Saates vestlusi kultuurist, räägib Evar Riitsaar täna setode külaskäigust jaapani põlisrahva ainude juurde. Tere tämbatses saate kõnele seto sootska, Priit Saar, Evar teile reisist jaapanihe Hokkaido saare peale. Külaskäigul ainurahva manu ja esimene pala, mis kõlasi, Olgivid, sillokene, ainulaulukene ja tämber kuulet, so plaadi pealt veel päris mitut lugu. Et reisimist on ammust aast peet, tarvilikus hindast ja ilmast, paremba arusaamise joost ja soriis toimugi siis mineva aasta hingi kuul. Ja riis saigi toimuma tänu ainuühenduse ja setokapitalitoetusele. Ainudest hinne on palju hästi. Et oli küll kuulnud, et seal elasid seal põlishõim ja asust vanasti ka siis Kuriili ja Sahhalini saart. Aga mingil ajal siis pidi vana tule Marb Hokkaido saare peale. Ja et Kai Komneyl olnu sääne võitlus jaapanlaisiga Kuuga viinlaisiga Parhillaomsena saaliks väga rahulik. Hokkaido saare peal elas Kohkil viis miljonit imemist. Aino side on katkenud, kolm 24000 perre jäänub tud nagu täpselt ei Diek, et palju neid tegelikult on, kuna oli teaki lugenu ja passi hon kõigiliks nimi, et jaapanlane. Koolisüsteem on seal muidugi ka kõik jaapanisüsteemile põhinev teenemistega, kellega kõnely, no ütle Tegana midagi muud paremat, nagu Tahtaged kõige ta haridussüsteemi ja kõige taaga hooldas hulgas rahul. Et oma ainukultuuri saiaski nagu edasi viia ja kaitsta ja nii-öelda latsile kopada just In kooli haigu väikukesest pääle Jassi Sumageeriti oma traditsioonilisi laule pilli mängima, rahvi rõivid tundma õppida, käsitööd tegema. Ja muidugi oma ka erineva ainuühenduse ja liidu ja iga suurema Liina ja ka külade ja väiksemad linnu Hoga saame siis kokkusaamis võimalus ja kävegi siis ainutantsufestivalil, mis toimu siis Hokkaido kõige suuremast linnast Sapporost ida poole samani linna, mis asus ookeaniveere ja sõitsin algi väga-väga illas, tuberastati lääts öökva, mitusada kilomeetrit ookeani, Versbite seal oli siis näete, sealse sans mereküla linna kokku otsi siis rahvas tegeles siiamaani mereandide kogumisega püüdmisega ja too ainufestivalil nakas pääle Hummaugu kella kella 10 paiku. Kõigepealt oli väga üllatav, kui me sinna lätsi, et oli üks väikene sääne saal, kohku otsi siis kõnepuldi tagajärjekorras, siis ainurahwarjevi meheks, laser, tulliva ja laulseva, vannu ainuSandsid EPasi ja lugulaule. Ja kui meil sai lastud sismi hääl tõlgil ta inglise keelde ümber ei panda, siis tuli välja, et et no ma kõik nagu säänse vanade ainulugulaule esitused ja siis toll seal nagu omamoodi isegi võistluse teda, kui siis valiti välja ka, et parematki ja siis nii-öelda parem vahe esiti Vanaid laule ja seal mingil määral oli siis ja tänapäevane sääne improvisatsioon, ka see midagi vahtset teemat ka monoTuudvaga aga põhinesi yks elajaid ja tsirka ja siis inemisi ja looduse vahelisil santsel suhetel ja mõistukõnedel näitusest ma lühidalt jutusta Küütest sealsest lugulaulust, mis kirjeldas Tuud kuist moodusis jumala Inemise pääle pahandivad laule, siis sa need tütskordite jõeviiridelets kala, mis kala püüdma ta püüdse kallu seal hästi ja ja sai juba päris palju kalu. Aga siis teiselt poolt Tull Rebane Rebase ime kinke, loll Kotov, palju alatsi. Jaa. Jaa. Jaa. Ladze oli Valjala Essole saanu saaki ei ole saanud neile midagi viia ja siis, kui ta läks, et kalamehel oli seal nii suur hunnik juba kalu püüti siis ta hiilsest salamahti sinna ligi ja võtsite kala sassi, tuviialatsile söömise east aga kuus istugalamistuda, näe, eks see ja ta sai väega pahasestanakas Akva jalguga maad trump maja ja tema näete Trebanedeks säänest üle kohut, vot