Tervist, armsad kuulajad olemisest taas teiega koos saate regitund raames ja mul on rõõm teile tutvustada tänaseid saatekülalisi, eks kellega oleme küll kohtunud juba varem ja salvestanud pikema intervjuu ja teine, kellega oleme hääle kaudu koos tas ja Õie Sarv Tallinnas aga hääle ja mõtte kaudu ühte liini liikumas pöiakohta siis tutvustuseks, et tegemist folkloristid ja seto rahva laulikuga, kes tihedalt kokku puutunud siis nii regilauluga kui ka Meie teise saatekülalisega, Aleksander Heintaluga, ehk siis Vigala Sassiga ja enamus ajast me kuulemegi jah, ühte intervjuud, mida ma käisin salvestamas Saaremaal Vigala Sassi pool männi talus ja võib-olla siis sellest talustas assist lühidalt sissejuhatuseks veel meie jutus koos õiega, aga tere, õie. Tere, Sass ja siis kõik see eesti rahvas, kes täna või tulevikus kuulab siis meie väikest juttu. Mul on hea meel, et sa olid nõus tulema, et aidata lühidalt sisse juhatada seda intervjuud, mis sai Vigala Sassiga tehtud. Seal on võib-olla ka mõned aspektid, mis tavaraadiokuulajal võib-olla vajavad pisut eelselgitust, et ei ehmataks ära, kuna see keskkond, milles meie elame, milles enamus raadiokuulajaid elab on vast pisut erinev, võrreldes selle keskkonnaga ja selles mõttes maailmaga, milles elab Sass, Vigala Sass, siis seal vajaksid mõned asjad pisut selgitust. Õie, sa kuulasid ka seda intervjuud, millest sa hea meelega alustaksid. No eks tuleb alustada ikka sassis tegama, siis nii kaua ja hästi sassi ei tunne, nagu sa siin välja ütlesid, aga noh, nii palju, kui ma olen seal koos olnud, tean natuke tema hoiakuid ja, ja mõttemaailma, eks ta üks loodusemees on palju mõelnud, palju lugenud, läbi elanud ja see on tema taust ja meil igalühel on oma taust ja vastavalt siis oma taustadele. Me saame teineteisest aru ja selle põhjal ka oskama teha mingeid järeldusi. Sina käisid Sassi juures, et ta räägiks endast oma mõtetest ja kuna see on regilaulusaade, siis regilaulust ehkki alati huvitab, et kust me tuleme, miks me sellised oleme, miks me niimoodi laulame ja me hakkame selle peale mõtlema sellest punktist, kus me ise oleme. Et põhiliselt on siiski eestlastest, sellest laulurahvast on saanud siiski istuv linnarahvas oma tulede müradega ja aru saada sellest eelmisest esivanemate maailmast, mis oli siiski looduse maailm, kus olid teised rütmid selles teises rütmis oli üles kasvatud, sellest on ikka väga-väga raske aru saada ja sellepärast ka kardetakse ühtpidi seda regilaulu ja kardetakse regilaulu monotoonsus, tähendab, linnainimene kardab ka vaikust. Meil on väga raske mõelda, et on olnud kunagi esivanemad, kes on mõelnud ja rääkinud lauldes see tegelikult tähendab, et nad on elanud omas rütmis. Jah, eks kui ma nüüd mõtlen tagasi, kust tuli see idee minna Vigala Sassi juurde, nüüd ka regilaulusaate raames intervjuud paluma, millega ta väga lahkesti nõus oli, küll kahtles palju kord, et oh, mis nüüd mina ja et siis oligi see, et Vigala Sass, ühest küljest ta oma suure lugemuse ja pikaajaliste kogemuste kaudu on teadlik tervest hulgast rütmidest, mis puudutab nii inimese olemasolu kui, mis puudutab ka meie taimeriiki loomariiki. Kui teisest küljest ta on ka suurema tundlikusega nende rütmide suhtes ja et sealt on sellised niidikesed, mis inimeste mõtlemises saaksid meid aidata, viia sellele nende rütmide tähele panemisele lähemale, mille keskel meie esivanemad on olnud ja mille keskel siis ongi välja arenenud see laulukultuur, mida silmas pidades me ennast nüüd siis uhkelt laulurahvaks peame või see keel, mida me räägime, mida me uhkelt ennast eesti keele kandjateks peame või ka mõttelised kujundid, mida me kogu aeg oma mõtlemises kasutame, ilma et üldse sellele tähelepanu pööraksin. Et võib-olla seal ongi nüüd paar asja, mis sellised võib-olla rohkem harjumatud tänasele inimesele nagu paratamatult ka mina mingis osas olen, mis seal sassi jutus selliseid harjumatu tundusid, võib-olla üks asi selline, mõnede tänapäeval öeldes ebatsensuursete sõnade kasutamine tõenäoliselt selles mõttemaailmas, kus elasid meie esivanemad ja millele on lähemal Sass oma tegevuste ja mõtetega oli nendel vanadel ka hoopis teine tähendus ja see, mis oli tollel ajal eetiline päeva mõisteid kasutades ja mis on tänapäeval eetiline, ilmselt on seal ikkagi väga olulisi erinevusi. Kui vahel Saaremaal käin vanematel õdedel-vendadel külas, siis Ma ei tunne piinlikkust selle üle, kui seal külamehed või naised kasutavad selliseid väljendeid, aga ma tunnen tõeliselt piinlikkust selle üle, kui minu käest hakatakse küsima midagi meie poliitilise maastiku kohta, viidates, et kuda teil seal mandril need asjad siis käivad, et näed, ma lugesin ajalehest, et need on olukorrad, milles pigem tõelist piinlikkust paneb tundma, kui et selliste väljendite keskel olemine. Aga teine asi, mis sassi jutus ka võib-olla vajaks pisut selgitamist, et mis puudutab sassi suhet kristluses. Suurema osa eestlaste jaoks on kristlus religioon, millega Me teame ennast kõige rohkem seotud olevat. Et siis sassi suhe sellesse religiooni on küllaltki negatiivne. Kuidas sa kommenteeriksid seda? Minul on loomulikult raske sassi ütlemisi kommenteerida, aga mõnikord tekivad kommentaarid, ükskõik millise valdkonna puhul, tähendab, elus on asjad tasakaalus ja peavad olema tasakaalus. Keegi kusagil ei saa öelda, et üks on ilusam, üks on targem, üks on parem. Me oleme siiski kõik võrdsed ja sassi niisugune hoiak, hästi negatiivne hoiak on siiski millestki tulnud. Ma arvan, et ta