, tehti, näitasid, olid siis ma lihtsalt ei. Draakoni galerii on selline, kaitselt saab tavalist lihtsalt mööda jalutades, vaata nagu see näitas, ära ei hakkagi uksest sisse minema. Aga selle näituse puhul ei toimi. Õhtul mööda jalutades eriti midagi näha ei ole. Aga põhimõtteliselt mingid seeriate alla sa need tööd paigutad või nimetatud uue? Ma arvan, et see tuleb selle Tenjuubi kinningitaaž, kui mul on mingi näituse seeriast, tuleb selle näituse pealkirjaga sinna noh, ma niimoodi naljalt mingeid ekstra siukseid, üksikuid töid, ideed ma teengi, kui on konkreetne koht kinni pandud kuskilt ma teen selle galeriiga. Arvestan nende seinadega sinna konkreetsesse kohta, et mitu tükki. Kui viljakalt sa plaanid nagu üles astuda sel aastal Sel aastal on hullumaja selles mõttes, et kuidagi kõik on kutsed ja minu enda plaanid on kuidagi ühtinud selle aasta peale, et minul oli endal plaanis mõned näitusel mingi kolm, neli, aga siis tekkisid juurde mõned niuksed kutsed, mis ei asu nagu Tallinnas kuskil mujal ja siis ma mõtlesin, et noh, väga hea, et vaevalt, et mujalt Eestist või mujalt inimesed satuvad nii palju Tallinnasse vaatama, et siis võib sama seeria saada nagu kuskile noh, näiteks Võrru, Maison Võrus. Aga kuna osad tööd on ostetud, siis tuleb uus ei tule, poolik, ma arvan, et uus täiesti. Noh, siin on nii palju aega ka, et me tegelikult mulle ei meeldi väga siukest ühte näitust väga palju keerutada ringi, et. Ma ei tea, ma tunnen ennast siis siukse maid laisana või sellisena, et kui, kui siin on mitu kuud aega, et siis ma võin teha nagu uusi töid, et mõnes mõttes on õige, et sa pead vahepeal puhkama, et sa pead mõtteid koguma, teiselt poolt jälle, kui, kui liiga pikk vahe jääb, siis kuidagi need ideed takerduvad minul küll niimoodi, et siis kui ma niimoodi piisavalt olen selle sees kogu aeg ja teen, et siis siis on idee kuidagi mõnes mõttes värske, saab sealt nagu edasi minna, muidu me hakkame jälle meelde tuletama, et kus ma nagu siis jõudsin omadega, et et ma tahaks ikkagi mingeid uusi, ma ei väida, et täiesti mingi kategooriliselt uus suund tuleb, siis kindlasti ta kuskilt jälle kasvab edasi, et mingit mõtet, mis on tegemata jäänud, siis tulevad sinna, aga ka lihtsalt uued tööd. Aga tõenäoline on, et 2007. aasta lõpus Maarit nurka pannakse linnuke ette, kui silmapaistva näitusetegevusest 2007. Võib-olla sa loodad. Kohas loomulikult selles mõttes, et tegelikult andunud sihukestest, majanduslikest ja muudest sellistest asjadest juttu viimasel ajal kuidagi ma ei mäletagi täpselt, kes õpilastega või kellega ja mina ikkagi nagu Ma olen seda meelt, et loomulikult sul on vaja majanduslikku sõltumatust selleks, et, et mõelda ja oma ideid teha ja oma näituse teha, et kui sa pead selle jaoks, et ütleme, näitus püsti panna kuskil tööl käima kaheksast viieni, siis see noh, lihtsalt ei jõua teha, sa oled nii tühi. Ei saa keskenduda, ma nüüd mul on selline töö, et ma siin vahepeal nüüd lõunapausil mõtlen midagi vina. Selleks on nihukest vabadust vaja. Aga teisalt ma olen ikkagi seda meelt, et majanduslikust osast tähtsam on on see, et sind nagu tunnustatakse nende oma eriala sihukeste tippude poolt või ma arvan, et see on nagu tähtsamaid. Ma olen siis nagu rohkem pilvedes kui see, et seal töö ära osta, et siis on küll väga tore, aga aga noh, sellest nagu ei piisa. Sa hiljuti tegid Helsingis