Tere, kallid kuulajad, alustame traditsiooni tarkust. Mina olen Peeter Liiv, nagu ikka ja täna on meil väga eksootiline, aga uudne teema puudutab seksuaalsusele vabadusi. Loomulikult seksuaalsaladusi siis eeskätt seoses traditsiooniga näiteks 5000 aasta vanused autistliku traditsiooniga või võib-olla ka niisama vana hindu istliku traditsiooniga. Ja selleks ma olen kutsunud siia täna siis kaks inimest, Ingvar Luha paar, kes on intuitiivne teaduste koolijuhataja ja teiseks siis Kalev Veskimäe, kes ka selle asjaga Kokku puutunud see algas kuskil ülikooli teise kursuse paiku, 60.-te aastate teisel poolel, ma õppisin Tartus ajalugu ja samal ajal mul oli kas selliseid usulisi religioosseid elamusi, tundeid, nii et ma aeg-ajalt isegi kahtlesin, et kas minna hoopis usu, teadvustada tema ja oleksin võib-olla läinudki ja seda teed usuteadust tema hoopiski ära sealt ajaloo osakonnas Tartu ülikoolist. Aga üks asi mitte niivõrd, võib-olla see sa tol ajal oli ikka ikka väga raske samm läbini ateistlikus ühiskonnas niisugune otsus vastu võtta. Aga võib-olla isegi see ei olnud niivõrd otsustavaks kui just Ta eks hoopis teine asi. Nii et ühest küljest oli mul küll huvi vaimsuse vaimselt vaimsete asjade vastu, aga teisest küljest oli ka erootika huvi minus üsna varases nooruses juba väga elav. Ja need ju kristlikus maailmas on väga teravas vastuolus ja ma tajusin seda kohe, et kui ma nüüd lähen, siis teoloogi teed, et siis ma satun väga kontserdi aktiivsesse ümbrusesse ja vahel päris mõtlesin, et, et kas siis ma ei ole päris normaalne või et minu meelest ei ole mingit vastuolu vaimsusel ja seksuaalsusel. Ja siis oli mulle suur rõõm, sattusin kirjandusest lugematu. On niisuguseid usuvoole tantristlikeks neid nimetatakse, kus tõepoolest need kaks on väga, loomulikult ühte sulanud ja ei ole mingisugust vastuolu. Seksuaalsust ei põlata, Ta vaid seksuaalenergiat kasutatakse just ära vaimuliku ja vaimse arenguteena. Ja siis ma tutvusin tollal noore õppejõuna Dali ametlikult orientalistikakabinet insener Linnart Mälli, iga tema andis mulle lugeda budismi kohta raamatuid, tal oli ainulaadne Butoloogiline raamatukogu ingliskeelset kirjandust, oma vähemalt 100 raamatut. Ma küll tollal laenasin tema käest rääkisime nendel teemadel, aga see minu rõõm, et nüüd tantra päeval ongi leidunud mulle siis niisugune ideaalne eneseteostuse viis, kus vaimulik, vaimne ja seksuaalne ei olegi lahus, vaid vaid just vastupidi ta endast võimendades on võimalik ennast selles vallas arendada. Mällu jahutas mul seda indu mõneti maha nagu Valtodops vats rajanalane muidugi kohe väitis, et budismis on seksuaalne ainult poolsel tasandil ja tegelikus elus midagi niisugust ikka ei ole, mida mina unistasin seal ju ja noh, mina muidugi siis leidsin, et kui ei ole, siis on viimane aeg luua ja, ja tulekski kohe niisugune traditsioon luua, sest lõpuks, mis selles siis halba on, kui kui inimene inimene, kellel on erootiline alge tugev ja tahab selle läbi, siis kah vaimselt areneda? Seda võimalikuks ei pidanud. Aga ma pean ütlema, et selline traditsioon on maailmas täiesti olemas näol või ameerika tantra näol. Kahjuks on see aga tasemelt veel üsna nii nõrgapoolne. Mina olen püüdnud siis Eestis seda edendada, nii palju, kui olen osanud ja suutnud. No ma tean, et sa oled kirjutanud sellest brošüüre ja nüüd vähemalt ühe paksu raamatu pealkirjaga tantra, jah. Kas sa oled seda õpetanud ka oma intuti teaduste koolis, mingitel kursustel? Jah, intuti, veoste kooli eesmärgiks on anda siis kogu sellest ainevallast, seal siis vaimsed võimalused, sensitiivide võimete arendamine, selline käsitlus kõigest, mis sellesse valdkonda kuulub ja sinna hulka kuulub siis ka tantra töö siis seksuaalenergiaga ühest küljest India intuistlikuste budistlikus traditsioonist lähtudes, aga teisest küljest siis ka Hiinada võistlikus traditsioonist lähtudes. Mis puutub nüüd sellesse viimasesse, siis on ju üks selline Tai päritolu hiinlane Mantaktšia kes on kokku kogunud nüüd muistse Tiina erootilised salaõpetused, mis kunagi olid tõesti salaõpetused ja koondanud need nüüd inglise keeles, andnud päris paljudes raamatutes välja, siis niimoodi Lääne inimesele arusaadavas ja kohases vormis. Ma ise olen teinud selliseid kokkuvõtlikke käsitlusi tema õpetusest juba 20 aastat tagasi andsin välja esimese vihiku pealkirjaga bioenergeetika armuelus, õpik, millest meie, seksuaalnõustaja pole undki näinud. Ja ega nad ei olnud ka, aga mõnedki pöördusid hiljem minu poole ja olid siiralt huvitatud ja mul tekkisid päris head kontaktid nendega näiteks doktor Olev Poolametsaga, kes on üks meie väheseid meestearsti Androlooge. Ja ta kutsus mind ka eestiakadeemia melises eksioloogia seltsi liikmeks ning viimastel aastatel oleme teinud üsna tihedat koostööd. Ja muide viimase raamatu alapealkiri oli ka väga intrigeeriv soni mäletamisi kõrgemal kui seitsmendas taevas. Ja. Ma pidasin silmas seda, et seitsmest taevasse armaada maailm ja, ja tõepoolest, kui inimene on äsja armunud ja Ta on küll ikka maapinnast tunduvalt kõrgemal, no võib öelda, seitsmendas taevas, aga paraku paljud teavad, selline seisund ei õigesti väga kaua, kui abiellutakse, ollakse õnnelikud ja minu meelest üks viis seda armumist alal hoida, et see ei langeks rutiini jääbuks ja on just võtta teadlikult siis ka nendest kasvõi Mantaktsiia kirjutatud õpetustest, siis hakata neid praktiseerima. Nii see oli siis Ingvar Luha ära enesetutvustus, kuidas ta selle teema juurde jõudis küsima ka Kalev Veskimäe, sama. Mul on elukogemus olnud selline. Õpetlik. Sõjas käigud suhteid terve hulga ja siuksed emotsionaalset läbielamisi. Olen ka psühholoogiat õppinud, aga sealt ma tulin ära, vaatasin, et see justkui ei ole minu jaoks, et nad on elust kaugel. Ja nii ma hakkasin