tahab, et inimesed mõtleksid, et enne ikkagi mõtleksid, kui nad midagi ütlevad, kui nad kellelegi midagi peale suruvad. Olen vaadanud mõnda filmilõiku päris rahvastest ja mõelda, et ka meie oleme olnud selles mõttes päris rahvas, et me oleme olnud loodusrahvas, mida me ei saa tänasel päeval öelda, sest me oleme siiski päris linnastunud rahvas, sest me kardame seda maad, metsa ja vaikust ja sood ja raba ja me elu ei sõltu loodusest. Meie elu sõltub sellest, et millise tuumajaama kuhugi ehitame ja kust me saame selle elektri. Nii et me ei saa ka õigesti nendest asjadest aru, ei saa aru loodusrahvast millegipärast ütleme nii, elektrit tarbiv rahvas arvab, et nemad elavad kõige paremini ja kõige õigemini, teised elavad kõik väga halvasti ja nüüd me läheme neid abistama, aga alati ei pruugi olla ju. Ja tihtipeale see ei olegi abi, sest nemad saavad ise hakkama, nendel on omad rõõmud, mured ja ka omad rütmid ja meie lähme neid rikkuma ja siis ongi need kiriklikud missioonid, kus hakatakse midagi kellelegi vägisi pähe määrima. Ja kui sa neid näed, siis siit ongi see sassi reaktsioon selle vastu. Regilaul on andnud omamoodi inspiratsiooni erinevatele märksamatele eesti poegadele, kunagi sai suure innustuse terve ring inimesi, kes siis õpetatud Eesti seltsi poolt, kes siis omakorda panid Kreutzwald-ile südamele, et ole nüüd hea ja pane see Kalevipoja temaatika või eestlaste oma eepose temaatika kokku ja siis omakorda nüüd on Sassil tuli tee, et see kalevipoeg eksib väga olulistes küsimustes selle vastu, milleks ta pürgis eestlaste epaseks, et väga olulistes küsimustes just eksib selle vastu ja ta on pannud kokku oma epase, et omaette küsimus on muidugi see, kas ta on Pägi värsiline, kas ta peabki üldse seda olema, aga ma leian, et regivärsiolemasolu, milles on jutustatud kõike, selliseid temaatikaid põlvest põlve edasi kantud, see on olnud omamoodi stiimuliks, mis on neid ajendanud ka sassi sellise epasega tööd tegema. Et kas sa, kui regilauluga rohkem seotud selle regilaulukeskkonnas rohkem olev inimene nii folkloristika kui oma igapäevase eluga, et kas sa kommenteeriksid natuke seda kuldmammat? Kui see regivärss ei oleks nii imeline ja nii tore, kus on siiski võimalik, mida meie kutsume regivärsiks, mida omale ei olnud üldse mingeid nime, võib-olla meie rääkimist kutsutakse ka kunagi, ma ei tea, mis sõnaga nii väikse sõnahulgaga siiski nii kontsentreeritult nagu see süsteem aastatuhandete jooksul on paiku ka pandud, lihvitud, et ma arvan, et see reeglistik oli see, mis võlus ja võlub ka tulevikus siiski teisi poolt need teadmised ja see lugemus on tore, et Sass tahtis seda edasi anda. Ta valis nüüd selleks regilaulu siiski. Kas praegu püüdma analüüsida, kommenteerida, mis on mis ja võib-olla sassi kuld? Mamma keelt võib veel kuidagi kolmandat moodi öelda, et see on ühe inimese teadmine või need teadmised, mis on regilaulust regilaulu reeglistikust üles kirjutada. Ja kui me neid kasutame, näiteks millise tulemuse me võime siis saada ja luua, kui meie tänapäeval hakkame midagi kokku panema. Sass on väga palju kasutanud juba olemasolevat laulu regilaulu ja võib ka öelda nii, et kuldmamma on teadmiste killukestest nagu pärlitest kokku pandud ja mõtestatud, ilus asi. Sellest ei ole lihtne läbi närida, on halb sõna, aga nii nagu on väga ilus ehe tema kandja, peab suutma seda ära kanda. Seda ei saa igale ühele kaela panna. Nii võib ka öelda, et on iga suure teosega looga. Et selleks peab ka olema mingeid teadmisi ja samas nende teadmiste, mis selles konkreetses raamatus on, nende abil saab edasi minna ja nendest juhindudes õppida. On tore, et see raamat on, seda kuldmammat tuleb võtta just sellisena, nagu tema on, see on, kes see Sass ja tema taust, tema teadmised, kui kõik selle materjali oleks keegi teine võtnud, ta oleks teinud teistmoodi, sest see teine inimene on teiste teadmistega teise hingelise taustaga ja tuleks teistsugune asi, nii et siin võib-olla ei olegi üldse küsimus see, et kuidas ta tehtud sai, siis oleks ka võinud kirjutada selle proosavormis jutustusena ja võib olla ka keegi teeb niimoodi kunagi, aga see konkreetne ajalugu, kuldmamma on just selline ja iga suur asi vajab aega, mõtlemist, midagi ei saa kiiresti, nii et ma ei taha küll reklaami teha. Et niisuguse inimese niisugune tarkuseraamat on, on välja tulnud ja sellega tuleb arvestada ja sellega arvestavad ka tulevased põlved ja tihti on kritiseerijaid ja kiitjaid nii nagu kõikide asjadega, nii nagu ka Kalevipojaga ja kes kiidab ja millal kiidab ja ajad muutuvad ja, ja mingid asjad hinnatakse ümber või leitakse, et midagi on valesti. See kõik on võimalik, lihtsalt praegune aeg, selline inimene, sellised teadmised. Aitäh raiele ja nüüd siis, armsad kuulajad, järgnevas saate osas kuulemegi pikemat intervjuud, mis on salvestatud Saaremaal triigis männisalus Aleksander Heintaluga, ehk siis Sassiga ja meie jutu ots. Esmalt läksime neid lahti, seda rada pidi, et kuidas on nüüd see regilaulu. See on selline üldine kaheksaline struktuur seotud inimese enda siserütmidega võib-olla esmalt eelkõige hingamisega. Regilaul on kaheksane rütme kaheksa, 16 16 on kaheksa, siis tähendab, et temal on hingamisrütmiga keskmine inimene, hingab, normaalne inimene, terve inime, hinga kuus korda minut normaalseisundisse ja magades võib minna tagumiku allapoole ka, mitte allapoole kaheksat. Ja siis on need võib-olla siis see samane hingamisalles, et inimene peab ikkagi hingama teatud arv kordi, kui ta kogu aeg