Vormel üks hooaja lõpust on ligi kuu aega möödas, järgmine võistlus peetakse alles tuleva aasta 16. märtsil, ent vormelikarussell tiirleb juba täishooga. Sel nädalal algasid Barcelonas taas testsõidud. Kuna tulevad sel aastal ei tohi enam kasutada veojõu kontrolli, siis põhiliselt katsetatakse seal uut mootori elektroonikat. Mõlemal päeval näitas parimat aega noor pensionär Michael Schumacher. Aga suvi võistlusrajale naasmist pole siiski mõtet oodata, ta käis lihtsalt testi tiimil abiks. Formaalselt pole aga isegi tänavune maailmameister veel selgunud. Londonis peeti eile kohtusaalis 2007. aasta MM-sarja epiloog, mille lõpplahendus loo salvestamise ajaks veel teada olnud. Mäletatavasti tungiti viimasel etapil Brasiilias kolmele autole liiga külma bensiini, ent kohtunikud otsustasid kohapeal karistusi mitte määrata. McClaren aga esitas apellatsiooni ning kui nüüd Nico Rosbergi Nick Haitsveldi Robert Kubiltsa tulemused tõepoolest tühistataks, tõuseks McLareni piloot Lewis Hamilton maailmameistriks. Samas on selline lahendus äärmiselt ebatõenäoline. Esiteks pole üldse selge, kas Mclaril oli õigust apellatsiooni esitada küsimuses, mis teda otseselt ei puudutanud. Teiseks, kui karistus ikkagi elatakse, ei pea selleks ilmtingimata olema tulemuse tühistamine, vaid näiteks rahatrahv. Kolmandaks peab apellatsioonikomisjon silmas pidama ka võimalikke globaalseid tagajärgi. Kui tiitel leiaks omaniku kuu aega pärast võistluse lõppu, pealegi mitte võistlusele, vaid kohtusaalis, ei tuleks vormel ühele kuidagi kasuks. Tegelikult näitab sellise asja esilekerkimine üleüldse vormel ühe suurimat nõrkust. Nimelt puudub sarjal üks konkreetne avalike üheselt mõistetav reeglistik. Lisaks tehnilistele tingimustele võistlusmäärustele, mille olemasolu on igati mõistlik. Aga nende mõjupiirkond pole päris selgelt paigas, eksisteerib veel lugematu hulk selgitusi-täpsustusi muid määrusi. Ning tagatipuks on olemas veel vormel üks konstitutsioon ametliku nimega kul koordileping, mis käsitleb sarja kommertsküsimusi ja see on salastatud. Sõitjate turg püsib aga endiselt ooteasendis, sest peamine küsimus, kuhu läheb Fernando Alonso, pole ikka veel selge. Ilmselt ei saagi midagi enne selgeks, kui leiab lahenduse teine spiooniskandaal ja see ei juhtu kindlasti enne kuuendat detsembrit. Erinevalt eelmisest stepiketist on McClaren seekord kannatajaks pooleks väidetavaks, võitjaks aga Reno. Ta lahkus insener filme keres mullu sügisel McLareni Strenousse ja võttis kaasa portsu flopikettaid tehniliste joonistaja andmetabelitega. Elu. Sisejuurdlus näitas, et materjal kättesaadav ka tiimi arvutivõrgus ning seda nägi vähemalt 15 inimest. Ja kui selle pilguga vaadata, siis on Reno tõsises hädas. Mäletatavasti keerati Meklarnile kraesse 100 miljoni dollariline trahv, ehkki seal levis info märksa kitsamas ringis ja selle kasutamist autodele ei suutnud viia kuidagi tõestada. Normaalse loogika kohaselt peaks karistus olema vähemalt Orange kui Meklareni korral mis omakorda balleffia keerulise probleemi ette. Lennutegevjuht Carlos kool on korduvalt öelnud, et autotootja peab F1 meeskonda nii kaua, kuni see midagi sisse toob. Renosugusele hiigelkontsernile poleks 100 miljoni dollarilise ühekordse väljamineku vormistamine mingi probleem ent vormelimeeskonna bilansi keerakse lootusetult kahjumisse. Mis omakorda tähendab, et ilmselt lõpetaksite hinga peatselt tegevuse ostja leidmine sellele ei pruugi küll keeruline olla, ent fiiale seda muret kindlasti kaela pole vaja. Teisest küljest ei saa via Renule kuidagi kergemat karistust määrata, sest see tooks paratamatult kaasa süüdistused ühe meeskonna helistamises. Neid süüdistusi ja küsimusi on niigi esitatud. Kui McClaren sai karistada ühe oma töötaja maikovlane tegevuse eest, siis miks ei saanud Ferrari karistada oma tööd Raitset step nii tegevuse eest? See oli ju samamoodi mootorispordi maine kahjustamine ning reeglite kohaselt vastutab selle eest igal juhul tema tööandja. Või miks ei karistatud Toyota tiimi 2003. aastal aset leidnud spiooniskandaalis, mille osaliste süüga päris kohtus tõestamist leidis. Nii nagu meil on kombeks öelda? Ja Fiat on ka otsesõnu süüdistatud Ferrari helistamises, kellelgi pole kahtlust Ferrari teenetes väärtuses kogu sarja jaoks on see ikkagi ainus võistkond, mis kõigil F1 hooaegadel alates 1950.-st aastast MM-il kaasa teinud ja anda ka kõikidest rohkem võitnud Enteraalilegi peaksid kehtima samad reeglid, mis ülejäänutele. Praegune asjade seis, kui renoorika tõesti karmilt karistada, saab vägisi mõttele, et feraalil on fia kätega õnnestunud vabaneda kahest kõige ohtlikumas konkurendist. Ent Ferrarile seisavad ees rasked ajad. Põlvkonnavahetus jätkub, Michael Schumacheri asendas küll Kimi Räikkönen ja üsna edukalt. Sellega asjad ei piirdu. Endine tehnikadirektor Rosbroon andis sel nädalal teada, et hakkab edaspidi tiimijuhi ametit pidama hoopis Honda meeskonnas. Ferrari senini. Tiimi boss Jean Todt lahkus samuti ametist. Tema postile tõusis Marial. Mondo tot jätkab esialgu kogu Ferrari firma tegevjuhina, ent võib vabalt juhtuda, et ta paneb sellegi ameti aastavahetusel maha. Vangerdusi see veel kaasa võib tuua, on praegu isegi raske öelda.