Raadio kaks võõrustab täna meest ühte vingemat krossimeest, mul on väga hea meel näha sind, Gert Krestinov, tere tulemast. Tere. Asjad kulgevad ikka omasoodu, päris huvitavat rada pidi, teinekord ma mäletan väiksena tänu oma isa suurele motohuvile sain ma päris sageli krossiradade ääres aega veeta. Võib-olla isegi põnevam oli sõitude vaheajal kusagil seal tsiklite vahel ringi kooserdada ja üks nimi sellest. Moto lembe, sest lapsepõlvest on mul väga hästi meelde jäänud ja see on Kristiina. Et kui ma kedagi peaksin oma lapsepõlvest meenutama, kes mulle motoradadel silma ja kõrva jäi, siis oli see sinu isa Andres. Kuidas Kert tsiklit sinu ellu jõudsid, kas ütleme mingit alternatiivi või muud võimalust sinu jaoks ka eksisteeris, arvestades, et suisa oli ikkagi nõukogude ajal kindlasti Eesti parim ja võib-olla terve liidu parim ja väga kõva tegija tsiklid olid seal kogu aeg kodus. Isal sinuga aega jalgpalli mängida ei olnud, et see on täitsa iseenesestmõistetav, et sinust on tänaseks saanud samuti. Krossisõitja võib öelda isegi, et ma õppisin ennem tsikliga sõitma nagu käima, et et isa, deemon esimese isikliku, ma olin kolmas aastane ja seal ei Rootsist ja esimene võistlus oli ka kohe paar päeva peale seda, et ja sealt alates on kõik niimoodi sujunud, et tal on võistlustel käinud ja niimoodi on läinud, mäletad, sa olid seal kunagi kahju ka, et isa kodus ei ole või vastupidi, olid kogu aeg selle Karabahhiga, kui ta liikus kaasas. On palju välismaal kui mina, aga kui ma olin kolm aastane, siis ta seitse rohkem rahvusvahelisi krosse ja enne meid enam ei sõitnud ja siis ma käisin kaasas kogu aeg ja sealt see pisik sisse tulnud. Ja kui ma ise sain kümneaastaseks, hakkasin ka välismaa käima sõitmas, et reisid on saanud palju. Kuidas sina. Puhul jagad selliseid tippspordi mõistes väga tähtsaid tähendusi, nagu andekuse ja töökus. Oled sa kunagi mõelnud enda saatuse karjääri peale, mis on ju tegelikult üsna paljulubavalt siiamaani kulgenud? Eks? Töökus on mul väga hea, et isa on mul selline, kes on ka kõva kõva trennimees ja tema pealt ma olen vaadanud, kuidas trenni tehakse ja ja sealt on see sissetunded ja ma arvan, et ma natuke Indrek, kas käiku olema, et kindlasti on andekamaid mehi, aga kõik need kokku pannes? See näitab, et kes on kõva mees kas sind on vaja kuidagi utsitada ka või, või seda probleemi teie pärast pole olnud? Kui ma noorem olin, eks siis oli kindlasti vaja utsitada, et vahepeal Ta töötas meil seal arvuti taga, Allawi Playstation it mängida, et ei viitsinud jooksma minna, aga, aga nüüd ma aru, mida ma teen ja, ja ma tean, et on vaja kõvasti trenni teha, tipus olla. Ja ma teen selle nimel kõik. Sellest tipus olema, sest me saame veel rääkida, aga algusaegu meenutades ja esimesi rängemaid kukkumisi Kärt see vist on kõige kahtlasem koht selle motospordi juures. Õppida, valu kannatama ja nendest kuidagi üle saada ja, ja unustada kukkumised ja uuesti tsikli selga minna ja jälle täisgaasiga anda. Et kas sa mäletad selliseid kahtlaseid momente enda jaoks? Noh, enam ei taha vä? Selliseid momente ei ole olnud, et enam ei taha, aga kindlasti on väga ränki kukkumisi on, et mis on ikka väga tõsised olnud ja ja väga kurvaks teinud, et kui ma esimene suurem vigast, kui ma olin kuueaastane ja, ja siis ma kukkusin nii õnnetult, et õla närvi läksid katki ja ja peale seda mul on mitu luud katki, et ma oskan, neid ei mäleta lugedagi. Aga see käib selle