laulab, siis ta tekitab noh, ütleme seda nimetatakse ka ida oma keeles ilmajaama ehk hingamisarvutused, Mikado, Joy kuudega need laulud ka siis ta tekitab endas ajus ja seal mitmesugused erinevad sillad ajuosade vahel ja võib ka sellesamase lauluga Joiuga minna esimesse seisundisse, kus kohas hakkab ümbruskonnast võtma, teavad vastu, mida tarvilikud ei saagi, seda võib võtta oma ajust teabe, mida On juba tähendab, ei ole osanud enam kasutada Seewee saju ei unusta midagi. Kõik see, mis silmadest sisse läinud, jääb ajus alati seisma igaveseks ja ka see, et sealt kätte saadaks või saadavad, see on nagu teine asi ja siis laul rütmis kehatalitusega rütmidega, siis tähendab, võib äratada need samased, omaaegsed tarkusekogud Wayne teadmistekogud kättesaadavaks ja, ja siis ongi see, kui ta on 16 kaheksale siis regivärss on just selle piirides, kuskohas on meie visioon, loogiline, hingamise rütm et võib-olla sellest ka siis jäeti pidama siia, sest lõunas on Meil on põhjalase, lõunas on hingamine kiirem. Ja siis sellel aastal teistsugusel natuke need rütmid. Et see on siis niisugune minu eeldus lihtsalt, ainult et kus kohas seal väljakujunenud Seppest inimene ikkagi ümbruskonnaga sooledes võtame kõige väiksema energia kaotamise seisundi. Nimetatust käin troopiaks ja täpselt samuti ka siis elamisolemises kus kohas keskkonda määrab selle samas need rütmid, mismoodi on, ütleme, meil on siis aastaaegade rütmeks ja siis juba 4000 aastat on siis põllumajanduse rütm ja, ja siis tänu sellele nendel rütmidele siis tekkisid ka vastavate järjega laulud ja iga jälgitakse teatud meil sihukusi, tähendab rõhutuse rõhuasetusi, kõik ennast, minu regivärsitunne, et oleks Õie Sarv siin on, tema oleks täpsemalt rääkida, mismoodi need sammud ja värgid käivad ja mis on regivärsse, mis ei ole regivärss, aga põhimõte need, kuna ta on heli, siis erinevad lainepikkuses iga laine pikkus on imelisele omane, hääletämber annab temale, tähendab, tema tervisliku olukorra, näitab see, sa võiks, on peenikese häälega ja teine jämedam häälega ei tähenda seda, et tähendab, et ühel on tervis korras, sõnad ei, siin ei ole, temal on ka sisemisse teatud niisugused teised kalded keskmisega võrreldes siia-sinna, siis me ei teagi üldse, mees on keskmine nimi on ja nüüd on nii, et tähendab kõik see põrin, mis nagu pole tulnud seal pikalt lained, elevant, neidis pikka laines ja taldadega kuuleb ära 50 kilomeetri kauguselt keegi tambiga ütleb, et seal on vesi, lained haidonied kuulevad siis, tähendab mingisugust tähendab teiste haide kutseid 1000 502000 kilomeetri kauguselt, kusjuures heli, jänese Li liigub seal kuskil ju 1000 500700 meetrit sekundis, kui harilikult on kuskil 30 350 vahepeal, olenevalt sellest, kuidas on õhuniiskust, mida niiskemad, seda kiiremini ja kaugemale. Täpselt samuti, mida pikem on see samane infolained, meie rääkimisena, infolaineid, madalad lained ulatuvad inimese sisikonda sügavamale kõrgemad, madalamale samal ajal on ka niiviisi, tähendab, et ülevalt alla, alt üles on, tähendab lainetel erinevad pikkused terve kehaosas, sellega saab viska heliga ravida niiviisi ja siis, kui inimesed panid tähele, et niisugust, eks teatud niisugune kordamine regivärsi on, tihtipeale korratakse ühte niisugust võib-olla seal 10, ütleme 12 16 võib-olla nii rohkem kruttida või seda ei olegi vaja silpe ja raiutakse seda kaks-kolm tundi, siis hakkab see kõrvus ise ka laulma, ümbruskonnale hakkab laulma teatud tähtede kombinatsioonist, siis on need teatud organitele hakkab mõjuma teatud organit, ütleme seotud hormonaalse ainevahetusega hormoonidega, siis hakkavad majutama teatud taset nii psüühilist kui ka füüsilist lased. Ja vot seal on siis tähendab nende regivärsside kordamist ja kõigi selle niisugune peidetud, kuidas öeldakse, vägi osata tähendab jälgida ümbruskonnas need laulikud meiena, jõuline need laulud meil on, meil räägitakse harilikult ikkagi tööpäevast laulud ja nemad tutvustavad ümbruskonnast ja oma töödest ja kõigis nõnda asend õige laulu kikka vaatas kogu aeg ringi ja laulis seda, mida ta nägi, mida ta tundis rahastama ees oli suu, laulisamad juttu ja aju omad Juta lülitis võimsad laulikud, kes siis oskasid jälgida ka seda niisugust rütminist ja siis oma kõrgenduste madrustega sõid panna siis lummusesse inimesed hüpnoosi. Kas siis nüüd ütleme, et siis laulu roosi ees, et see laulja pani seal hüpnoosi või inimene kuulajadki hakkas seda tagasi laulma, pani hüpnoosi, noh, tähendab mõju alla sisendusliku mõju alla jääb ennast selle eest, kui ta sealt välja tuli, seda puhanud on tegelenud ja iseendaga ümbruskonnale ja sealt tuleb siis sedasama vägi, nägi, tuleb just see tähendab, sisendatakse kas Eesti poolt veenda poolt läbi heli ja organite siis inimesega, kas tähendab ainevahetust ergutavad või pärssivad toimet, see regivärss ongi meil see rütmi lähevad keharitele kokku, need, sellepärast ma arvan, see meie regivärsse põhjalas tekkis. Kuna meie Põhjala tingimustes seoses ilmastiku ja kõige muuga on tüki maad raskem, pole lõunas, aga lõunas ka näiteks Tiibetis, kus on ikkagi 4000 üle 4000 5000 meetri elanikud siis nende lauludes nendes on ka see samane sees. Ma ei ütle, et regivärsi sellised, aga nendel on täpselt samuti, et kui need budistlikke neid kuuludes, kui madalad pikad ainult madala peale. Ja siis selle variatsioonid, sõnad, kuna sõnadel on ka tähenduseks, siin hakkab mängima nii heli kui ka tähendus, kui teatakse sellele oma tähendust. Muidu kui ainult helidega mängida