Ülekuulamine. Tere algab ülekuulamine. Ülekuulajad on Reimo Sildvee ja Urmas Vaino. Tänane ülekuulatav skandaalne produtsent Peeter Ross, kes lennutanud muusikataevasse populaarse tüdrukutebändi Nexus Kas ingel või saatan, kas siiber moll või u-duur? Seda näitab tänane ülekuulamine. Ülekuulamine alustab. Tere päevast, Peeter Ross. Tervist ennist. Kõigepealt, ma arvan, tuleks kindlaks teha, et mis on sinu ametinimetus, kuidas peaks nimetama, oled sa muusikaprodutsent, oled sa helilooja? Kes sa oled? Ma arvan, et võib nimetada nii, kuidas sa tahad, et mul tuleb vaheldumisi neid kõiki asju teha? Mis ankeeti kirjutadki, riik küsib su käest. Saame teada, maksuamet, see, kui hakkame neid miljoneid tagasi maksma, sulle. Ja kui ma neid miljoneid tagasi maksan, siis siis ma olen vist eelkõige helilooja ja, ja siis olen. Stuudio omanik, helilooja tänapäevases mõistes mulle tundub, tegelikult on, on üsna selline marginaalne. No ma kujutan ette, et Arvo Pärt on helilooja, aga muusikaprodutsent, kes teeb popmuusikat, tegelikult on inimene, kes tunneb hästi arvutit, lükanud mu vale jutt ümber. Lükkan küll selles suhtes, et et tegelikult see on ikkagi nagu heli loomine ja, ja ei ole ju vahet, eks ole, et kas kas isegi noh, ütleme niisugune klassikaline klassikaline süvamuusika, et seal ei helistatakse aeg-ajalt Hämbreid, et me võime ju samamoodi seda vaidlustada, et kas see on heli loomine või ei ole? Siis loo tellimused, Arvo arvuti siiski annab sulle tegelikult ju mingit nii-öelda noodid ette, sa lihtsalt lükkad sisse, et sul on vaja, eks ole, poplugu pikkusega nii palju, annad umbes sõnade ette või selle nii-öelda siis vokaali, on nad juba arutelu sisse, mis on tüdruk sisse laulnud ja siis arvuti, paned sinna taha noodid ja tekitab ja muusika ja sina võib olla ühe teise koha pealt natukene kärbi tulised juurde. No tegelikult arvuti nii-öelda ise ei tee, kas mitte midagi, et tuleb ikkagist nagu ise see asi nagu välja mõelda ja mida paremini sa seda ise nagu peas visualiseerida, seda, seda parem. Lõpuks tuleb ka see tulemus, et arvuti on lihtsalt vahend mingi tulemuseni jõudmiseks. Kui laiahaardeline ärimees on Peters No ma ütleks, et tähendab, kui ma teen muusikat, siis ma ei ole üldse ärimees, et siis ma teen lihtsalt seda, mida ma olen eluaeg teha tahtnud ja, ja see on. Ja see on pigem nagu ütleme selline südamekutsumus või, või pigem midagi sellist, et see ei ole niivõrd nagu äriga seotud. Mitu projekti praegu käsil on, lisaks Janele? Ütleme niimoodi, et muusikalised, see on ainus ainus projekt Ja see on kõik, see on kõik praegu jah. Mitu projekti enne Janne, et sul tegelikult on luhta läinud. No ma ei tea, kas saab öelda, et, et midagi on nagu luhta läinud, et ennem ma olen teinud ütleme siin paar Eurovisiooni laulu olen teinud Nexusega kolm neli plaati, viimane oli siis pestoff ja, ja tegime ka quattro kohe plaadi. Et noh, ma ei ütleks ausalt öeldes, et ükski neist on nagu päris luhta läinud. Quattro praegu sinu projekt enam ei ole. Quattro Cottroga me lõpetasime ära, et, et ühesõnaga lihtsalt nagu kuidagi see värk nagu meie enda jaoks nagu ammendas, et kuna tegemist on ikkagist nagu loomelise asjaga, siis tähtis on see, et kõik inimesed nagu oleksid ilgemat selle asja juures, tahaks seda väga teha. Kui sa muusikamaailmas näid projekte nii-öelda välja mõtled, toodad ja lood, siis, kui pika aja peale ette lood Lexusega oligi ette nähtud neli plaati, siis on kõik, või oli see õnnetu juhus, tüdrukud omavahel tülli läksid? No ma lükkaks ka nüüd selle väite ümber, et otseselt tülli ei ole, ei lenn nagu keegi, aga, aga seda ka ei olnud ka niimoodi ette plaanitud, et lihtsalt asjad lähevad nii, nagu nad lähevad ja vahel ei saagi midagi teha. Aga siiski, kui pika aja peale asju ette planeerida. Ma ei planeeri asju selles suhtes nagu noh, mingis mõttes kõik planeerivad, aga, aga, aga mingis mõttes jälle ütleme niimoodi, et ma lugesin väga heata. Teadsite, vaata kuskilt. Mingi kuulsa plaadifirma juhi juhi öeldud tsitaate oli see, et muusika businessis saab seda ette planeerida, et kus me järgmine päev lõunat sööma. Et rohkem asju ei saa. Mitu nutetud ööd sinu jaoks tõi see, et Nexus laiali läks, suur rahakatel ju tegelikult haihtus hetkega. Järjekordselt ma pean lükkama ümber ühe müüdi, et inimesed kõik arvavad, et me teenisime mingeid õudseid miljoneid asjata ja tegelikult ei olnud, et et isegi ma ütlen, et võib-olla mõni mõni tegusam sekretär teenis rohkem kui, ütleme kui meie ilmade keskmised kuusele Nexuse projektiga. No ega need miljonid muidugi nii õudselt ei saagi olla, miljonid, kui nad sisse tulevad, on tegelikult ikka rõõmsad kolme või nelja aasta jooksul 500 kontserti, sealt peab siiski mingi kopikas. 10 tonni kontserdiveerelt võtsite tõika? 10 võtsime küll, jah. No siis te olete saanud 10 tonni 500 kontserti. Mingi viis milli peaks tulema nukuga. 