Kuulete kolmandat saadet Kauksi Ülle ja Evar riitsaare kolmeosalisest sarjast Setumaa elust. Täna vestlevad saate autorid Setuperega Aarerjeka, Maarja ja Simmo Hõrnaga. Tere, õdagust kämpoleni, Obinitsa seto seltsimaja, jajaa, seto jutu, rikkaia are õrna ja semu ja Maarjaga kõnelemas tobedast Edimelt tahakski küsida, et aare, kui suur rumm setopere. No kui nüüd võtta, kui suur on seto pere, kes on setoverest või hõimust, võllen Downe Kütsasi, Parhilla ja tõime palju, ütle Heletas Parhilla nii et võtavad perre. Nelly viisinemist vana vane Pitt, Gavin Mano, vanastal mudega seto pärast tükk maad suurem roll. Et eesti haiku olda seto opere 15 16 imemist ja tsaarihaigu võiks olla 25 30 inemist. Mida oma vanavanem parteile perre pidamise Kotsile kõnel noh, Vaiopana, et riik, kas sealt tuleb midagi meelde? Kui veidi maal võib-olla tulemiilid, tuu kuis nukats, vanaema ütles, et vanaema, Tallinna ja tõmme seto vanaema siis Petserimaal setomaal ja säänest Topustet ütlusel tütrikule, et kleidid peate olema tabelisse. Ja et rõivas võis olla paigatu, aga te peate olema puhas. Ja siis too Esa jutt, kus muutuna käbema Poskast Mõsku puhtuma uja piirdenäide oli niimoodi, et Oliari jaotat Ladžel palju ja siis latsipal jaotad niimodi. See oli mägi, töö, mida ta pidi tegema ja sõltumaldatoostad kas tütriku või poiscasena pidid tegema kõiki töid. Et seal oli formaadumaskmist, Jeltskmist ja kadaka ummis ka mu suhtumist ja jagu poiskasvassis käbe Mõsku suhtuma ja pantsema pääle kuivama. Masu siis vana ime alati nuhuti üle, et kui seebi lõhn oli mann, siis Saatse tagasi vahtsast Huhtma ümbre. Vanast dollats noorest väikustastio nagu perre saane tabeline liige ja mul on nagu paar asja, tiir vanavanaisa vanaema jutust nagu meele. Ning kata asja, mida Nazeledi kõnely või, või meenudi valduvata igale lapsele ju iha perra naati andma tööd. Et toll vits Väiga kimas saadab kõrd. Et kui lats ju nii-ütelda oma Joberra ja mõista sõber manssegi tööja ost, hollingu paras, siis ta pidi ta tööd tegema ja pidi tegema kõrdabite. Eri metsatöö on muidugi siis karak jahumine siis juab põllu pääle Kardoka võtmisa ja muidugi siis poistel on nii 13 14 juba odra, Taada, mul kadunu isasele, Nad on siis 14 13 aastasena harkadraga all, siis küll põldudelt kive näol ja tal nagu lõhkokas kasvu jälki Kiviõli siis Oderit karasse talle vastu lõugu. Aga ütleme nii, Modot hik, aga põllupidi lõpuni külm. Tomsismist tüütputas ka tõve, et, et võeti kõgala poole piduda pääle. Kadunud ristiisa aastal nelja aastane oli ja siis seal pidada peal niimoodi, et kui kost momente Smiti mindas päevasse mitte kolmas päevast kolm päeval siseks kinnas sai, et siis võeti koduhoidja ja siis ta kõnelegi, et piirkonnas siis Koluga Floridast kolm kilomeetrit olla, Niki balla külg. Ja seal siis vanaemal siis sõsar ja kõrval siis niimoodi, et hakkasin minema kolu kahe kadunud risti sajateti nagu kodo. Jah, kolmekümneaastane ja siis ta oli siis kuigi Päsnelisest arvest selle Hicugalsis Takachi, Oslo ja siis kaeti jätkuda jootse põikuga vankrile järgi perra joosta, võeti siis vankri peale ja võeti kostma ja talla Toodol siis mul Kadon risti seal ongi, et vatisaaja igal poole võitja ütles, et, et ta nii 30 aastaselt tal juba nii-ütelda ka Pido peale võtmine tähendab toodet, et seal siis näti tõisilatsi hõimulatsi sugulaisi pidada pääl olekul siis nii Modot Tõdaga siis seal koti laotati siis põrmodobermoil mäleta, Tuudia rikka kast mäletas ja siis saldu magama jäämine ja üles tulemine on siis koki, magama jäädi kats tunni ülesannetega kats tunni, siis salatijuttu ja kõneldi ja visati nalju ja Naartija ja toimingut on nii muudatud toladki magama jäämist terveeüüsis Holtiniga otse oma hõimuga. Ja vot Sanast olekite läbidu töö läbi ütte võtmise ratsanikku opa Elo