juurde, mis teha, see on paratamatus. Kõik motomehed ütlevad, et see käib selle juurde. Kindlasti on kõikidel siukseid asju juhtunud, et teiesugustel meestel on CVsse kirjutatud mitu luud tänaseks murdunud, on jah, et ma peaks ise endale CW üles kirjutama, et muidu mul ununevad ära juba, mis igasse talunud. Mida sa, Kert oma senise karjääri kõige säravamaks saavutuseks hindad, kas MX2 esikoht MM-etapil on number üks või paned sa midagi kõrvale sinna? See on esimene, aga, aga on ka veel teisi, et soomes juunioride hõbe ja Lätis juunioritega assina viie hõbe, et need on kindlasti TOP kolm parimat. Sest noh, motokross paratamatult on, on nagu sooloala, et kui me Külkuret kõrvale jätame, et see on ikkagi iseendaga läbisaamine ja, ja üksinda oled rajal ja peab mees olema, kas meeskonnaaladel kunagi oled kätt proovinud? Ma olen kindlasti hobi korras, mängin jalkat ja korvpalli, et väga toredad ja, ja aga kross nagu ikkagist on mu lemmikala, et mulle ei meeldi teistega, kui arvestada, et teen nii hästi, kui ise saan ja vaata, mis välja tuleb, kõik sõltub sinust endast. Pärast ei ole kellelegi peale näpuga näidata peale tsiklimees, vahel ära kipub lagunema ja natlikelson tehnikasport, et vahetada, laguneb, kui vanalt sa ise nii kaugele jõudsid, et sa võisid masina algusest lõpuni lahti võtta ja kokku tagasi laduda? Sellist asja polegi veel olnud, et. Ma ei oskagi veel tsikli mootoris mitte midagi teha, et võib-olla sised filtri vahetuste kummivahetust oskan teha, et aga suuremat tööd teevad ikka mehaanikud ära ja, ja isa aitab mind. Kuule, kas professionaalses maailmas käib vasika täitsa teistmoodi kui, kui enne MM-karusselli-ga liitumist, et see on need maailmad? Päev ei kindlasti, et kõik inimesed peaksid korra ikka krossi MMil ära käima ja nägema, mis asi see on, et Eestis eestikrossiga ei anna seda võrreldagi. Et kõik on teistmoodi, et kõik need meeskonnad, mehaanikuid, kõigil on oma töö olemas ja ühes meeskonnas on nii palju inimesi, igalühel oma töö, kogu sinu karjääri. Nii nagu sa mainisid, on suisa ka väga tähtis roll kõrval olnud, mõistagi professionaalne, abielus on omast käest võtta, aga mis alistab tänaseks päevaks sinu kõrvale jäänud on, kui sa oled ikkagi tiimi koosseisus. Ta on abistaja, nõuandja ja toetaja, et ta toetab mind moraalselt igal võistlusel ja kui ta näeb raja peal, et ma teen midagi valesti, alati tuleb, ütleb mulle, et ja kui läheb halvasti, tuleb, lohutab mind, et, et ta on väga oluline mu jaoks. Vajad lohutamist ka ei kindlasti, et kohest hästi, et ta alati ütleb mulle, et järgmine nädalavahetus on järgmine võistlus ja ja läheb paremini. Kolm eesti mees. Ta on MX1 klassis võistlemas praegu, see on krossimaailmas ikkagi absoluutne tipp ja ülikõva saavutus. Kas sul on selline lihtne seletus, kuidas nii on läinud, et Eesti on esindatud rohkemate võistlejatega kui siin mõned teised? Väga kõvad Mutomaad, ei, Eestis on ikka, see on ikka väga kõva värk, et niimoodi on juhtunud ja ja ma arvan, et seal lihtsalt töökused ja vaeva suure vaevanägemine, et et Eestis on palju, on kiireid krossimehi, aga kõik need jäävad nagu Eestisse toppama ja jäigemad välismaal võistlemas. Et see on kõige olulisem, et noorest peast minna ja elada võtab puisseid terve Euroopa läbi käia mitmetel võistlustel, et mina olen selle läbi käinud ja Leokid samamoodi ja ja nüüd on näha, et kes sõidavad kolm meest, ei, miks te kuulate raadio kahte? Minu