505 mind. Aga kui nüüd jagada äärase näiteks selle kolme aasta peale siis see on, ma leian niukene niukene väiksemaks. Sarty kuupalk, kui sa tead kuskil sellist sekretäri kohta, ma olen kohe valmis minema, kui siis kolme aastaga viis milli teenib. Kui palju sa ise näksi sisse oma raha panid, mis investeering alguses oli? Ma panin. Siis no selles mõttes, et ei olnud nagu vaja sisse panna ütleme, niivõrd nagu raha, kuivõrd nagu oma ideid ja aega ja sellist pühendumist, et et see asi nagu kuskile jõuaks, et et võib-olla esimene nii-öelda nagu rahaline kuulutas Nexuse jaoks oli vist mingi 1500 krooni, mis läks promoplaatide trükkimiseks. Tüdrukud ise panid oma kostüümide rahad mingi esinemise tehnika tuli kuskilt laenu peale hilisemate nii-öelda teenete eest. Jah, no meil oli ka alguses koostöös plaadifirmaga ühe plaadifirmaga et eks nemad nagu varustasid meid natukene ka riiete ja selliste väikeste aksessuaaridega Naer visiooni, projektid on sinu jaoks tegelikult ju täiesti vastu taevast läinud korstnasse võid need kirjutada. No eurovisioonil on alati ainult üks võitja, et kõik need ülejäänud paljudele maid osa osaleb ligi 30 vist et ütleme, et kui seal igavene Maal on veel 10 või 15 või 20 finalisti, siis siis mingis mõttes see kõigil läheb nagu vastu taevast, aga teises mõttes. Aga teiselt poolt on jälle see, et et kui ei proovi, siis ka kunagi ei võida, et, et mina tegin need Eurovisiooni asju nii ammu, et minu jaoks oli see nii-öelda nagu nagu õpe, õppimine või koolitus või selline kerge kerge arenemisprotsess. No mida on võimalik õppida sellisest tavalisest asjast nagu eurovisioon üldse? No ma ei ütleks, et eurovisioon on labane, Eurovisioon on telesaade. Kolmetunnine. Ja mida sealt õppida on võimalik? Kogemusi näiteks sellest, no igalt poolt, ükskõik mida me teeme ja tegelikult ei, me saame kogemusi, et et noh, mida mina sealt õppisin, mina õppisin seal seda, et et kui teha Eurovisiooni, ei piisa ainult sellest, et laul kõlab stuudios hästi, et peab olema ka selline artist, kes, kes seda suudab lives piisavalt hästi esitada. Seda näiteks kindlasti õppisime. Sel aastal Juhane, helistan sulle. Sel aastal Johan ei, helista mulle ja oled kurb ka, ei ole, sellepärast et mul oli tol hetkel nii palju muid asju kaelas, et et isegi isegi nagu hea, et ei olnud konkursi või et ei helistatud, et ta, et ta ei olnudki vaja mõelda selle peale, et kas teha või mitte. No aga Eurovisiooni Secayogeevitasid, vaatasid, mis seal toimus, oled rahul Gerli Padari esitusega? Ma arvan Gerli Padari esitusega võib küll rahul olla? Jah? Aga salleri muusika? Ma arvan, et see on selles mõttes väga hea lugu et, et ka sellega võib nagu rahul olla. Ise oleks teinud loomulikult paremini, no ütle, mis on selles loos selles mõttes see asi, mida sina teeksid teistmoodi? Kuskil mingi modulatsioon, rohkem. Kassist modulatsioon? Ei, ma ei ütled. Mina ei suuda ümiseda seda laulu, sa suudad ümiseda seda laulu peast, praegu ma suudaksite ümiseda küll, ma loodan. Ei, palun seda ümisen rivis, mina näiteks ei suuda, ma ütlen ausalt, mina ei suuda seda ümiseda peast. Ehk ma olen seda kuulanud nüüd juba ilmselt sadu kordi. No võib-olla võib-olla on ka asi selles, et peaksid mõned korrad veel kuulama ja proovima siis ka reaalajas nagu kaasa ümiseda. Aga siiski, mis sa teeksid salleriloos teisiti? Ma arvan, et ma ei teeks selles loos nagu mitte midagi teisiti, et noh, selle loo võib-olla kõige suurem fenomen ongi Kerli, kes seda väga hästi esitab ja kes seda tõesti nagu, nagu ma ennem ütlesin, et kes on võimeline seda nagu esitama, et tal on nagu piisavalt kogemusi ja ta on nagu väga hea artist. Eelvoorus õnne on Eesti laul või mitte. Ei julge lubada, mina üldiselt lugesin hiljuti ühte väga huvitavat raamatut, tset koodin, propol, kao, ma ei tea, kas te teate seda. Ja selles raamatus oli selle üldiselt turundusraamat, aga seal oli noh, ütleme muusika, prints heaks, väga hea nõuanne. Et mida rohkem see asi välja paistab, seda parem see asi on, et et ma ütleksin Kerli loo kohta, et see on väga hea, väga tasemel lugu. Aga ta võiks natuke rohkem veel välja paista. Väljavõte toimikust kogutud materjalid. 1997. aastal vastas 16 aastane Vahur Valgma ajalehe Meie meel küsimusele, millal alustasid järgmist. Umbes kolm ja pool aastat tagasi, tegin Kose keskkoolis klassiõhtutel duubel makiga diskosid. Edasi tulid suured koolipeod. Esinenud olen mitmes klubis, näiteks killukispiraadise, paljudes baarides. Üle kõige on ikka partifaktoris. Seal teeme pidusid koos kahe sõbra Ulrich Erichiga. Nendega arendame ka valgusfirmad marsalis. Üle 30 jätkame tänase ülekuulamise. Ülekuulatava toolis istub Peeter Ross, helilooja ja, ja produtsent. Peeter kui elu niimodi sätiks sellise sellisesse olukorda ja, ja, ja paneks valima siis millise, millise rolli sa võtaksid isa-poja või Püha Vaimu oma? Ausalt öeldes ma ei oskagi, ma ei oskagi nagu, võib-olla kui oleks võimalus, siis prooviks kõik need rollid ära. Kuidas sa suhtud sellesse, et üldiselt Eestis vaadatakse muusikute peale, juhul kui nad ei tegelemist parasjagu klassikalise muusikaga? Noh, sellised suured dirigendid, orkestrijuhid, orgestrallid kui inimesed tegelikult pop või rockmuusika, siis vaadatakse nende peale nagu sihukeste lollukeste ullikeste peale. Noh, igaühel on õigus ju nii vaadata, kuidas nad tahavad, nende samas kõigile ei saagi kunagi meeldida, et et noh mingi mingile