inimesega tegelema otsima iseendas, mis toimub, kes ma olen, miks ma siin olen ja nii need eneseavastused tulid. Noh, kuna peangi oma seminare siis kui nüüd seksuaalsuse juurde tulla, siis plakati küsima, et kuule, aga väga palju sinu jutus on sihukest Tauistliku noh, selle peale ma muidugi võtsin need raamatud ja sedasama Mantaks siiani minulegi hästi tuttav kätte ja avastasin, et tõesti mu elukogemus on näidanud sedasama, mis on juba neli-viis 1000 aastat tagasi kirja pandud või kirja pandud, hiljem aga avastatud ja ja suured meistrid kasutanud, niiet Ma kogen enda peal palju asju ja kui ma näen, et see toimib kui seesama energeetika kui see polaarsus ehk see, mis, mis on, et mees- ja naispool kui need ühinevad, siis toimub midagi erakordset. Mida noh, oli juba jutukese tavamaailm või massipool nagu üldse ei, ei kajasta jaa jaa. Kurb on, et nad sellest ilma jäävad, eks ma seepärast püüan ennast rohkem avalikuks teha ja kajastada pooliaga, aga siia ma olen, ma olen suht tagasihoidlik, ega mul praegultki need sõnad väga kergelt tõve, nii et see ilmselt annab kõigile tunda. Häbenen natukene ja, aga ma proovin ennast ka väljapoole rohkem suunata. Ma olen ka märganud, et sensitiivsetel inimestel need, need avastused on iseenesest tulnud, mäletan, kui ma alustasin oma loengutega, käisin Tartus ka Tauristlikest seksuaalsaladustest, siis kalju Paldiskisse on ju tuntud biogeoloogia pendlimees nii-öelda, et ta nagu oli ka seal ja siis ta lõpuks ka teha, et täpselt nii see ongi, et mul ongi niimoodi, et ma lähen kehast välja ja kogemused tähendab, et ma ei ole seda eraldi õppinud, aga see on lihtsalt tulnud. Paistab, et me oleme kõik siin suured, mataks hea õpilased, sest et ma kuskil üle poole aasta tagasi avastasin ta, need raamatud olid ennegi riiulis juba, aga nüüd pool aastat on on ka praktikaid tehtud ja, ja nüüd ma olen julgenud isegi internetti seminare seksuaalsaladustest meestele, seksuaalsaladustest naistele ja üsna huvitavalt on läinud, inimesed on leidnud ennast väga huvitavates kogemustes ja uuendustes. Ja kui nüüd natuke üldistada, siis vaadates üldse uuema vaimseid õpetajaid, on huvitav, et noh, minu jaoks kes on olnud põnevamad Ossost muidugi alates juba siis näeme, et et samal ajal nad on väga kõrgelt hinnanud ja tundnud ka õpetanud ka seksuaalsus, noh kasvõi siin esimesed nimed, kes tuleb meelde, on siis Taavit leida, eks ole, tõelise mehe tee eestikeelseks teinegi raamat. Johan Ekenberg seks kiirde jumala juurde on tegelikult ju vaimselt väga kõrgel tasemel kirjutatud raamat. Varasemaid suurkujusid meenutades nagu nagu ei olnud, ei märganud sellist seost seksuaal reaalsusega, kuidas eriti Euroopa kultuuriruumis vaimset kurrud, kas nad on seksuaalsusega olnud kursis? Aga mis puutub sellesse asjasse Euroopa kultuuriruumis, siis mina näen siin ühte väga suurt takistust. Ma ju väga hindan ka kristlikku traditsiooni ja Kristuse isikut ja ka ühes osas on ristiusk teinud ka suure karuteene meie kultuurile, see on see, et ta suvereeris seksi patuseks ja niukseks, räpaseks ja loetavaks ja mitte ainult seksi, vaid üldse keha lihasuretamine, niisugune väljend, näiteks maske ja see on ka teistes traditsioonides olnud, aga kristluses sai see kahjuks nii ülevoolavaks ja kõik ikka valitsevaks, et et no täiesti võimatuks muutus ju siis ka kehasiseste energiate tundmaõppimine ja kõik see, mida me tunneme nüüd euroopalikus bioenergeetika nime all, aga mis meieni on nüüd tulnud Indiast ja Hiinast, kus sai vabalt areneda inimese kehasiseste energiate tundmaõppimine? No Euroopas kõigepealt muidugi võitluskunstid võeti üle Euroopa inimene ikka niisugune agressiivsusele kalduva rohkem, aga, aga selle energiaga on ju väga palju rohkem ka palju enam imelist tehtut vaimses sfääris. Ka Euroopa tippspordis kasutatakse praegu seksuaalenergiat Austria selles keskuses väga võimsalt. Ja aga ma tahtsin öelda vaid seda, et meile ei saanud see traditsioon välja areneda ja see on jäänud täiesti puudulikuks, Nate arenes ainult nõiakunstis. Nõiad küll teadsid, mis on seksuaalenergia, kasutasid seda väga efektiivselt, aga no nagu me teame, siis keskajal ja hiljemgi nõidu põletati. Mul siinkohal meenuvad Püha Augustinus klassikalised lauset selle kohta, et kui abielus mees armatsenud naisega, siis ainult laste saamise eesmärgil ja siis ta peab püüdma seda mitte mingil määral nautida, et see peab olema täiesti noh, võimalikust selline kiire ja ja äraolev protseduur. Ja kirik lausa valvatud, mille järgi niiviisi? No ma ei tea, kas te olete sellega nõus, aga minu käsitluse järgi kogu maaeluvaldkond oleks vaadeldav kolmest erinevast aspektist ma kõigepealt sisse. Ja järglaste saamise funktsioon, mida siis kogu kristlik kirik aegade jooksul on pidanud ainukeseks niimoodi lubatavaks ja mõeldavaks seksuaalsuse siis väljenduseks. Jaa, kurioosse momendi juurde mingil ajal peeti kristluses vägistamist tähendab vägistatuse läbi lapse sünnitamist vähem patuseks nähtuseks. Mis sinna vägistamine seal seda kurja naudingut ei tulnud, sinna juurde. Jah, ja seda just võrreldes näiteks soolostimulatsiooni või eneserahuldamisega, kus lapsi ei tulnud. No eks oleks siis jah see järglaste saamine, funktsioon, looduse poolt määratud, teine armuelu oluline aspekt või valdkond oleks siis just nimelt seesama nauding, mis tänapäeval D omaks võetud, kui, kui niisugune lubatav ja ja meeldiv ja tore asi. Ja kolmas valdkond siis armuelus on see, mis nüüd kahjuks ongi Euroopa varasemas kultuuris täiesti puudu, see on siis seksuaalsuse vaimsed ja vaimulikud võimaluse, et vot need on siis välja arendatud taoismi siin tuismist, tantrabudismis. Ma ootan ikka, millal tuleks üks selline mees nagu Mantaktsiia Mantaktsiia, kes siis tõi nad vanad hiina seksuaalsed esoteerilised