magistrikraadi, et kas doktorantuuri plaanid on juba ka ammu-ammu. On elu plaanis on see ammu sees ja kui ma ei tea, mis aasta plaanist lükata, et kunagi ma mäleti, kus ma lugesin, seal oli selline tingimus, et saab doktorantuuri minna alles, kui sa oled vahepeal neli aastat töötanud sellel alal pärast magistrit, et ei saanudki nagu kohe minna. Et ma nüüd konkreetselt ühtegi kooli pole otsinud, aga hirmsasti tahaks. Juba see aasta on niisugune piin, et ma olen sest saati, kui ma esimesse klassi läksin, ma olen nagu kogu aeg niimoodi pint järjest järgmisse kohta edasi läinud, pole ühtegi siukest pausi olnud, vahel see aasta on niukene mõnes mõttes nihuke rasket kuidagi liiga omaette, et keegi ei kihi nõuaselt eriti midagi või selline iseenda peremees, et istud üksinda oma 17 ruuduses ateljees ja mõtled et küll on tore, et nagu maailm on väga, sind vaja on ise mõtelda mingi absurdse ülesande välja, täidad seda ja siis sa oled väga rahul. Aga noh, selles mõttes mul on, mul on muid asju, et ma olen ekas, on mõned kursused, et siis ma saan, saan nendega tegeleda seal. Küsiks lõpetuseks, et kas sa tahad ka oma maalitehnikat veel lihvida? Kuhu mina lähen, küsimus pidevalt küsiti, et kas ma tüdinud ei ole juba sellest slaidi maalist kusjuures ei, Haapsalust ei ole, et ma, poeg teiste jaoks võib-olla tundub siukene sarnane juba mitu aastat, aga enda jaoks leiad mingisuguseid siukseid kiiksi mingeid nõkse seal, et mida, mida nagu ei anna väga niimoodi seletada. Et kui ma vaatan mingite 2003 ütleme siis mingi nelja aasta taguseid maal, et siis seal on naguniivõrd tuntav vahe sees, et mul on endal mõnes mõttes piinlik, et noh, ma ei saa eirata, see on minu töö ja on väga hea, et, et sealt on areng toimunud. Et võib-olla teised seda nii palju ei näe, aga mõnikord valus vaadata, et noh, et miks sa ei suuda nagu kohe kuskile kaugemale näha või mõelnud, et seal niuke ikkagi pead ise kõik nagu siuksed vead läbi tegema ja siis noh, mul on küll plaanis mulle mitmeid siukseid katsetusi mõttes mida, mida proovida, aga see kõik võtab aega, et seda ei saa, niimoodi tuleb mõte ja siis ja siis ma kohe nüüd teen, et kuidagi see vajab seedimisaega ja alati tähendab kalleristidega on see jama, et viimasel minutil kõik pooled ööd on märjad ja niuke no tegelikult sõnul peavalu, et kõik viimased meetrid, kõik tekstid ja pressitekstid ja kõik asjad on sellised. Vaata, kui rahulik saaksid nudi mitu nädalat ennem varem, et juba oleks valmis ja siukene ei oleks magamata öid, lõpuse aga lihtsalt ei saa, kuna viimasel minutil ma ei tea, mina olen seda tüüpi, et et lihtsalt siis mõtled kõige efektiivsemalt, sa paned nagu kõik välja, et ennem kui sulle antakse kaks kuud varem ära siis kuidagi see teeks nagu poolik või meediatööd on ka siuksed. Et noh, ma ei saa sinna midagi teha, et vabandust viimasel minutil, aga ma arvan, et see on nagu jällegi parema eesmärgi nimel, et Nende katsetus seesama asi, et mingi mõned väiksed olen teinud, aga nüüd kuidagi vajavad siukest mingit settimisaega või ma ei julgeks neid nagu praegu väljagi panna. Et need vajavad mingit oma kohta, et ma ei, ma ei oska öelda, kuna kõik siukseid, mitmeid siukseid, videolõike ja selliseid asju on ka, et ma seisavad mõne aja mingi aastakese, võib-olla siis saavad enda jaoks valmis või ei oska selle kohta midagi öelda. Aga eks septembris paistab, et septembris