on, selle jaoks on pillid, parmupillid, jäid muud asjandused, vilepilliroopildid ja nii edasi ja nii edasi. Aga kui on sõna, siis sõnal on ka muuda majanduse, see muu tähendus võib olla hoopis sügavama mõjuga. Selle pesset rütm annab inimesele mõju jalutab sellele inimesena rütmile ja siis sõna annab sellele rütmile sisu ja sisu omaette, kaalutab juba seda, mida sa juba tead ajus või kui sa ei tea, siis pannakse sinna sisse, see on, räägime kirikusteks. Kui irikusse samane, homo tähele, ega mehed seal ees laulavad või mis räägivad tegelikult ja jään läbi nina ühe tooniliselt, eks seal tegelikult hüpnoosiks võtetest siis muidugi rahvas kukub sinna poolunisena sisse ja pärast satub sellesse kiriku sitta sisse nende luuludesse Juudutamisse, mis nemad seal räägivad ja midagi teha ei ole, tuleb äratama hukanud, samal ajal on jäänud märk ajusse, mida ta ei saa puhtaks. Siis keegi teenibanisele siis samuti võis olla, tähendab vanasti ka laulikud ja seesama meie ütleme regi värsilised, laulikud, kui osati teha, siis ta annab metsalaulik iga möödusega palju seda ringkonda. Eriti veel pidudel, kus seal üksikud laulikud olid, kuulsad laulikute rahvas laulab alati järgi, meil on ikkagi nii, et üks on eeslaulja modergi. Mina olen nagu kõigile regilaulus. Ja, aga see ongi, see tähendab tegelikult mõju alla saamine. Kas tõenäoliselt sarnaselt toimib ju ka see, kui me laulame ümbritsevale loodusele või, või kasvõi taimedele, et Tal on mingid omad rütmid, millega me siis kas ühtime ei ühti või kas me saame neid kuidagi toestada või vastupidi, saame nendelt tuge, kuidas sealse laululine kanal või selline helikanal toimida. Mis ma küll, mis võiks olla siis seda ei ole tunnistatud mitte midagi, põhimõte, nii et seda me oleme tõestanud ära tähendab taimed elektromagnetiline 10 sentimeetri peal toime 10 sentimeetrises osal lastud vool sisse milli voltides näitab, et taimemaailm ütleme taim, taimed, ütleme, rohttaimed ja puittaimed siis inimene satub sinna vahele oma, selle tähendab ihuga. Et siis, kui me hakkame nüüd sellel taimel seal looma midagi tegema, siis me tegelikult ju laulame ise endale, kuna meie sees vibratsioonid välja tulevad. Helivibratsioonid, noh, see on, see lainetused on ju juba siis tähendab, et sa võid saada meeste ja puudest ainult peegeldust iseenda vibratsioonidest. Ja, ja see ei ole tähtis, et kas need on seal ees, on see kirikuõpetaja või on taime. Sest lõppude lõpuks sinu vibratsiooni saab peegeldusena tagasi see, ühesõnaga, see on autosugestioon tegelikult kuni neutraalsed ütelda, mina mängin taimedega väga palju ja kõike muid ja taimede kaudu saab ka teavet ja kõiki muid teha. Ja siis, kui inimesed seal tammed taimedega mängivad, nad ei saa mitte midagi muud kui ainult Laadogal ajus olevat teatud tsentrit keskused mis meil on olemas ju see samale väike aju ja kesk-ja suuraju poolkerad siis see samane ju mälu ja see väikese aju ja suure tagumises osa tähendab vahepeal ja kui sa tähendamendivibradiga hakkad mängima taimedega või puudega omadega mäel summad liiguvad pillidega, tähendab, et äratad ülesse ajus olevad keskused. Nii et siis ütleme sealt melu osast vastuvõtust või defineerimise osast kus kohas teha, selgitatakse, see vastuvõtt sealt läheb siis tähendab nii nimetatakse siis korrastuse või limbilise süsteemi keskajusse ja siis keskajust, siis lähevad ajukoolidesse mitmesuguste erinevatesse kohtadesse, kus kohas, seal liikumise, noh, kuna me laulame, siis peab olema ju laulusuu suu, Osam ajul hirmus suur. Siis need kõik hakkad omavahel siis nüüd nagu öeldakse, peegeldama ja edasi kandma sedasamast teavet, mida me sealt need põristamisega teeme. Ja sellega eraldatakse siis Need pildid ülesse, mis kunagi on õpitud ja selgeks saadud ja on ära unustatud, kuid mitte kunagi saada lauludega minna niiviisi elu kollama, hulkuma Vi libasse minna. Et sa lähed võõrasse kohta absoluutselt võõras situatsiooni, mida sajuta kunagi enne kogenud, siis sa ei tea, kus sa oled, esiteks. Ja need on ainult teatud värvidemängud, tekivad, aga kui sa oled ennem kogenud kõiki neid asju ütleme bioloogiliselt siis sa saad ümbruskonnas ka selge pildi, kus kohas oled, mis sinu ümber on, mis toimub. Aga kui juba üles kasvatada inimene ikkagi kuskil vanglas ainult nelja seina kaudu, siis tema saab ainult seda teevad venelasi olnud kui ta ei ole kogenud õiget selles raamatus on tihtipeale pandud kirjutajate poolt olnud oma emotsioonid sisse ja siis, kui ta nüüd hakkab kirjeldamata kirjutatud esinemise emotsioon sellele lauludega ja taimede mängimised niiviisi see ateist tulla kohe regilaul on üks niisugune võte, kus kohas alutas aju massid ega siis ei pea olema ka puu ja põõsas, see võib olla kivis, võiks ta ka, missugune amulett või väljak, koht, põlluserv, vao serv ja tähtis, et tähendab, et sa suhtled sellesamase ümbruskonnale koha konkreetselt söödud hingestatud kohaga, siis temaga suhted siis sellega hinge, tema, sa muudab tema omataoliseks oma sarnaseks, nimetataks Kainimistlikuks lähenemiseks, eks või saanimistlikud lähenemisi ümbruskonnale, siis sa saad oma peegelduse puhtamalt tagasi, kui sa ise kurjaks oma peatsest välja nendes olemas ja kõik need füsioloogilised protsessid ka veel peas sees kõik liigutamised ja kõik muu tähendused ja need segavad siis mälu ja siis nende laugudele, siis saab seda puhastada ja saab kätte niisugust jäävad, mida omal ajal teadsid ja siis oled unustanud Räki selgelt jälle silmadeta, et sa võid olla üks kord ainult