vestluskaaslaseks on krossisõitja Gert Krestinov. Kas Eestis poisikesest peale tuli sul nii-öelda koha eest päikese all kõvasti võidelda, kas Eestis sellisel tasemel, kui poisid on veel ütleme meeter? Ma ei tea, 50 pikad on konkurents tihe ja sealt läbimurdmine on kõva töö. Või mäletad sa just vastupidi, et kes mõnusat. Ei, ma mäletan, et, et minu aeg oli päris palju kiireid mehi, et kõik need, kes pole praegu Euroopasse ennem tasemele jõudnud, et sõidavad Eestis väga kiiresti ja kahjuks on praegu, kui ma 85 taset vaatan, et asi nagu toppama jäänud ja isad nagu ei suru oma poissi nii palju, et mulle tundub, et minu aeg oli ikka tase väga kõva ja kiireid, krossi meheli palju, et palju pidi tööd tegema, et isegi Eestis ära võita. Korraks sa mainisid Et bussiga tuleb või vähemalt tuli kogu Euroopa läbi kolistada, mida sa nendest kolistamistest mäletad ja kirjelda seda tüüpilist, ütleme siis turneed tookord, kui te isaga teele läksid. Need on ju tuhanded kilomeetrid, mis, mida sa seal bussis teed ja kas tõesti igavus ära ei tapnud? Igavus tappis ära, et alguses oli muidugi põnev käia, avastada Euroopat, aga kui ma juba Mulle ei teenurgad pähe jäid, ma teadsin, kus kuu ära keerab, et siis see muutus juba igavaks ja mõni üksik riik võib-olla on, mis mul on läbi käimata eurooplased, igavest ma peletasin õppimisega, et mul oli ikka vaja koolis käia ja tegingi kodutööd. Bussis ise õppisin ja koolis käisin kontoreid leid tegemas, et nagu igavust nii palju ei olnud, et kogu aeg oli midagi vaja teha. Iseõppimine on üks k üks neetult tüütu asi ja kindlasti, et ma käin Audentese naasiumis ja seal on neli klassi, siis nagu gümnaasiume käiks tavalises koolis ma peaks see aasta lõpetama, aga noh, nüüd läheb üks aasta kauem, et mu eesmärk on kindlasti, et hea haridus saada ja gümnaasium kindlasti ära lõpetada. Professionaalses mõttes oled sa karjäärivaliku teinud. Kõik panused on pandud ikkagi ühele kaardile, et ühel päeval MX1 klassis maailmameister olla, ma eeldan, see on kindel eesmärk, kas on midagi rohkemat veel tahta või, või see on nagu teie ala selline absoluutne parim saavutus. See on ikka absoluutne saavutus, ma arvan, kui MM ära võidelda, et siis on su elu elu kindlustatud, et see ongi minu töö praegu ja ma tahan oma tööd hästi teha ja et mu karjäär oleks kindlustatud. Ma küll annan endale aru, et kodu sinu jaoks on nagu väga teistsugune mõiste kui tavaliste inimeste jaoks, et sinu kodu on seal, kus sa parasjagu oled, onju väga sageli oli see siis buss või tänasel päeval lennuk, eks aga ikkagi, kelle, kes oli see mees, kelle plakatid seina peale panid? Ma mäletan, oli ameeriklane, üks superessi võitja Jeremy Mekrat ja kümnekordne maailmameister Evertsete et nende plakatid mul oli kindlasti, aga nüüd mul on uus kodu ja enam plakatid ei ole, et nüüd oma iidoliks mu isa ja lähen tema sammudes. Evertsid sa oma silmaga nägid võistlemas ka ikka, nägin küll ja ma olen isegi koos võistelnud, et praegu me oleme sama hästi läbi. Ta aitab mind väga palju, et ma jõuaks tippu. Te teete koostööd, ma teen rohkem koostööd tema isa Harri Eversiga, aga tema on ka nagu suunanud mind vähe ja aidanud. Kümnekordne maailmameister on, ei ole midagi siin sassi ajanud. Alguses natuke ikka oli väike aukartus sees, aga nüüd, kui oleme rohkem rääkinud, et siis on sära kadunud ja täitsa tavaline inimene nagu kõik teised sinu parim koht, MX ühel on praegu, mis sõidus on 11. ja