grupile ikkagist, mingi mingi grupil, inimestel on alati midagi öelda halvasti. Ei, aga ma mõtlen lihtsalt seda, et selline no loomulikult ma ei mõtle, aeguluseksid õelu kotte, eks ju vaid ma mõtlen seda, et Eesti popmuusika justkui räägi kaasa mingites sellistes sellistes tõsistes suurtes asjades või, või üldiselt Makitsetakse vaikselt omaette esitatakse pihku, näidatakse aegajalt maxi või naba kuskil ja, ja noh, see on, see on nagu see, eks edasi saad nagu kaugemale ei jõuta, et ei ole mingit sellist kõva sõnaga esinejat või artisti, kelle kelle sõnum noortele läheks rada väljaspool seda nii-öelda seda lava, eks ju, seda kontserdipaika või seda plaadiümbrist ma mõtlen kuskil noh, mis iganes, mis iganes kokkupuutepunkti siis. Aga milline, milline Lääne popartist näiteks tänasel päeval on sellise on sellise väga suure sõnumiga. Alulatsioon ei ole ka samamoodi, ega ma ausalt öeldes ei? Homoõiguste eest võitlevad mõned seal ikka, eks ju, või võrdsete õiguste. Nojah, seda küll, et ma ütleksin, et võib-olla viimased tõsised sõnumid popartistide poolt oli Vietnami sõja ajal ja ameeriklased, et popmuusika on noh, osa massikultuurist ja massikultuur eeldab seda, et massil on võimalik ennast natuke välja lülitada, ennast natukene läksid, et nad ei peagi väga palju nagu kaasa mõtlema. Need ei olegi enam ammu selline leib, toetage kehkadi, vei, selline maitseained puru nagu seal peal, mis nagu aitaks natukene lihtsalt elu teistsuguste prillide läbi vaadata. Kas oled sa kunagi nagu mõelnud ka selle peale, et et Nexus tegelikult oli selline lasteansambel, et sa tabasid ära selle selle, mida, mida ootasid sellised kümneaastased tüdrukud natukene nooremad, võib-olla natukene vanemad ja, ja müüsid nagu neile, samas nad ei ole võib-olla nii-öelda kõige paremad plaadiostjad, aga võib-olla lihtsalt see vastupidi, et just nemad plaate otsibki. Noh, mingis mõttes Nexuse plaatidel läks kõikidel nagu hästi, et, et selle üle nagu nüüd tagantjärgi ei saa kurta. Need 10 aastased mingis mõttes, kui sa suudad neile nagu meeldida, on jälle väga hea, sest et nad on just nimelt väga hea plaadiostjad. Eks mõtlesite ka nagu Nexus tehes, et kamoon, et see läheb natukene üle nagu võlli, et see, seda võib-olla lapsevanemad ei lase nagu enam läbi, et me peame nagu sõnumit tagasi tõmbuma natukene ja tegema softima või pehmema, pehmema sõnumiga loo. No me otseselt nagu ei mõelnud sellel hetkel, kui me ütleme, muusikat tegime või neid lugusid sisse laulsime, et, et me ei lähtunud niivõrd nagu mingitest kindlatest raamidest, et et me tegime sellel hetkel seda, mida me nagu oskasime ja mida me tahtsime teha. Aga lõppude lõpuks oli see ikkagi selline disko või noh, selline noh, ma saan aru, et disco, võib-olla ei ole enam nagu õige sõnaaegsetes ei tähenda enam nagu nagu enam naguniipalju, kui ütleme võib-olla 90.-te alguses või 80.-te lõpus, eks, aga sihuke papp koogelmoogel, eks. No alguses oli ta rohkem tantsulisem ja lõpuks viimane plaat oli tegelikult ikkagist, ma ütleks pigem rokk. Aga see on ikkagi selline majanduslik nagu mõttekäik, et nüüd on vaja bändi arendada või kasvatada või või, või tõesti, oligi nii, et stuudios nagu tundsite, et nüüd on vaja nagu rohkem keevitada vurtsu nagu juurde, mille, millest sa selline rokivärk tuli rohkem? Ma ütleks, et see oli asjade nagu loomulik käik, et. Et igast diskopersest saab kunagi nagu karvale Ei, ma ei, ma ei ütleks seda, et on ju neid ka, kes on nii-öelda 20 aastat järjest, nagu sa ütlesid, diskoperse. Et see on niimoodi, kuidas, kuidas nagu läheb. Teil läks nii, meil läks neid, kes ikka seda ikkagi ütlesin tüdrukutele sina, et nüüd on vaja hakata nagu rokkima, me teame nagu rohkem sellist värki mille peale kolm ilusat tüdrukut ja, ja habet rk muidugi muidugi muidugi. Ja noh, võib-olla võib-olla, aga. Ja selle asja lõhki, et neile nagu ei meeldinud, nad oleks tahtnud edasi. Ei vastupidi, just nimelt see oli see, et esiteks me hakkasime Nexusega tegema tegema live bändi, mis nagu eeldas seda, et, et need lood ei saanud enam olla nii tantsulise asi. Ja, ja teiseks oli see, et, et me kõik nagu tahtsime sellel hetkel natuke Rockiliku muusikat teha Kuidas sa suhtud sellesse väljendisse, mida sa, ma usun, et sa oled kuulnud, et Peeter Ross, et see on, see on selline vaese mehe, Sven Lõhmus. Noh ausalt öeldes mul ei ole nagu kunagi eriti meeldinud, kui mind on Sven Lõhmusega võrreldud nüüd kas teine või kolmas kord. Keegi ei tule seda ütlema, lihtsalt inimesed räägivad selja taga, seda. Aga selles suhteliselt, las nad nagu räägivad, et kui nad räägivad, järelikult läheb korda ja kui korda läheb, siis järelikult ma olen oma eesmärgi saavutanud. Aga sinu eesmärk ongi olla natukene niimoodi ütlema Sveni aupaistes ja, ja kiiluvees sõuda. Ei, minu eesmärk ei ole kindlasti olla Sveni aupaistes. Ma arvan, et tänaseks hetkeks me teeme juba nagu väga erinevat muusikat ja ja ja mind nagu ütlema Sven Lõhmusega võrrelda. Sama hästi võiks mind võrrelda Arvo Pärdiga või, või, või ma ei tea kellega iganes, eks ole, et, et sellel noh see on natukene mööda, arvad. Aga papptreialid nagu mõlemad mõlemat panevat, sellist