käia või ütleme, kas viimis näinud seal mingisugust pilti, kas setomaalt siit Saaremaalt vaadates, et omale, eks siis mõne lauluga lööb sul see pildi puhtalt ette ja kui see laul muidugi ka oleks sellest puhastanud, siis ise ära unustanud, aga aju ei unusta nendega siis laululine sega suurtes. Samal ajal on ka õppimise tähts, mida sa õppinud ei ole, seda ei saa kunagi teada. Kui meie tsentsiti taevadest jõua, tähendab, et nad lähevad sinna teadesse, saavad ise kätte, siis need on inimesed ei tea, teave üldse. Udutajad, milline on suur võim? Eeposes on sellest kuld mammast, kirjeldatud helist loodi, maailm, oli heli ja siis Meie err Kema Helletus ilma siis see ongi Heletamine ja alletamine ja kaasitamine, õletamine oleneb, kus kohast midagi kasutades nimetuse jaoks. Loitsud, mida korraldatakse palju palju, kusjuures igal külal võis olla igal majal võis olla oma peletussalm, mis ainult temale kuulus ja teised ei tohtinud seda kasutada. On olemas muidugi need regi lahutatud, samuti on selle inimese regi ja teised ei tohiks seda avaldada, aga tihtipeale on ühes kohas kuuldakse, minnakse teise kombel, lauldakse keeles sedasama tahes, see on puht isiklik asi, ka sugune õitson isiklik. Meie kasutab seda loitsu regilaulu, mis ei ole temale antud, vaid toodab lihtsalt üle, siis ta võib võtta üle just selle loitsu laulu regilaulu vahemaa poole siis kõikuna alati olemas, nii on hea, kui paha on seotud, kes lootsee, kasuta teda, head pood, aga ükski loomine ei ole ainult hea loomine, alati tuleb pahem juurde, see võib olla nagu rippuma jääda ja see, kes võtab seda ära, varastab selle ära, seda parema poole. Seda juba vanasti ma teati ja siis ei julgenud keegi teisi laulvat. Ja siit tulebki see kas teiste laulude kordamine või ise loomine, et selle selline oluline erinevus No on olemas ka rahvalauludes kohad, kõik rahva suur laulupeo teab seda, aga need on, tähendab ka niisugused laulud, mis peo laulud, mis ei ole riituslaud. Regilaul oli ikkagi õlitus, laul, seal on võib-olla kahte moodi regilaulud olla, eks peolauda ja tulla on sünnituste juures lauluda suruma no ikka igasuguses viljakuse laulud ja nii edasi. Aga need, mis on juba seotud, tähendab viljakusega või surmadega haigustega, siis seal ei tohtinud küll keegi teise oma võtta. Ei ole. Üks laulab oma, teised kõik järgi, vedas. See ei ole enam sinu laul, kui keegi sulle kaasa gaasitab, kohe automaatselt muudatusega rahvalauluks, seda unustatakse ära. Vaata, kas sa näed, et, et see võIts minu laulu ära tegelikult ta laulis, laulis terve tuba kaasa, ta automaatselt kaotab kohe selle laulu. Siin on nende laulikutel, kui palju pahandust omavahel nad ei taipa seda, tähendab kui nad koosseis sotsiaalabielu planeedil laulda, siis on see tema laul ja loitsude juures oledki üksinda. Oma loitsuplatsi peal ei tohiks enda laut ja keegi ei küsi, mis laul on, siis ei saa seda ütelda, sellepärast siis laul. Kuidas seda enda laulu leida, vaikima kuulama? No ja eks ma olen, nagu öeldakse, seal idamaltan, see tarkus öeldakse, laulavad laulmata ja näe, nägemata kuule, kuulmata ja see ongi niiviisi, et viisid tulevad iseenesest, kui sa looduses loodushääled on kõiki viisid ja lood seal, oleneb sellest niisugused tämbri, kas inimene on Moldova sees ja siis ütles, et kui inimene sünnib esimese kisa teeb, see on tema lauluhääl pärast samasid häälemurdega võib-olla siis tähendab muuta nimetatakse tonaalsust oktavi sees olevaid asju või mitte, et sa oled. Ma arvan, et seal see tuuris sündinud ja siis äkki hakkad teismelised laulma ainult siis nii Sist aaduris, sa võid õppida koolis laulmist, kui sinu loomulik laual on ikkagi ainult sellest siis esimesed kisad, nagu nad seal teevad. Ta peenikene ja on meil ikkagi tehtud, need teatud niisugune numbrini märkus koos hakatakse otsast peale, eks heliliselt seitse kaheksa kuidas kellelegi ütleme, muuseumidel on seal kuni 32 seda helistiku jaotust, ah 32 on kaja kaheksandik. Kaitsvalt neliunataks 16 on. Kas regilaul üldiselt ta oli üks oluline vahend selleks, et oma teadvuse seisundit muuta, kui on mingites traditsioonides, kus kasutatakse selleks mingeid vastavaid jooke või taimeteleotisi või selliseid asju, et kas meie esivanematel võis sedasama funktsiooni suuresusest täitagi regilaul. Ei usu üksinda riigina midagi, samasuguseid joogid, mis viisid kaifi, ponksud näiteks ürgne jook, mis Ove jook, Uku jook, mõdu, need on kõik niisugused, mis teatud võtme seal koha seal sisaldavad nii kärbseseeni, kui magunaid ja pöörirohtusid ja hormoone mitmes järgus ravitsialisi siis need on kõik, nii et kui koodi või siis ka suitsetati. Kanep oli meil siin laua peal kogu aeg omal ajal vabalt Diaskamise kanepisuits on, neid kasutati alati pidude juures ja leiad alati ka selle jaoks, et kergemini mitte teavet saada, sest sõjaväe oli ikkagi tema peas ennast välja lülitada ühe sammuga selles keskkonnas, kus ta olijad keha ei tunneks. Keha tundmine segab ajul seda meelde tuletamast, mis seal sisse on pandud, mis siis on saadud korjatud regilaul seal midagi, kui need joogid juurde võeti, siis sai regilauluga lihtsamalt minna lihtsalt sellesse seisundisse kus veidi näha juba kaugematele maadele ka, kui vaja, kui niisama silmapiir ulatus, et see üksinda regilaul ei andnud midagi. Eksinud Regia laul võis viia ainult kirgastumine, seisund, linna sõnu, seda on nimetatud ka seda, kuskohas kõige ümberringi läheb soojaks, valgeks, aga see on ka ainult sellepärast, et tähendab, et need rütmid korratakse ja