assinda käest. SMA, sina oled paraja karja tsura ja mis töid sina alt juba setud õiteni. Peale tolle, et sa olnud siin ema Bianka, juhendatavan ansamblid. Setu laulusolist. Semm on meil kandle valmis esimeister Tõnu Kandle laagris Jollitia tõust. No kannelt siis Valka teie. No see on muidugi muid asju ka, teen muidugi moodsa seto tsura omad sama vähe kui kunstnikelt nagu põllud Veidele, aga kui ma vikatiga haina nagu etele hubasele lehmale, siis Zemanud seks, kõge mugastiku vikatit ja siis Pruuse nagu niita ja ja siis, kui traktor veel vahepeal elav Homsis siis proosa traktoriga sõita ja ja, ja noh, ütleme nii, et nad saaksid asju. Ja semu meistrimised, puutööd nagu proua viidukana ja aga muidugi siin Alaska perre steta. Et näiteks kui kõnelda nendest märema poistest rahus poistest ja kussari poistest siis oma tantsu racing maksta vs mõõtu põllumehe siis poisi oma. Nii ütleme 11 12 aastaselt juba siis traktorirooli ja, ja 13 14 on siis poistel Põluke on oma Tiia vaid isamaa on siis nõrguke, pool hektarit põldu, Kardoka põldu ja tingimus on siis saame, et saagimis saava tuura mädi aga poisi endale kooliraha ja siis mis, mis muusikakeskuse raha tiim. Nii et seal salata, meil on siis suhteliselt Boscased surra, kes siis Molotose siis Suure-Jaani vällja ja poisikesemurdva siis tööd juba 11 katateistkümneaastaselt. No talupojadaami praeguse must aasta moorat ja sa saada kanali, et duell Kaio traktori kaelal põldu künda. Aga maarja, setu näio elu, et ime sull mitme diplomiga kuningriigi sõirategija ja setu Bernane ja ansambli juht jah, et savist ka ema jälgedel astmahooks, et söögitegemine, selge? Jah, kui sihtgrupiga ühes, siis ma vahetaks mitte Diseiraja suuliimi ja küüslaugu kastet ja. Kuu setotöid Kaia siis võib-olla käsitööd oled enne setu pitsi ja ja noh, laulmine. Aga vahel, kui sa nüüd Hiina kolin, käitja seal säänest Hiina majal kasvunal tütarlastega suhtlete, et kas sa vahet pääl kinnast nagu rikkamba ja vanem targem pole kohtunud? No see on jälle, et kustpoolt Kaia, et vahel sõidukene väga uhkest ei tasu kamine, rikka, kus sul õnnestunud tütart kasvatajat kütistanud ka vahel olnud sõnaga lihtsalt tubli tüdruku kasvatanud. Kuna kuis Haasologa hauasõnaga tutistada vist lausa ei ole, aga Tom kuigi esik osalus antsest, iseseisvast jaa, jaa, Perefon vast saame on, et muusikamaitse natu teist muudkui teisilia jaht, sõne, seal on lapsehoidja olnud Welle'le ja ja kõik, kes andsid töid kaden. Aga Aare ja rekka Parhilla suur juubel sibi häirblaisi kooril, et kõnelude veidukenega tuust. Et mis juubel tolliamistel sibi Herblaisi kursis Hinlast kujutas. Tõuseme päris pikk lugu, et see peab lastekoor, loeti kokku 86. aasta leelopäeva vaigu, räsis, esines seal 86. aasta leelo päeval ja today koll ka tarka kuju, lauluema, kuju avamine ja Aareldada kõike Kõdanud. Sih Obinitsa, mina lauli tuua hoopis sõsaritegoorich Tallinna ja oli Kadimest, uuri Obinitsa nüüd Džibizarblastega käidimasena esinemisel mullide vaste kohal. Ja kulla Janaga yld apa juhtu, nii et ma sai siia oodele mehele ja nakesitada koori esivideo oma 89. aastal ja, ja nüüd on jah, 20 aastat sõidust mööda. Sillaotsa viidi ja kuhja olli jõllivadu koori alustaja. Leid Näämin. Näe. Ja siis ka umalatse alguses on ka väga lihtne, ütlen, ja siis saivad solistiks. Maarja kõgo esimene ülesostmine on siis, kui tall kuue kuune, võeti korviga Tallinna Baltikale, ütte. Dustaustav nagu ütleski, on pikk aeg ja see mu ka vast mitte nii vaikust saatjaga, aga aidake. Matu koodi Elo ja laulmises ehk mõlema niimoodi pasun. Aga sul vist Kauma vanem Bauma laululise olla vä? Jah, tähendas Esa ima tegelikult mõlaba pillimäng ma üpris noodahhi setomaalt, Atlan hakkab saama akordioni mängimine ja, ja tegelikult ega meil persest seto laule väga paljus