seda üte kalakese. Nojah, ja siis rebane sai muidugi ka kurvastalleskel kodo veidugala Moboigele süve aga naksega väga ikk maja oli väga õnnetu, et nüüd, et nüüd näed, inemine sai nii pahad, sest jõgi kestad kõike läks, et USA omakorda Inemise peale väega pahadsest ja ütles, et selline asi, et kui siis niimoodi, et inimene nüüd nii nii nagu pahandas ja trump ja ja Dantes jaa, jaa, ta Kwan hakkas nakas möllama Jõgeva üle, niimoodi. Küla jõe veerest kõik majakaid Clintsima minema, uputi, toodilid, suur häda, tul tuldurite kalameheteo pärast jumala kaevaka ülevalt alles arvuti omavahel, et kui siis niimoodi, et et egas siis õnne inemisele Oley antunu kala ja ka muu loodusvara ja taime ja kõik Toomatu kõigile tõisile. Ela eile ja ja kõigile antu kasutada Tinemisel sole õigust ta pääle pahandagu rebane, tagalakas arv otse Niina Sis aruti vaja ja mõtlevaid, kus muutu tantsis nüüd inemiselega selgest selgest ja et rebane on nüüd õnnetuik seal ja inemine x x nagu vihane arvu ei saa ja ja siis, no eks. Ja iga inimene inno arvuessaakigu kujute sõnaga ta jõgi korralikult üle ujut ja eneminega seal hätta sattunud Uuberre, siis ta hakkas mõtlema, et midagi on võltsid ette. Võib-olla on ta oma süü ja Sance saleda lugu laulda väga pikk viil ja umbes šansse loomake külvame, tähendab seal öökulli jumala või soe jumala või rebase jumalat kõigi nendega, kui on tegemist ja ja kuidas kõigest vil kõrralikult arvu saastasid, noh, tõlgi vahendusel müts, aga aga ühesõnaga laulame väga armsa viisikase oma armsa ja nüüd võib-olla lase isegi üte esimese laulu plaadi pealt, mis on siis ainult traditsiooniline vana lugulaulu eepose ja ka tantsu-laulu tuleva tähenda kuulmisele. Nonii, et endiselt ei kõnele siis ainu rahvast, nende kultuurist ja naist inemisest, kõneles Evar Riitsaar keedeeve ainudemann. Nonii ja do festivali Tõnu osa oli siis tantsuosa tantsu oma ainudel väega säänse mängulise visuaalse ja ka palju nagu tuletatu just kas mingi elajaid liikumisest, esik, üts, tants, sääne, kas palvetajaritsikas või mingisugune putuka putuka, perradetu, tants esikesele naljakas ja küllaltki sale illoskaiale, ainutantsu Movil väega Ilosaga ja tuu perast, et ainurahvarõivad ma väga erilised ilusate mustritega ja näide mustri oma. Neid on päris mitmete tole jõle üte sugumuse tundus Õiga kas siis küla või kah klanni Homsi suma erineva mustrikombinatsioonid oma rohkem šansse meetrilise, tugeva geomeetriaga, oma šansse paariga, mille kohta on esiütlevad ka isegi geomeetrilise mustri ots, pead lõppema väikse sealse kaarekkasega tuuberastatoomsale kaitsva märgiga ja kaitsva tähendusega. Ja noh, näitusest on kõik samamoodi nagu ka seto del, et et köise otsa ja käelaba ja kõik lauk ja jala seee ja kõik näeb, et oleme nagu mustritega nii-öelda kaitstub toom nagu seal ja siis selle kõik kaitse tähendus. Ja siis Kunu mustritega saanud see rahvarõivaste inemises seal lava pääl sistantseva siis naa moodustiga väega Ilosid seansid, kombinatsioone või kuistad ütelda ja muusikastam sissetega tantsumuusika üldiselt koosneski, siis saad Sist siis lauljast, et mõnedki ja siis kõrval nagu laulva mõni rütmipill ja siis terve rida, kui poolik oli väge, siis erineva tantsu juba kõnelejaid üts osa oli siis seal see elaja või putuka putukide liikumisest tingitud tantsu, sest osa tantsis, ta oli siis nagu jutustava tantsu koos, siis kõneldi kas siis siiski ajaloolisest kohtumisest, kes kas siis oliva võitlustantsu, et, et Michil poll siis tantsuvaigu siis ka üte, muidugi see mõõga ja nendega siis Detiga säänest taustarütmi ja tollane