esitatakse saju teatud tsentrid ära ja siis tekibki see valgus, see, kes seal kirikus äkki peab üle, seda nägin seal jumala valguses on tegelikult auto sugessiooniga jõudnud sinna situatsioonini, kus keha lülitatakse välja ja point valgus, soe valgus, et seal ei midagi, tegemist selle suure kirjastusega jumala tänaval teevad need, kes oleme õppinud, elata, välja lülitamist, see saab mõne sekundiga sele valgustatus endale kaela ja sinna sisse minna. Ega siis üksinda laul temma sinnalt pik teene, ütleme, et kui mesi mõne loitsu päeval oludel saunas tuleb ikka mitu tundi lauda, enne kui kõik olla selles sees, samad sedaviisi jupikest, aga kui võtad ikka sahmaka enne siis ära ja siis trummi kätte võtta, siis enne kui jõuad sinnasamasse kultuseplatsina paljalt alasti ei ole 130 kraadi külma peal, sa ei tule enam midagi. Juba enne kukut, siis sellepärast sammast ainult regivärss võib iga süüa küll, aga mitte teabe hankimisele. Teabe hankimise jaoks on rohkem vaja teada, mida sa ei tea, siis ei ole mõtet seda teist p saab ainult oma teadmisi. Aga siis regilaul oli üks hea anud esivanematelt järgmistele põlvedele sedasama teavet teabe edasi edasi anda, sest tundub, et osa regilauludel on ka nii, et vahepeal ongi see sõnade tähendus võib-olla mingites kohtades unustatud, aga neid lauldakse siiski, et kuna see rütmistatud korrastus ta eeldab seda, et seal ei saa väga kerge ajaliselt mingeid muutusi tekkida, et siis see teave lähebki edasi, ilma et võib-olla vahepeal mingitest sõnadest aru saadaks, järgmine põlvkond võtab selle teabe üle ja võib-olla siis mingil hetkel on võimalik sellel uuel põlvkonnal uuesti aktiviseerida. See on hea, seal on. Teavet saab aktiveerida ainult oma mälu sisu, teos vale arusaam, infost, sisu ei saa midagi olematut endale välja mõelda, mida sa pole õppinud, seda sa ei saa kunagi väljaandjale, mõtlen, sellepärast sensitiiv, kes räägivad, et nad on seda seda teinud ja seal kolmandat käinud ja näinud seda, mida nad üldse ei tea, siis sõna jabur. Aga et kui ma näiteks käin kuskil samadel radadel, kus esivanemad on käinud lihtsalt looduses, tean, et nad on laulnud selliseid selliseid laule. Sa võid seisund küll saada samasuguse kamp, nende teave, midagi muud, igapäevane elu, oluline teave ja siin olen tänapäeva 21. sajand mitte kuidagiviisi, isake. Aga kui olla samas keskkonnas? Ja kui sa oled siin, nagu meil on, sinna haab ja tegijad ja seal metsas seal, mis seal soomaal, eks tahab ja tegijal seal surma. Ja kui nende eluoleva teed, siis võib juhtuda küll, et saad vanade Haaviate tegemise asjandusega kätte ja kui sul peab eeldus see, sa juba tunned seda põhjalikult, ega siis needsamad avastused, suured avastused tähendab keemia ja füüsika vallas ei olnud tühja koha peale. Ei no kõik see asi juba ammu sees olnud äkki kas une pealt tihtipeale une pealt või äkki plahvatus tuleb äkki asi ette, et nad kohe kontrollivad nad osa avastus kogemata tuleb, aga tabame enne seest teave ja siis ta tuleb kogemata talve. Ütleme, see tuli iseenesest ei, aga tal on põhi all. Enne tuleb ikka luua põhi, siis saad püramiidi ronida, sest tipus on kõik põhja Holinendid olemas ja kui seda põhja ei ole, siis mida väiksem põhi, seda väiksem. Aga kuidas sa arvad, kas selle püramiidi ehitamine, kas? See käib juba tatikas peale sündimisest peale ja mitte ainult inimesed peavad emme kõhus juba emme laulud ja tapp tal lapsel siis emme närvitsemised ja mõned ja kodeeritakse sisse. Aga kas ka nagu räägitakse mingist geneetilisest vanematelt pärimisest? Sina nimetatud sümmeemideks geneetika on füsioloogiline, pärimusasjade skeemid on psühholoogiline, teabe pärimus on tähele pandud, et kui sinna uus rahvas satub teatud ökoloogis situatsiooni, siis varem või hiljem ta hakkab samasid rütmist kasutamiseellased tähendab mitte samad sõnad, vaid tähendab, kui ökoloogiline situatsioon püsib ja ta püüab seda ka hoida, siis ta peab olema samasugused seadused, mis oli neelastel ja siit saavad sidemed. Selle kaudu käib see asi, ehk leitakse niiviisi et sa ikkagi sealsamas situatsioonis kasvama. Telefonitsi, kui rääkisime, siis sul tekkis huvitav mõttelõng kus sa rääkisid sellest, et kui vana regilaul saab olla, et kuidas seal korilusest maistamaks muututi ja. Tekkis siis sai pidada untsakaid, luuletajaid ja mõtlejaid filosoofe ja inseneride, mis muidu ei oleks vaja olnud neid muidugi inseneri nime all, neid ei oldaks need nuputajad, kes muidu ei oleks uputanud, kui poleks nad süüa saanud, istuda asja mõte, Nuteks, suured kariloomad. Ma tean ja siis koos sellena viljakasvatus, see tekitas niisuguse sisse, kus sa ei pidanud üleval Untsansa pikka ja need untsakad tegelikult maailma võinud edasi, aga mitte tööinimest. Ja siis tänu sellele suur kariloomad ja põllumajandusseadus ei, ainult põllumajandusnoh, ütleme seal sellega see saar ja seal kuskohast suur kariloomi päästa kiviaeg ja kus on ainult suured loomad, Mongoolia, kõik on ka praktiliselt kiviaeg. Aastaaastane, nagu öeldakse niiviisi, et seesama looduse loom, aga nii kui ta tekib põllumajandus, kus kohas juba hakkab üle jääma vilja ja tekib kaua lahendusteni, tekib kohe ka niisugune tilkunud, keda peab ülal pidama juba sõjakirvepea teada, siis seega maalidel on ees, aetaks kari kokku ja minnakse sõtta. Riigil on juba need kasutatakse sõdalasi ja ainult selle eest tänu sellele, et oli toitud nende üheksaid tekkida Vilosoft saad edasi, väike samm ja kes annavad psüühilist naudingud inimestena. Ma olen mitte midagi