kõnelda, et ma seal tasapoole setomaal kuma suvelolli, siis kama, Germastel Cap paljundada setolaulus, kuule, hakkab pillimängu ja, ja maleva vanaema on nagu rohkem jutuse vajaja. Too ongi nagu õiged. Kui soo ilma jagub küllaldaselt. Seto laulja, kiil ja kultuur nagu haavs kaob ära siis ega nii, Väiga vasika lõi selle, et too vinnovaik ja seto laulu pull küll kuulda, Agol harmakuysi kuulda. Tükk hai koolai Kirmastasid nii palju seto laulu ja pillimängu olnud kui viimase neli-viis aastat. Nojah, millel pokalduva Kirmaskoga kohe-kohe Geoutijad Uuell siis mõla päeva õigu ja Pocolduva küla helli monovõlts, kes tolle kandi kõrgevad pillimis, kes ka otsapidi immele sugulane. Aga, aga mis putus seto laulu siis järgi hakkab Päivi ja leppeti Germas ja sealt mul on meelekooki. Võid sa olla seitsmekümnendatel aastatel, kui minu meelest legoansamblis nii kontrollija õie on ja, ja ma mäletan, laulsevaseta laula seal. Aga kui palju jõude tänapäeval seto ja tahte, so ilmaigu nagu häste säänest setuliku pereellu hella, et tellimust, veidikese, mida nüüd tegeleti inimeste, setu laulu ja setu asjaajamisega, saati toda rohkepaga. Meil vastam moodsa seto elu et meeldu Vanooline kõrdabites, et tal nagu ei oleku põllu tüteti ja kolli gimme siis päeva ja Päivi pidamise ja pühi pidamise ja vägalütelluma, tüüri jaotut ja so muudne ilm. Ja kui sa saane Sapendaja kaalata naida muid asju ka säänest muudu, nagu taas 60 aastat seto elatuudomingu rasse Ella mass, vahepeal tundus nagu puudust kaat mõnestki Modovinna haiku või, või Movildotelluki palju näinud. Tõsbite, kui põneldatud moodsat setu Ello, siis noh, võib-olla mõnest tasast beat nagu noh, mõni asi vast ole nii nagu Latsakase summa pead ja teistpidi järgi, et et laksu saama järgi siis nagu saama nagu s nagu hakkama. Ammundased toimetas seto Elo ja kultuur ta läbi jooga kõge, muutusi on ka muutunud. Ja see on niisugune, et, et mõnede sõproporila võisi olla või peas olema massi võtta nii et Hüdsmi summat, et kile hoitmine ega tuurid kerge ei ole, kui kõik hädad puutuvad kira keelt, latsivam seto pilt kõnelda mu meelest persest, kuna viisise kõnelda need vahepealseks pesad roosaga, siis tulebki seto fil välja. Et teeme, mis on küll ta muud. On on Milos vahe nagu Holtas ütelda küll, võib-olla hajutas ta vastu kultuuri hoidmise, teistpidi kaotasime moodsa vahendi oma siis nagu igasugune siidisõõri ja arvuti ja, ja kõik na pleieri. Et kui vanasti oli nii, et vanaema Sis päämiselt latsele laulja kõnele juttusid, Tal siis haigu ütlengulatsial konsis nelja-viie aastani. Kosmoses andsid Vanonüümi hinnatavaid Esko mäletaya ja oleidud haigu ja, ja võib-olla nüüd palvuna ma kuulnud jah, aga on olemas need kõik need siidi, sõõriku hammas, istme, vana laulu ime laulikuma pääl olnud natsakonda, siis klapi kõrva kullas, et on siis nagu vana Imeist ja mu meelest on, mis on nagu Soad. Et vill 10 aastat tagasi, kui tsivi Harlase nagu alasti või noh, natukene kui magnaid nagu naksi rohkem nagu nägema, siis sinna siis papradalt ja siis ma kõigulcied, et siis meil Lodzildu kiil tu laulu kiilasene, noh, eks kina keelemaiguga seleta, Naloib papra plaat nii nagu Snaal harina lugema, et nüüd häälekit seal märk eksaldasare kange kiragi vestma põrinal nagu olekule nagu Sõmmot, kes on nagu meeste plaadimatoop, noored, kes on lindi pealt korranemaid, vanu laule ja nii samata magada, tõsta kandi näitleks. Eskalatsija jalatsikiil on paraneda selle, et, et no saavad kullaldatud õiget ja saavad tihti kullal, ta oleneb suurt takistust. Nii et noh, säänest mõõduda muudne Elo siis nagu setovärki Caniga toetas. Ma tahtsin uudsena Mano ütelda, et tegelikult on paralleel on taastav olema. Vanasti oli laps kõigil näidet avad õiemann ja, ja nüüd kõge ütte ja kammi moodsaud sätendamistamann ja asjaajamist