kokkuvõttes 13. etapil on see Olusid arvesse võttes ja kogemust ja staaži nii-öelda MX ühel selline maksimumilähedane tulemus, mille sa oled välja sõitnud või võiksid sina ka vabalt topp. Uue ukse peale koputada, ma arvan, et mu maiuspala etapid on tulemus, on selleks kummel jäljerop, need on täisliivad ja ja minu eesmärk on seal puudutada seda top, viite seal lähedal ja ja kui eelmine aasta oli mu lemmik aega, oli eesmärgiks TOP10 sees olla lummelised. Ma sain esikoha, et nagu, et üllatusi on tulemas, seda on hea kuulda. Kirjeldan natukene seda raja spetsiifikat ja ütleme seda, kuidas ühele või teisele sõitjale need lemmikud välja kujunevad. Miks sinu maitse just täis liivarada on? Ma olen liiva peal üles kasvanud, et paljude Itaalia, Hispaania, Prantsusmaal Ajad on täielikult betoonid ja nendel pole kuskile liiva peal trenni teha, et mina elan hea päev liiva sees ja üritan kuskil kõvasi raduse leida, et trenni teha. Sellepärast ongi minu trump just liivarada, millest see tuleb püüda nagu seletada inimesele, kes ei ole neid radasid läbi kamminud. Mäe peal on nii, et rada on hästi pehme ja tekivad siukseid, sügavad sooned, et sul peab olema väga hea tasakaal ja ja tunnetuse siklile, et väga lihtne on kukkuda päeval sellepärast rajal hästi kiired ja lihtsad, et sul peab olema seda hulljulgust, et neid pikki hüppeid üle hüpata ja UK-s peal hoida. Ja meile oma meeskonnast, kuidas sa oled sellesse süsteemi sisse sulanud, mida sinult oodatakse ja mida seal nõutakse? Mul ei olegi mingit nagu eesmärke ette seatud, et selle poolest on see hea, et mul jälle pinget peale, et ma teen nii, nii kuidas ise jaksan ja kuidas jõuan, et et eks nad kindlasti arvab, et ma võiks olla 10 kuni 20 sees ja, ja oma trumpradadel üllatada selle esikümme sisse ja, ja nad teavad, et ma olen noored. Et mul on veel parimad aastad ees ja, ja nad annavad aega, mulle töötamine nii-öelda pikas perspektiivis. Perspektiivis, et ma mõtlen, et mida ühele meeskonnale näiteks annab näiteks 15. koha või 10. ja 20. vahele sihtimine, et kas näiteks sellisel viisil üks meeskond majanduslikult saab ikka hakkama. Saab ikka, et põhiliselt ongi meeskondadele üks niisugune sõita ja kes on täitsa tipp, kes võib maailmameistriks tulla ja temal on kogu raha suunatud ja siis on teine mees on niisugune, kes võib kesid üllatadagi sõitkümne sisse tulla ja kelle põhikoht on selle 15., et ja veel paremgi. Kuidas teil töökorraldus seal tiimi sees on, kas sul on veel eraldi treener, on teil seal muide oma massöörid ja arstid ja kuidas üks tiim niimoodi elab ja hingab, ütleme, etappide vaheajal? Tiimides Mul ei ole aga massööri ega treenerit, aga ma mulle nende personal, massöör, kes elab Eestis, kelle juures ma käin, aga kes käib, vahest ma ka välismaal kaasas. Ja, ja nüüd kahjuks lõppes koostöö, kellega ma olin pikalt koos John van den Bergiga, et see oli mu treener ennem et läks natukene kalliks, see asi ja aga nüüd Teil jällegi koostajaid Harri Eversiga, et tema mind suunab ja samas ka isa, et ma peaksin ütlema, et isa on üldse kõige parem treener üldse, mida treener saab lõpetada, õpetab mulle, kuidas kuidas füüsilist trenni teha ja millal ma peaksin puhkama, et kuidas seda füüsilist trenni teha ja ja samas raja peal näitab mulle, mida ma teen valesti, kas ma hüppan seda hüpet liiga kõrgele või siis, et ma peaksin seda madalamaks saada ja vaatab, kuidas teised asju teevad ja siis seal on nii