muud, aga samal ajal need mõtlejad, kes panevad ka ütleme, ajaratta kiiremat käima, tehnilise ajalat ja midagi teha, ei ole muidusööja, küll korrad mõtlemine nisu välja. Kuidas see sõnastaks, seda stiimulit, mis pani sind seda kuldmammat kirjutama? Ja siin teised invest ka käisid siin fektiiv siia loodusemehed ka ja siis on niiviisi, et siis kas Mikk kallima pojas neid tsitaate lugema, eks. No ja siis läks nagu vaidluseks omale, et kuule, et see Kalevipoeg üldse ju niimoodi, et seal nagu kristlaste moodi, et see ei ole üldse meie riiklusega seotud ja seal on täitsa võõrad riis. Samas, et no näiteks ei ole üldse põrgut olemas kale põrgus nagu ja nii edasi ja siis. No tee siis ära, kui sa tead neid asju mas köömescand istusin oma neli-viissada lehekülge, sain regivärsile lihtsalt valmis, tuleb välja, et kui ma loen, et seal ei ole midagi regivärssidele sama surene Kreutzwaldi udu nagu sealgi Kalevipoja sõna ei teadnud midagi, mis regivärss on ja, ja muudkui hakkasin panema, ainult peasid esimene täht kokku, läheks kord ja mõte ka kuidagi visadeks endale isegi vahepeal isegi meeldima, siis siin naised ka, kes seal kuulasid ja mehed päris ilus, kurat. Aga nüüd, kui tuli uus hoog peale tuleb teha, siis natuke rohkem sain juba teada, mulle sattus pihku peegliteooria regi värsiline teooriaga edasi ja siis temal oli ka teooriat seal selles eepilises lugusid ja siis ma mõtlesin selle muidugi neid eeposes on ennem ka lugenud, võtsin selle kätte selle karjala oma olevana ja siis hakkasime vaatama, siis hakkas meeldima ja siis mõtlesin, et noh, ma olen kirjale omas tahtes nagu. Noh, ja siis ma ei oska öelda, kuidas see siis tulijat treki ehk nii palju, et see kuldmamma tuli, sellepärast äkki, et see kalevipoeg ja vägistas seda rannapiigat. See andis lubaja vanade nuga ajal siis Kalevipoeg jäi kelludest ilma ja, ja siis on niiviisi, et siis mulle äkki tuligi pähe kurat, et see Kalevipoeg, mis mina tegin, oli Kreutzwaldi, Kalevipoja Kolts montaaž natuke oma salajasel teks ja aga siis kuldmamma, et noh, niisugune kuldmamma otsida ja kätte saada silmal püksipoiste lapsi teha. Sest maagaasi sisaldav kuningas peab ju olema järglased. Siis tuligi kuldmamma lõunast ja need asens kuldmamma kohta oli meil palju olendina. Mitmesugused need asjad siia, meil ka pulmasid. Tähendab neid mitmesuguseid lugusid ikka olime kuulda, viikingid käisid meilis röövimas siis olid niisugused kuldsed mammad, siis hakkas natuke rohkem läbi vaatama neid asju ja ja siis tuligi mõte kuldmaa pealkirjaks panna. Nagu oma sees on muidugi Kalevipoeg. Niiviisi muidugi, mis meie Eridusse kokku läheb. Ja siis tähendab kalevipojad, Need, vennakesed kõik seal. Ja siis on muidugi ka hiljemalt nende vendade lapsed omaette tehtud meelsel Leicer oli muidugi algul soolu olev pärast ja siis Sulev vetepoiss ja nii edasi ja siis see on seotud Pekud ja trellid ja need sinna juurde. Tähendab teine põlv ka, aga siis juba kui Kalevipoeg oli juba põrgus endagi kindralit põrgusse, vaid tähendab sinna toone tee väravasse. Ja siis kale juua geene sissevalvuriks, sinna. Ehitasin selle ülesse niiviisi tähendab, et kuldmamma võtsin kasutusele ja niiskuse eposse tegi, kus sai sisse panna väga palju erinevaid riitused, pulmariitused, surmariitused, inimsöömise riitused. Ja siis looduses mitmesugustes erinevate loomadega käitume, loitsud siis kultuseplatsi loitsud ja ja varesed tähendab, kes annavad teavet, hobused, kes aitavad kaasa ja kõik nii edasi ja samal ajal ka siis lõunamaa teavet börsi ja siis hinduse ja Kesk-Aasia ja Kaukaasia ja siis ütleme Türgi ja Armeenia need sammas Deepostest, gruusia epos. Et nendest siis võtsin ette ka, kus oli seotud meie valgete inimestega. Põhjala ma võtan eakadega ainel tõlkes põhjal astunud ja siis seotud ikkagi sellega, et lõunas kuulsad kuldmammad, et noh, et saada samas meie oma teast lõunas Abuld mammad. Ja, ja lõppude lõpuks ikkagi tuleb nii välja, et vot ega nüüd on ju kuulus võõral maal mitte oma maal ja siis, kui seal vares tuli välja, et tegelikult oli meie Ilmarise tehtud. Ja ka siis samale siin ei peetud lugu, sest oli külm ja naisena silmad ka. Ja siis müüdi lõunasse maal, seal sai nii kuulsaks, et siis kui alev selle ära varastas, tõi ära sealt siis tuli välja, et siiani oma meeste tehtud lõunasse nende kuulsust toonud. No ja siis ta aegade hämarusse jääb sinna kuskil kettides, nende maale viidi ära. Nii on see seotud seesamane terve Süse igal pool muidugi gaasis pulmariitused näiteks seal kuremaal, kuskohas see Linda ja siis tähene tüdruk ja siis valesti tüdruk Aino kuremamma tütred. Optik, mis tähendab sealjuures kõik, mis meiega seotud. Et väga palju erinevaid seal on jah, täis pulmarits täis surmaharidus on sees ingestus, riitused ja samal ajal ka siis vareste väljakutsumine, jälle hinged, ülestõstmine, kui on inimene surnud pandud kontidena pandud, nes kiriku all vabamaks, vanasti pandi naised indogermaani raha osa naine on ju vilets, taju tehti pärast sitikaid ja satikaid alles. Me kuldmamma selles mõttes ka ürgema on kõik, mis selle loonud, on emastandunud, sündinud ilma ja siis see hoopis teisiti lähenenud meie mütoloogia ja kui siis Kalevipojas, eks kristlik läheneme siis saigi tehtud, esialgu oli, tuli tuli ja siis hakkasin säilitama ja siis vaatasin seal mitu 1000 lehega. Nii viise. Ma tegin niiviisi, tegin peatüki peatüki panin eepilises luules, nii sai tehtud mitte kohe pilise õues neid peatükke siis peatükke sissejuhatuse lõpus tasandilt ära ja siis