tuleb Tallinnasse järgmine asi. Näeme, aitäh tulemast Sulle, Maarit. Alan saate Kunzee, teine saate jagu ja kutsusime täna stuudiosse gruppi rühmituse meeskonnasport vene keeli lugedes ja ladina keeli lugedes Knaps. Ehk siis keegi otse lahti. Et vaevalt on üldse käigi raadiokuulajatest kursis meie rühmituse tegevusega. Võib-olla nüüd. Aga ei no rühmitus sport, peamiselt tegutseb ikkagi perfomance kunsti vallas. Läheb põhirõhk sinna juurde tuleb veel erinevaid kuraatori projekte, Ville Karel peab galeriid ja nii edasi. Et lühidalt, me oleme üritanud hoida alternatiivset profiili. Ja kahjuks nüüd oleme saanud kuulsaks. See kahjuks nüüd all peate silmas seda, mis te tegite loomeliitude peol. Jah, peamiselt seda jah, tegime seal perfomance, mis ausalt öeldes ma ei tea, milleks mõju skandaalseks. Selle kohta öeldakse skandaalne pigem mõjuvaks, osutas mõjus, töötas. See oli üks esimesi perfomance missioonides mõjuvaks. Ma arvan, et kuluks ära võib-olla lühikirjeldus, et tõenäoliselt väga paljud raadiokuulajad seal peol ei viibinud, et mis siis täpsemalt toimus. Täpsemalt täpsemalt Me mina, Ville Karel ja siis Remo Randver. Üksteisele pudeleid puruks, mis osutus jällegi väga šokeerivaks mõnedele kuigi meil olid ka telliskivid pähe seotud, et väga viga ei saaks. Ja noh, põhiline skandaal tuli sellest, et arvati, et see rikub mingi kivipõranda ära mida see loomulikult ei teinud. Ja noh, eks kõik see värk tõi välja lihtsalt mõnede inimeste väikekodanliku suhtumise kõigesse Samas oli publiku eest hoolitsetud, mina Sandra Jõgeva, jagasin neile rahusti kokteile kõigile soovijatele. Volitooli palderjani, Fena aser paari, mis on illegaalne turul mööda Vene rahusti viis krooni leht. Lihaletis. Ei soovita kellelegi näolisel. Kas kunstniku värke muretses? Ma arvan, et me oleks saanud turvameeste käest molli küll. Eriti ei muretsenud keegi. Tänu sellele, et mingid tähtsad ülemused olid kohal, siis mull ei saanud, sest sülitasin ühele turvamehele näkku, kui ta tuli perfomance nagu kättpidi välja tirima. Sest ma olin vihane. Aga probleem oli selles, et maja haldaja Enda õiguseks esitada nõudmisi, et nagu näiteks klaasikilde ei tule 10 minutit ennem perfoomasid. Ma tooks näite, et kui meie mees kutsutakse esinema ja viis minutit enne lavale astumist öeldakse, et laulusinist viltvilkur ei tule, noh, see on absurd. Ennem seda perfomance oli vestlus ka härra Jaan Elken, iga, kes rääkis meile täpselt aru, mida tohib teha ja mida ei tohi. Ja siis tänu sellele tegime, otsustasime teda piisavalt mitte kuulata. Et mitte, et mitte etableeruda. Asi oli selles, et meil ei oleks tohtinud kuidagi mõjuda publikule ohtlikul seda, et võib-olla need mõned eemale lendavat klaasikillud tekitasid kergete ohtu, aga see on, see oht oli ikkagi üsna väike. See, mis, millest jutt peamiselt käis, oli see, et mingi kivipõrand läheb katki. Ja mina olen kinnitanud mitu korda klaasikilde ei tule see see nõue, et klaasikilde ei tule. Nagu ma ütlesin, oli umbes viis või 10 minutit enne perfomance käis ringi Arhitektide Liidu esinaine ja selle Salme kultuurikeskuse haldajad mõteldes nende närvikava säästmiseks kinnitada. Ei, ei, parem. Okei, see oli teie, ütleme siis selline esimene number üks itta, aga. No ei, see ei olnud esimene number, üksid. No ilmselt kõige suurema meediaresonantsiga Jah, aga tavaliselt ei ole see meie eesmärk. Meediaresonants