palju asju, et jõuagi ära seletada sinna. Eelmisel suvel sai Tanel Leoki ka natukene juttu räägitud ja tema ütles, et tema on oma tasemega majanduslikult oma elu kindlustanud, et kuidas sinul on? Kas MX ühes sõitmine iseenesest tähendab juba seda, et sa oled ikkagi nii tasemel vend, et et sa ei pea väga oma karjäärile? Pärast kunagi muretsema, mina ikka veel pean muretsema, et Tanel on juba NX ühese etapi võitnud. On tehasetiimis sees, et minu eesmärgiks on saada tehasetiimi ja siis võib juba rääkinud, et elu on kindlasti praegu peaks tänama kõiki oma toetajaid ja ränne ja kõike oma perekonda, et et mul niisugune võimalus on olemas. Ütle, mida sina arvad? Et sellest hooaja algusest, mis Eesti tsiklimeestele väga huvitavalt algas kuigi Taneli, sellele Check potile nagu järg ja rohkem ei ole tulnud lahka natukene seda, miks nii läks, tookord Tanel avaetapil võitis ja siis edasi, rohkem meil ei ole, superkoht ei tulnud. See etapp oli väga mudane ja väga raske, et palju oli kinni stardis ja see oli loterii, kes saab mäest üles keset kinni. Kahjuks mul ei vedanud, ma jäin kinni. Tanel oli näha, ma vaatasin seal raja kõrval väga tugev ja tal on füüsilist jõudu metsikult palju, et dollareid Tahtmine kõvases etappe ära võita, et tal oli väga palju õnne, et nii see läks, on kahjuks nüüd need viimased etapid. Tal pole stardid kõige paremad olnud ja MM-il on väga palju hetki. Sa saad esimesed ringid kohe ees minema, sellepärast et kui sa oled esimene esimeselt ringilt tulles ja, või oled 10., selle vahe on juba 15 sekundit seda lõbust väga raske tagasi teha, et et Tanel vast töötavama startide kallal rohkem, millest. Stardiosavus tuleb, kas sina oled selle kallal niivõrd palju vaeva näinud või see on ka selline kuidagi mingi x-faktor, et mõni mees saab minema, teine tehku mida iganes ei tule lihtsalt välja. See on, kuidas omal soone ette valmistad ja kuidas sa keskendud, et palju on ka psüühikas kinni, et kõigepealt on asi, kuidas sul see reaktsioon on, et see esimene pealepuud, kuidas minema vaata et sul tuleb kohe küünarnukid laiali ajada ja teistele ette sõita. Keegi sulle kõrvale ei tuleks ja siis ainult gaas põhja ja võimalikult hilja, lased gaasi maha ja siis ongi sul võimalikult heastada, et praeguse hetkeni on mul stardid päris head olnud, et väga harva olen. Peale viitide stardiet on kava valgesfardis kõige parem mälestus, kui ma olin stardis teine, isegi. Räägime sõidus, edasi saab siis, kui stardirosinad on jäänud selja taha, igaüks püüab kuidagi oma rütmi kätte saada. Mis siis saama hakkab, kuidas tavaliselt sinu plaan välja näeb? Satun mingi plaan üldse sõidus olla, et noh, paned nii palju, kui torust tuleb. Esimene ring on kõige olulisem, et need seal natuke nõrk koht, et ma pole piisavalt agressiivne ja mind surutakse välja, et mina mängin ka selle kallal töötama esimeselt ringilt, et võimalik agressiivne olla ja teistest mööduda, et te siis läheb sõit oma teed pidi, et proovida võimalikult vähe vigu teha ja, ja teistest mööduda, et mingisugust kindlat plaani ei ole, et kuidas ma nüüd lähen, et et ainuke asi annetud gaasi keerata ja siis kusagil hakkab väsimus tulema, mis siis saab nagu väsimus hakkab tulema, siis hoog iseenesest raugeb, et et sa ei ole enam nii. HVA kurvides keerad hiljem gaasi peale ja otsisid neid puhkamiskohti, et otsid kõrvalliine, mis on siledamad, aga tegelikult kui aukudest pinnased kiiremini, et see on päris