meeldejäävad viis ja me ennem rääkisime siin sellest, et Gerli Padari esitatud Eurovisiooni lauluviise ei ole mul meeles kell kolm siin sillal suudaksime ümiseda kohe lambist No ju siis ju siis kell kolm siin sillal kuidagi mõjub, sulle rohkem imponeerib, seda rohkem jääb sulle paremini meelde jõuda, siis on paremini välja tulnud. Tuntakse ka nagu selles mõttes ära käid nagu tänaval kuskil, kas tulevad fännid ligi, küsivad autogrammi. Ei õnneks eriti ei tunta, et ma üldiselt üritan nagu, nagu hoida sellist madalat profiili ka, et, et ma ei taha väga, väga nagu kuskile pildile ega, ega niimoodi jääda. On see teadlik valik, mingi äpardus, kuskil mõni kroonika foto, mis on sind eriti ärritunud, mistõttu sa ei taha enam seltskonnafotograafide objektiivi ette jääda. See on nagu teadlik valik küll, aga seal teadlik valik, pigem lihtsalt sellepärast, et, et on, on lihtsalt parem, kui sa saad vabalt linna peal ringi käia ja keegi ei vaata sulle järgi ja no mõned inimesed siiski paratamatult, aga õnneks seda ei ole nii palju, et seda, seda nii piisavalt vähe, et selle elab üle. Mis sa arvad, millest tekkis ühel hetkel see et oli puhas kadedus või mis kui, kui, kui Peeter Rossi nime nii-öelda suhu võttes inimesed enamasti ei rääkinud nii-öelda sellest heas kontekstis või ma mõtlen aeg, eks ju, kui Nexus hakkas nagu tulema ja näksusin mapis ühe tiitli teise järel ühe raadiojaama, aastahitti listist, teise raadiojaama, aastahitti lihtsalt tippu ja nii edasi. No ei armastatud peetor prossi sellel ajal. No muidugi ei armastatud, eks ole, prohvet ei ole kunagi oma kõhnus, ei, aga tegelikult see on, see on elementaarne, see on elementaarne, et ükskõik, millega sa nagu ka ei tegeleks, ütleme, kui seal siis midagi nagu natukene kuskil ütleme, nagu suuremas plaanis nagu välja paistab. Et alguses sind lihtsalt ei aktsepteerita, et see võtab väga kaua aega, et näiteks need, ütleme sellised suured popbändid näiteks maailma mastaabis jõudu või need või näiteks kas või Eestis. Et, et ega kui nad alustasid, et Vaavalt neile kohe otsutate õlale öeldi, et oi tublid poisid, et nii hästi teete. Et Nexusega täpselt seesama fenomen, et nüüd, kui me oleme ära lõpetanud, siis inimesed tulevad ja ütlevad, et oh, kui lahe bäntel oli, et kui head muusikat te ikka tegite ja et ja seda sellel hetkel, kui me nii-öelda nagu tegutsesime, nagu veel ei olnud, et võib-olla see alles hakkaski tekkima, ütleme meie viimase, meie viimase nii-öelda 2006 suvi nagu tuuri ajal, et siis nagu inimesed nagu hakkasid nagu natukene nagu tõsisemalt võtma ja natukene rohkem. Seda asja nagu austama suhteliselt nagu prohvet, nagu enda kohta, ma arvan, et see on täiesti õigesti öeldud, milles prohveti seismas. Ei, ma ei ole prohvet, ma ei ole, ma olen pelgalt helilooja ja produtsent. Aga ikkagi selles mõttes kuulsam, nagu saan aru võõral maal, kui, kui ja armastatum grusiin. Ei, ma ei, ma seda ei väida, et ma olen põhimõtteliselt ju Eestis tegutsenud siiamaani, et et ma ei saaks öelda, et ma olen välismaal kuskil kuulus või, või midagi sellist. Üldiselt armastavad muusikakriitikud sellised tõsisema muusika tegijad öelda seda, et Eesti selline laiatarbemuusikamaitse on, on, on kesine kui öelda, nagu väga pehmelt päkapikudisko ruulib siin või seal on mõned aastad tagasi tegi seda, tegi seda ehk ehk veel võimsamalt, milles sarm, milles tekki või mille, millest, millest see nagu on, et eestlased on valmis ära no sööma või ära kuulama ja, ja omaks võtma nagu igasuguse jora absoluutselt kõik, kes suudavad vähegi oma arvutis mingit helirida sättida, suudavad treida, valmis kõrvetada Palmis ühe plaadi saavad sellega kuskil ikkagi üles astuda. No siin on nagu kaks aspekti, et esiteks see ei ole üldse mitte ainult Eestis niimoodi, et see on ükskõik, kuhu sa lähed, maailmas on, on niimoodi, et oma majja mees on igal pool selles mõttes ees jah, et kas või Inglismaal või, või ükskõik kus Saksamaal. Ja teine aspekt, kus kaks ja teine aspekt on see, et Eestis on ütleme, selline popmuusika tegemine siiski natukene nagu vähe veel arenenud, et kui me võtame näiteks Rootsis ja kõrvale, siis seal on aastakümneid ütleme, tehtud väga kvaliteetset ja väga hästi. Et, et see, see on nagu kultuur omaette, et seda peab lihtsalt arenema ja see võtab aastakümneid. Oled sa isaga tundnud seda, et ei ole vaja, on, aga rohkem sellepärast nad söövad nagunii seal ära. Ei, ma kunagi ei mõtle nii, ma üritan alati anda endast parima. Väljavõte toimikust kogutud materjalid. Exus ladina keeles kooslus, kuhu kuulusid Merlin, Janne ja Helen, alustas populaarsuse kogumist Lõuna-Eestis. Bänd ise sai alguses aga nii. Produtsent Peeter Ross helistas Berliinile ja tegi ettepaneku bänd luua. Merlin oli nõus. Koos korraldati konkurss teiste osaliste valimiseks. Esimeste valitute hulka sattus ka Helen. Moodustunud rühmas oli kaks poissi ja kolm tüdrukut. Bändi nimi oli Faivel live. Ülekuulamine. Ülekuulamine jätkub, Peeter Ross, no millist armastust siis õnne soovida? Seda on kõige õigem küsida Janne käest, sina seda ei tea, mina seda ei tea. Ja Anne on siis sinu äriprojekt, mitte eraprojekt. No ma ütleksin