õpetused nüüd lääne inimesele arusaadavas vormis meie meie kätte. Millal tuleks ametiks? Sest seal on ka väga kindlasti väga rafineeritud seksuaalseid õpetusi kohe päris kindlasti on, aga need on nii ranges saladuses hoitud. Nendele me praegu veel ei pääse. Ligi. Muide, kui ma käisin siin Inga janusca kursustel armastuse taast, kes on elanud nii Indias, Hiinas, Nepaalis, mujal ta väitis et India kultuur ongi selline hästi salastatud. Harjutused on hästi keerulised, õppinud väga kaua aega, hiina kultuur, vastupidi, harjutused on tehtud võimalikult tõhusaks hästi kiireks, võimalikult igaühele käepäraseks ja kättesaadavaks. Kui me teame, et jah, saladused olid pikka aega ka seal tulebki siis mõtet India siis jätkab seda oma sellist suletumad. Traditsioonid. Mitte niivõrd rindia, kui Tiibet, siis jah, ma olen sinuga nõus, et see on raskem, kui Mantaxiyal oli teha, aga tahaks loota, et veel meie eluajal kerkib esile selline mees, kes teeb ära. Nüüd ma vaidleks suusage sinuga vastu, et kristluses tööd energiatega minu meelest kogu uus kristlus nii-öelda püha vaimu, kristlus, mida seostatakse algkristlusega, kui karismaatikutega sisuliselt tegeleb sellesamaga, tähendab et energeetiline keha väga võimsalt avatakse nii võimsalt, et inimesed teatavasti langevad ja kukuvad ja tervenevad ja. Jah, muidugi olnud võimeline need uuem, uuem masin, pidasin silmas seda ikka ligi 2000 aastat kestnud traditsiooni, mis on Euroopa inimeses tõesti lausa alateadvuses surunud niisuguse väga negatiivse pildi seksuaalsusest mis kaitseb meid ikkagi tänapäevane, isegi kui me tõesti ei taha tunnistada. Ma tooksin niisuguse näite Mantaktsiia õpetustes, et neid jälgida, nüüd kata neid harjutusi tegema. Selleks paratamatult peab hakkama tegelema niisuguse asjaga, mis on ka kristluse mõjul euroopagult tuuris alati olnud väga taunitav masturbeerimine, see on ladina keeles manus turbole käega rõvetama ja see on võib-olla ka üks põhjusi, et kuna selle tegevuse vastu on niisugune sügav valla teaduslik vastumeelsus inimestesse süvendatud, et inimestel on raske neid harjutusi omaks võtta, et neid hakata tegelema, see ei ole seal mingi tavaline masturbeerimine, see on tõesti väga sisuliselt väga mõtestatud ja vajalikud harjutused oma seksuaalenergia tundmaõppimiseks arendamiseks kontrollimiseks ilma näinud, et ta lihtsalt ei saa. Aga noh, juba see sõna juba see sõna jah, kes teavad ka selle sõna tähendust, kuidas kasutad niisugust sõna? Ise mõtlesin uue sõna hoopis selle asemel. Uute sõnadega on ikka nii, et kas see läheb käiku ei lähe nimelt r lima ellima masturbeerimine asemel näiteks et seal Erliv neiu või või ärgastunud hommikusest Verlist või, aga, aga noh, see on ju niivõrd fantastiline siin mehe kultuurist praegu sest kõik need teemad, millest me räägime, need kahjuks ei käi pilvel meie kultuuris lihtsalt ei käibi. Sest need inimesed, kes peavad meil siin endid suurteks skulptuuri korrus, Öeldakse, nemad mõtlevad mis tahes muude asjade üle, ainult mitte nende asjade üle. Neid huvitavad Euroopa kultuuri, seal igasugused kolmandajärgulised neuroosid. Ja nad on väga uhked, et nad on võimelised neid Eritlema ja aga Mantaks siia, see ei ole neile nagu mingi nimi. Heal juhul nad on kuulnud midagi, teavad, aga peavad seda väga ebaoluliseks mitte tähtsaks ja ometi antaks siia õpetused. Muidugi saan aru, miks nad ei teinud, aga aga väga kahju on, et nad ei ole lävinud, sest nendest oleks tõesti väga palju kasu ka tänapäeva Euroopa inimese elu rikastamiseks. Mul oleks huvitav kogemus, ma panin reklaami üles ühte tutvumisportaali vastavasse foorumisse kuskil tuhandeid inimesi päevas ja mitte ühtegi huvilist ilmnenud kuu aja jooksul seal ütleme nii-öelda omas ringkonnas ilmus kümneid huvilisi, kes tulid kursustele, see nii-öelda rahvalik tasand on ilmselt kas siis asi kohutas või hirmutas ja samas ei vääri pidi juba naisteajakirjades puudutatakse. Siin tuli sõnadest tõttu, sa oled väga huvitavaid sõnu toonud meie kultuuri, mis puudutab ka valvsust, kas sa oled nad ise leiutanud või leidnud murdest üks sõna siis Tõivet ja teine on siis näos mõlemad väga kaunid sõnad. Näed, mul on ikka endal turgatanud kuidagi kuulajaga, loodan, et said aru, millest on jutt, võtame siis idama keelased fallos ja jooni. Kuidas eesti keeles tavasõnad peenis, peenis mulle kohe kuidagi ei meeldi. Peenis tähendab ladina keeles sama, seda ka tähtsad on assotsiatsioonid, missugused lähedased sõnad kõlavad ja ja peenis, noh, siin on kaks mõeldavad assotsiatsiooni ühest küljest, vaata midagi nagu peenikest, mis ei sobi ju ka kuidagi selles kujutluspildis ja Steni penina ei ole ilus kõla, ei tahaks kohe kuulda sellist sõna. Suguti andeks, natukene erutavad, see on päris neutraalne, seda võiks ju täiesti kasutada. Aga teiselt poolt peale neosee vist ei ole päris. Liiga üldine, olgu nii, mis puudutab energiaid ja energeetilist keha, siis ma ei tea, mul on selline arusaam, et evolutsioonis ilmselt tulime nagu energeetilisest kehast materiaalsest kehasse ja ja siin me siis kas selle unustasime või me ei ole suutnud teda siia nagu piisavalt nagu järele tõmmata. Et kuidas teie metafüüsiline aru saama sellest, et mis pidi, see asi käis. Seksuaalenergia on küll nii tugev energia, seda iga normaalne inimene on ikka mõnel elu hetkel tundnud küll. Eesti keeles on päris kujukas väljend, selle kohta ka veri vemmeldab. See ei ole ka väga halva kõlaga, ma arvan, ta on neutraalne, rohkem. Selles mõttes on ka täiesti nõus, et, et me kuidagi unustame selle või võimele, tõmmatakse loor peale ja tunded kaovad kuskile ära. Noh, eks on see lapsepõlvemustrid ja seesama keskkond, kus me kasvame, aga mingis vanuses avastavad inimesed, et peale selle materiaalse on ikkagi midagi, mis mis nagu ka kuskil nendes