oluline, millest saab kõige rohkem tunda, annab sa jõua lenksu kinni hoida, tsikkel hakkab alt ära minema või kirjelda seda tunnet, see on ikka rohkem vastupidavus, et kui sul pulss on juba 20 minutit 190, et siis millalgi peab sul see keha järgi andma, et ei jõua enam, et kõigi asjatad näevad krossimehel tugevad olema, et ei ole ainult käed ja kõik krossimehed ise teavad seda, mis see tähendab. Ja et ei ole niisama, et istute mootoriga masina selga ja siis vaatan telekat. Ühesõnaga, kindlasti mitte, et kes Krossist midagi ei tea, et kindlasti ühe korra kuskil raja peal ära käima, et siis nad näevad, mis asi see on. Räägi sellest tippseltskonnast, kes praegusel hooajal MM-sarjas tooni annavad, alates Kairooliga, mis mehed need on? Käite te omavahel läbi või noh, nemad on ikka nii suured staarid, et kokku ei satu sinuga. Mingites staaritsemist, nagu seal küll ei ole. Kõik on nagu omad poisid ja ütlema tšau. Mis nendel tagataskus on, mida sul ei ole veel peale selle, et nad sõidavad tehasetiimi eest niimoodi ma mõtlen füüsilisi krossisõitja omadusi võrreldes mis teeb neist. Ka rooli kohal ma peaks seda ütlema, et ta hüppab väga kiirelt ja väga hästi, et et kui vaadata neid teisi mehi seal ja mind, et mul on veel palju tööd selle kallal teha ja nii, et see, mida õhus tehakse tsikliga, see kõik on ikkagi läbimõeldud, üldjuhul teen sama nalja seal vahepeal lasen kõige hüppe tõusu üleminek ja teisi kehaasend, mängid seal väga suurt rolli ja. Ma arvan, et Karoli võidab Kaheminutise ringiga Lüübetis minut kaks Eke, et see on väga suur, aeglane võhikud, raske ette kujutada. Mis seal vahet tulete ühtemoodi kusagilt ta pigistab selle aja täpselt, et igalt poolt võtab allapoole sekundi ja siin niimoodi aeg koguneb, et et ei märkagi. Kui suured vahed, erinevused, plussid-miinused tänapäeva tehnikal teil seal omavahel on? Olgu jah, üks on tehasetiim on ja ja siis erameeskonnad või kuidas iganes te neid nimetate seal, et et millest. Tulevad Ma arvan, et kõikidel tsiklitel on mootorid enam-vähem sama võimsad, et seal nagu ei ole midagi, aga põhiline asi, tsikli käsitlemine, et ja, ja head amordid, et minu puhul on näiteks nii, et kui ma sellele liivale praegu on, mul ei ole oluline, mis amort kui eadlasele all on, et sõidan sama kiirelt. Aga kui ma lähen kõver aja peale, siis on kindlasti vaja häid amorte ja nüüd me Harry Eversiga töötamegi selle kallale, et saada kõik need settingud paika, et eelneva aeg ma pole selle peale üldse mõelnud, aga nüüd need kogemused tulevad ja näen, et kust teised targemad on, et just need amordid ja tsikliseadistuse kurvides, kuidas seda paremaks saada. Sinu järgmine hooaeg on juba ette teada ja garanteeritud töökohaga, mul on tehtud ühe aasta leping, et, et ei ole midagi kindlustatud, järgmine aasta. Aga, ja kindlasti mõned inimesed on nagu rääkimas käinud ja Maarja, et ilma maja ei tohiks jääda eriti kui veel kas või kaudselt selline eestkostja on nagu nagu nimi Evertseks, et tühjade tegelastega nad vaevalt et vaevuks tegelema. Eks kindlasti. Ja Evertoni ise ka rääkinud, et et MM-il on nagu sõit ligemale väheseks jäänud paljudele vigastused. Sellepärast ta nagu minuga tegelema hakkaski, et saada kiireid mehi sinna toppe kolmedofiide juurde. Mulle tundub positiivset stsenaariumit, on väga tore oodata ja ma igal juhul väga hoian pöialt, et, et sa, Gerd saaksid oma unistusi krossirajal teoks teha, jõudu sulle, suured tänud.