niimoodi, et äriprojekt oleks võib-olla natukene liiga liiga nagu robustne öelda, aga, aga selles mõttes jah, et meil on Janne ka nagu töösuhe. Nii et see jutt, et Nexuse tüdrukutest valisite välja just Janne, tänu sellele, et Jeanne kõige nii-öelda ihu ligidasem oli, ei vasta tõele. Ei, ei, aga miks just tema? Tema sellepärast, et tal on kõige rohkem sellist sellist nagu et ta tahab teha ja et ta tahab areneda ja, ja ütleme, kõige suurem töötahe. Ja ta oli neist tüdrukutest ka köie musikaalsed. Nii et siis ei märka, ega ka Helen. Kui sa nüüd päris ausalt ütlevad tagantjärgi avatud kaartidega ikka õiget laulutüdrukud ei ole. Ei, ma ei, ma ei ütle seda, ma arvan, et nii Merca ja Helen on õiged laulutüdrukud aga lihtsalt noh, see sõltub ka kindlasti sellest, et kes, kuidas nagu omavahel kokku klapib, et, et ütleme nii, et alati ei suuda, teisest paadist oli just nimelt Janne seegis istus kõige rohkem nagu stuudios ja, ja rääkis kaasa ja võttis sõna ja ja oli huvitatud sellest, et kuidas need asjad nagu toimivad ja nagu lähevad ja et see lihtsalt ütlema. Kui teha noku muusikat, popmuusikat tõsiselt siis eeldab ja et sa lähed sinna mulli sisse ja, ja et sa nagu tõesti püüad seda teha. Et teised tüdrukud lihtsalt ei olnud nii tõsised selle asja juures. Nii et märka need praegused püüdlused, kus ta siin aeg-ajalt mingeid kirikukontsert ühe teisega koos sinu arvates tegelikult on üks paras läbikukkumine. Läbikukkumine on natukene nagu palju öeldud, et, et kui näiteks Merca tahab teha kirikukontserte ja kui ta neid ka teeb, siis selles mõttes on ju õnnestumine. Uudne Exust Peter trassil kuskil stuudiosügavustes taimelaval kasvamas ei ole. Ma ütleks selle kohta niimoodi, et kui vähegi võimalik, siis ma üritan vältida vältida bände ja teha edaspidi tööd võimalikult väikeste kollektiividega, näiteks sooloartistid, aga see on lihtsalt see eelis, et et varem või hiljem rohkem on inimesi, seda rohkem on visioone ja seda rohkem peab nii-öelda nagu neid nii-öelda nagu kaklema, kaklema nende pärast või, või ühesõnaga, et viima neid nagu ühes suunas, et, et kindel on noh, kõige parem on see, kui sa saad teha näiteks tööd sooloartistina minema ka praegu teen miks just Saksamaa, miks ei anna, läheb nüüd Saksamaale oma uue looja singliga? Kuskile peab ju minema. Miks ikkagi Saksamaa, Saksamaa sellepärast? Poola näitas Poolale lähema lihtsamaks sõita, sinna. No siin on jälle nagu mitu-mitu asja, mis räägivad Saksamaa kasuks, et esiteks ma elasin paar aastat Saksamaal on natuke nagu tunnen seda nii-öelda nagu Saksamaad selles suhtes, et, et noh, ma tean umbes, mis seal võiks inimestele meeldida või et teile on see, et mul on Saksamaal natuke tutvusi maha jäänud. Et näiteks kui sa ütleksid mulle, et miks mitte võlaet, et Poolast ma tõesti ei tea mitte midagi absoluutselt mitte midagi ja koomas on muidugi see, et kui, kui ütleme, Saksamaal meil kipub hästi minema, siis Saksamaal siiski suuruselt kolmas muusikaturg maailmas. Miljoneid-miljoneid hakkavad silme ees jälle ringi jooksma. Miljoneid, ja mis jooksevad silme ees ringi, ei tee seda raha pärast, ma ei ole seda kunagi raha pärast näinud. Kas sa ei karda, Peeter, et Jannet lõpuks saadab sama saatus, nii nagu on saatnud paljusid teisi eesti artiste, kes on läinud Saksamaalt oma õnne otsima võtame kõige suurema läbikukkumisega kõige kõrgemalt kukkumise, Vanilla Ninja tüdrukud olid ju suurepäraselt Saksamaal. Ometigi me näeme. Tänasel päeval on nad Eestimaal ja üks neist suisa võtnud endale päevase töö ühe raadio IC ameti näol. No mina ütleks niimoodi, et ninjad on selles mõttes võiman hilja, mintsa on selles mõttes väga suurepärane bänd, väga head artistid. Nende, võib-olla see miinus või miks neil lõbusam kõvasti läks, oli see, et hakkas tähelepanule ka nii-öelda nagu mujale. Et kakelda, omavahel mindi tülli, vahetati produtsente, Latif firmasid, mänedžere bändiliikmeid, et selles mõttes, et kui sa nagu lood mingi bändi, siis. Ma arvan, et nii kui sealt keegi nagu ära läheb, nii see koosseis nagu muutub nagu jäädavalt, et et seda nagu esiseda nagunii-öelda alg algselt koosseisu või algselt sünergiat, nagu sai looming mitte kuidagi tagasi. See oli ainuke asi, mis tagas selle, et nad kõrgelt kukkusid. Ja sina usud, et lähed ühe artistiga ja suudad tülisid vältides vallutada. Deutsche Welle. Deutsche Welle vist on üks väga konkreetne raadiojaam Saksamaal, et ma üldse ei kujuta ette, kes tõenäoliselt popmuusika ei ole üldse nende formaat, et no mis tegelevad rohkem nagu jutusaade. No selge see selliseid eestlase jaoks üks sümbol saksa raadiojaama, mida ainukesed oskad nimetada, seisavad kaks aastat Saksamaal elanud, mida sa tegid seal? Ma tegin seal kõigepealt ma tegin seda vabatahtlikku tööd ja, ja siis ma nägin seal muusikat, mismoodi, kus kohas tänaval, tänaval, tänaval ei. Ehkki see karvale ise sellise Laboderali suuruse koera ja eestlased kuskil metroo väravas mängisid lõõtspilli. No see oli üks tegelikult seal üks Euroopa Liidu projekt ja stuudio või nii-öelda seda projekti rahastati ka nagu Euroopa liidu poolt. Ja mõte oli see, et integreerida Euroopas elavaid noori Toimis Peter