jõuline tants, loomulikult võeti ka meid külalisi tantsima, peleti isegi rahvarõivas sälgaja mõõga kätte ja Opati mõne ka lihtsama tantsuvärk, et üldiselt väga meeldusku näide näide külalise tantsiva näide tantse laulva näide laule ja no ma väga huvigaga tahtva oppi, tõisi, rahvide tantse ja laule ja festivali õda, küll siis ka soodiskonna sai siis ka setomaa poolt väike tervitus edasi antud ja mõni laulukene laulatus ja ütelda siks ainurahvale toodet, et loodame, et edaspidi rahva nagu läbi käele, kuna meil on nii ajaloolise kotuse päält kuuga üldse Põhjala rahvitega ja, ja soome-ugri rahvitega tundus, et seal on nagu palju palju sarnast, et võib-olla säänest just mis puudutas kaediks üldse kõigi loodus ja põlisrahvite sarnasusi summa vahel, et naariks kummardasedad tot loodust, teda looduseväkke ja ta on ka Läti, sest seal Jaapani Hokkaido seal tule nagu ta eriti tugevalt välja, kuna seal on nii võimas ookeanum kõrval nii kõrge mäe ja säänest looduse meele vald või olla väega väega sääne ette arvamaldaga ütel pühal mäel kohmi kävemi seal kui hom, suurem Shaktsiooni näide vana sõjapealiku kuju ja, ja ka vaade ookeanile alla orgu ja kohvi ümberringi elase Kahrub sildi üle olete te ette vaatusi võiva ringi kõndi Kahrub sääldu, mäe hoitja või tumisiks kõneletega Guinemine õega looduse vasta palju Eestis, et loodus nagu no antud nagu märkujadega tsunami ja, ja suured tormi ja ka temperatuuri nõsemise. Et kõik väega nagu seotu loota kõnel isegi, et kohe kui, et, et mitme kraadi võrra seal temperatuur, lasescum mälegi, väga suur mutting nagu Inemise tegevusest hakkas tulema Inemise oma siiamaani tuud uskuja. Ja eks teil, Oandu kogemus lihtsalt olemas, et uni mudu Kaumm näitusest ainuühing protest siiamaani järjest edesi tammi vasta, mis ehitas vees paisud etas nagu jõgi pääle, et neil nagu mälestki praktilist tähendust tuu pärast, et ta midagi nagu rahvale nagu Mano ei anna aga lihtsalt ehitus paneele omal ajal väga seal see töö ja väga-väga kalli tüüp Kosovo nagu riigi raha ja mõnede jõgi veel on palju nagu ehitatud, aga samas kui paisutatas jõe üles siis sinna jõe veerde vana asuala ja ka ainus Ansekülakotus ja pühapaiga ja kõik nujah sinna vii ala tuhandu tuusele probleem ja tuvasta omaga siis Kadetu suured, see on see organisatsiooni ja siis samamuudu aastid tegele seda uurimisega, et mis kahju seal see ülespaisutatud jõe siis tegelikult ainukultuurile tegev ja laama mõistutud nii sätti, et Jaapani riigilt tuiast saava noh, päris suuri toetusi. Et asja uuri tuu pärast, et ega jõe oma seal suure ja tamme tahetest ehitasime nagu manu manu. Aga ega ta ei ole, et kõigi naid enemisega me saime nagu kokku ja tuu pärast suur tänu Olgjust talle samale Sapporo ainuühendusele ja nende nagu juhtkonnalek ja siis meid, sõidud, ainumaal, katedraal, Joosul, Käämi festivalil sõitsemi läbi ainumuuseumi, mis asuse, mis noh, nii-öelda do Sapporost kuni sinna šamaani nedi tiibele jäivad Reio kõrvale kahet, et uuel väega kogemus oli seal võimalused, sai kokku enemisiga ja ainusäänest mustrit käsitööd väga hästi edesi kandvat ja oligi, et esimene hüügumi ümmaele meid viidi siis olimegi seal Bernane, Tiksegi seansid ainurahwar riivid ja ta meile siis ka selgitad õgaldal nagu mustril uma väärsena suur tähendus, et mõned geomeetrilised küll tunduva mustri, aga oma eksantsegasse kujutas meest ja naist, kas kujutuse üte sõnaga ookeani, kas kujutase mingit silku, näiteks öökulli ja lisaks tuuled nagu ma enne kõnelejat kõik na varruka otsa käivici otsa ja et kõik kõik on täna, kuna kaitse niikuinii, aga