eksisteerib ja nad hakkavad seda püüdma ja otsima. Ja, ja siis nad leiavad ka selle seksuaalsuse. Ding org ütles, et ka seal toimib midagi. Aga kõik need on tõeliselt allasurutud tõesti. Ostavad sealt väga palju teinud ikka need selles osas lääne inimese jaoks, et vabastada meid niisugusest alavääristavat suhtumisest seksuaalenergiasse. Õnneks nüüd sina ise oled avaldanud natukene nüüd tuleb ka lausa järjest eesti keeles ilmunud. Noh, ja kui vaadata, kuidas meie tänavapilt välja näeb, mida meie inimesed televiisorist vaatavad, reklaamid, siis on ju sealt on ilmselgelt näha, kuidas see teema on alla surutud, toimub tõeline oma tunnetest eemaldumine. Sellepärast ka need kiired kähkukad ja lihtsalt sihuke seksi nautimine, et see on tegelikult oma tunnetest ja nendest energiatest põgenemine sellepärast et ei olda sellega harjunud. Jah, meditatiivne suhtumine seksuaalsusest on ju jah, eurooplasena võrdlemisi võõras meie inimese ettekujutuse järgi, seks on ikka niisugune rabelemine, kiire laienemine. Justkui kaifi kättesaamine, et et energiatest ollakse ikkagi suht väheteadlikud. Lugesin Melmanni raamatut, müstiline seks, kes on vist Ameerikas eksoloogia filosoof, kes oli uurinud Lääne ajalugu ja tema väitis, et see rüütlikultuur ja druga tuuride aeg, et see ei olnud üldse mitte mingi siukse platoonilise armastuse aegs, koitu sind ja kõik see vaid see oligi tegelikult lääne variant sellisest müstilisest seksist ehk siis sellisest energeetilisest ajatust spontaanses kohal olevas armatsemisest. Midagi lääne tantra laadis oleks võinud välja kujuneda küll sealt jah, kui see kultuur oleks saanud edasi areneda, aga noh, teatavasti ju kirik järsult ja räigelt surus maha katalite liikumise. Euroopas on kabala. Ja, ja seal on ka seksuaalsus ja ega seal väga suurt vahet nagu sele, taoismi ja tantra poolega on muidugi vahet, kui nad antrasistan, need usuasjad noh, igasuguste nimede andmine hästi populaarne, aga Kabalan turismiga suht sarnane. Sest vastasel juhul kui me oma keha energeetikat ei taju, noh ma olen kasutanud sellist kujundit, siis meie keha nagu mingi kamakas mida me teame või järele vedama, mis väsib, mis jääb haigeks, jõuetuks valutab, eks ole lõpuks suure peal maha ka ja mis on nii-öelda asja eest tõesti, võib-olla ainult siis nendel harvadel armatseme hetkedel, eks ole, kulminatsioonides nendes noh, omal ajal viiekümnendatel kaheminutiliste seks ole seksuaalvahekordades nagu vastased Johnson tuvastasid Recynsley mis nüüd on küll pikenenud juba vähemalt 10-le minutile ja nii edasi. Ja muuks nagu seda keha nagu ei olegi eriti vajada. Või siis me oskame keha nautida tõesti läbi narkootikumide läbi alkoholi, läbi nikotiini, kus me siis noh, hiina traditsiooni kohaselt me tõmbame organitest välja selle seal salvestatud, eks ole, baasenergia, see võimendub tohutult. Me saame tohutu kaifi. Aga tegelikult meie organid on tõmmatud nagu tühjemaks, meie baas, elujõud väheneb ja varasemalt nii-öelda haigestuma ja ka surema lõpuks. Et me oleme nagu võõrandunud oma kehast. See nauding oli ainult väga lokaalne. Ja antakse ja ütleb, et me oleme jätnud ennast näljapajukile et me oleme sünnitatud orgasmid, eks ole, tegelikult meie loomulik olek, kehaline olek on selline nektar meie kehas või leebe orgastilisus, eks ole, et me oleme täidetud energiast, mis on samal ajal ka nauditav. Sellest tõelisest elurõõmust ilma jäämegi selle tavaseksioloogia järgi aga. Täpsemalt, võib-olla läheks nende seksuaal vabaduste nii-öelda oivaliste viljade juurde. Ja ma siin toetaksin muidugi mataks hea süsteemsusele. Siin on vist väike vastuolu ka nüüd india hiina traditsiooni vahele Indias mõnikord ka naerdakse selle üle, et esimese on kõik nagu hästi täpselt ettekirjutatud tõugete arv ja sügavus ja ja, ja kõik muud asjad on hästi teaduslikud ja niimoodi täppisteaduslikult tantra on rohkem selline naiselikum kujundlikum ja metafüüsilise ja noh, minu jaoks ka Ozo seondub eeskätt ikkagi india tantra Kemite hina, Taistlike seksuaalsaladustega. Põhimõtteks oli, oli lugeda, uurida, uurida kõike, mis vaimses vallas kogu inimkonna senine traditsioon pakub ja siis kirjutada kokku neist uusi uusi raamatuid. Väga tore suhtumine, mille vilju meiegi maitseme neid siin kõik, aga mis tantresse puutub, siis peaks natuke võib-olla sedasama, aga täpsustama, et mida see siis tähendab, see ei ole sugugi üks mingisugune kindel õpetus mingi õiged Talle vahel vaieldakse selle üle, et missugune õiged anta. Kristlikke õpetusi on ju väga palju erinevaid ja minu meelest tsentristlikuks võiks nimetada siis iga sellist õpetust, mis kuidagi kasutab seksuaalenergiat vaimsetele eesmärkidel. Kõiki neid õpetusi, mis kuidagi kasutavat seksuaalsust vaimsetele eesmärkidel, võiks siis nimetada tantristlikeks, siis langeb kohe ära see küsimus, et, et kas see on mul nüüd õige. Hiina süsteemi järgi ju ütleme, on meie kehas kolm põhienergiat siin ehk seksuaalenergia, siis chia ehk elujõud ja Shen ehk vaimne energia. Ja öeldakse nii et synni ehk seksuaalenergiat on meil mõõtmatult. Me oleme võimelised tootma endale ammendamatult. Probleem on nüüd selle muundamises elu jooksefitsiiks. Ja kui siin on külluslikult, siis saab sellest omakorda transformeerida Ženni ehk vaimset energiat. Sest kuid siin on vähe, elujõudu on vähe, vitaalsust on vähe, siis ei saa toimuda ka olulisi vaimseid transformatsioon. Eks need energiad ole kõik niimoodi üks teiseks ülemine vad ja põhiprobleem ju tantra puhul ongi seksuaalenergia muutmine peenemaks vaimsemaks. Muide, Gunnar Aarma, kui ta oli juba väga vana mees, palju vanem kui mina praegu väitis, et seksuaalenergia moodustab inimese koguenergiast 93 protsenti. Kust ta nii täpse arvu sai, seda ma ei tea küsida. Jah, mina olen ka kuulnud selliseid