Rossi muusika pani kõiki laulma, ühel samal keelel. Ma sellel hetkel nagu ei kirjutanud niivõrd nagu ise muusikat, et ma lihtsalt aitasin seda teistel inimestel natuke teha. Oli ühesõnaga stuudios mikrofoniseadja. Mani stuudios mikrofonisead ja, ja et, et ütleme, pahad, türgi ja vene lapsed ja kes ja kõikvõimalikud muud vähemused, kes Saksamaal on, et meil oleks võimalus tegeleda millegi millegi nagu positiivse, meeldiv, aga kõikide muude asjade asemel Nii et need jutud, mis käivad, et Peter Ross siin Eestis käib ringi ja kuulutab, kuidas ta Saksamaal on kõvasti teinud kuulsate produtsentide juures nii-öelda kaastööd, praegu lükkasime ümber. Ja ma ei ole isegi ühtegi sellist juttu kunagi kuulnud. Rahvas räägib? Tohoh? Ei, ma ei ole ise seda mitte kunagi väitnud, et ma olen alati öelnud nagu alati seda olengi öelnud, mida ma olen ta Saksamaal teinud? Tegelikult oleks pidanud selle küsimuse küsima kohe alguses. Staatus Kooja Francis Ross, on need sinuga kuskiltpidi seotud? Ei. Käi. Ometigi kui sa ametlikule dokumendile allakirjutajad, kirjutad sa ilmselt hoopis muu nii nagu Peeter Ross, miks selline nimevahetus? No see nimevahetus tuli, tuli siis, kui kunagi ma esimest korda võtsin eurovisioonist osa ja ma mõtlesin, et oleks väga lahe kasutada mingit sünonüümi ja selles hetkes ja ma ei ole seda nagu enam ära vahetanud, et et võib-olla võib-olla ma isegi nagu tänasel päeval kaaluksin mingit muud nime, aga samas on veel see, et kui ma seda nime võtsin, siis ma mõtlesin nagu selle peale, et seda nime peaks saama nagu hääldada, et kui ma Saksamaal ütlesin inimestele oma nime või kui keegi ütles minu nime kellelegi teisele, siis kunagi mitte keegi ei saanud aru, et küsiti, et mitte, kes, vaid mis asi või noh, et noh, see nimi, minu päris nimi on tegelikult mitte-eestlastel on nii raskesti haavatav. Ema on sellepärast tuntud ka, et poeg nii-öelda avalikult nimevahetus ei ole. Omavahel inimestega suheldes oled sa ikka Vahur, mitte Peeter. Ja samamoodi tüdrukutebändi tegid, siis nad ei kutsun sind mitte Peetrifedoriks. Jah, üldiselt külje pubis kuivas niimoodi mask kellelegi öelnud ei hõlma alla sättinud, mis siis kasutad? Maie, ma pean ütlema, et ma ei käigi piltlikult öeldes noh kui on selles mõttes nagu tegemist mingisuguse ametliku asjaga või inimesega, kes tunneb mind Peter Rossi minna, siis ma olen Peeter Louis ja kui on mingisugune isiklik asi või, või mingi niukene lähem tutvus, siis sellisel juhul ma olen Vahur lõhestunud isiksus või ma olen kaksikmind, ongi mitu. Väljavõte toimikust kogutud materjalid. Olviand Meie tegevjuhi Peeter Rossi sõnul valmistatakse hetkel umbes 100 viitekümmend kuni sadat kuutekümmet erinevat toodet. Aastas lisame neile paarkümmend päris uut või uuendatud sepist. Samas vaatame pidevalt ülega tehtavate asjade müüginumbreid ja kui kaup ei lähe, lõpeb ka tema tagumine Liisata. Oma töö juurde tõi vennad Peeter Tõnis Rossi juhuslik sattumine Vihula mõisa. Seal nägime vana sepikoda, kus peale hoonega kõik töövahendid toona rakenduseta seisid. See pani mõtted liikuma ning kuigi meil mõlemal puudus otsene kogemus oma tööga, sai Vihulas juba samal aastal kahesepaga alustatud, räägib Peeter Ross. See Peeter Ross on Vahur Valgma pseudonüümi nimekaim. Ülekuulamine jätkub ja ja tal on mulle Coloton Peeter Ross. Oleme pikalt rääkinud Peeter. Popilmu jälgides tundub, tundub, ja kui ma sulle sõnuga kuulasin sellest, mismoodi plaadifirma enamus teeb apilt vahelt vahelt nagu kooresse viis miljonit tekkeks, mis ta nende esinemistega kokku nii-öelda saite, siis süsteem on nagu üsna üsna julm. Kas, kas selle sama asja pärast ei paista nagu praegu kuskilt tuleks selliseid artiste, kes läksid pikemaks eesti rahva sügavale südamesse, ma mõtlen selliseid näiteks nagu, nagu Anne Veski või Marju Länik või või Ivo Linna, nad lastakse lihtsalt tühjaks. Produtsendid lihtsalt krutite inimesed sisu välja droogitavad kroonikates Justides lihtsalt avalija lahti, nii et, et nendest nendest ei jää selleks hetkeks, kui nad tegelikult nii-öelda inimeseks saavad enam nagu mitte midagi alles, mida, mida siis armastada ja kuulata? No mina vaidleks nagu vastu, et ta ütleks seda, et et kedagi ei saa nagu vastu tahtmist tühjaks lasta, et, et see, kui keegi nii-öelda nagu kroonikas on avatud või paljastatud, et see on tema nagu enda tahe, ta reeglina ütleme ükski muusikaprodutsent mänedžer ei käi kuskil kroonika või, või, või muude ajakirjade pildistamisel, et see on pigem artisti ja selle väljaande vaheline asi. Aga ikka seda sa ju soovite selleks tüdrukutele, et kui kui, kui nii-öelda nii-öelda nagu tõusule oli, et mulle vist tulevad meelde Merca napis rõivastuses pildid või võib-olla temaga võib-olla tema omad, mitte aga, aga kellegi teise omad, eks, et et tüdrukud, andke ikka nagu ihutunded, sest see nagu müüb, et, et meestel ka nagu sihukest rõõmu oleks peale kõrvarõõmu. Noh, vaadates seda situatsiooni kõrvalt nagu võib öelda küll, et, et seks tõepoolest müüb aga mina, ja kui ma teen oma asju, ma ei rõhu kunagi nagu seksida, sellepärast et et ma jälle samas nagu arvan, et, et kui selle tähelepanu noogul selle tõikast