oma andmed, et too joon nagu tundustata mütine. Aga mis pututas kiil siis jällegi too Tallinna Helen setode näide. Et noh, kui sünnipäeva ja, ja muidu Kokko geoti luma kogukond seal Tallinnas siis selleks, et dogi mäleta, toodad kummi auto juba meil väljas veidi Petserimaale siis kõge oli nii, et kui too Kambjast Jubadu maastik tuid saame illas siis nats joome, pajatab nagu, nagu maastik tunnina auto, seto kiil pääle. Et muidu nagu kõneldi kidakeeli ja ime kõnelnud ood juttu, et kolm kuud opa ja puhkus ja ja, ja kui ta seal vanaema poolel kõge ja kui ta pääle tuul, plats koodi, siis ta pidi kõge killast kontrollima, et pärlid, kõkke toll onni asemel homme. Tommi au. Et peletada, et kas lapse, Adolf, USA kadugu. Ja, ja kui nüüd sellise Alblastame tagasi tulles, siis me teeme vahepeal Poska isi kompachemi teemi näidendit ka ja Edimaltoni sammata papraga järve ja, ja kui too üldjuuniuvaidu liin oli nagu Tiide, et mis too jutus samm siis ja papra kõrvale panti, siis tull juba päris sätabki vällja ja kõneldi päris siloza too improvisatsiooni pääle, kas seal on midagi häda? Näitlemine on üldse siin ohvi, mis on juba mitmeid taastid, kuum asi, et riieka niuke eraldanud lihavõttema festivali, kus kohaliku näitetrupiga näidendit tehti ja lapse mängisime ja üten ka taaka lavastusel mõlema. Jah, seal mängijaga makult toode hambast nagu palju kümnendat tähendam siis vana Jüri päi ja Värska on siis suurmaastikul ja mullal siis taandasele sõnasi. Et kaks nagu kerkozdwella tulema, koki 65 aastane, siis naisterahvas tulla mulle manu Kerge lavemalt küsiselt kulat otsa õrnaarselt Mobindsastmat Leole. Kuule, ütle, et, et kas teil on seal tarka laule? Obinitsa ma ütlen, et ma Tiia sekutele raamatanud mõttet Salakslaskuki valvam, aga tarka laulan ka rohkema mõtet, hommits leelo antoloogia, kui need võisi olla. Aga kust neid osta saab? Ma ütlesin, et Mobinsapiasse olema ataki õnge veska kahest saad, kui Obinitsa on, siis hoia mulle üts kumalas otse rinnast peri ja minema aastamalatsiga käre tark mul hulli muud meelde Kaseksi aasta tulelipule maks platsile karsti, et kui Tarta tule Sis läbi vahtsast kaema, et kaebeti paneb mulle pileti kinni. MKM kõrabildutarkat. Kuigi te ei koore, kui ei antud Praegune Tiidu. Vaht. Sööd sööd haavatu pall, batoogoor. Tollega tulebki mul meelde, et kui ma mitmeid aastaid tagasi siia Tarkasid materjali koguma tuli et siis jutuste aare mulle ütlema perekonnaloo oma vana ime meheleminek-ist ja siis saatuse keerdkäiguga tahtsime niimoodi, et Peral maarjamängsegi toda mõrsja rolli näidendid, mis ongi nagu perelugu, et, et kustu sulle on olnud. Üldiselt puhtam ja toomemäe mängitud. Esialgu nagu ei mõtelnudki nii palju tuubeletum nagu maast perrest või pärast nagu üks on selline tunne, nagu Essinest mängis, või kui sulane tunda. Tuul juhatas siis Maarjale vanavanaema Marju et tõmba sealt pari lavastust kuulsassaavossis rikka evani talust või suguvõsast. Seal elas nendest noor pere, kes pida seal siis pilli, kuule Armoskate kannal Topata, setu talu, mis vahepeal paistnud sugust nagu surma, On vastast nagu herane ja töö seto Elole. Aga mul hind alganijatega mattudes, Diadki etensai köki kaed kuulelikud nagu nagu vana ime. Lugusalt tulel hakkas tulema mees ka, et kes seal mõrsja kahetuma paar lugu on, siis saame, et noh, vanaemal oli mitme Kosakul kiun ja ta ütleb, kus hakkaja vastu võtma ja siis seal saame kõrdol saame, et, et kui sa vastav võti nätsipil Venegi pandistama ja vanaema Ances jumala Kõpu ja sõna pandist. Aga noh, tal sõjaks hoidsinikud vanaisa poole, aga siis siis astute Kirmase Kokin Läti keri kummennetti Dust nagu sai nagu villand, et võib-olla mõni pilk valdati, mõni sõna vaeldati ja siis ongi nii koduarmastus. Ja siis saan ajalugu olnud, et vana seal siis