just, et ta isegi ta tehniline teostus, ettevõte olema väega sääne perfektne ja, ja peenukene. Et siis ta nagu toimis ja tõesti näete olla, et ta oli tõesti väegasane nagu täiuseni viinud ja palju Vaivad uga nänn ja Iloza hädad nagu tenn samal ajal ka muidugi kõik uurise kaasandsid, vannu ainurahva riivitajatel, hind oli ka seal kogu päris mitmeid üle, sa aasta vanasid nagu rõivit rahvariivid ja tundus, et ainult nagu tahad oma traditsioonilist vana olist käsitööd, naised tegelevad atestateste rahva riivit kui tavavaipu. Aga mehe mõistva siiamaani jälki deta ainusellest puuarhitektuuri foonid, mida na tarvest vanatehnikaga ehitas ilma mäleski metallid, et kasutamalda ja sama moodugazene kujunikerdus töö on väga kõrge taseme peal, et Migelemite külakoht siis on sääne meistrid ja siis istus oma poodikase või ateljeed samal ajal tasega naid tege. Et selle taga on terve pik rivinoid jaapani terasega siis tööriistu ja küll ta siis tarvest säänest stiliseeritu ainukujukese, sama laol omana võimelisega nikerdama tarveste anatoomiliselt õiget välja nägevad, sellest Hobest kõik ta toll seal nagu näete ja, ja tundus, et huvi on suur ja siis siis nad Atka tegeva sama küla muidugi oli ka, näete, olla terve küla või pool küla tegeles nii-öelda kivikaubandusega, mis tähendas stuuded lihtsalt siis murtas vallale täid, suuri kive, Naudi ise jaapani Hay tuleks väga palju ilusaid kive siis saaginemine sa tulla ja valida hindele välja, mitte ilusa kivi, et ongi, näed, kui skulptuur esitekitas, kasvatas noh, säänest traditsiooni, et etutest, et lisaks tuuled, aednik pead mõistma naid eri eritaimi ja tuuga tegeleda, aga samas on paljudele inimestele vil tegevust ja tüütuugajat Petki Assis naid Ilosid, kiv otsiva lahkva ja tõenäoliselt oma siis Ville, kolmanda, neljanda, viienda keha siis sinna Tootsis sammalt pääle kasvatas. Tahaks ütelda, et väga nagu tark rahvas ja ökoloogiliselt ka väga-väga mõistlik rahvas, kuna näitisest sääne asi nagu vesi, kemmerg, et tollel on siis seal asi, et oleni nagu eurooplasel, et kaid poti peale ja siis kõrval on kraanikauss vaid vaid vesitoomist sinna potti Tanel, et tule, sealt hakkas ta poti kraanikauss ja Hiina ka puhtast ja siis alles kogumiskastide vesi. Vot sääne asi ka, et jah, et midagi erilist ei ole, aga nad Euroopa hommik siiamaani ta puhast vett liiga palju, vist, et nutikas rahvas on mullu ja ja on ka edasi. Nonii nüüd tulesi Sist õlelaul ja soolesi kuretants, kuretants Marsi rütmi. Ei kõnele, mida hamba siis ainurahvast ja inemisest ja Hokkaido saarest too pärast, et hingi kuul käre seal setu sootska, Riitsaari Evar, jätan endale pajatus, on siis ainudest mõne sõna ainukeele oma siis ka meile nagu arvu saadav näitusest. No ainuesik tähendas siis imemist, imemine ja koda sõnakoda tähendas ainult keelekülla küla. Et juba sellest sellest katsena siis kui kaija Sandsid sarnasusi nii-öelda, mis võisi ainudel olla soome-ugri hõimu rahvadega nagu kütist, siis võib-olla tuleb meelde sõnasi nagu karupeied. Kuigi tundus, et, et ainumaal on ta no veidukene veidikene töisilde, eri meelt me üldse näigi seal ainuma nagu karu päiede Kotsile just näis jõe Veerse ainuTALO muuseumit, et koos siis vana säänse roost rookatusest ja Sainust ja põrandamattidest Iloza Elo hooned ja siis idakülge ja siis nukk, mida peeta siis jumalite nukast ja üteldes, et et Toomsena nagu rivi, kuhu ma siis andsin palvekepid või palvepulgad. Palve sauak, mistõttu Sissansest pajupuust koor on veidi nagu tõmmata, nii et ta nagu krussi tõmbas või? Ta ma saan nagunii kuhjus üle sinna lõigata