liiga palju kõrvale vallutada, siis ikkagist lõpuks ei teeni niivõrd oma eesmärki. Vaatan, et sõltub üsna selline enesekindel või, või üsna selline, noh tead, mis asja sa räägid, et kus kohas nagu tekib või kus kosmose enesekindlus pärit või kus kohas sa seda juurde ammutad? Ma ei selles mõttes, et ma arvan, et mis mõttes nagu enesekindel, et, et see on lihtsalt, ma räägin lihtsalt oma kogemustest või, või oma tõekspidamistest, et et ma arvan, et ma ei ole enesekindlam kui, kui sina või, või keegi teine. Üks üsna palju nagu kõneainet andnud, nagu selline skandaal või sellise skandaali poeg, aga igal juhul Eesti sellises pop ilmus tähelepanu äratanud nii-öelda lugu. Üks õige väheseid, mis, mis selle, mis selle glamuurse, ilma nagu telgitaguseid on paljastanud, oli seotud sinuga ja, ja kuidas ta kodanikunimi nüüd on? Ma ei suuda öelda Gengaanlas artistinimi, eks ju. Vahel oli mingi nagu sõelus või mingi värk, ma, ma ei tea täpselt, mis asi seal oli. Siis ta lõi sind või viskas ta kuidagi sind uksest välja või mis asi seal oli täpselt kunagi ammu. Ütleme nii, et kõigepealt Henry kõrvits on, tulime ja Henry Kõrvits kõigepealt ütleme niimoodi, et nagu ikka meedial on kombeks paisutada asju kümneid kordi suuremaks, kui tegelikult oli. Lihtsalt tekkisid lahkarvamused nagu sellel teemal, et, et nemad oma esinemise ajal, kui me saime oma, kui oli saastet, vala 2005 Vistma. Lihtsalt võtsid ühe Nexuse plaadi ja hüppasid sellele peale, et see on väga-väga nii-öelda nagu niukene, Tartne räppari käitumine, et et ka Eminem teeb seda näiteks Christina Aguilera plaadiga või et meie sellel hetkel võtsime seda isiklikult ja ja, ja nii-öelda nagu tahtsime sel teemal nagu rääkida. Aga seal muidu nagunii vana teema, et ma ausalt öeldes ei kaevaks seda ülesannet, meil oli suvel ühine tuur koos ja ja see on nagu nii-öelda see kirves on meie vahel juba ammu maha maetud, et et. Raha matat haaval kõik kirve maha, see on küll tõsi. Siin siin ei ole teha midagi, Argse on selle on seal nagu telgid, aga ta nagu mingit sellist arvamuste vahetamist või, või see oli ikkagi mõeldud ajakirjanike ja sealt läbises plaadiostjate jaoks selline selline tilulilu, mis, mis noh eks ju, mitte mingit sisulist kaal nagu ei oma või, või midagi. Ma arvan, et tegemist selle asja puhul oli, oli ütleme ainukese sündmusega, mis selle ürituse puhul ületas uudistekünnise ehk siis, mis oli piisavalt huvitav, millest rääkida, et tegelikult, kui nüüd nagu selle asja peale mõelda, siis tegelikult meedia magas selle maha sellepärast, et see juhtus liiga hilja, ajakirjanikud olid kõik koju läinud. So lõpuks kahju, et sealt pilte ei saanud jah, et ja, ja läks kaks kolm päeva, enne, kui sellest üldse minek kirjutati. Kes oli see, kes selle info lekitas, keegi pidi ütlema, oli see siis keegi Nexuse leerist või oli see keegi tõuthimineerist? Ausalt öeldes ma ei tea, ma ei tea, sest et mingil hetkel hakkasid telefonid helisema ja hakata selle vastu huvi tundma, et et ma ise tegelikult oli mind juba selle nagu ära unustanud, et mina mõtlesin, et see väike arusaamatus nagu jäigi nagu selliseks väikseks saamatuseks. Aga siis kaovadki nii-öelda paar päeva hiljem üles. Sa vist rääkisime siin, nimetasid seda, et, et praegu sa võib-olla mõtleksid veel mingi järgmise nime endale? Sul on, ma saan aru, mingi selline plaan kavas? Ei ja ütles, et midagi sellist sa Peeter Ross võib-olla ei ole kõige parem. Ei, ma ei ütelnud, et see on nagu halb nimi, ma lihtsalt ütlesin, et tol hetkel, kui ma seda valisin, siis see tundus nagu nagu kõige parem, et võib-olla kui ma peaksin praegu male võtma teist sünonüümi, siis sellisel juhul ma võib-olla valiksin isegi midagi muud. Väga hea. Me helistame ühele sinu sinu heale sõbrale, et teda tänases ülevalemise saates sinupoolse tunnistajana kasutada, kes ta on? Tegemist on minu vana ja väga hea sõbraga, kellega me siis kunagi koos olime nagu Saksamaal, selles mõttes mitte. Koos tema elas ühel pool Saksamaad, mina teisel pool, aga lihtsalt, et kuna me mõlemad oleme eestlased ja olime samal ajal Saksamaal ja saime nii-öelda sellistel koolitusseminaridel kokku siis pärast seda sellest ajast peale me oleme nagu hästi läbi saanud suhelda, teha. Mis ta nimi on riva su ribadeks, rivaal on muideks näksuse plaadid kõik olemas. Ma arvan, et tal on exuse viimane, tal on kindlasti esimene nädal on ka, sest need ma olen talle kinkinud, aga, aga vahepealsete suhtes ma ei ole mingid Dialoog tervis, kas Rimo valan, Urmas, helistan ülekuulamisest ja Peeter Ross andis sind omapoolse tunnistajana üles. Rimo, kui mitu Nexuse plaati sul riiulis muusika riiuli samm? Kaks tükki. Ja mõlemad on tasuta. No ikka riiult teiste plaatide kõrval on need Exus omas, et mul on selline suurem suurem riiul. Kas kas seal riiuli nagu all või on nad ikkagi ülevalpool, kas kuuled aeg-ajalt nii-öelda üle peeteri Peetri loomingut või, või Peeter ise kuule, praegu võid rahulikult öelda. Kuulan küll jah ja päris ausalt just sellepärast, et noh, mida rohkem kuulad, seda nüansse tähele, et mis ta ühes või teises loos on teinud. Tõsi, nüansid seal on nendes lugudes. Ta on meid instrumentidega