protsente ja siit tuleb välja, kui see oluline, et kui muidu räägitakse, justkui on elu ja siis on olemas seksuaalsus kuiseks siis tegelikult ei ole nagu eraldatud. Et see on see põhiüks põhiteemadest, mis unustatakse ära, et tegelikult ei ole olemas elu ilma seksuaalsuseta seksuaalsust ilma eluta, nii et need lähevad kokku, neid ei saa lahutada ja, ja sellepärast mina vahest kui kuulen, et tantra aa see seksivärk või taovad a- ja, ja, ja seal nad tegelevad sellega hästi palju siis ma ei saa nagu selle poole pealt aru, et see oleks nagu elu eitamine. Tegelikult ei ole ju, see ei ole seksiteema, see on elu ja kui me saame sealt 90 või, või selle juures protsente oma eluenergia, siis noh, võiks inimesed, kes sellega ei tegele või selle ei tunneta endas avastada, miks nad võib-olla ongi nii põdurad või või kelle, mis? No siin me jõudsimegi nii-öelda esimese olulisema viljani, mida võiks siis võib-olla sõnastada niimoodi, et et tegelemine nende seksuaalsaladuste, nende praktikatega järsult suurendanud meie elujõudu, vitaalsust, nagu Igor ütles, et nad pidevalt lähevad üksteisest üksteiseks üle ja me oleme arvanud, et inimesed, kes on väga sexabiilsed ütleme, et sekspomm, mis kõik veel, nad on ka väga elujõulised, nad on väga-väga vitaalsed inimesed. Sest kui meil on palju seksuaalenergiat, siis osa sellest energiast kogu aeg pidevalt muundub elujõuks, ilma et me teeks spetsiaalseid harjutusi. Ma olen vaest oma seminaridel, et inimesed aru saaks, millest jutt on toonud näite. Siia tuleb nüüd selle seksi juurde võtta ka armastus, sellepärast et need on ka lahutamatud. Ja, ja ilma armastuseta need energiad liikuma ei hakka, aga vaevalt et keegi on näinud armunud paari, kes on täis armujõudu ja et need inimesed oleks haiged ei ole haigust. Nad võivad mida iganes teha, korda saata. Jah, armunute energeetiline keha on täiesti äratatud ja sunnisenergia nii-öelda, milles nad viibivad päevi ja kuid siin võib ju nüüd väita, et valitsedes seksuaalsaladusi valitses oma energeetikat ja saame muuta sellise seisundi endasse püsivaks olenemata sellest, kas me oleme armunud või ei ole armunud. Ja siis oledki elus ja tunned elust rõõmu. Kui ma esimesi Mantakse raamatuid lugesin, sellest on tõesti juba paarkümmend aastat, siis ma mõtlesin, et ohoo, et nüüd see levib Läänemaailmasse õpetus, no umbes nii nagu mobiiltelefonid. Aga noh, need on, midagi sellist ei näe, see on ohtlik. Egole on see väga ohtlik see, kui ma saan oma elust teadlikuks. Kui ma hakkan elama, ongi või nojah, hirmuäratav ja inimesed kardavad, tekib liiga suuri tundeid, liiga sügavaid kogemusi või? Täpselt nii. See tunnete pool on meil hästi keeruline. Aga räägime sellest vitaalsusest veel minu meelest need harjutused on eriti olulised võib-olla nii-öelda keskea kriisilahendus, et noortel on ju elujõudu väga palju. Lastel ka noortel on liigagi palju, nad, me räägime, et noored inimesed põletavad elu. Et nad ei oska nagu muul moel seda kuskile hajutada, siis nad peavad seda põletama läbi alkoholi ja läbi hüperseksuaalsuse levi narkootikumide ja tõesti nii me saame põletada liiga ja ka vajalikku energiat. Aga vanemas eas, kui meil baas, elujõud hakkab vähenema ja me hakkame seda välja tõmbama oma organitest, nii-öelda organid hakkavad nõrgenema teket, kroonilised haigused juba. Et sellisel juhul selliste enese väestamis harjutuste efekt võib olla eriti suur. Tähendab, kus hakkab tekkima stress, pidev stress, pidev depressioon. Noh, minu kogemus on näiteks see, et, et mulle aitab mingist kaheminutilisest harjutusest, kui üldse midagi sellist ligi hiilib, siis 10 minuti pärast olen ma juba täisvormis, eks ole, plussi, Aja jooksul laeme uuesti oma keha selle puhta energiaga ja tegelikult me vajame järjest vähem seda stimulatsiooni. Noh, mina kasutan ka päris tihti niinimetatud pissilihaste harjutust, seal on ka mitu variatsiooni ja vahest on niimoodi, et kui ta kipub vahel jääma või midagi ja hommikul vaja virge olla toimetada ma ei oska öelda minut-poolteist ja kõik energia on tagasi, sa tunned elust jälle naudingut, lähed ja tegutsed ja sa oled ikka selles samas hetkes, et justkui ammutad mitte väljastpoolt, vaid iseendast kogu aeg, mingisugune pump, reservuaar olemast, kust võtad ja? No meile, kes me oleme selle asjaga tegelenud, on jah, ilmselt täiesti ilmne, piisab mõnest lihtsast ja üsna vähe aega nõudlust sellisest bioenergeetilist harjutusest, et olla sel määral tervelt arstiabi tarvita. Aga miks teadmine lähisada? Ei, tõesti ei oska ütelda. Ei, no tegelikult inimesed vajavad seda elujõudu ja vajavad seda toonust ja nii-öelda õitsengut ja sära. Olen selle peale, kuidas seda on üsna lihtne kerge saada. Mulle tundub ka, et põhiline koolkond, mida praegu õpetatakse, on siiski mentaalne, näiteks õppida positiivselt mõtlema, õppida, andestama, õppida oma minevikku, ümber mõtestama, see käib kõik nagu kuidagi läbimentaalsuse. Kindlasti tähendab tulemustega. Robbie Williams sky psühhaa, eks ole, Saiki meetodi leiutaja ütles, et, et see on väga pikk tee. Tavaline, et saab ka otse. Ja minu meelest hiinlased ongi nagu otse läinud seal energeetika kallal, et ja avastanud seal need asjad. Et selles seisneb nende harjutuste tohutu tõhusus ja mul kursustel inimesed on kohati imestunud, nad ei, nad ei usu, et see on võimalik, et mingid rütmi, eks ole, tõusud-mõõnad, masendusehood, eks ole, ja, ja seedeharjutustes kaob, eks ole, siis ta ei ole enam. Ja hiinlased ütlevadki, et siin on eesmärk saavutada uuesti see, no ütleme, noorusaja või lapsepõlveenergia kus organud nii täidetud sellest puhtast mäe küllasusest kaheaastase lapse energiat on võrreldud täiskasvanud naise siukse noh, tugev orgasmiga või siis süvameditatsioonis viibiva tädi, eks ole, kogemusega. Et see on esimene