Raadiopastor Kivisildniku jutlused, Kaheksateistkümnes köide lehes kirjutati, kasvatusega on halvad lood ja et kui seksuaalkasvatuskoolidest välja rookida, siis hakkavad juhtuma igasugused pahad asjad. Lapsed hakkavad tegema aborte ja korjavad endale AIDS i pisilase külge. Vaevalt, et see asi nii hull on. Seksualismiga tegeleb inimkond juba väga pikka aega, kusjuures suurem osa sellest ajast oli igasugune haridus meile tundmatu. Eestlased pole aga mingi suvaline inimlik, vaid vastavalt pastorite ja misjonäride hiidsetele üleskirjutustele üks kiimalisemaid kogu maailmas. Meie Ehal käimise kombed ja õitsil käimise kombed võiks anda ainet kümnetele kümnetele tõsielulistel paaritumissarjadele. Maamees otsib naist või reisile, sinuga tüüpi lahja kraam kindlasti Eesti publiku teie aru. Ta haridusest on kasu isegi kehalisest kasvatusest, mis on aga kehalise kasvatuse tund. Õpetaja näitab ette, lapsed teevad, järgi, harjutavad, võistlevad ja vahel saavad ka 10 olümpiastardi raames tulemuse. Kusjuures kehalise kasvatuse õpetaja on ise tavaliselt sportlane või vähemalt väga tugev isik. Seksuaalkasvatuse tulemuslikkuses. Praegusel kujul ma kahtlen. See pole ju midagi muud kui loeng, pole teada loengupidaja enda seksuaalne kogemus ega võimekus, suvaline tädike, kes isegi kondoomi ei julge klassiruumi kaasa võtta. Ta ei ole meie lastele kindlasti märkimisväärseks abiks. Ma olen Ameerika luuletaja, paun teiega ühel meelel selles, et luule asjus pole mõtet kuulata neid, kes pole sellel alal midagi silmapaistvat saavutanud. Sama kehtib ka seksuaalkasvatuse õppejõudude kohta. Kui sul seksualismis ikka medalit või järku pole ette näidata, siis ole parem vait. Miks ma peaksin sind kuulama? Parem loen naistekaid või Cosmopolitani, ehk on põhjus selles, et ma pole kunagi aborti teinud ja aidsi surnud just see, et mul oli Rakvere esimeses keskkoolis perekonnaõpetuse õpetaja, kelle pädevuses polnud põhjust kahelda. Nimelt abiellus õpetaja ühe mu klassivennaga, mis tõestab, et tema teooriat oli võimalik ka praktikas rakendada. Kindlasti oleksin pidanud olema parem õpilane, aga mul läks kõik ühest kõrvast sisse ja teisest välja. Samas jääb arusaamatuks, miks ühe lause edastamiseks on vaja eraldi tõst. Võtame loogiliselt nii abordi, AIDS-i vastu aitab kumm. Kui sa oled nii loll, et seda ei tea, siis vaevalt aitab sind ka seksuaalloeng. Kui te tõesti ei tea ja ei oska oma lastele ütelda, siis ma annan teile praegu teada ja teie öelge oma lastele ja lastelastele edasi Pole vaja kõigiga kogu aeg vahekorras olla. Aga kui sa teisiti ei saa, siis pane kummiga. Seksuaalkasvatuse prohvetite meelest on selle lihtsa sõnumi edastamiseks vaja sisse seada eraldi institutsioonid. Mina arvan, et nii see ei ole. Alati on olnud inimesi, kes ei mõtle muust kui seksist ja otsivad võimalust sellel teemal juttu üles võtta. Esimesena tuleb meelde Ebateadlane Sigmund Freud. Ta ei mõelnud muust kui sellest. Tema õpetus on läbinisti ekslik ja meditsiinilise praktikana kasutu. Kuid ta vastab kiimaliste isikute vajadustele õilsale põhjusel ropu ila ajada ning on sellisena tänini populaarne. Jääb mulje, et ka kogu selle seksuaalkasvatuse taga pole mitte midagi muud. Mu meelest on seksuaalharidusega nii nagu paljude teiste eluliselt tähtsate asjadega. Neid lihtsalt ei õpetata koolis ja kogu lugu. Seksan loomulikult inimeste mõjutamiseks väga tähtis. Vaadake või meelelahutust, ajakirjandust ehk reklaame. Aga mida seksis sellist, mida ei saa õpetada väljaspool juba olemasolevaid aineid, mitte midagi. Seksi bioloogiline osa jäägu anatoomiatundi kehaline osa, kehalise kasvatuse tundi, erootiline osa kunstiajaloo tundi, perekondliku osa ühiskonnaõpetuse tundi ja psühholoogiline osa psühholoogia tundi, kui selline asi üldse olemas on. Ja kui meil koolis ei õpetata nii tähtsat asja nagu psühholoogia, miks siis peaks, võtame pornograafiat? Jääb vägisi mulje, et tegu on uue usuõpetusega mitte millegi poolest ei ole nii tähtis, et teda tuleks eraldi õpetada, aga ikkagi keegi ägab ja haliseb, et on vaja ja peab olema. Aga kui küsid, miks siis ei oska ta midagi tarka kosta. Öelge mulle siis, mis on kogu selles religiooni usuõpetuses, sellist, mida ei saa õpetada ajalookirjanduse, kunsti või mõttelootunnis. Loomulikult midagi sellist ei ole, tegu on tavalise võimu küsimusega eraldi õppeainena muutuvat seksuaalkasvatus ja usuõpetus tähtsamaks kui muud elualad. Ehk meenuvad sellised libaõppeained, mida me okupatsiooni ajal erilise innuga õppisime, dialektiline materialism, partei ajalugu, poliitökonoomia, seda jura aeti hommikust õhtuni ja sellel oli kindel põhjus. Ajupesu pole Kaseksualistide usuhullude ajupesu kommar Itaagitatsiooniste propagandast millegi poolest parem. Sellisele asjale tuleb öelda otsustav. Ei, samas ma ei eita vajadust lollpeadele iga koolipäeva alguses ja lõpus meelde tuletada, et pannakse ainult kummiga hommikul kummiga, lõunal kummiga ja öö läbi samuti kummiga. Kummigade kummipead mõistate kummiga ainult kummiga.