väänanud päris palju ja päris hästi päris mitmetele Nexuse lugudega juba. Rino, mis on see geniaalne, mis, mis Peetrit nii muusikalises mõttes muusikas kui ka kui ka elus iseloomustab kõige paremini Ma arvan, et selline jätkusuutlik mõtlemine, et alati tuleb varem ja Donale kui mina nägin seda põhimõtteliselt tema tema keemilisi alates 99. aasta 98 sellest aastast. Ja see on ikka fenomenaalne tegelikult, mis ta, mis, kuidas ta on arenenud selle aja jooksul ja ta on selline rohkem nokitseja iseõppija tüüp, reeglina Öeldaksegi, et andekus on üks asi, aga töökus on teine asi ja järelikult on töökas. Vot seda ma ei oska öelda. Aga töökust on küll. Kas Peeter lossiga on võimalik kuidagi vabal ajal milleski muus Cajun muusikast, popmaailmast staaridest anne Jannedest ja, ja, ja kõikidest nendest tüdrukutest rääkida või, või on tal ikkagi nagu üks ja kindel nii, mis, mis algab mõõde F-duuri ja ja lõpeb sellega, et mismoodi paremini asja moduleerida? Kindlasti on esimene variant, ehk siis tänu temale ma olen isegi selle pildiga muusikatööstuse just ütleme, laiema laiema pinna pealt teada, et ta on nagu rääkinud seda suht mitme mitmekülgselt, et ma arvan, et et tegemist ei ole kitsa Rinalise kitsa ninaga sellise produtsendiga, kes, kes ajab ainult ma tea, magu ta vaatab ikka pigem seda põldu. Rivo, mis sulle tundub, mis võiks olla Peetri muusiku tegemise muusika tegemise ja muusiku karjääri lagi, see ei olnud ometi ju see näljane näksusesset plaatidest, millest sinul kaks olemas on. See vastus sellele küsimusele võiks jääda lahti sellepärast, et mida vähem piiritleda, seda, seda paremaks arvatavasti ta läheb, et ma ei tea, kus tema lagi on, aga ma arvan, et selle laeni väga palju maad Kuidas sulle tundub, kas kunagi lauluväljakul, seal, kus praegu Gustav Ernesaksa monument, kas kunagi võiks, ütleme, 50 aasta pärast panna kõrvale Peeter Rossi oma, kes on ainult eesti rahva südamesse ja jäägitusse mällu surematute teoste loojana? Aitäh Peeter. Mis lagi on? Ma küsin sellesama küsimuse uuesti. Mis võiks olla see Barnass, kuhu poole sa praegu püüdjad ja mille peale mõeldes kunagi vanu vigi võiks nentida, et ma jõudsin sinna välja, kuhu ma olen tahtnud? Noh, ma püüdlen võib-olla võib-olla selle poole, et kunagi võiks minu kohta tõesti öelda, et ma olen maailmas number üks, produtsent son söömarkil see mu eesmärk jõudu tööle. Väljavõte toimikust tunnistajate ütlused. Terrass, välimuselt näeb välja küll sihuke süütu pedepoiss, aga noh lood on täitsa siuksed enam-vähem normaalse, ütleme, et rahvale läheb peale ma ise siukest muusikat küll eriti ei fänna, aga eurolugude mees ütleks nii. Nexuse lugude autor Ajad mulle neljad, et hittide meister. Rütmika lood, hea hästi-hästi lugusid, diskolood. Peeter kas norra Peteril asja on väga-väga paljude neidude käib ringi kindlasti, et ja ta peab olema isiklikult väga palju häid selliseid. See noorte tüdrukutega suhtlemisel, et ta oskab teha just sellist muusikat, mis noortele peale läheb. Peeter Ross. Rööstulisele Nexuse märgile seotusest tõi neid lugusid, kuule, ei, ütleme nii, et mõned lood on päris hea, kuigi jah, tüdrukute pidu, ütleme nii, et nagu ei lähe kõigile peale, sai peksa, niuksed, niuksed, tibide laad, geniaalne mees, täiesti superlaad, väga head. Kisuvad kaasa ja tõmbavad iga peo käima. Väga head lood. Peters juhtum ei oska ühtegi. Ega olnud ka loomulikult mitte, sest ma ei teagi, vastanute midagi. Ta tundub niisugune teistsugune mees, et tema laulud või ei ole ka siuksed, mis nagu eriti tõmbaksid. Noor kindlasti inimene, kes soosib kui vaadates seda, kellega koostööd ta teeb ja milliseid bände ta on lavale toonud. Kena välimusega. Siis väga heade lugude autor, sest kui mõelda eesti keelt muusika peale, siis kindlasti vaieldamatult tantsu keerutamise lood on ikkagi tema sulest tulnud. Ööklubide vallutused tundub hästi elurõõmus ja aktiivne ja, ja sellise positiivse ellusuhtumisega inimene võtab kõike kuidagi rahulikult ja ja oma vaatevinklist lähtuvalt. Twitterisse praegu tuleb ainult Silmeti, see, kus ta on, laimab Sal-Sallerit. Et see oli väga-väga inetu kuidagi uuesti ta nägi väga rääbakas seal välja midagi, et arvasin temast palju paremini. Muidu üldiselt tõesti endal väga head hittlood ja oskab kirjutada muusikat, tundub, kuid näib, et on ka ennast kuidagi tühjaks kirjutanud viimasel ajal. Muusika on, augud on, ma ei teagi, kas seda üldse muusikaks nimetada, sars sihuke lame tampimine lihtsalt, et ja siis keegi teeb mingeid hääli peale, nii et minu arvamus jääb selliseks nagu videol pole kuulda läinud luuskelt teda Irja Toots Lexuse lugude kohta siis nii palju, et täiesti kuulatavad lood, aga ise ma ei kuule, aga ma tean sõpru, kes on nagu suured fännid ja tõesti, kui, kui neil pidu on sisse lastakse ainult Nexus. Et Tallinna Nexuse kuulutas, aga, aga ise ma ei ole fänn. No vot seda lugu, tahtsin ma sulle ette mängida, teatri veel, kuidas edasi läheb? Ma tean väga hästi, et ma tean väga hästi, võib-olla ütlen ma sulle nii, et võib-olla ma ei ole sellega päris nõus, aga samas kui kogu selle asja peale järele mõelda, siis, siis võib-olla ka miks. Ülekuulamine.