vili, mida tahaks väga rõhutada ühiskonnas, kus stress muudab meid jõuetuks ja taipamata. Ühiskond on suunatud väljapoole. Kui võtta siin, mis meil on siin Cosmopolitani ja, ja kõik need ajakirjad siis peaaegu igas numbris on mingi top 20 või top 50 või top 100 erinevates seksuaalvõtetest, mida on kasutanud keegi kuulus inimene, et võtaks inimesed üle ja kasutaks, aga siin kõik väljapoole suunatud. Aga väljaspool meid ei ole ei seda energiat ei armastust, need on kõik ainult meie sees. Ja inimesed ei usu, et seda on võimalik hästi kergelt kätte saada. See on hästi lihtne praktika, ainult taha otsust alustada. Ja seal on vaja jah, muidugi teatud energeetilist lihast mingi aeg treenida, ütleme sealsamas Austrias on uuritud, et kaheksa nädalaga saab selle, selle lihase nii-öelda nii treenituks, et et seejärel, tehes mingit viieminutilist harjutust, me saame näiteks oma ajuenergeetikat tõsta mõõdetavas vormis kuus korda ja siis on nagu keskmine. Ja see on siis sellise geeniuse või ütleme, karismaatilise liidri energeetika seda saab iga tavaline inimene, mida kasutatakse tippsportlaste koolitustes, eks ole, saab selle saavutada. No aga see on sellepärast, et me oleme selle suretanud, me ei ole sellega tegelenud ja, ja mida me ei kasuta oma kehas, see hääbub. See teeb suure taandanegi. No ilmselt siin tähtis roll on ka keskkonnal, sest lapsed on ju väga vitaalsed. Uuritasin väga pikaajaline uuring, oli nelja neljaaastased ja vist kolmekümneaastased ja siis oligi see, et nelja aastastest 85 protsenti olid sellised loovad loomingulised ja 30 aastastest, siis oli ainult 15 protsenti järel. Nii et kultuur oli aga juba nelja aastastest juba 15 protsenti ära kukkunud, eks ole. Et selline lapsepõlveenergia või nooruse energia saavutamine tähendab nagu selle taastamist. Ja võib-olla sellepärast ka räägitakse palju sellisest igavesest noorusest või pikast elueast või pikast mentaalsest elueast, eks ole, kus inimesed on täies elujõus väga pikka aega. Lähme küsisid siin minu värske raamatu kuurort kuurort kohta, et kas seal kirjeldatud meeste elus ka seksuaalenergia on olulisel määral liikvel olnud ja mulle meenus seal kursiierist praegu üks lugu, kul siia peaks olema vähemalt no üldiselt ikkagi tuttav, ta on Euroopa kultuuriruumis esimene selline kuju, keda võiks siis kuuluks või vaimseks õpetajaks nimetada. Kas ta enne Steinerit siis või tegutses eelmise sajandi algupoole ja temal oli üks õpilane vene aristokraat, Toomas Altmann, kes oli aga väga andekas muusik ja tema naine, Valgana elasid tihtipeale koos kul siia viga ja, ja Toomas Altmann hiljem avaldas siis raamatu meie elu koskulsiieviga jutustab seal ühe niisuguse lõokese, siis ükskord kult siia, ilus hommik oli nagu eriti jälges ja, ja sellises sõbralikus ja meeleolus ta võis vahel üsna järsk olla. Aga seekord oli niisuguses eriti meeldivas meeleolus ja siis toomas Olga oli ka, sealjuures oli siis küsinud tema käest niiviisi, et me oleme sinult väga palju saanud. Et kas sa võiksid meile veel midagi olulist õpetada. Ja siis oli kul siia neid vaadanud. Ja niimoodi mõtlikult öelnud, et vist võiksid arvata sellest, kui ma õpet Noh, need Hartman muidugi olid saanud väga sellise klassikalise hariduse kasvatuse jätkult Siievile tundus täiesti võimatu ja, ja ta lahkus, aga siit võib järeldada, et tema enda praktikas oli seksuaalenergia käsitlemine mille märkimiseks teist sõna ei olnudki, kui masturbeerimine väga oluline oma selle erakordse vaimujõu saavutamisel ta ju seal olid siis sellised harjutused võib-olla sellised, mida antakse siia, need on kirjeldanud, aga kuld siia teatavasti arendas väga palju idamaades ja on teada, et aga Tiibeti kloon vastates üht-teist õppis. Aga sellest ta isa ei ole rääkinud ega kirjutanud. Nojah, nüüd on viienda klassi õpikuteski, perekonnaõpikutes õpetatakse lastele seda, et ärge kartke, et masturbeerimine ei ole midagi hullu, et sa ei tapa, see on täiesti normaalne nähtus ja nii edasi. Muidugi ta mõistlikus traditsioonis ei mõelda, selle all sedamaid solo stimulatsiooni all. Vaimselt mõtestatud mingil eesmärgil tegevus ja mitte lihtsalt naudingu. Ja teiseks, eks ole, see on lihtsalt näiteks meestele harjutus selleks et üldse omandada polümargastilisust, võib-olla orgasmivõimet. Sest kui me hakkame õppima paarissuhtes, siis võtab, võib lavastajaid aeg, aga, aga selliste spetsiaalsete harjutustega me võime selle kätte saad, ütleme kahe nädalaga. Jätkates neid häid vilju. Kui ma siin mainisin, et see vitaalsus ja tervisepikki ka siis loomulikult tuleb rõhutada ka loovus, loomingulisust. Mina õljuksin selles valdkonnas veel kõrgemale muidugi lausa valgustatuks saada seksuaalenergia peenenemise läbi, mis on ju tantra traditsioonis ikka pea eesmärk. Jah, ka mina olen lugenud, et et baarist täiustumise kõrgem aste ja noh, kas me nimetame seda siis üliorgasmiks oru orgasmiks? Viib sellise kosmilise rahuni või kosmilise lahenemiseni seal toimub nii-öelda hinne yang, energia lahenemine sellisel makrokosmosel orbiidil, et me võime neid lahendada seesmiselt mikrokosmoses orbiidil oma sisemist mehelikkust ja sisemist naiselikkust, saavutades teatud seesmist rahu, aga partnerlussuhet des kõrgematel astmetel need energiad, reaalsused on ilmselt palju suuremad. No siin ma tooksin tantra budistlikus traditsioonis ta sellise paralleeli seal nende järgi siis energiakeskustes tšakrate sansõlmed ja neid siis inimene peaks püüdma oma seesmise energiavooga vallandada lahti teha ja kõigis teistes tšakrate energiakeskustes on see võimalik, aga südametšakra on kuuekordne sõlm mida on võimalik avada ainult kahel viisil, kas siis sellises vaimselt mõtestatud suguühtes või siis surma hetkel avaneb ta isenesest. Seal on väga sümboolne, sest see seondub kohe sellise