sinna küllata mingit Allo, sisseastuja made kuskilt sealt Tallolt võldol. Ja siis on taganud kah, et need vanaema vega mõõts. Siis astun siis üle läve ja istusin maha, küsisite, et mida sa hõikad või keda seikade ja vanaema ütleb, et sinna ikka On siis püstol sosistab, lähme siis kodamisel pooltunni ajal ollu on võtma siis hobuse on siis võtma, siis ei saa me ja siis tul kosja Saikina paari nälli siis varaselli katusekümmend kuus olema meil 23 ja nagu ütelda, mass oli kuulma ja tasega ütled Nucelonal ütlege tüll, sul vana säärasel korge tuka mees on tal on ka nii, et siis ta suure mitme puudasse siis rajakoti hol. Olge palun kasutage sula ja vana ilmasena Väigokana nagu varblane. Aga, aga talge siis olla olnuks do perekonna do saadmine kamandaja. Et jah, et vahepeal, kui sa moodsa elaga nagu rasvu mölloniga saada ja mõtled nende vana vana pede peale, et kuidas muutuda nagu mõnedu üte ütelus, aga sai nagu lisab kõrdad. Et siis nagu mõtletud vana takustavas, eks ilma haige vaja. Võib-olla Parhillam keelk isane Aiku sõnast vana aulist tarkus teavita segi välja tuua just teatri ja filmi ja Eesti enne oli jutuga vastsetest siidiplaatidest ja säärasest asjast, et et kunsti arvatelt võis olla veel nii-öelda seto Elo ja keele ja meelejust tulevikusaane enesegi asi, et on juttu olnud nüüd. Lähiajal on tulema ka seto esimese mängufilmi tegemine. Demokassett tungisid arvutimänge ka olemas. Aga arvata mängisid valesti, eks näed, sina kirutatega sõitsid asju ajalehtedele ja pidatu kustu, tule vahetan ime isa käest kätte nõutunnet Kätum pehmudu kirjutada seto keeli, kui Eesti neliteistmoodi on uksed, varsti tulebki šansid spetsiifilisi Sõnno puudujat teenis ta nagu siin tuleb anda, aga okslase ülega jäin saatmist nimel, et kas ollakse õigel ajal, kas on häste? Eks Talle seto kultuuriga, kuigi niimoodi, et üks asi, mille pärast teda ei tasu unetada ja tasus näidata õmmeks toetab nii värviline ja nii kordekultuure, et too, kui palju pidi tüdruku mõistma laulda kune mõrsja oliive. Et diivality üle pike jälki jutteebimetsekes peris, pige seto pulma äppidasite trikkamis, sõltuste meelenum. Ma arvan, sa vihjad, too mu vanaema jutu pääle jälki, mida ma olen kõigile kõnel noaga toode, haigu kui meil sooja olliva, siis mu setomaavanaema roll Nimuda haige taas saeskis ainult tõsi välja minema. Ja loll Moostas mu ima Velvemand ja esalaizza autoga sinna ja. Ma ei mäleta kõnelema, et näete rikkal tulevane saajakkummania ja vanaema siis sall Edimas Mu lugema ja seal on neid sõnu, et mida ma Beatist ütlema oppama, et kus muttuda ikoperdist ütlema ja toodia Tuudia tuul. Ja siis tal juba istma tulnud, no ja siis tuli jutuks ja siis ta läks juba vallagi Auki ja, ja siis ta istus juba autoga ja lõpust oli niimoodi neil tase Tallinna vanaimega kattekas 101. päeva humaks poole viimatuse, kes nõudsed kohta ahvas kõik kommi ja mille kõik lakkia lännu ja mille hinnape lauletaja tantsisid. Et jah, seda sõprus pumbaaju Katsa 10.-test volinikuuna mitte unetud, aga kohe nagu nagu voolu hullama olu või aga haigumite ja ta minema sess võti ning üles ja siin niidukile siis ka ahtedegatultakast ja nii sammutama saajugad, nad, no ei ole väga palju tapeet. Aga meil haldasana Allingu, too vinna lõpusaaja siis oli nagu Eesti osa ja siis on nagu seto, et meile kõik kokku kontod. Et noh, mis on nagu teistmoodi nagu tavaliselt, et moodsanooltet registeerima, aga noh, vanasti ka nii muudatu nimekirja pandmine, kas siis noh, vanasti kui vallamaja kerkotool ime ja, ja tuulest nikku Pido et millal siis ikka nagu nimekiri anda, aga siis too õigesse ajatutel siis pärast veel ja siis peenikud kerigu jao või siis sisalda nagu veida ütlemist vale pidega, kes tahtis. Oli päris kõva sõda tahtsaiks täiust, sektor ei võiks minna, kas lasta meil, eks