siis mustreid ja märke peale, eks meil eri saavad, tähendas ja siis ka eri jumaluysi Elina, Eli, kas siis maa, metsa või, või, või mida iganes. Et toidame seal siis päris palju ja looma kõik seal ütleb pikka rivi. Et kuna seal siis nagu kas palvuse moodu olemine, siis seal olid, siis võeti see kasutades ja keskel Homsisite saba Zahomsis, arugorp oli mõnel pool ka rebase ja soe Pontu ja, ja siis tuli välja, et sedasama tantsutare kõrval tantsite jalgu pääl väike puurikene tuli välja, et on siis nagu Kahro puur muidugi veidikene nagu Kons juba üllatama, kuis moodu, kahvlit kui Kahro, miks suur, et aga kust kustil sinna puuri saata, aga siis tuli välja, et, et neil on niimoodi, et need võetas karuboik pandas sinna puuri, söödetas teda paar kuud ja siis Ja siis omanu karu p. Aga ega ta tundub veider küll, sale võigas, et kus siis, et meil ju seal põhja Marahvitel oleks niimoodi tiks minti mõtsa ja kui tõesti oli vaja ennast kaitsta või kui tõesti teist väljapääsu ei ole teed pidi siis ta Karu vana isakese siis maha laskmata hoolikusele võitlased kunagist siia, kus, kus Läti või kosta välja kargas ja olime väga tigeda elaja, aga aga niimoodi ta väikse karu pojakese Kadoomikazane tunduv kassane, mitte eriti aus mäng, aga no nii sa loll muidugi, eks ta täpselt tagamaid kõdi, aga jah, et, et too muidugi pärast nuid teda nahka kõik ehiti ja panti kõik, kõik kliiniku külge ja lindi ja ja toda küll aga nuh yks eksale Reidukene, saime kaija üte sellest vanemat filmi siis kokku aastal 1895 kuni talitseda viiskend, seal jaapanlasi filmiti film ja ja koostis möödas, kahetcossis Karukene võeti sealt puurikasest välja ja säänse köie üle ja siis rahvarõivastes siis Me nakase siis väiksete vibukesiga teda nagu laskma. Ta tundub ikka seal väga nagu normise muud, aga nonii, tolle käidi jää teisest kultuurist. Et ju siis oma seal saanud kombel kuigi ei saa ütelda, et õnne niimuudu pärast, et toimetakas andsid vannu, vannu pilte ja fotosid, Kossiks töötas Tõsantsed ainumehe mõtsa piske jama, laskurite suure karu maha. Et oli siis nii ja naa siis nii ja naa, et ju siis igale poole jätkus, andsid vahvit küttegija ausat võitlust Bei vaid pidi siis sellest sellest mängu mängima karboigiga. Et sääne, sääne asi. Aga muidu jah, et hõimu rahvitega tõesti tutva, nagu ma enne juba mainis, et vanemalauluga ka ütleme, hällilaulu ja ja nende rütmika maiks mõne oma pärissonse tut vaja meile nagu kergesti mõistetava ja ka ja ka säänse meeltmööda noja tundused tänapäeval salongis ainupärimuskultuuri nagu edesi kanded, too seltskond, nagu ma juba enne ütled, et rahvast on koogile Ainositavast 24000 inemist, õnne hukaid olema viis miljonit ja toimetas siis niimoodi, et neil on oma ühenduse ja liidu ja ja naisseltsi ja, ja kokkukäimis nii-öelda võimalused tekitatu esi ja mis on siis ka nagu rahastuse riigilt, et tegelased hooga, et ikkagi säänest pärimuskultuuri kaitsta ja Tootsis kaitsta sky, nii et oma kokkusaamise kohtantsitas naid vanu ainutantse laudas, vannu laule oma det saanud seal erinevad muuseumi kultuurikeskuse koos siis ka samal ajal külastaja, sa nätaka, ta ütleme vanemat ainutaluarhitektuuri saaled kuismuudu detas kohapeal seal vastset aga vanamoodulist Aino tekstiili, Kohk otsigotas vaipu, tikiti mustreid, kõikna Inemise oma olemas ja ega me saime paljudega kokku ja no ma väga Sance pühendunuga, et siis ta käsitööd tegi kõikemõistva laulda ja tantsi ja Tiid väga. Tahad keelt ja niimoodi nagu kaitsvad proovad ette neid näituysi ja sa andsid festivale ja ja noh, tänapäeval ta plaat, et anda välja