viljaga, nagu selle armusuhte järsk süvenemine antakse ja kirjutab kuskil, et et kui mehel seksuaalenergia tõuseb juba südameni, kas ta siis pikiringi või otse. Et sel juhul ta tunneb oma partneri suhtes sügavat armastust naise samamoodi lihtsalt naisel on süda rohkem avatud niikuinii. Vallates neid, neid saladusi, neid praktikaid me saavutame väga sügaval oma lausa müstilise armastussuhte, sellise ekstaatilise, kirgliku suhte läbi kogu elu. Mistõttu ka Taism rõhutab, eks ole ju selliseid püsisuhte tähtsust, sest see võtab aega, kuni partnerid häälestavat Kurinad ühiselt avastavad neid kõrgemaid astmeid. Et siin selliste pea respindsete juhusuhetega on see vähetõenäone. Tähtis on ikka eelkõige suhtumine lihtne seks. Ilma mingi vaimse mõtestuseta ei ole mingi väärtus, ta ei ole ei vaimulik väärtusega kultuuriväärtus. Aga kui sellega kaasneb, siis kas või juba see tahe siis energiat teenendada siis on juba hoopis millegi looga tegemist. Muidu sugugi igale inimesele, kes võib-olla tunneb mingisugust õrnagi soovi vaimselt areneda ei saa, soovitada hakkas eksima, hakkas eksima, mis sellest välja tuleb? Siin ongi see lääne seksuaalrevolutsioon, mis noh, minu meelest kohati lihtsalt massiliselt kurnab inimesi kui tassib traditsioon nimetab eakulatsiooni mehe väikeseks surmaks. Kui me raiskame oma seemet üle igasuguse nii-öelda optimumi. Kusjuures taoism ei, ei eita eakuleerimise olulisust noh, vastavalt rütmis olenevalt elu heast ja nii edasi. Et, et mulle tundub, et võrreldes sellise seksuaalevolutsiooniga, mida nüüd tantrajadovistlik traditsioon pakuvad on see väga kurnav nähtus, samal ajal kui see teine on väga Vitaliseerida kahestav nähtus. No see on muidugi seotud suure energiakaoga mehele ja, ja taoismi, eks põhilisi algseid õpetusi ongi ju see, kuidas mees või paisuda seemne Poskest, nii et ta võib isegi orgasmi kogeda. Aga samal ajal siiski seemnepurset ei tule. See on üks esimesi asju, mis tuleb omandada, kui on huvi sellise aktiivsus, eks ole. Ja samal ajal jälle mitte igavesti hoiduda need sisse värskest ja nagu sa ütlesid, et see ka omal ajal ja ka, aga mitte siis igas vahekorras. Siin on üks huvitav valem, noh, mille võib väga kohmakalt välja öelda, korrutama eluiga kahega, jaga 10-ga. Siis sa saad umbes selle päevade arvu, millises rütmis sa võide akuleeruda. Kuigi see võib anda võib-olla liiga sagedase Ki teine metoodika ütleb, et üle 60 aastane mees ei tohikski enam Jakuleerida. Hiljuti ma kohtusin ühes seltskonnas tuli äkki jutt, et Montaktsia elas 10 aastat üksvahe 10 aastat, kus ta kordagi ei akuleerunud noh, aktiivset seksuaalelu koolsema oma naisega, kellega nad koos kirjutatud raamatuid ja nii edasi. Imetlesime siin praegu siis neid vilju natukene jõudsime läbi käia reaalsus, jagusaamine, efektiivne jagusaamine, stressist, masendusest, negatiivsetest emotsioonidest. Muidugi, siin on eraldi tehnikad nende emotsioonide, negatiivsete emotsioonide teisendamiseks positiivseks energiaks, et taoism ei viska, seda ei suru, ei viska seda energiat välja kuskil ära, vaid kasutab selle kõik nagu positiivses plaanis ära. On ju teada, et kui seksuaalenergia hulk meie kehas suureneb, siis ka meie emotsioonid, meie tunded, mis valdavad nad võimenduvad ja kui need on negatiivsed, siis võimenduvad negatiivsed tunded nagu ju paljude teiste vaimsete praktikate puhul ka taastumisel, kas või kus need allasurutud, ka negatiivsed asjad hakkavad välja tulema selleks et nad saaks nagu laheneda. Kui ohtlikud need asjad on? See mäng energiatega. Mina äkki ei oska ühtegi juhtu öelda. Milliseid ohte sa näed? Noh, võib-olla enese üle väestamine, sest et kui on organid, mis ei ole veel harjunud kõrgemad energiatasanditel saavad liiga palju energiat, siis see on jällegi kurnav, ma olen ise seda oma praktikas kogenud ja, ja sellest üle läbi tulnud. Võib-olla aga suhteliselt kerge on nii ülejäänud energiast siiski vabaneda, kui juba inimene, kes selliste asjadega tegeleb, küllap ta siis on suuteline ka tunnetama oma olukorda, et neid sai natukene palju ja siis leiab mõne lihtsa viisi, kuidas siis vabaneda. Või siis teine oht on seesama, et see kui on väga tugevad negatiivsed allhoovused ja kui nad äkki tuled üles, siis see võib ära ehmatada ja sest esimene kogemus on, võib alati olla see eufooria, oi kui palju energiat, oi kui kergesti saab üle, eks ole. Aga järgmine faas. Me hakkame tajuma, et tähtis on see optimaalsus mõõdukus. Ja taoism ju hindab väga just seda mõõdukust vaja liiga palju või liiga vähe parajalt üksoftoni kundalini sündroom, eks ole. Noh, see on nagu igas asjas tekib ikka töö käigus probleeme, mida, mida saab ka töö käigus lahendada. Aga kui sa sinna enne viisid jutu selle peale, et millised on viljad, siis ma natukene tahaksin veel enda jaoks kõige ilusamates viljadest rääkida küünevamatest. Selleks peaks meenutama kahte raamatut, Moody raamat, elu pärast. Elu on eesti keeles ka ilmunud ja tuhandeid aastaid varem ilmunud Tiibeti surnuteraamat, mis samuti on eesti keeles ka ilmunud. Kaks raamatut on võrdlevalt väga huvitav lugemine moodi, siis nimelt korjas nende inimeste meenutusi, kes olid kliinilises surmas juba olnud, aga tänu tänapäeva arstiteaduse võimekusele siis toodi ellu tagasi ja mida nad siis olid vahepeal kogenud ja seal on siis täiesti üldine see, et nad kogesid lendamist läbi mingi tunneli ereda valguse voole, seal järve valgus mõningalt seda valgust, mõni läks meeleldi selles suunas. No see on täpselt see, millega algab siis ka Tiibeti surnute raamat, kui siis inimene on surnud, siis talle ilmub ka selline hästi ere valgus ja ja kui ta seda kardab, siis hakkavad ilmuma järjest tumedamad tumedamad valgused ja lõpuks läheb siis kaasa sellega, mis on siis nagu selle tema elu niisugune kokkuvõte siin