rohkem loomeliitude juhtide omavaheline kirjavahetus võib rõhutada Jaan Elkeni väga mõistvat ja perfomance kunstis soosivat suhtumist. Ma tahaks öelda, et võiks ka selle raha ära maksta nüüd selle honorari, et ta oleks väga šeff. Absoluutselt ei poolda kunstnike liidu ja Jaan Elkeni avalikku mõnitamist, ma loodan, et see kuidagi sellele ei mõjunud, et ma isiklikult, kui grupi mänedžer igati väldiksin sedalaadi avaldusi. Mina olen kunstnike liidu poolt kuulunud. Tõsi, mina olen kunstnike liidu poolt, ei, mina kõikide kunstnike poolt. Minu meelest on väga hea mõte, et kunstnikel on olemas Ametiühing. Jah, on küll, see on superluks, et kui oli see keel, on olemas ametiühing aga ega me siis ainult seda perfomance ei ole teinud. Rääkige mõnest teisest kokku, teinud ikka üle 100 alla 100 natukene. Oleme ka välismaal esinenud, kuigi seda ei oodanud. Et. Seda toonitas Jaan Elken ka, et te olete välismaal esinenud. Ka edukalt oleme esinenud Läti televisioonis näiteks vilede televisioonis uudiste otse-eetris perfoomaksid teinud. Siis. Kaua te aktiivselt olete tegutsenud? Ütleks, et umbes niimoodi viis aastat tuleb nagu kokku. Ühe osa teie tegevusest moodustab siis ka kalamajas ühes korteris galerii pidamine, kuhu küll pääsemiseks vist tuleb ette registreeruda, kui külastatavad või meedia kummu tekitavad. No hetkel on galerii väikene paus, ma saan aru On ülespanemisel üks püsiekspositsioon, veerandsepa nimelise skulptori püsiekspositsioon mis kindlasti valmib mingil ajal, et siis, kui ta valminud on, siis kindlasti ka tekib, selle kohta on mingisugune pressitekst ja kutsed ja muu info. Kuna eelmine aasta olin mina seal spordigaleriis kuraator ja tegev, siis see aasta mind enam ei ole, ma kolisin Pärnusse, asutasin seal väikese oma galerii. Ville, Karel geto space, kus on praegu neli huvitavat näitust, kui keegi tuleb jälle Pärnusse. Kui ta ei ole tulnud, siis te olete jäänud ilma sellisest asjast nagu piik performans. Mis toimub Pärnu kontserdimajas, milles on ühendatud trummimeeskoor, sport, Trismitus, rühmitus, pink, Punk, nukratta siis veel mingit tantsijad Viljandist need kolmetunnine showprogramm ja ma arvan, et nalja saab kõvasti. Need kavad on üleval ka netis nukratto kodulehel on need kavad. Kas sa, Sandra, oled nende mänedžer nii-öelda? Jah, nad tegid sellise austava pakkumise mulle eelmise aasta kevadel. Ma mõtlesin, et äkki sa oled selline, märkan McClaren tüüpi, et võtad mu sorry, kui kedagi solvama kunsti punkarid enda nagu tiivale ja siis võib-olla kogenum vana prioriteet nagu kuhugile välja paisata. Loomulikult ma nende jaoks noh, paljud tegema, aga ma arvan, et selline Sex Pistolsi võrdlus on üsna kohatu, et see ei ole selline skeem. Me siiski väga andekad inimesed ja ka lõpetanud kunstiga akadeemia. Nii mõnigi Et kas siid wish isegi päris edukalt. Kas teid või vabandust, ma tahan, ma tahan lõpetada lauset, kas krediit. Johnny Rotten tegid Mälk McLaren'ile ettepaneku hakata nende mänedžeriks sest ei olnud päris sedapidi temaga tüübid kesi õlkisi tema ja tema abikaasa Vivian vestuudi poesseks. Ja ma tahan öelda, et see skeem ei ole päris see, ma tahtsin. Et sa ei ürita kasu teenida, mõistagi. Loomulikult ma üritaks seda, kui, kui üldse eesti kunstis liiguks selliseid rahasid või kui meil oleks kunstiturgu või kui kunst oleks midagi sellist nagu popmuusikat, kus, kus oleks