päris palju ja raamatit värvitrükis vääga hea kujundusega, kuhu ma kõik luht, arvest, võiksane jaapani nii-ütelda esteetikat, et uude Diekit kosta, siis kohta hinded hülgas ta tuli siis altpoolt ülespoole või ülevalt poolt täitsa hoopis alla pooled. Sest rahvas on olla saaliks, tõdesid, et hinne nagu hinne seal Hokkaido käimist ei saa nagu arvu, aga, aga nüüd ma Tiia küll ütelda, ainurahvas on veidikene ka välimuse, perrorist sugune, et esiteks on see väga hea Yousse kasvuga oma pika tumeda, väga lopsaka Yousse ja sama, et nõukogus on see silma oma suuremba ja, ja Reisakene teist näkko kujutleme peris tüüpilise jaapanlase, et tuu perre nagu in stiieket, et kui näitisest, naid, jaapani koomiksit või multifilme Kaie, et muidu nagu Jaapanist, et aga aga kõik on nagu suuri silmi, kaid, jaapanlasi nagu rohkem nagu pilusilmad või ma loodan, et ma kedagi ei solva. Aga et kas on siis ainutegija või ongi naist nagu võetu malli, et on nagu olekski nagu ainult Bernhard ette. Ja siis mida ainuesik kõnelevad, näete, et mis on võetu ütelda ameeriklased, vaid hoopis sans asja ülevite oma jokkeri või pätmanni või teate tegelane oli, et et kinkilam suu ümber sääne joonistatusele naeruvõru isane nagu tegelikult hinne pidi ainunaisil Holl suu, Imre tätoveeritud onni, kus see naerul suu tätoveeritud nagu ümbrich huuli vil ja nutt kõneldi tänapäeval tud nagu Hinep ei ole Tõnu santsionaalse oma juba nagu kuulnud, aga muidu tähend, et kuritelatsioosse siis juba niimoodi, et säänse Heikka kohta vana, kas nii-öelda neiust saama Sistu tätoveeriti istuda, toveerinketi aga jahetad ameeriklase Vaitsevada Ta saand tätoveeringu üle ja siis ütle, ütle tegelasele siis mees tegelasele diiva, siis suurim resonants naeratuse ainupidudel. Teisiti kui setopidudel, et täpselt ei diaki tuu pärast peassi võib-olla võtma, vitskeltsamagisin setomaal ainuja seto rahvas kokku, et kaema, kus ta välja tule aga, aga muidu ainuoma šansse sõbralikku ja, ja tõesti, et nad nagu omadatud nagu rahvalaulu ja rahvatantsu, väga ahvustase, et kui me olime seal samani Hiina ja ta festival oli, siis siis meid muidugi mõjutus oligi, siis nagu siis üte telloide, esinejate, säänse liidri Koto, kohe siis Kõitu ainulinna kollektiiv, tullid gaasis kõik kilos ahe kokku ja siis seal siis oli siis lõigukene sõna võtta kui söök ja, ja laulmine, kohmi lauses ummi, seto laule ja nemad laulsin, võiks neid samu ainulaule ja tantsiva sedasama Elo tare ka neid samu tantse, mis ta seal laval label vitu vibudega tantsu ja mõõkadega tantsu ja kõik see nalja, tantsu, kitantsitisele ja villisast tõisi, midagi Klava väelast mahub. Et sellest traditsioonilist laulu ja tantsuga yks noore Inemise väga avustase ja pideva lugu. Ja muidu, nüüd kui seal ja kodudes sai ootused sama müüdud ka, ütleme, Liina Koto tiks tuur, traditsiooniline ainutüüpiline Sänne palvekepikese, et nooo maiks maja, Elo tare kahomi iga puuliks kaitsest välja pantu ja sama mõõduga ainusane puukäsitöökujukese ainus stiili tuu on ka väga kõrgel järjel ka tänapäeval ja, ja, ja tuut nad tegeva nagu Ede siia sama mõõduga ainuköök on väga sarnane mereandide poolest väga rikkalik, et igasugu mõttes mere kapsast, mitut muudu ja, ja lõhet, mitut moodu lõhe on üldse väega sääne Hokkaido eriline kala, keda väga ahvustatas teda püütas ja ta olevatki ju niimoodi Väigukene, homme siis ta kasuski sedasama ütelda ümbri Hokkaido mere ja siis kui ta taldu kasumise haigeid, siis ta rändas suuri, suuri ringele ilmub itta ja ka siis, kui ta suurestele küpsessaa, siis ta tuli jälle sinna sinna Hokkaido serva