pidi olema ülikond ja pruutkleit. Aga siis sa jaotades nii Modotsistu laulatuse jagu siis ülikonna kleidi ja pärast siis, kui ta setokodul ütleme, Sistu liiniga pähe panna, siis panin seto rõiva selga ja siis siis oli nagu seto pulma, nii et mina olen siis kolme, nelja pulma nagu läbi aula tulla siis nimetu setu haigu tagasi, aga siis seto pulmi on pärast, et siin üldsegi viiendana ostan ja, ja siis ma tead muide seto pulmaperre, mis siin üldsegi viiendal peeti, need on siis noh, mitme juba pidajana siis kas need täis kate otsaga pulmi või siis Mäeleski Jakonuid. Ja mis on meil küll tagasi tulla? Küla Kirmase? Et mitte siis Pocolduva on käe siilia Lepal käe Lepalgel vahepeal niimoodi, et hau paali siis oma isa Semmeniga ja ja seal paari külamehega siis nagu Bei Acatoomlat nõelu, noh, ütleme uusvada biitri Kirmus lepa Germas Guccinokeermas helby firmasse tulema Tobrova vahepeal siis summovskile ta võidab. Omaskem natukama vaka ja läbi ja Kobinit saigi temast möödas, viltroom nakatu passa päevaga odagume pidamatu tsipa nagu Haatan või segane ja noh, muidugi tuba ja meetodi Germasseks püsse ka kõik käigud, niipalju kui Mikkelami jakapäeva kõksoll Mõdi, kus talvisel päeval on aga aga neil ka Ja noh, muidugi Värska jüripäeva kirvast Sutherland, Pärnitsa Germas Mikitamäel olla Kirmaalse tulema neetud firmase, noh, nii-ütelda pidamine. Mis alastaval siis tuua, et toidu, seto luu, sugu siis ka või siis läbi Kirmasside kütuseta oma läbi obsuma maad tunda mingit kooliekskursioone, vaia, tõstide opti, trumme siis hinemisi ja noh, toolide väikest siis on siis nagu pruudi laadal. Et too on nagu tagasi tulema järjest Syner nakasena minema Sistust, vana olisi Kirmase moodiku algus alustada Holvilsal kõrvaldamist, Helju tõmbamise kõike tuud, et siis Parylannakas küll nii olema, et kui ratas, kahh kõik laulva tahamegi Kaie veska Kirmased et seal on, siis noh, muidugi loodab, et pillimi, kalges panebitilini. Ja siis kui veidakuna siis natukene halast ka võeta juba ja siis Kõivokollisel mängisin siis tal järjekord Packafall õitsmis plasma proovinud olengi, siis tuleb tõele ja seal kats pilli hõlja pillik ära siis käest kätte ja siis, kui me kella viie haigumakse tulema, siis seal üldse puntil mängija laule, et just uued hinemis esid ilma siis käsuda mängija laulva naid wanna laule. Et natoom, perst kimas tulemine ja töölemis maale kaenu Homsistu, lihavõtte munaveeretamine, kulli gimme tagasi tulla. Et nüüd on siis igas suuremas külas on juba, kui pari laiali sõidad, siis kõik igal pool loob ka nagu hätta. Ja siis me nüüd arutama Migedame lobodka küll, aga et ka kõik, et männetu loom, ehtus, samm ja ma mõtlesin reegli, kas teete üteraaga vaid Kataraaga. Nii et ma küll ei arvad. Mõne jaoks võib-olla on meil setovõsaga keelega ja rahvaga nii kui staamat. Eks ta ta ilm ja optime. Traikna ateist bitte, kui Kaia siis ega ta kultuurpommi tugev. Et kui ta Heidokale, Sansa lämme, vihmasabinad, keda meil Parila vaja olles siis kõrvaga valetama või ulatad seal mõni taim, mõni Hain kasus tõsil nagu ta vanast toll. Aga kui ta nagu sünius sinna muru peale Eloza Kokosistumoroga, Pantani kohaletama, Antsis, Elo jõudu Sulle maale rahvale, siis ma arvavad, et siis turaasi. Minu suuremat tütre viis aastat tagasi ütel Uusgada Kirmasel küpsevad emmed subjo nüüd toreda küll 200 medituutega sinu mõttes väikene viga, et siin ei ole üldse ealisi inimesi. Et maarjakes sina oled, hinda mõttekaaslasi, raskilt levib ja kas nüüd juba pidudel Su põlvkonda kah rohkem? Samas kui nüüd siniharuldusi Kaiaga siis seal oma kõik, nii nad lähevad minu vanus. Et eks lõua ja nagu ma tähendasele jüripäeva Kirmaselegi mõtle siis või ka palju shansid nii valusid, värska, tütrice, laulini tantsini, hääl olla ja sibi härblaste üts, juunium, ka