võimalik teenida midagi muud peale kultuurilise kapitali. Ja üleüldse mänedžeride ema, et peale selle, et Sandra on meie mänedžer, oleme väga kolleegid, et Sander on enda kunstirühmitus, millega ta samamoodi tegeleb. Ta osaleb ka meie tegudes. Olen Assisteerinud, spordi perfomance, eid. Mis seal on, need, ma arvan, teistsuguse kogemuse kui enda ja pingpongi Terphonentsid. Noh, ma jätkuvalt tegelen rühmitusega pingpong ja oma sooloprojektidega, millest viimastest järgmine on väljas näitusel. Tallinna kunstihoones, mis avatakse teisel veebruaril. Kas teil lähitulevikus mingit nüüd see, millest me rääkisime Pärnus, aga, aga niimoodi sellest järgmisena mingite mingit etteastet on teada ka juba praegu, kus neid võib näha. Noh, need asjad juhtuvad kindlasti Eestis kevadel, kui tuleb üritus diverse Universe siis me kindlasti oleme seal ka korraks. Tasub jälgida rühmituse sport kodulehekülge. Ja ja meil on väga hea kodulehekülg, seal on väga palju infot. Mõtleks eetrisse ka selle kodulehekülje aadressi mis on HTTP kaldkriips kaldkriips-www punkt hot punkt ee kaldkriips iilits. No kui Nietzsche, aga nagu nagu kirjutatud noorema põlvkonna esindaja poolt, kes päriselt vene keelt ei oska Ja siis tegutsedes seal-ise-veeb masselina, üritan kõik asjad hoida nagu suht interaktiivsena, mis me teeme? Võib öelda, et sport on väga produktiivne rühmitus Eestis on päris vähe perfo, körytasy või selliseid, kus ma kõrval olen, ma jään üldse. Et enamus, mis nagu enam-vähem olemegi, osaleb. Ma olen mõelnud, et ilma üritust, et ta võiks ka teha midagi, aga seal on alati, et siis ei ole mingit raha, midagi lahedat. Et raha ei taha kunagi keegi anda, see on ka miskipärast. Sport on mõtteliselt nõus tulema enamikesse kohtadesse, kus teda kutsutakse. Kui oleme nõus keldid olema. Kõik oleneb kõikjale, sõltub sellest, milliseid kompromisse see nõuab ja. Et me ei taha nagu omaloomingul pealt nagu loomingulise vabaduse pealt mingeid kärpeid teha, kui nagu noh, kõige pakub näiteks 5000 krooni, siis mehi ei taha nagu panna mingit näiteks kileseinamaale ümber klaasikilde ei pritsiks. Umbes. Meie põhiline eesmärk ongi nagu, et oleks loominguline vabadus ja noh, see ei loe, kus kohas või mida sa teed nagu ise tunneks ennast hästi ja lahedalt. Ja siis pealtvaatajad ka vahest. Kui teil on vabad käed antud, sest te olete selline kiirreageerimiskomando Ei, absoluutselt mitte ei pea olema siin. Noh, see sõltub kõigest alati. Iga perfaktsionärina, mõnda Verfocat võib ette valmistada mitu kuud, mõtlesin. Ma ei tea, paar päeva, kõik sõltub, kõik oleneb. Eks me oleme viimasel ajal langenud ka sellele, et tal on vaja ühte perfomance teinud ka mitu korda. Olgem ausad, väga piinlik. Üldiselt me ei taha seda teha, see kõige hullem asi, mis kunstis saab juhtuda tavaliselt nagu peetakse inimest kunstnikuks, siis kui ta hakkab ühtise samasid asju tegema järjest üle ja üle. Aga minu arust on see vale. Mina lisaksin siia, et mis liig mis liig, aga samas kui keegi kirjutanud hitti, miks ta peaks mängima seda ainult ühe korra, kui tuua paralleeli popmuusika, tuleb suhteliselt hale, kui biitlid oleksid näiteks Yesterday ühes sadamakõrtsid, ühe korra mänginud. No ma ei tea, kas oleks vale olnud, aga võib-olla oleks tore Mis see üks lindistus sellest ühest korrast laulmisest maksaks praegu? Kõik rahaliselt ei taanda, ainult raha lähen, ei oleks