tule tagasi, et siis esinemised teda väega nagu kalastas. Et ainuhinne pidi käreloogiga suures süütepuupaadi nüüd selle põhipuust raudtee välja siis külgi pääl vilka korgimbast, et see ookeanide pääl siis nõidega siiamaani mõistvaga seltsid, Vildet ja vastke seanssidega isegi merel vil ja Etu lõhe, Messaneid, püha kala, keda ta väega avustatasse siis hääd kalamarja ja kalaliha ja millest siis mitut moodu siis söökidetas. Ja noh, muidugi riis ja, ja loomulikult kõik ta söömine on siis yks nende pulkega tega Miki, tõsildessaa tiks tul opi ja ta veste selgest ta sai ega ja tundus, et on ka vägahesale võrreldes ütleme, kahvli või Luitsega söömine tuugame, väga mugav, et muudkui õnne kühveldad, aga seal sa pead ka söögihaigu nagu vaeva nägema oma veidukele ajukest ja kätt pingutama, et näed, kus on tark rahvas, et teisigi söömise ajal, et ole isanest jõudeolekut, vaid siis siis pätt juba veidiks vaibaga nägemata häälondaks keerulisem liigutus, ütleme kui, kui, kui kahvliga süve või Luitsaga. Et sa seda väike näputrend Nõmme on väga asjamann. Aga nüüd siis järgmine pala plaadilt, mis on välja antud ainukultuuri, Liidvi Žigeeru Kaiano poolt ja Jaagossis laule esitas piratoori Aino kultuuriselts. Tõmba kõnelemi ainudest ja kõneles Evar Riitsaar. Filosoofiline alus, mis tuud ainukultuuri Elo hoit ilusale, eks nagu looduseusk ja nad uskuma, et kõik ümbre pomm ja, ja mis meid ümbritses, kõigel tuul on ka hing. Ja siis kumi kävemitel pühal mäel kohiks toimetada, sedasi saatsid suur palvuysi tundusama mägi kohanda suure juhi, 16.-st sajandist elanud saksofonijuhi. Guyo teadukuju ongi saanud Ta says korgemäe pääl, ütelge, ähvam tasane nagu kiiora, mis olevat Camiid esivanem pil kunagi kasutusel. Ja siis seal hädaka hom, suur mustritega. Palve kepikene Mialatekva taivahe ja kasutuses andsid palvekepikese tavalised sans väikokas tillukese koos siis ühel pool on siis selgakene, mis on nagu too kepikese suu ja kuhu ma siis erinevad mustrid pääl siis siis seal pühal mäel oli seal ka nagu öömajal seal ametis väike Kasele, kokkusaamistare kohe 100 või paarsada inimest mahus sisse. Siis majahoidja tõi just välja, kui ta, kui seal see lõke, vere Istsemi ja said, jõime ja, ja sõime siis ta tõi välja, tulite palveklippi, et näete, et mees sai, ta tähendab valmis ja siis too mustri, mis sel päeval Olükonigu seto mustri duubel, kuda su palve kepi välja tõi, tüka setorüü Talle Kaia ja kõrvuti pantsemina, ET mõlemitel oli päev, siis too rist ja püür, sama proportsiooniga, et mõlemi väega olime taast üllateduja, et niimoodi lätsetada ökovalmistajaid, Jumi pidi siis tuul päeval sinna sattuma. Ja ta siis kõnel, et et kui ma santsega pööripäeva ja tähtsama püha, et siis tuleva vanameistri jaga noorendaja Inemise tuleva kokku ja ja siis ohverdades jumalatele saket ja Dujastamises sealse püha palveanumaga, kas siis ta Luitsaga võetas ja, ja siis on ta siis nii ka nii-ütelda jumalide ilmakaari poole ja santsetele talismani telejuua, nii söövad, toob selle toiduohvri ja muidugi siis samal ajal siis ka palvetades ja näitusest meeste pääkate Mallongisale. Ime peegol juttudest Karo Kahro kultusest, et siis ongi saane nagu puu Niinestumusele, selle pääkate, mille ette omaette siis Kahro pääkujuline nagu talisman Tubjazzi neid siis nagu kaitsma. Ja järgmine kokkusaamine suurem ongi siis sügisesel pööripäeval 23, septembri ja eks tapa Sõmmi latsi ja nooremat põlve sama muud kõik homosel sõlmann võtvad Ast osa ja samamoodi kumba kaitsta mõnestki kas jõkke või mõttes või Maadvi võimenegi mutting nakas olema, siis siis