Reedel algab Austraalias vormel üks klassi autode ringrajasõidus meistrivõistluste 59. hooaeg algab 11 võistkonna 22 piloodi auto osavõtul. Iseenesest väärisvõistkondade pilootide arv üldse märkimist, ka mullu oli neid sama palju. Aga asi on selles, et kuni viimase hetkeni rippus Super Aguri võistkonna osalemise kohal küsimärk. Õigemini oli kogu tiimi tulevik ohus. Esmaspäeval aga teatas tiim, et on jõudnud kokkuleppele magma grupiga osaluse müügi küsimuses. Millise osalised Aid? Täpsustatud? Magla on autotööstuses tegutsev konsultatsioonifirma, mille nimi ei ütle asjasse pühendamatule suurt midagit. Firma asutaja ja juht Martin Lääts oli omal ajal Fordi Euroopa osakonna boss ja ometi vormel ühega tihedalt seotud. Praegu istub ta muu hulgas Magna esindajana vene autojuht ja kas nõukogus kosja kuulub oma rikkamale inimesele Hollektriposkale ning ilmselt tuli Super Aguri ostuks vajalik raha. Just temalt. Ei maksa siis imestada, kui see meeskond hakkab tulevikus kandma näiteks Ruskajazzila nime. Super Aguri jääb tänavu tõenäoliselt punase laterna rolli. Aga vaatame nüüd stardirivi teist kiiremat otsa. Mulluse hooajaga võrreldes ei tohiks väga suuri muutusi jõudude vahekorras toimuda. Kasvõi sellepärast, et reeglistik on juba neljandat aastat üsna stabiilne. Tänavuse olulisema uudisena peavad kõik meeskonnad kasutama ühesugust mootori juhtarvutit. Praktikas tähendab see, et veojõu kontroll enam kirjandusel juhti ei abistanud. Samuti ei saa enam juhtida mootoriga pidurdamist, mis muudab autod pidurdamisel ebastabiilsemaks. Üldiselt on see muudatus aga igati positiivne, sest peaks suurendama sõitja vähendava tehnika osakaalu lõpptulemuses. Võidusid huvilisena, loodan ma, et tänavune hooaeg ei kujune ühe hobuse võiduajamiseks. Pean silmas muidugi seda musta hobust, mis kollasele taustale joonistatuna ehib punast autot. Kimi Räikkönen saavutas mullu MM-tiitli küll läbi viimasel hetkel Enton nüüd painama hakanud võidukohustusest prii sega pole ime, kui ta tänavu kõigil selgelt ja sirgelt eest ära sõidab. Pealegi oli Ferrari testi tulemuste põhjal teistest kiirem. Mitte palju, aga selgelt peaks Reikeneni laga viltu vedama, võib hakata koitma tema meeskonnakaaslase Felipe Massa tähetund. Mullu pudenes Mossa tiitlikonkurentsist tehniliste rikete tõttu ning põleb tahtmisest tõestada. Teraali lähim konkurent peaks endiselt olema McClaren. Ent keegi ei oska ennustada, milline on meeskonna tegelik seis pärast mullusele spiooniskandaalile järgnenud 100 miljoni dollarilist rahatrahvi. Teatu lõhkunud tiimis pärast kaprisitseva Primo tulnuna käitunud kahekordse maailmameistri. Tal on seal rohkemast kindlasti rahulikum konstruktiivsem. Tema asemele palgatud Heiki kova lainen sõitjana Lewis Hamilton need ilmselt palju alla jää näeb, ei hakka kindlasti Alonso moodi pirtsutama. Alonso siirdus tagasi talle kuulsuse toonud Reno meeskonnad. Ent testide põhjal ei ole sellest tänavu kahele esimesele suurt ohtu oodata. Pigem võid eeldada, et tiimide arvestuse kolmanda koha pärast Nad hakkavad omavahel kemplema renooja BMW ning sellesse võitlusse võivad sekkuda Williams ja Reet. Mul kõigil on selgelt nähtavad tugevused ja