tuuet olete palju käivad läbi soome-ugri ja, ja Soome ja ansamblitega hetkoskahti ealisi oled kohana? Jah, ja saate oma ka valla tunnusas suured sõpruse ja üldise joone, mis nii-öelda hoidvaid meid ja sina Semma, Semmo illusse seto nimi, kas sa Dieke, kelle Pedatu fantoom setomaal tihti panti vanavanempide või sugulaste verre osa nimesid? Üks nii vanavanaisa järgi et kummali vill, et pooleteiseaastane siis olimisel Sapteni oli poti peal ja siis pooltund jäljel ime igast sõitlemine äret üle kontrolljoone pidin minema. Amotlejaid de mingem, ma elasin. Näed kus sa muidu, et mõte on ju, et, et kus saad kunagi sätes suures mehest jobad, kassa siis nakad ka isatallu edestid pidama või või Ehik arvutite poole vä? Marvet prooviks tallu edasi petta. Picell vahva vanalisuse on meil ka ehitusmiis. Et Ma või julgelt ütelda, et üts, kolmandik kindlale Petseraliinav annust ma just ja, ja Irboska vallust, maiust ja nii vana sa ehitad, ta käsi seal Külefon ja sildu kavana ehitama ja kodumööbli ta kõik esietendused lahtise käega mees ja täitsa julgemistall esikküla vanad kull Kolhoose tegemine ja lähete sinna kolhoosi ja kaasnenud nipiga välja, et tegelikult pärast Nikos juhtu pärast midagi Nasse oledki vanaemaga kumbki kolhoosi. Aga lugu, et vanaisa koos Sovakile ja seal oli siis kutsutud kolhoosi ja, ja, ja ka selle, et noh, et kas ta ütelda vabatahtlikkuse alusel ja tal oma jutuga lu mehe nii muutub küll käändnud, et no aita sealt Kosolekilt minema ja pärast, kui tuldi otsima, et kolhoosi Malaisia sai ütelda rahumeeli, et akadeemik hoidmine minema ma ei tulla. Vot, siin on niimoodi nimi pannigi, et et, et see nii on siis üttest, hõimuste tänavalt otsast võimustad Maarend siis muhimust siis vana monoime tal maarjaant kõvasti ja siis Emmum siis rikka hõimustam siis vanavanaisa, siis sakslast. Ja noh, märgoga Sistuvad vaid baasis läbi nende nimi ja siis nõnda vana immisansse vanaisa siis mu Hääd, küllap Joona või et laseme lapsel edesed midagi, semu Mogaaemmess nagu olen, ma nägin meistrimised, ma mõõdan nagu pasaajaga, see muutub sellest ja parandas asja parema, rutab aegu, Mohni hakkama saa. Väga heas ja temaga saad juba päris palja ummi asjaajamisi tõugata ja, ja vaadata, et ütleme, selle julge suhtleja ja võib-olla siis talle vanaisa, kes küla julgelt Ja kui Samaaria ette kujutatud, et kestnud Tiit kohe noore tütarlapse saatus, nüüd kand ja aga kui palju sa tunned, et kui seal Liina kooli nätalai koeret nakatiks koduga igatsema? Bachillama edasi kaakodo kaob ära otseseks tahad koda tooniani lihtsalt kisk kodu poole. Ega ilma unistusteta kah ellu ei ole, kui ei julgehunnikud, tuleviku kaija, ses ei satust midagi, aga termin nüüd üte väikese mõtlemise, et kunsti kujutate ette setomaa ellu 50 aasta pärast Semmomissarvat naine minus Setumaa, so much kolmnurk 50 aasta pärast olla. Igal perel võis olla vähemalt tüts Opmann, näites ses omad Alo. Noh, midagi viil tuum ja suur elu, kui aga hopenja talusesse tööd, palle. Katariina sema jutus jah, tundus, et põllumiis kumas läbi, et eks, ja TALO ja ma loodan ka, et no oma Iloza häitsvate ringi ja, ja nii nagu evad näidendist kõnelejate kalda alamkah, Modokajal kehtifya. Aga eks meie laurega juba kõvaks pensionärid ja ja võib-olla kasvatan lapse latsi siis vaimu ja, ja sa bitterneid Päivi ja olla nii nagu vaadezi kõneljatada õiget setokalendrit ja õiget seto päimi pita ja dutsemest. Ello välja, et siis on talla haiku tohutu. Ka mina ja sina, et 50 aasta pärast, et kas ma olen sinu kujutluspilt sealt kandistum? 