tasand see vana hõimupealiku ja tuleva kokku. Ja siis, kes töötas seltsid palvuysi. Ja ma arva, et tuu mõõte ongi setode ja setomaal ja üldse Eestil ja, ja oriaalil väga nagu et, et ka seal tavaliste kavanda ookeani serva pääsel saaliks tuhandet kilomeetrit siit, et et seal Inemise pomminemisi hõimegi ja valla valla oma traditsiooniks avustase kuigi naelase väega tsiviliseeritud ja väga hea nii-öelda ülesehitusega riigi nagu pan, Hom kohtadeste vits, foorumi sõitsin rongiga ka ja siis quics rongist välja aastate lähed sinemise oma seal ilusa järjekorra kõikum, kõik on üles ehitatud, et ei tekkisi rongi Uševermanski ummikuna, lihtsalt kui nii palju rahvast on siis lihtsalt teisiti ei saa noorsugu tunda, seda on küllaltki sääne nagu no optimistlik ja tundus, et ka opihimuline ja ja et tulevikule on jah, hom seal jaapani maalia, tal kõigel on väga palju nagu ütelda, edasi anda. Ja ma arvan, et koostöö läbikäimine klassigini nagu kasuma tuu pärast näljavedu Dumi setomaal vääga vääga, nagu huvitav, et sinna üldse Treff ju niimoodi, et et jaapanimaalt it's inimene, kellel on oma nägu ka ainujuurepetud rehvas trehvast setomaale ja, ja siis ta käre siin meil mitu suveküla siis ta talle väga paksu huvidu seto vanem rahvalaul sama moodina rahvarõiva ja ta lihtsalt küttel juba esimesel kõrrale, et me ei, peaasi ainult k kokku saama ja ja, ja üts teist nagu tundma Opma, sest ega nemad meist midagi eriti ei Tiiet ja loodame, et huvi siia pooleli pomm tahasin hätta väega ja nõidade, seto, Eesti ja ka Soome üldse regiooni rahvale. Tahad ainunii-öelda tantsu, laulu ja ka käsitöö oskusi, et ta gimme võisi tulla Itelemi festivalile kohegi samamuudu olles huvitav ka siit maalt sinna, mõnel seto laulu-tantsugrupi sõita, et tutvustada daat traditsioone sinnapoole ja, ja sellest sõnast eksootikat säänest seal jagus ja ma arvan, et nemad, kui siia tuled, naljakam soo, kant, eksootika, hinda hingelema sai säält päris palju ookean juba oma väe ja võimsa lainega. Et uuel muidugi vitsale suur elamus ja, ja tööle elamus oli ka, mis sellest nii-öelda loodusest või ilmast toll, kui eks Taivast ilusa ilmaga Hummaku okkaidlast ärasõit, sest rataste alla Kaie läbi kaamera objektiivi Kaijastad dad maadelt. Nagu teine planeet ja, ja kui siis läbi pilvi nakas kasuma ta futši mägi, et siis tundub, et tõesti, et väelasena Kilgas ja tavaline Rees hall. Et veel kord, et tuul reisile kõvera siis Priit Saar, Evar ja Erki Jürise ja ta on 2006. aasta hingi kuul ja kutsiast oligi siis ainu. Kultuuriühing Sapro kultuuriühing, näide nagu päev. Keskus on seal, Sapra, aitäh. Kas on see kõrghoone pääl, aga Kohomsis neil ka väikesena Organisatsiooni süsteem kehas sisaldas naid, ainumuuseume ja ja ka anud välja raamat ja filme. Ja, ja kuhu me siis selle teaduskeskus kohe ja suur raamatukogu kohem kokku kogud. Kõik, mis on sadu mitmesadu aastit, ainutega, otsile välja antu samamuudu on neil ka, ütleme perise lahvite õigus säädus olema, et kuismuudu kaitsta ainupõliskultuuri nii-ütelda, sans moodsaja popult suuri ja kaasaegse kultuuri, kapitalistliku kultuuri pääle tulemise ja haavatava maa eest ja loodame, et ainurahvalumiks tahad väkke ja tarkust ja oskust oma hõimu edasi kanda ja ja et meil kõigil ole see, siis tekkisid koostöö nii kultuuriline kui sõprus, kui või mis iganes, vastastikune toetus ja abi antima, kullemast ja ilusat haigu kõigile. Aitüma, vilgard edenemist rääkija, päike. Kuulsite Evar Riitsaarisaadet setode külaskäigust ainude juurde. Saade kordub esmaspäeval kell 16. Null viis või teile sobival ajal internetis.