nõrkused. Järgmise omavahel Maidjagava keskmike gruppi peaksid moodustama rota hooldaja Toro Rosso. Mõlema Jaapani suurfirma meeskonnad ebaõnnestusid mullu täiel rindel ning seisu paranemist polnud näha. Talvistel testidel koondas selleks küll tööle Rospool kehvariaadi tehnikadirektor Annely üks Michael Schumacheri võitude sepistajaid. Ent arvestades tiimis valitsevat kaost, võib ebaedu eduks pööramine võtta aastaid. Sama kehtib ratta kohta, selle vahega, et seal pole näha seda kaptenit, kelle juhtimisel madalikule tüürinud laev jälle vabas vees kiirelt liikuma saada. Pigem võib näha märki kontserni juhtkonna püüdest lahendada probleeme toyota viisil. Lõputu bürokraatia eriti pole aga võidusõidus kunagi edu toonud. Selles mõttes Toro Rosso väike end hästi motiveeritud meeskond, Toyota täielik vastand Tiimasid Franz ostja Gerhard Berger on eri ametites kõiki vormel ühe võlusid ja valusid tunda saanud. Ka pilootide kaader on esmakordselt tiimi ajaloos võimekas. Mullu superstaari geene näidanud Sebastian sel ning neljakordne Champ Car sarja võitja Sebastien purdee. Ainus küsimärk on auto töökindlus, mis mullugi. Palju peavalu valmistas viisaastak nelja aastaga näib olevat Force India diviis kandisse tiimi mullus paikeri enne seda myyd landi ja veel varem Jordani nime. Viimane omaniku vahetus tõi tüüri juurde India miljardäri Vitšaimal Lia tole. Tõsistest kavatsused annab märku kas või tõsiasi, et esmakordselt mäletamatutest aegadest Läti ei müüdud piloodi kohta rahakatele kehva sõiduoskusega meestele. Adrian sotilinodruse hõljust, toetavatšenkarovi, kella kogemused ning mitt Antonio Lütsi on täiesti arvestatav testsõitja. Maikest grandiimi juhina käsutab suhteliselt rosinaid ressursse, et kui keegi teab, kuidas neist viimast võtta, on see just tema. Alahinnata ei maksa tiimi motivatsiooni. On liiale kuuluv õllefirma. King Fisher oli aastaid Toyota tiimi sponsor, nüüd seisab selle logo Force India mootorikattel. Toyota teemalisi mälestusi on ka keskveinil, kes sealt allumatuse eest kinga sai. Üllaturikast tehasetiimi pidevalt võita tundub ebareaalne. Pelgalt ärritada õnnestub neid kindlasti. Vaatame üle teravused, uustulnukad Sébastien portjeest oli juba juttu, aga tituleeritud, teavitati teisi pununegeebeegaks sarja meister Timo blokitublit Toyota roolis ning meeskonnakaaslane Jarno trulli tunneb end ilmselt üsna ebamugavalt. Brasiilia sinopic kee tuli 2004. aastal Briti vormel kolme meistriks ning kaks aastat hiljem keebeegaks sarja sallavaid Lewis Hamiltonile endale. Renoorulisega pikile erilisi šansse pole, sest Fernand Alonso on lepingu kohaselt Reno esinumber. Kasukinakatšima pälvis mullu GP sarjas viienda koha tänavuse koha eest. Williamsi kokpitis peab ta tänama veel kõige Toyotat kui mootoritarnijat. Esimesed vastused küsimustele, kes, kuidas ja miks, saavad vastuse juba ülehomme. Esimene vabatreening Melbourne'is algab meie aja järgi kell üks öösel. Austraalias selgub jõudude vahekord võib päris pikalt püsima jääda, sest järgmist korda pääsevad tiimid testime alles pärast kolmandat etappi. Seega võib hea algus tähendada, kui mitte poolt võitu, siis igal juhul õnnestunud algust tugevale hooajale.