kunagi kuulda. Ei kujuta ette, missugune muusikaline väärtus. Üks vinüül rabiseb iga hetk katki. Rajada sellest saaks koos vaid täiesti nii. See on üks korda sisse lauldud lugu, mida üldse kunagi ei ole esitatud rohkem. Hitiks on ja eks ole noh, et muidugi kui on mingi asi, mis rahvale meeldib, on ja miks mitte panna nagu jälle jälle uuesti, aga minu arust see ei ole väga õige asi. Kristalli perfakata jäädvustamiseks on, meil on oma kaamera, tean normaalne arhiiv. Ei ole normaalne, kusjuures hakkab tekkima suhteliselt korralik arhiiv ja meil on nii video- kui foto. Hilisemaid asjad on saadud üles võetud, aga Voroni kord ei ole nagu üldse mõelnud selle peale, et peaks alustamagi. Aga noh, eks siis võib-olla ei olnud vajagi. Ma nagu ise, nagu loodaks sellele pestoffile Et ma ei ole nagu näinud ühtegi liberfocut tankla kodulehel on päris head materjali üleval fotomaterjali isegi videosid video üleval. Ja Youtube'is on ka, et see ongi Youtube ja siis seal meie kodulehekülgmaterjalile ligipääs täitsa olemas. Ja et vorsti me teeme valmis meie seni kõige suurima Verfoga videolõikamise, mis me tegime seal endises lippookersi avamisele, tegime meie väga suure performance'i koos kunstiakadeemia esimese kursuse ja nende juhendajaga et siis see oli mingi tund aega pikk ja väga palju erinevaid performance'i elemente sisaldav nagu erg alale kujutleb, et tore show. Et see on ka nagu võib-olla nagu mingi pestoff või et see sisaldas hästi palju mingeid eelmisi elementidega. Kunagisi. Spordiselts noh, me ei ole kunagi teinud mitte ühtegi asja nagu üks-ühele aga noh, aeg-ajalt lihtsalt kasutanud mingeid samu elemente, mida juba varem oleme kasutanud natukene võib-olla siis muudetud kujul lisanditega. Vaatamata meie noorusele oleme teinud palju perfomance eid ja. Tavaliselt ikka vaadatakse nagu viltu, et kes need on nagu mingid punkarid ja siis on kõik pärast väga rõõmsalt üllatatud, et et nii noored ja nii professionaalselt. See on tõsilugu. Kes, kes oleks Leedu kunstnik või läti kunstniku sügavalt, imestas selle üle, et Eestis on juba nii noorelt. Perfomance kunstnikud on nagu tõelised professionaalid ületavad sealse, ma ei tea mingisuguse keskmise taseme. Täida keskmist taset. Millega me ületasime seadust, kõvasti taset. Kui me esinesime Bedwales festivalil võitu all, siis peale seda kutsuti meid edasi Vilniusesse kus me esinesime ka seal uue kunsti Muuseumis. Kahe perfomance ja millest Žanna püsivad kuulmekilevillal vigastused. Aga ma ei kurda, niisugune oli väga hea sellepärast. Aga noh, et me ei ole mingi nagu mingid Jack käes, meie prioriteediks on nagu kunst, aga mõnikord nagu ei ole väga ettevaatlikud. Et no see vahepeal nagu see on niisugune nagu segab või. Et noh, et mingit ma ei tea, tulekindlad, riided selga panema. Või noh, midagi sellist. Okei, aga aitäh teile tulemast ja tehke sporti. Me ei tee sporti põhimõtteliselt, meie meie ainus moraal on, kui meil on moraalsesse ainus moraal, on meid, sporti. Tänane kunste err saade voolas siis sellises vabas rütmis nagu kuulda, võisite ja stuudios olid meil külalistena Maarit nurka ja rühmitus, sport võis ladinapäraselt knopt. 400. koosseisus meeskond. Ja stuudios olid. Karen Jagodin, Aleksander Tsapov, Saadet saate kordusena kuulata järgmisel laupäeval, aga muidu veel ka internetis klassikaraadio koduleheküljel kuulmiseni kuulmiseni. Kunstpunkt R.