ja sobib talle kõige paremini niimoodi. No kuna need muudi intervjueeritud inimesed toodi kõikjal tagasi ja nad edasi enam ei näinud, mis seal edasi oleks juhtunud. Aga minu meelest siit saab teha ühe väga-väga põneva ja huvitava järelduse, et surma järel niisiis ilmub meil ere valgus. Ja kui ta sealt oma parima surmajärgse olu tagab see, kui me ei karda seda eredat valgust, vaid läheme meeleldi sellega kaasa. Samas jälle tundub tõenäolisena see, et me ei kalda seda eredat valgust siis, kui me elus oleme võinud kogeda võimalikult rohkem valguselamusi. See nimetus valguselamus on võib-olla niisugune väga üldine ja ka samal ajal ma arvan, ka, saavad aru, mis on niisugused need valguselamused, seesmised, valguselamused, nad võivad väga erinevad olla erinevatel inimestel erinevatest asjaoludest põhjustatud usulised elamused, armuelamused, aga tähtis on kogeda neid elu jooksul võimalikult rohkem. Seda on minu meelest väga hästi väljendanud ka zen-budistlik traditsioon, kus on saatori maiste saatori just ongi nimelt see on niisugune taipamist, valgus, valguselamus ja mehed. Paljud on öelnud niiviisi endi kohta, et ma olen kogenud ja oma praeguses elus 25 suurt saatorit loendamatu, hulga väiksemaid. Aga nagu öeldud, erinevad inimesed saavad neid erinevatest allikatest neid elamusi. Luuletaja võib öelda umbes oma inspiratsiooni tõstama Ilvre elamustest, sama valguse elamused. Ja siis ma selle kõige jutuga tahan öelda. Meditatiivne seksuaalsus, tontristlik, seksuaalsus võimaldab siis seksuaalenergia läbi kogeda elu jooksul võimalikult rohkem selliseid energeetilisi valguse elamusi ja annab siis vast surmajärgse mõeldava kõige parema edaspidise olu, ükskõik mis seal siis on või kuidas me seda nimetame, paradiisid minu jaoks. See valguselamus muidugi noh, üldse sellise elamuse intensiivsusega noh, tunnete intensiivsusega, mulle väga meeldib, kuidas Johan Ekenberg kirjutab sellest, et et kui suuri tundeid sa välja kannatad enne kui sa põgened nende eest kui suurt valu, kui suurt rõõmu, eks ole, sa koos suudad hoida. Ja niimoodi laiendades oma tunnetuse ruumi, muutub see rikkamaks ja sügavamaks. Ja kui 200 karika tunnete ruumiga inimesed kohtuvad ka armatseda, siis loomulikult see tulevärk on hoopis midagi muud kui väga kitsa ja noh, leige tundeeluga inimeste kohtumine, sest seal ei ole seda, seda lendamise ja mängimise ruumi üldse. Ütleme seal Tiibeti surnute raamatu esimene ürgvalguse välgatus või see on noh, midagi nii kujuteldamatult intensiivset. Et kas üldse ei märkagi seda, sest noh, me küünisele märkamisenegi või kui me märkame, siis seal midagi nii kohutavat praegu ei märka kunagi märkame võib-olla kunagi märkame või kui me märkamegi, siis me lihtsalt minestamise langeme minestusse võib juhtuda midagi. Et noh, mina olen korra kogenud vahekorras midagi sellist, et et hakkad surema, nafta ei olnud päris surmaga, aga mul oli tõesti tunne, et ta aitab, et et rohkem ma ei suuda seda vastu võtta, et, et sellist on olnud. Ja see seostub ka korra küsisid ohtude kohta, et noh, mina olen seda seemnevedelikku siis maksimaalselt aasta hoidnud. Ja sinu käes on rekord, siis. Ma ei oska seda öelda, mina annan talle. Ei ole, ma ei ole noh, kuda öelda, nüüd päevi lugenud, aga, aga ma arvan, et seal kuskil aasta ja. Samal ajal elades seksuaalelu intensiivse ja ja see tuli tegelikult lõpetasime selle täiesti kogemata. Sellepärast, et ma kuulsin, et, et see võib ka natukene tervisele mõelda. Ma lähen oma praktikatega vahest. Aga, ja ainukene oht võin kinnitada selle aasta jooksul on see, et ma kogesin ükskord peavalu, mis oli tingitud sellest, et energia tuli liiga palju ja, ja see kõik kogunes pähe, aga noh, seda on hästi lihtne. Allast jah, täpselt piisab, laulad kaks korda hommi ja lased selle üle keha laiali ja ongi, ongi kõik. Suulakke või sisemist naeratust. Ohtu pole siin midagi. Selge. Meie aeg on täis, me rääkisime täna väga intrigeerival delikaatselt ja provotseerival teemal seksuaalsaladustest ilmselt mõnigi asi oli uus, võib-olla mõne koha peal ma ise ka natukene juba kogutasime, puterdasime sest et nagu Ingvar Luhaäär ütles, et see kultuur on meil sees. See Kristlikultuur. Ja samal ajal ju kolin sisse on, väitis, et tema taju oli küll see, et Eesti kultuur on palju avatum näiteks seksuaalsuse suhtes, kui ma tea Uus-Meremaal või Poolas, kus ta põhineb. Ta on noh, me näeme seda, mis meis endis on ja eks me Eestis peegeldama seda rohkem ja ja võib-olla Uus-Meremaa taustada lihtsalt teab paremini. No üks näide selle kohta, et Eesti kultuur peab tõesti olema avatum, on ju ka selles, et siin aastaid tagasi käis üks Peterburi mees regaalav, jah, ja mina pärast tema käest küsisid nad maad, et Peterburis kindlasti läheb veel palju hoogsamalt see asi ja tema ütles, et seal on täiesti võimatu niisuguseid asju teha. Ainult sind juures. Tagurdades meie siin käivad, aga aga need kahe kolmandad päevased nii-öelda plahvatuslikud koosviibimisel ilmselt ei asenda sellist regulaarset praktikat päevast päeva, kuust kuusse ja nõndaks. Hea ütleb, et ikka kolm kuni kuus kuud on vaja selleks, et midagi püsitada, midagi tõeliselt nii-öelda kätte saada. Aga see praktika on väga köitev ja, ja seksuaal saladused on sellesse kaasa hedonistlik skulptuuris väga atraktiivne viis viia inimesi oma energiate tajumisel. Jah, no nad ei peakski olema saladused ja kuna nad nüüd on juba raamatutes kirjas ja siis meie jaoks nad enam saladused seda küll ei tohiks olla. Ma loodan, et mõne raadiokuulaja jaoks siiski olid. Rääkisime seksuaalsaladustest ja, ja aitäh ka teile ning kuulmiseni mõnes järgmises saates. Te kuulsite saadet sarjast traditsiooni tarkus. Stuudios olid Ingvar Luhaäär, Kalev Veskimäe ja sarja autor Peeter Liiv. Saate toimetas Marge-Ly Rookäär.