sakest vanema lause lause järgi Eplisse luues siis kirjeldatud sinna juurde loitsud ja kõik, mis on seotud sellega, kasvõi ütleme seal stepisõdalaste sõjakäik näiteks on kirjeldatud mismoodi nad alevit varasid, mismoodi see piiramiseda kõike mööda. Sebee jabur on toodud siis muidugi lõunavägimees ka sissegi, sa õpetad malev päevale, seda relvakäsitlemist oma musta mõõgaga, mis lõikas nagu seepi meie mõõga pooleks. Tule käest kannatada, siis ta oli juba posti külge riits, postiga seotud, süüakse ära, aga siis hukku taevas leida sealt tulega lahti ja siis ta jooksis kaldast alla ja siis sattus paati ja paadipässi salajaseks. Kes ei lõunast, põgene põhja, eks lõunanõid või ütleme nii, et rahvaravi ja, kuid samal ajal ta oli pärsia ühe šahhi väepealik realikuks sai sellega, tähendab varastanud lapsi, rööviti sealt Kaukaasias ja siis viidi šahhi juurde sõdalaseks ja tema hakkas siis maast madalast pihta, kuni jõudis hääbialetani. Kuid siis no ükskord sattus õnnetusena nende naissõdalaste kätte ja siis noh, see jama, mis seal. Tegin sellele kuningannale lapsega see juhtunud olema tütarlapsed, poisslaps võeti maha ka. Ja siis kuidas ta seal põgenes ja nii edasi ja edasi ja sai kookosisoleviga ravisale veider, kuigi ise olid ära viia. Ja siis muidugi võiks Ale ja õpiaastad on seal sees alguses ja nii edasi ja nii edasi. Päris palju materjale korjatud, kildhaaval midagi suurt välja mõtlen olema ainult reitusentleja situatsioonid kokku sättinud. Sellepärast ongi nii, et selle üle ei ole, mida pealkirjas autor vaid on, koostaja. Kalevipoeg on kuskil 16 pool 1000 värssi, mulle 51000 ars. Kui palju veel ära Sevisatud ele vaatad ära, sellepärast need, kes on lugenud, ütles, et see on niivõrd teavet täis kontsentreeritud, küllaltki raskemale ja see on eepiline luule, muidugi, eks eepilises luules teised seadus. Kuigi hakata vaatama, neid, seal on, veebis on, annab kaks regivärsiukse taha pandud kuid regivärsside seadused aga eepilise luua teistsugused ja siin selle parandamisega oliginist tegemised parandasid regivärsi, inimesed hakkasid parandama ja hakkasid sedasamast muutma regivärsile, eks siis pärast suurt paha. Seitsmes ja isegi natuke sai ikka keepiliseks tagasi, aga väga palju on ikkagi, millega mina rahul ei ole. Aga noh, teine trükk tuleb siis originaalselt selles mõttest pärast seda veel parandatud, need mitte selles mõttes, et tal olid viletsam. Vaid seaduslik on selles mõttes, et eepilise luuleseadusena täpsemalt mõeldud, ühtegi sõna ära võetud, muudetud eks põhimõtteliseks vastata. Loomade vastavad niisugused ülakomad, liitsa tuleb ülakoma sisse kahe sõna vahel. Ja nii edasi, et see on näidatud niiviisi Stav regivärsile, nagu samal ajal ülesehituselt terve rida oleks. No ütleme seda peatüki sees, teadest peatükk see oli ja siis sai tehtud, teised laulsid seal kaasa, mõni veel muutis. Seal mõnusa tehtud. Aga siis ei olnud mul kuldmamma sees, kui ma oma riista kardinaalselt teistsugusel tasemel oks tradi mingi millegi poole püüda, noh, muidu oli nagu kaleeba tühi eks vooli omane loll hiid siis peksab igal pool ja velo kurjalt. Aga siin on seletada, miks ta seda tegi. Kui sa küsid endalt sedasama asja, et kui see kõik on üks entroopia kaos, et miks sa seda siis teed et vahepeal käis läbi see, et, et seal lõkke ääres mõnus oli, mõnus oli laulda. Ei, no seal igaüks jalule ta sinna minu üksinda ei olnud, seal, teised ka olid, nii, vist kõige vaikses püüdis midagi sinna juurde panna, nagu öeldakse. Siis sai, asi on sära ja noh, kui sa lõkke ääres kuskil jood lihtsalt, siis see ei ole ju midagi, eks. Aga kui sa juba lauas on muidugi papagoi, kui sa oled olnud 100 lööd ja nendega selle jaoks ongi niiviisi, et kui sa midagi teed, siis tee endale mõnus seks, ei olegi selle tegemine mõnu, mul on lihtsalt mõnus teha, mõnus on see, kui sa midagi avastad, mingi selgus, tekib äkki mingisugusest probleemist see mõnus midagi, äkki avastad, sa võid aastaid joka teda midagi teha ja siis pelgatusleri kuldmamma mul välgatusel sellepärast veel mõnusa teha. Selline oli siis intervjuu Aleksander Heintalu ehk siis Vigala Sassiga, nagu enamus teda teab, täname saatekülalisi. Esmalt siis Aleksander Heintalud, kes oli lahkesti valmis oma talus mind vastu võtma ja teiseks arve, kes oli meie stuudio tallinnapoolses osas siit õhuliine pidi meiega vestlemas, mina siin Tartu pool ja kes aitas meil seda teemat sisse juhatada ja nii nagu saates kombeks on saanud, laulame ka selle tänase saate lõpetuseks ühe regilaulu koos. Kui sina olnud pikemalt juttu kuld mammast, siis üks regilaul, mis ka on olnud aineseks sellele samale teemale kuldnaine aastal 1896 Moost üles kirjutanud tatud üks kuldnaise laulu versioon, millest ühe osa teile siin nüüd laulame ja loodetavasti armsad kuulajad teiega koos laulan laest ja olge head, korrake järgi ja kohtume siis järgmistes regitundides. Teistegi kullast naise, noore systege kullast naise, noore tas ta puhale pädest, täisedale hilju, ta istus Helju vastu, Silja kartis kulla kohkuva, ta kartis kul. Kui ta üles ärkab, ta üles ärkab. Siis läks kulla, aga magama seisneks kul kama, aga ta ka voodi, see Orbeda päeva tee see, mis oli külge vasta kulda, mis. Ja see oli külge külma külge külge kriime külge, mis oli külge vasta, vaipa missale külge vastaja taipas, see oli külge sooja külge. Külgesaaja külge hakkas õllest Use May gaasi nai kolda üle söödemai. Ta ei ole see teema. Ei, see kulda ei kuulnud tõusta. Ei kuulnud. Hõbedane ärgatagi ärgata Aegi.