50 aastat tegelikult nii lihtne haiget tee, kas väga palju ei saagi teistmoodi olla ano esitahaseks säänest ilusat palkmajja kahegi saama, eks ole, ja ja sellest Ilosat ja kinnistallo ja aida ja mälestitia. Et noh, üks võis olla. Ja aare, mis sina kostad, et kiitega käive seto TÖÖD asjajat, Kosolekit, inemiste ärakenelemist, näitamist, seto kultuurivärvi ja lõhna tunnetamist, et mis sa arvad, et paljudest tulusesse. No 50 aasta pärast Marvad maale madu vanaisa ja nad vanno meeste ja ma ei tea, kui palju küttepundi ta Sakala pala et puhkadud siis ilma alla nagu valla. Ja mul tuleb meelde tootruija polülitelus, kes mul isal nagu tädi poiget ja nii samata siis kadunu vana Neymar, kes neutri kõnelema sõbrannasid target'iks mulle külla tolt kaevatult ütelda Loyle, kes nagu siia maa peale ja see, kui, kui lolle, kes kalm olevat mäletada, mõtlesime Maarja laekaga ütelda. Et ka, et, et kui sa hinne kuulete, magula perearst, et kaitsekülla nakat geomad jaanis oota nagu kadunud Ruja voolutel, siis nendele mullajatele Yeah päeval Adult, et tohman ase oma šansse Ihme markantsemalt silga viinaga ei anna, et mul ei ole seal maa puhade. Aga kuna ta veedatuna Sistust, kus ta setomaa valla esindus sinnatas, siis Fakto, Makoto haigossis Su parlasse aru, mis ärritas nafta otsa saama nimetatu, semu arvame, hobustasid peas olema. Ma arvan, et jah, et kui tahetas nüüd siin Ello hoita ja teata, et olles ise ennast nagu seal minema seda Ameerikamaal juhtuvat, kui too elektrivärk nagu algataja, siis olla ela otsa, modersruutad melatsil liballa tutvustas tema mõistust, et mõista, siseneda ela idega ja maad õiega. So elaniku kähoita. Tõstmite Marvatu kiil on küll teist mooda juba. Aga katud sattugitaks kõneldas. Ma mõtlen Kirmased kääva noh, toodangu võisi inimesi veidike rohkem palakul Parilla. Siis arva, Tammat põld on rohkem põles haritu sellepärast et siis tud söögikraami, kui niimoodi oled nagu, nagu Pahla võist paistudatuudinapi tuua kauemat kavandama Takastatu Põldjat süütma ja katma siis kõik, so rahva. Ja mul masinaga olla elasliku, kogemaldab Maria asja nagu intervjuu või ennustanud et seal, kui ma olin 15 aastat vana ja siis sõsa tütar tallapat nagu kuuli ja ta siis püsse seal raamat ja siis las siis kõigil kirjutasime sisse, et et kui Sandu, Elo siis on majanduskahekümne viie aasta pärast kuskil kium sma kilode niimoodi, et ma elan nagu ankru algfaasis on kultuurikeskus. Nad 30 ei ole kultuurikeskusega Obinitsa küllandada kultuurikeskus, nii et noh, tulles nagu paikat ja Tõme jutt mis Ollatul katusele viisa, Lüts, park loomikitalse ringigema, väli teiega. Ja siis noh, ma olen juhendi ja natsi ja siis tulingi jutuga tuustad vanast tal siis potiseto siin ja keraamikakooli ja ja siis noh, narjad, nätkumi koolina, Tarletata siis tõlgenduse Obinitsa nagu elama ja tekkis siis Obinitsa keraamika koolkonda, siis noh, kõik tuvale nagu noori mass kanaari ja ja noh, tuul muidugi väide ütelus. Aga mis ta siis olla, lats 10 aastat mööda ja heidakale rohtubki nõksu ja ongi nõmedad noored seto poisike, seto noorte seltsi spordis, seto retkiga siis botame. Siin on kolm, neli juba säänest kimas tegijat ja seto potti oma nagu tagasi. Et Marva küllatad paljas ansasemikest Paril arvami. Kaosoweehaase või naine ei tule aga veidikene Tahtad, kui mulle kõige rohkem nagu rosso või vaat kus asjad siis seto seto ütelus, mul tuli meelde, et seto käest püsti. Et kus, Timo pardokolliksis töötajale hirmutad mahtu, kes midagi maha pandud võiks, midagi sai, kes tundmatuid suutumast ilma. Nii me siis Aimi jutust, setu Gerrest aare, riika semu ja Maarja Hõrnaga küsimusi siit Kauksi Ülle ja laulu, mis saate vahel kõlase Mumaga sibi härblaste tõstev plaadi pealt, mille nimi ja lahkja ja umas siis mida semu ja Maarja-ist ütles, hääldudakut. Kuulsite viimast saadet Kauksi Ülle ja Evar riitsaare kolmeosalisest sarjast Setumaa elust. Lõuna-Eesti sarja kordussaated klassikaraadios jätkuvad. Järgmisel nädalal kuulete Jaan Kaplinski esimest saadet teemal lõunaeesti keel ja meel.